Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So cze 30, 2012 6:28 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 49834.html
29.06.2012 19:42 PROJEKT TRAMWAJÓW WARSZAWSKICH
Obozowa z priorytetem
dla tramwajów i rowerów

cyt"Ulica ma być zwężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Dzięki temu znajdzie się miejsce na wysepki przystankowe i pasy rowerowe." kon cyt

cyt"Po zmianach, na Obozowej znajdzie się też miejsce na oddzielne pasy dla rowerów."kon cyt

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 01, 2012 19:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
grzcie2083 napisał(a):
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,obozowa-z-priorytetem-dla-tramwajow-i-rowerow,49834.html
29.06.2012 19:42 PROJEKT TRAMWAJÓW WARSZAWSKICH
Obozowa z priorytetem
dla tramwajów i rowerów

cyt"Ulica ma być zwężona do jednego pasa ruchu w każdą stronę. Dzięki temu znajdzie się miejsce na wysepki przystankowe i pasy rowerowe." kon cyt

cyt"Po zmianach, na Obozowej znajdzie się też miejsce na oddzielne pasy dla rowerów."kon cyt


Nie znam za dobrze tej okolicy, ale kilka razy jechałem rowerem po Obozowej i odniosłem wrażenie, że takie rozwiązanie byłoby najlepsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 01, 2012 19:36 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
5,5 roku jeździłem tędy na uczelnię - też uważam to za najlepsze rozwiązanie:
1. O wiele lepsza trasa od DDR przy Górczewskiej - dla szanujących swój czas.

2. Obecnie są tu dwa pasy dla osobówek i półtora dla ciężarówek. Wyznaczenie pasa rowerowego ograniczy to do jednego pasa, o ile oczywiście jaśnie pan Galas nie postanowi zastosować poszerzenia do 2-3 przed każdym skrzyżowaniem. Na Młynarskiej jest bardziej wąsko więc nie miał takiej możliwości.

3. W ludzi wysiadających z tramwajów nikt nie wjeżdża wbrew artykułowi, ma to bardzo uspokajający charakter dla ruchu. Wsiadanie wymaga tu jednak sprawności fizycznej, a takowej wielu mieszkańców nie ma; eliminuje też wszelkich niepełnosprawnych, wózki itd. IMHO model wiedeński byłby tu najlepszy, ale nie wiem czy można na niego liczyć... Na Młynarskiej się nie udało.
Konieczne wydaje się wyznaczenie obustronnych dojść do przystanków - teraz to tak działa, a oddzielona wysepka z obowiązkową barierką de facto wydłuży czas dojścia do KM.

4. Jazda tą trasą już teraz jest dość przyjemna, jakieś rozwiązanie przydałoby się głównie za pętlą Koło gdzie samochody zdecydowanie przyspieszają (długa prosta).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 01, 2012 19:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Dokładnie, pasy rowerowe byłyby tu najlepsze, pytanie czy uda się to sensownie zrobić ?
Czy ZM dostało może ten projekt do konsultacji ? Trudno się wypowiedzieć jakoś więcej nie wiedząc jak by to miało wyglądać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 01, 2012 20:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
MB napisał(a):
Dokładnie, pasy rowerowe byłyby tu najlepsze, pytanie czy uda się to sensownie zrobić ?
Czy ZM dostało może ten projekt do konsultacji ? Trudno się wypowiedzieć jakoś więcej nie wiedząc jak by to miało wyglądać?


Projektu jeszcze nie ma, na KDS ds. Transportu była pokazywana koncepcja bez pasów rowerowych - i stanowisko było jednogłośne, że należy wyznaczyć takie pasy:

http://ngo.um.warszawa.pl/sites/ngo2.um ... _03_11.pdf

Koncepcja przewidywała też trochę miejsc parkingowych wykrojonych z obecnego chodnika, więc oczywiście pozostaje otwarte pytanie co inż. Galas na taką kombinację.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 16, 2014 14:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Wzór mejla do radnych woli odnośnie ich sprzeciwu wobec pasów na obozowej,
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/BB222A63-E3C6-4D08-8C5A-D92278E3BD75/982749/XLIIstanowiskoRadyDzielnicyWolawsprprzebudowyulObo.pdf
proszę o opinie:

"1) Wbrew Państwa twierdzeniom, pasy rowerowe połączyłyby już istniejące ciągi rowerowe. Projekt przewiduje połączanie z drogą rowerową wzdłuż Alei Prymasa Tysiąclecia, która jest elementom Szlaku Obwodowego (szlak zielony). Pasy łączyłyby się także z droga rowerową wzdłuż Deotymy i Dalibora, które to prowadzą do Parku Moczydło i do Lasku na Kole, miejsc szczególnie przyjaznym i często odwiedzanych przez rowerzystów.

Na ulicy Dywizjonu 303 planowane jest przedłużenie trasy rowerowej aż do ulicy Powstańców Śląskich. W zaistniałej sytuacji mówienie o tym, że wyznaczenie pasów "nie znajduje racjonalnego uzasadnienia" wydaje się być zupełnie oderwane o rzeczywistości komunikacyjnej Warszawy. Brak infrastruktury rowerowej na ulicy Obozowej uniemożliwi bezpieczne i wygodne poruszanie się rowerzystów po tej części Dzielnicy.

2) Budowa pasów rowerowych nie zmniejszy liczby pasów przeznaczonych dla samochodów. Spowoduje jedynie zwężenie istniejącego pasa do standardowej szerokości, typowej dla drogi tej klasy. Biorąc pod uwagę korzyści wynikające z uporządkowania ruchu, nie powinno to wpłynąć na przepustowość ulicy.

3) Wyznaczenie pasów na jezdni zamiast wydzielonej drogi dla rowerów jest bardziej korzystne dla okolicznych mieszkańców, gdyż nie wiąże się z likwidacją miejsc parkingowych.

4) Dzielnica Wola posiada kilka stacji Veturilo, planowane są kolejne. Wskazane jest więc tworzenie infrastruktury, z której mogliby korzystać użytkownicy roweru publicznego.


W związku z tym wnoszę o przemyślenie państwa polityki i wycofanie się z negatywnej opinii odnośnie powstania infrastruktury rowerowej na omawianej ulicy. Pasy rowerowe są standardem w każdej cywilizowanej stolicy państwa europejskiego. Stają się także standardem w Warszawie. Dzięki nim mieszkańcy mają możliwość bezpiecznego poruszania się rowerem i tym samym alternatywę wobec samochodu i transportu publicznego. Utrzymywanie obecnego stanu infrastruktury bez uwzględnienia miejsca dla rowerów świadczy o lekceważeniu potrzeb mieszkańców i ma dalekosiężne negatywne konsekwencje dla dzielnicy. Obecna Państwa polityka, która uwzględnia tylko potrzeby kierowców, prowadzi to do dalszego zwiększenia udziału samochodów w ruchu miejskim. W efekcie powoduje to jeszcze większe zakorkowanie ulic, wzrost natężenia hałasu i w konsekwencji obniżenie jakości życia mieszkańców."

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Ostatnio edytowano Wt mar 18, 2014 22:24 przez Hermes, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 16, 2014 14:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Co do pkt. 2 - to nie do końca tak jest z tą nielegalnością.
Prawo o Ruchu Drogowym napisał(a):
Pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi.
Tam pasy są niewyznaczone. Śmieciarka zmieści się tylko jedna i dla niej tam jest jeden pas ruchu, ale samochody już się wcisną i mają ich dwa. IMHO trzeba to napisać w jakiś bardziej zawoalowany sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 16, 2014 17:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
legalnycyklista napisał(a):
Co do pkt. 2 - to nie do końca tak jest z tą nielegalnością.
Tam pasy są niewyznaczone. Śmieciarka zmieści się tylko jedna i dla niej tam jest jeden pas ruchu, ale samochody już się wcisną i mają ich dwa. IMHO trzeba to napisać w jakiś bardziej zawoalowany sposób.

Dzięki, zmieniłem, ale bez przekonania to brzmi. Jak ktoś ma pomysł jak to mądrze sformułować albo dodać jakiś punkt to poproszę o uwagi.
Dodałem też punkt do Veturilo, to nośne medialnie jest.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 7:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Hermes napisał(a):
Dodałem też punkt do Veturilo, to nośne medialnie jest.

"4) W związku z istniejącymi i planowanym uruchomieniem trzech nowych stacji na Woli niezbędnym wydaje się budową nowych tras rowerowych, po których można się poruszać."


Warto jakoś zaznaczyć, że chodzi o Veturilo, bo radni pewnie pomyślą, że chodzi o stacje metra :)

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. Do adminów: wątek Obozowej chyba warto scalić z poprzednim: viewtopic.php?f=1&t=2686

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 17, 2014 21:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Poprawione, uwzględnione uwagi axxenfalla i pzinka.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL