Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lip 16, 2011 6:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ja tam wciąż liczę, że kiedyś Warszawa Główna Osobowa odżyje, choć najwyraźniej nic póki co na to nie wskazuje :(

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 16, 2011 10:21 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Raczej wszystko wskazuje na to, że PKP S.A. na siłę chce z terenu
wywalić Muzeum Kolejnictwa i sprzedać teren developerowi.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 05, 2011 1:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://turystyka.wp.pl/kat,3,title,kole ... tykul.html
Cytuj:
Koleją na Okęcie w kwietniu
Połączenie kolejowe z warszawskim lotniskiem Chopina ma być oddane do użytku pod koniec kwietnia 2012 roku - zapowiedziała spółka PKP PLK. To kolejne opóźnienie na tej linii.

Według PKP PLK, do końca tego miesiąca ma być dokończony układ torowy. Prace torowe mają być zakończone na przełomie lutego i marca 2012 roku. Trwa część procedur odbiorczych i prace wykończeniowe na stacji. Będzie ona utrzymana w błękitno-srebrnej kolorystyce, z czerwonymi detalami. Ostateczny termin uzyskania pozwoleń na użytkowanie obiektu został wyznaczony na koniec kwietnia 2012 roku.
Największe opóźnienia spowodowało oddanie dokumentacji przez projektanta linii z dwuletnim opóźnieniem. Ponadto budowlańcy natrafili na trudności, które zmusiły ich do zmiany terminu zakończenia inwestycji. Były to między innymi pozostałości dawnego fortu oraz zaolejone grunty.
Linia kolejowa na lotnisku na warszawskim Okęciu połączy centrum stolicy z portem lotniczym. Do istniejącego układu torowego - linii kolejowej do Radomia - dobudowywany jest niemal dwukilometrowy odcinek torów wraz z podziemną stacją na lotnisku. Koszt inwestycji to ponad 300 milionów złotych.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/komunikat/to/K.P.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 07, 2011 23:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 16:11
Posty: 149
http://www.rynek-kolejowy.pl/29255/Nie_ ... Polsce.htm
Cytuj:
– Przez najbliższe lata czeka nas wielka modernizacja polskich kolei w ramach tego, co już posiadamy i pełna koncentracja wysiłków na projektach modernizacyjnych i rewitalizacyjnych. Czas na wielkie wizjonerskie projekty przyjdzie po roku 2030. Musimy się skupić na modernizacji istniejącej sieci. To ona wymaga ratunku. To z niej będzie mogło skorzystać więcej pasażerów – uzasadnia decyzję o porzuceniu projektu budowy linii dużych prędkości Sławomi Nowak. – Stawiamy na ogromny plan modernizacji polskiej kolei do roku 2030. Koncentrujemy się na modernizacji tego co mamy, a nie realizacji marzeń kolejarzy, jakimi są KDP - podsumował minister.
- Słynny projekt linii "Ygrek" będzie kosztowny, może kosztować według rożnych ocen od 20 do 28 miliardów złotych. Jeżeli mamy problem z 28-letnimi wagonami, jeżeli mamy problem z odpowiednim czasem przejazdu z Warszawy do Gdańska, to to jest naszym priorytetem. Do projektu Kolei Dużych Prędkości wrócimy, gdy Polskę będzie na nią stać - tłumaczył na dzisiejszej konferencji prasowej minister Nowak.

Problem jest taki, że kolej kursująca 350km/h wcale nie jest jakimś wizjonerskim projektem, tylko rzeczywistością w każdym normalnym kraju.
A z tym, że do projektu wrócą, kiedy będzie Polskę na to stać... nie komentuję... :/

PS. Jak zły wątek to przepraszam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 07, 2011 23:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Pomimo, że PLK a Departament Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury
to nie zupełnie to samo - uważam, że wątek jest właściwy.
Cóż powiedzieć - popieram Pana Ministra.
Trudno żeby ogromnym kosztem śmigać z Warszawy i Łodzi do Poznania i Wrocławia
z prędkością 350 km/h, a na pozostałych szlakach nie przekraczać 35 bo stan
torowiska nie pozwala. Podstawa to utrzymywać w przyzwoitym stanie to co już
posiadamy, a realizacja marzeń to jeśli jakieś środki zostaną.
Może przy okazji "TIRy na tory" stanie się realniejszą?

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2011 7:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Podstawowym pytaniem jest, czy środki, które miały być przeznaczone na KDP zostaną faktycznie przeznaczone na zwiększenie zakresu remontów oraz poprawę standardów utrzymania istniejącej infrastruktury, czy też po prostu będzie jak było, ino bez planów dot. KDP. (Choć oczywiście i to można traktować jako zmianę na plus, jeżeli zakładało się, że KDP spowoduje jeszcze dalej idące wyssanie środków z tradycyjnej infrastruktury.)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2011 8:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
Problem z kelejami szybkich prędkości jest taki, że my tak na prawdę nie mamy jeszcze kolei średnich prędkości. Kolej szybkich prędkości to jest jak na razie science-fiction.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2011 10:00 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Święte słowa.
CMK - max 160,
Słubice - Warszawa - Terespol - max 160,
Pozostałe szlaki główne były robione na 120.
Jak wychodzą obecne remonty (modernizacje) najlepiej widać
na przykładzie szlaku Wrocław - Katowice.
Jest za to trochę wagonów (a ostatnio i lokomotyw)
mogących 200. EN Jan Kiepura, BWE i parę tam innych,
ale to ze względu na odcinki zagraniczne.
Gdyby Kiepura w drodze do Brukseli wlókł się przez całe Niemcy 160 albo wolniej,
to by Im cały rozkład zawalił.
Lokomotywy (ES64) też dopiero w Niemczech skrzydła rozwijają.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2011 14:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
sansan napisał(a):
Problem z kelejami szybkich prędkości jest taki, że my tak na prawdę nie mamy jeszcze kolei średnich prędkości. Kolej szybkich prędkości to jest jak na razie science-fiction.

Problem w tym, że to co nasi nazywają "kolejami dużych prędkości" (250-300 km/h) to tak na prawdę w skali światowej "koleje średnich prędkości". "Duża prędkość" w innych krajach to powyżej 300 km/h

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 08, 2011 15:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Problem jest zupełnie inny. W chwili obecnej potrzeby remontowe na szlakach kolejowych w PL wynoszą 47 mld złotych. Załóżmy, że tylko 50% z tej kwoty jest potrzebne w przeciągu najbliższych 4 lat, tj.: 23 mld złotych, co pozwoli wyremontować i utrzymać na 120-160-200 główne szlaki: Warszawa-Poznań-Szczecin (160,200), Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Wrocław-Kłodzko/Jelenia Góra (160,200), Warszawa-Koluszki-Częstochowa-Katowice (160), Włoszczowa-Częstochowa-Opole (160, skrócenie czasu jazdy Warszawa-Wrocław nawet do 4h, obecnie 4:50), Warszawa-Kielce-Kraków (120-140), Opole-Gliwice-Katowice-Kraków-Tarnów-Rzeszów-Przemyśl (160,200), Warszawa-Lublin (160), Warszawa-Białystok-Suwałki/Ełk (160), Bydgoszcz-Toruń-Iława-Olsztyn-Korsze-Ełk (120-160), Bydgoszcz-Piła-Krzyż-Gorzów Wielkopolski (120), Wrocław-Głogów-Zielona Góra (120), Kraków-Zakopane/Bielsko-Biała (120), Katowice-Bielsko-Biała (140), Gdańsk-Słupsk-Koszalin-Szczecin (160) i nie wspominam o mniej ważnych liniach, z których niektóre powinny przejąć samorządy lokalne, a nawet może i prywatni zarządcy dla ruchu lokalnego. A obecnie rocznie PLK dostaje od rządu zaledwie 2-3 mld na wszystko co robi (niespełna 10% potrzeb) i sama coś tam dokłada jak może, co przez 4 lata daje ok. 12 mld złotych. Także jeśli rząd miałby przez najbliższe 4 lata dawać dwa razy tyle na kolej (+ może unia by dołożyła kolejne 50%) to kto wie czy za 4-6 lat nie śmigalibyśmy pomiędzy największymi miastami jak normalni ludzie, a nie jak ślimaki w puszkach.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL