Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sty 13, 2011 9:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
4300 w kieszeni, gdybyś nie stał

Cytuj:
Aż 2 miliardy złotych rocznie tracą przez stanie w codziennych korkach kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej w Warszawie.

Ta gigantyczna suma to wyliczenia ekspertów z Deloitte, którzy przygotowali raport na temat przyczyn i skutków korków w siedmiu największych miastach w Polsce.

Na tle stolicy inne miasta wypadają tylko trochę lepiej. W Warszawie każdy kierowca traci w korkach 4300 złotych rocznie - to więcej niż średnia pensja w stolicy. W Krakowie kierowcy tracą 3300 złotych, w Gdańsku 2300. Marnujemy też czas - w Krakowie każdego dnia średnio pół godziny, w Warszawie 25 minut.

Tyle można by zaoszczędzić dziś, gdyby ruch w polskich miastach był bardziej płynny. Ale najgorsze eksperci wyczytali w ankietach. Zdaniem mieszkańców korki od lat pojawiają się w tych samych miejscach. To oznacza, że urzędnicy źle planują komunikacyjne inwestycje za grube miliony.

Te pieniądze wydawano w dość znaczącej ilości, a poprawy nie widać
- podsumowuje ekonomista Rafał Antczak.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 8:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
"Puls Biznesu": Drogowe oszczędności poszukiwane
PAP2011-02-09, ostatnia aktualizacja 2011-02-09 05:10
Niedawno poinformowano o przesunięciu kwoty 4,8 mld zł oszczędności z przetargów kolejowych na budowę dróg. Gazeta zastanawia się jednak, gdzie się podziały niewykorzystane środki z kasy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Od kilku lat informowano z satysfakcją o niższych wartościach umów zawieranych z wykonawcami od tych, pierwotnie zakładanych. Kryzys i ostra konkurencja sprawiały, że oferty w przetargach były znacznie poniżej, zakładanych pierwotnie przez drogową dyrekcję, stawek. W sumie w latach 2009 i 2010 powinno się uzbierać około 16 mld zł oszczędności. GDDKiA twierdzi, że te środki zostały w budżecie centralnym. Ministerstwo Finansów zaprzecza, by tak się stało.

Prawdopodobnie drogowcy nie mieli całej kwoty rozpisując przetargi i pieniądze organizowali dopiero po ich rozstrzygnięciu. Jednak, mimo wszystko fundusze na inwestycje muszą być zabezpieczone jeszcze przed ich rozpoczęciem.

Oszczędności z przetargów kolejowych przeznaczono na drogi, a gdzie są oszczędności z przetargów drogowych. Czy były to tylko księgowe zabiegi, służące pochwaleniu się niższymi wydatkami na budowę infrastruktury drogowej - pyta "Puls Biznesu".(PAP)


To może by tak te 16 mld z dróg.... na kolej?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 13:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/mazo ... 594529,217
Cytuj:
Blok stoi w poprzek drogi: Każą się im wyprowadzić
Środa, 9 lutego (06:27)
W poprzek przyszłej drogi ekspresowej S2 stoi dom komunalny z 24 mieszkaniami. Według harmonogramu, powinien zostać zrównany z ziemią do końca września ubiegłego roku. Łącznik autostradowy między Konotopą a Lotniskiem Chopina może nie powstać na Euro 2012- ujawnia "Życie Warszawy".

Co ciekawe, nadal kilka rodzin czeka na inne mieszkania, do których będą musieli się przeprowadzić. Stołeczny ratusz twierdzi, że chodzi o sześć, jednak dziennikarze naliczyli więcej zajmowanych lokali.
Problemem jest brak odpowiednich mieszkań w pobliżu ul. Emaliowej, gdzie stoi nadal feralny blok. Jego mieszkańcy nie chcą przenosić się do innych dzielnic.
- Każą nam się wyprowadzić. Bo będzie autostrada - rzuca w rozmowie z dziennikarzami mężczyzna w kapturze, który wychodzi z klatki feralnego bloku. - I co z tego, że będzie? A po co w ogóle te pytania? Jakiś problem jest?
- Wszyscy muszą opuścić ten budynek - dodaje 13-letnia Natalia, która spaceruje z psem. - Ale moja rodzina jeszcze nie dostała mieszkania. Na razie się stąd nie ruszamy - dodaje.

Egzekucja komornika nie jest wykluczona
Budowany w tym miejscu fragment drogi S2 jest jednym z priorytetowych w kontekście turnieju Euro 2012. Pozostałe rodziny mają opuścić budynek w ciągu dwóch tygodni. W przeciwnym razie urzędnicy rozważają przeprowadzenie egzekucji komorniczej.
Na budowie trasy S2 jest jeszcze kilka przeszkód w postaci budynków mieszkalnych, a czas nagli. Nieco ponad 10-kilometrowy odcinek między Konotopą a lotniskiem planowo powinien zostać oddany do użytku w maju 2012 r.
Kłopoty z przejmowaniem nieruchomości mogą pokrzyżować plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - podsumowuje "Życie Warszawy".

"Przeszkód w postaci budynków mieszkalnych". Pięknie, k****, pięknie. :twisted:
Ciekawe, czy komornikowi będzie towarzyszyła firma Zubrzycki, jak przy hali przed PKiN? :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 14:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lip 28, 2010 23:16
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa Ursynów / Mokotów
Priorytety inwestycyjne znane sa w tym kraju od dawna - na pierwszym miejscu obiekty dla naszego narodowego bozka transportowego, a potem dopiero jakies ochlapy dla ludzi.
Poza tym, kto panie, widzial budowe obwodnic poza miastem - srodek osiedli mieszkaniowych to najlepsza lokalizacja dla tego typu inwestycji (to generalna uwaga, nie akurat w odniesieniu do tego przypadku).
W ogole to smutne takie artykuly - koszt nowej nieruchomosci komunalnej dla tych ludzi to pewnie promil wartosci autostrady zwanej eufemistycznie droga ekspresowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 09, 2011 14:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Priorytety inwestycyjne znane sa w tym kraju od dawna - na pierwszym miejscu obiekty dla naszego narodowego bozka transportowego, a potem dopiero jakies ochlapy dla ludzi.


I to wszystko w kraju horrendalnego deficytu mieszkań. Deficyt ten powoduje, że samochodami trzeba jeździć, bo skoro nie stać przeciętnego człowieka na mieszkanie w mieście, to musi kupić pod miastem, a stamtad do pracy wiadomo...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 11, 2011 8:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jaki ten rząd jest kreatywny w sprawie dróg. Ten krok to już prawie jakby GDDKiA byla spółką skarbu Państwa (której dług też nie jest zaliczany do deficytu budżetowego. Taską spółką jest PKP PLK.

Cytuj:
Jest nowe źródło pieniędzy na drogidzisiaj, 06:19
Jest nowe źródło pieniędzy na drogi - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna". BGK wyemituje obligacje przychodowe, czyli papiery dłużne, które nie zwiększą deficytu finansów publicznych ani w polskiej, ani unijnej statystyce.

Gazeta wyjaśnia, że pożyczka ma się spłacać z dochodów generowanych przez inwestycje, na przykład z opłat drogowych czy parkingowych. Projekt PO noweli ustawy o obligacjach jest już w Sejmie - czytamy.

Dziennik wyjaśnia, że ten mechanizm zdobywania kapitału na inwestycje stosują i firmy i samorządy. Rozwiązania tego typu są też z powodzeniem stosowane za granicą, na przykład w Wielkiej Brytanii.

Gazeta wyjaśnia, że dla zbudowanej drogi, parkingu czy budynku wybrany zostanie w przetargu zarządca i to on będzie zbierać opłaty oraz przekazywać je na rachunek, z którego będą spłacani posiadacze obligacji.



Nie mniej jednak jest to krok, który spowoduje, że konkurencja wobec jeżdżenia drogami (czyt. -kolej) będzie coraz bardziej sekowana, bo by się dlug nie splacił. To taki samonpędzajacy się mechanizm nr 2 w drogownictwie (obecnie jest to akcyza, z której przychody sa przeznaczane na budowę dróg).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 15, 2011 12:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
O to się nie martwię. Parkingi i autostrady zwykle wcale nie są zbyt dochodowe. Zwłaszcza w Polsce, gdzie ich usytuowanie jest ustalone nie na podstawie badań, a przez polityków.

