Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 05, 2012 15:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 16:11
Posty: 149
Pierwszy raz miałem okazję sprawdzić jak to wygląda w praktyce:
https://dl.dropbox.com/u/14904054/rower ... .27.12.jpg
https://dl.dropbox.com/u/14904054/rower ... .27.22.jpg
https://dl.dropbox.com/u/14904054/rower ... .27.43.jpg
https://dl.dropbox.com/u/14904054/rower ... .47.10.jpg
Ogólnie słabo to wygląda. Nie widzę gdzie tam mogłyby się jeszcze słupki zmieścić... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 05, 2012 16:31 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lip 28, 2010 23:16
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa Ursynów / Mokotów
Rzeczywiscie wyglada to zle. Ale ogladajac zdjecia pomyslalem, iz rozwiazaniem moglby byc separator przykrecany do kraweznika. Separator nie jest "kraweznikiem" wiec nie obejmuje go przepis o wysokosci kraweznika, z podjazd na cos o wysokosci 30cm zamiast 16cm jest juz wyzwaniem i wiekszosc "swietych krow" z "babcia do lekarza i kobieta do porodu" nie wjedzie albo sie zawiesi i sie nauczy na przyszlosc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 05, 2012 23:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12619323,Noakowskiego_po_remoncie__Samochody_parkuja_na_sciezce.html

Może trzeba tam zrobić kilka rund z naklejkami "karny ku... za złe parkowanie"?

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 06, 2012 5:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Przecież "grodzenie miasta jest bez sensu".

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 06, 2012 8:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
G.Madrjas napisał(a):
Przecież "grodzenie miasta jest bez sensu".

Poza stawianiem, płotów są też inne rozwiązania -- np. separatory.
BTW, strażacy wiejscy mogliby ruszyć d*** i zacząć robić coś konstruktywnego. :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 10, 2012 9:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12640204,Szykowny_remont_ulicy_w_centrum__Nowa_sciezka_rowerowa.html

Cytuj:
Po generalnym remoncie ul. Noakowskiego powstała ścieżka rowerowa. Ale od razu są obawy, że kierowcy zaanektują ją na parking, a piesi na chodnik
To była jedna z bardziej dziurawych ulic w centrum. Po zimie wyglądała jak ser szwajcarski. Zarząd Terenów Publicznych wreszcie znalazł pieniądze na jej remont - blisko 1,7 mln zł. Prace właśnie się skończyły.

Chodniki są wyłożone płytami 50 na 50 cm. Wbrew niedawnemu trendowi zrezygnowano z tandetnej betonowej kostki. W podjazdach do bram widać kostkę kamienną, a wzdłuż jezdni zamontowano stylizowane słupki z syrenką.

Zgodnie z obietnicą drogowcy wytyczyli też ścieżkę rowerową, która połączyła się z istniejącą od zeszłego roku drogą dla cyklistów wzdłuż ul. Nowowiejskiej. Ma to być dojazd do wypożyczalni miejskich rowerów Veturilo planowanej przy Politechnice Warszawskiej.

Od razu pojawiły się jednak obawy, że rowerzyści nie będą mogli wygodnie korzystać z nowego odcinka. Wszystko przez samochody, które zastawiają ścieżkę. Jeśli straż miejska czy policja nie będą interweniować, miejsce to może się zamienić w regularny parking.

Z drugiej strony słychać narzekania, że sąsiadujący z drogą dla rowerów chodnik jest teraz bardzo wąski - ma ok. 1,7 m. Nie mieszczą się na nim grupy studentów politechniki i idą po części ulicy przewidzianej do jazdy na dwóch kółkach. "To totalnie bezmyślne posunięcie. Kto uważa, że ludzie w takiej sytuacji będą korzystać z wąskiego chodnika, powinien wyjść z jaskini na miasto i zobaczyć, jak to wygląda" - irytuje się w liście do "Gazety" nasz czytelnik Michał Kalida.

Anna Stasiewicz ze śródmiejskiego Zarządu Terenów Publicznych podkreśla, że ul. Noakowskiego nie jest zbyt szeroka. Dodaje, że oprócz chodnika trzeba było zmieścić jezdnię i skośne miejsca postojowe. W dodatku inaczej niż na wyremontowanej wiosną sąsiedniej ul. Lwowskiej auta nie zastawiają wreszcie przejścia.

- Na ul. Noakowskiego trzeba było pogodzić interesy różnych użytkowników. Ścieżka rowerowa zgodnie z przepisami ma dwa metry szerokości, a chodnik ponad półtora metra, czyli też zgodnie z normami - zaznacza. Projektant zdecydował, że znacznie szerszy trzymetrowy chodnik powstanie po drugiej strony ulicy wzdłuż kamienic. - Tu są sklepy i punkty usługowe, dlatego piesi muszą mieć więcej miejsca - dodaje Stasiewicz. Szkoda tylko, że przy okazji nie udało się całkowicie wyeliminować jezdni ze skweru u zbiegu z Koszykową. Na środku działa tam bar orientalny.

Przykład zakończonego właśnie remontu pokazuje, że zwłaszcza na wąskich ulicach Śródmieścia trudno jest projektować ścieżki rowerowe. Dlatego cykliści domagają się, by w centrum raczej ograniczać prędkość na jezdniach, a na ulicach jednokierunkowych - takich jak Noakowskiego - wytyczać tzw. kontrapasy do jazdy rowerem. Nowy odcinek dla rowerzystów jest dwukierunkowy i ci, którzy zmierzają w stronę ul. Koszykowej, będą jeździć pod prąd w stosunku do kierowców. Ścieżka na ul. Noakowskiego ma sens o tyle, że w przyszłości będzie tworzyć dłuższy ciąg. Od dawna planowane jest jej przedłużenie wzdłuż ul. Emilii Plater od Koszykowej do Al. Jerozolimskich. Tu ścieżka też miała powstać podczas przebudowy ulicy. Zarząd Terenów Publicznych nie wie jednak, kiedy znajdzie na to pieniądze. Wstępne projekty ścieżki na ul. Noakowskiego i Emilii Plater już kilka lat temu stworzyli studenci Politechniki Warszawskiej. Chodziło o zapewnienie wygodnego dojazdu z uczelni w rejon dworców Centralnego i Śródmieście. Teraz doczekali się jej pierwszego niespełna półkilometrowego odcinka.


Są też zdjęcia. Generalnie słabo to wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 10, 2012 14:56 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr maja 30, 2012 10:41
Posty: 13
Dla mnie przede wszystkim ogromnym błędem było zrobienie przejazdów rowerowych obok ronda przy Polibudzie (ale to już wcześniej zrobiono). Spaliniarze w ogóle nie zwracają tam uwagi na rowery, wymuszają pierwszeństwo, więc o wypadek nietrudno. Wolę jeździć tam jezdnią i po rondzie razem z blaszakiami, wtedy czuję się bezpieczniej, jestem lepiej widoczny, żaden spaliniarz nie wjedzie mi w bok. Gdy przejechałem się tymi przejazdami obok ronda, wiało grozą.

_________________
http://lukasz78.bikestats.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 30, 2013 17:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Bezczelność kierowców przekroczyła kolejną granicę: zostawiają swoje auta na Noakowskiego, bo znaleźli tu skrawek odśnieżonej drogi rowerowej. Nasz czytelnik alarmuje, że nawierzchnia nowej ścieżki już jest zniszczona.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... auta_.html

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 31, 2013 22:57 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Tak sobie myślę, że w obliczu tego, jak ten remont przebiegł, co tam zbudowano i jak to się sprawdza na co dzień, najlepszym wyjściem byłoby chyba zmiana oznakowania DDR z "DDR" na "miejsca parkingowe równoległe". No i puszczenie rowerów jezdnią. Prawie nigdy tam nie jeżdżę, ale na oko wygląda na najwygodniejsze rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 01, 2013 8:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Najrozsądniej byłoby zrobić w tym miejscu szeroki osłupkowany chodnik, bo ludzi tam mnoga.
A rowery rzeczywiście ulicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL