SeBeQ napisał(a):
chyba, że jakimś cudem zmieści się asafltowa droga rowerowa =)
Nawierzchnia ma być z betonu asfaltowego w kolorze, dla odmiany, brązowym. Tyż piknie.
Parę ujęć projektu:
http://www.zm.org.pl/tmp/al_ujazdowskie/
Propozycje uwag:
Pozostawić wjazd na drogę dla rowerów od strony pomnika Piłsudskiego (dla rowerzystów korzystających ze stojaków przy wejściu do Łazienek oraz wyjeżdżających z ul. Bagatela).
Wyłukować zakręt po wschodniej stronie przejazdu dla rowerów przez Al. Ujazdowskie.
Przy przystanku ŁAZIENKI KRÓLEWSKIE 02 przestawić wiatę przystankową bliżej jezdni i przeprowadzić drogę dla rowerów za wiatą. Na odcinku od przejazdu dla rowerów do początku odcinka samodzielnej drogi dla rowerów zamienić miejscami usytuowanie chodnika i ścieżki. Pozwoli to przy okazji zwiększyć promień łuku za przejazdem do ok. 6 m.
Na odcinku Bagatela - Agricoli poszerzyć drogę dla rowerów do 3,0 m.
Dodać łącznik od drogi dla rowerów rozpoczynający się ok. 5 m na południe przed skrzyżowaniem z ul. Agrycoli i włączający się w pas dla rowerów w ul. Agrycoli za przejściem dla pieszych. Pozwoli to uniknąć zmiany kierunku jazdy w obszarze przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych.
Dostosować szerokość wlotu i wyłukowania wlotu ul. Agrycoli z Al. Ujazdowskich do szerokości jezdni ul. Agrycoli bez pasów rowerowych.
Obniżyć krawężniki i oznakować przejazd przez Al. Ujazdowskie przy al. Szucha (element Obwodowego Szlaku Rowerowego).
Przewidzieć możliwość podłączenia drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Łazienkowskiej (al. Szpitala Ujazdowskiego - obecnie alejka asfaltowa szer. 4 m o bliżej nieokreślonym statusie).
W rejonie przystanku PL. NA ROZDROŻU 02 rekomendujemy wariant przebiegu drogi dla rowerów omijający wejścia do przejścia podziemnego od strony wschodniej, z zachowaniem odstępu 0,5 m od obmurowania przejścia. Wydaje się, że natężenie ruchu pieszego pomiędzy przejściem podziemnym a przystankiem jest większe niż pomiędzy przejściem a Parkiem Ujazdowskim. Wskazane jest jednak zmaksymalizowanie promieni łuków po obu stronach "objazdu" (z zachowaniem ok. 2 m odcinka prostej za końcem wygrodzenia przejścia podziemnego).
Wykonać wygrodzenia uniemożliwiające nielegalne parkowanie w rejonie przystanku PL.NA ROZDROŻU 08. Parkowanie to ogranicza widoczność kierowcom wyjeżdżającym z Trasy Łazienkowskiej przed przejściem dla pieszych i planowanym przejazdem dla rowerów.
W rejonie przystanku PIĘKNA 02 odsunąć drogę dla rowerów od wiaty przystankowej.
Przedłużyć drogę dla rowerów do wjazdu z placu Trzech Krzyży w ul. Wiejską.
Rozważyć dodanie krótkiego odcinka drogi dla rowerów po południowej stronie pomnika Witosa, od zaprojektowanej ścieżki do skrzyżowania ul. Prusa i Wiejskiej (włączenie jako czwarte ramię skrzyżowania). Łącznik ten umożliwiłby wjazd z ul. Bolesława Prusa bezpośrednio na drogę dla rowerów, bez konieczności objeżdżania całego placu Trzech Krzyży.
Zachować odstęp drogi dla rowerów 0,75 m od krawężnika zatok parkingowych przeznaczonych do parkowania równoległego, ze względu na ryzyko kolizji rowerzysty z otwieranymi drzwiami.
Zachować ciągłość nawierzchni drogi dla rowerów na wjazdach bramowych. Jest to szczególnie istotne ze względu na dużą gęstość tych wjazdów (w sumie 10, w tym 8 na odcinku Piękna - pl. Trzech Krzyży), a także proponowaną nawierzchnie wjazdów z kostki bazaltowej, niebezpiecznej dla ruchu rowerowego.
Uzupełnić projekt o wiaty przystankowe na przystankach PL. TRZECH KRZYŻY 01 i 03. Ze względu na szczupłość miejsca mogą to być wiaty bez ścian bocznych.
Dodatkowo proponujemy rozważyć wprowadzenie przy okazji remontu następujących zmian w organizacji ruchu w Al. Ujazdowskich:
- Zwiększyć gęstość przejść dla pieszych na odcinku pl. na Rozdrożu - pl. Trzech Krzyży, poprzez utworzenie nowych przejść dla pieszych przy ul. Chopina i ul. Matejki (a w związku z tym - również doprowadzić chodniki do tych przejść).
- Wykonać azyle na przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej - wyżej wymienionych nowych przejściach, a także przejściach istniejących przy Ogrodzie Botanicznym, Al. Róż i ul. Wilczej.
- Dopuścić parkowanie na wybranych odcinkach na prawym pasie jezdni w dni wolne od pracy. W dni wolne od pracy natężenie ruchu samochodowego jest mniejsze, a jednocześnie występuje zwiększony popyt na miejsca parkingowe, ze względu na odwiedzających usytuowane przy al. Ujazdowskich tereny rekreacyjne - Łazienki Królewskie, Ogród Botaniczny i Park Ujazdowski. Zmniejszy to skalę nielegalnego parkowania w rejonie.