Widać to doskonale po PPP na parkingi w mieście, czy autostrady. Wiele się o nich mówi, ale inwestycji finansowanych w ten (bardzo drogi zresztą) sposób jakoś wcale nie ma tak dużo. Przedsiębiorcy nie rzucili się ani na kontrakty na autostrady, ani na kontrakty na parkingi w miastach. Ot, chłodna kalkulacja skutecznie obmywa obłudę polityki.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 15, 2011 13:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
po PPP na parkingi w mieście


Tu akurat mam nieco inne zdanie. PPP na parkingi daloby radę zrobić, ale w Polsce w ogole PPP to lipa (ze wzgledu na gąszcz przepisów łatwiej jest zrobić to inaczej), w dodatku rząd zadeklarował ostatnio, że będzie sie to liczyło jako zadłużenie gmin. Motywacja automatycznie znow spadla. W ogole to w śródmiesciu Warszawy komercyjnie pod róznego rodzaju biurowcami, albo na powierzchni funkcjonuje kilkadziesiąt parkingów (z tego kilkanaście piętrowych). To taki dowód na to, że to jest biznes dochodowy. jednakże jest ten problem z egzekwowaniem od kierowcow, by na nich w znacznej liczbie parkowali. Skoro 50% z nich nielegalnie parkuje na ulicy!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 09, 2011 9:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title, ... prasa.html
Cytuj:
Najdroższa trasa w Polsce nadaje się do remontu 2011-03-09 (04:01)

Pęknięcia jezdni, nierówna nawierzchnia, błędy w oznakowaniu i wytarte pasy ruchu. Tak wygląda najdroższa trasa w Polsce, S8, niespełna dwa miesiące po otwarciu - wytyka "Życie Warszawy".

- Aż przykro patrzeć na taką fuszerkę. Spękania asfaltu widać już dziś na zjeździe z ul. Warszawskiej na trasę ekspresową S8 w stronę Lazurowej - mówi gazecie wójt Starych Babic Krzysztof Turek. - To przerażające, bo na tej trasie jeszcze prawie nie ma ruchu - dodaje ekonomista Adrian Furgalski. Zauważa, że otwarcie S8 w styczniu tego roku było przecież tylko preludium do wpompowania w nią w 2012 roku ruchu z autostrady A2. Można więc spodziewać się najgorszego.

Jak zaznacza "ŻW", droga krajowa S8 na terenie Warszawy to najdroższa trasa w Polsce. 10,4 km kosztowało aż 2 mld 270 mln zł. Wychodzi 218 mln zł za kilometr. Kontrakt zgarnęło konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Warbudu i Mostostalu Warszawa. - Pęknięcia na nowej jezdni? Pierwsze słyszę. Jutro tam pojadę i to sprawdzę - obiecuje dyrektor kontraktu Włodzimierz Bilski z konsorcjum wykonawczego. - Ewentualne usterki będziemy naprawiać. Czekamy, aż się ociepli - podkreśla.
(PAP)

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 10, 2011 8:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/22448/Prac ... zaniem.htm

Cytuj:
Pracodawcy RP: Specustawy nie są dobrym rozwiązaniem

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej uważają, że należy zaprzestać uchwalania tzw. specustaw, których celem jest uproszczenie procedur niezbędnych dla rozmaitych inwestycji infrastrukturalnych.

Dziś obowiązuje już pięć specustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, transporcie kolejowym, szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego, o przygotowania finałowego turnieju mistrzostw Europy w piłce nożnej W 2012 r. oraz ustawa o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu.

Konieczność uchwalania ustaw specjalnych wynika ze skomplikowania zwyczajnych procedur, które sprawiają, że większość inwestycji nie jest realizowana na czas, a często przekracza także założony pierwotnie budżet. Lekiem na to miały być specustawy. - Niestety, nie są to idealne akty prawne i również przyspieszone procedury zawierają błędy – mówi ekspert Pracodawców RP, Piotr Wołejko. Dlatego też Pracodawcy RP postulują, aby przeprowadzić gruntowny przegląd przepisów dotyczących realizacji inwestycji infrastrukturalnych oraz budowlanych, co pozwoliłoby na wyeliminowanie zbędnych procedur, które są niczym innym jak biurokratycznymi barierami utrudniającymi życie obywatelom i przedsiębiorcom. - Gdyby przepisy regulujące zwykłe inwestycje i projekty budowlane były proste i przejrzyste, nie byłoby konieczności przygotowywania specustaw – dodaje Wołejko.

Bez uproszczenia normalnych przepisów liczba specustaw będzie rosła. Jest przecież oczywiste, że łatwiej jest stworzyć nową ustawę, niż dokonać zmian kilku bądź kilkunastu już obowiązujących. Takie podejście rządu oraz ustawodawcy jest jednak lekceważeniem zasady demokratycznego państwa prawnego, a także obniża kulturę legislacyjną w naszym kraju.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL