Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So wrz 24, 2011 7:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/633021_Daj ... ocka-.html

Cytuj:
Elfy jeżdżące w barwach SKM to najdłuższe składy w Polsce: mogą zabrać 1000 pasażerów. – W tym tygodniu robiliśmy testy na stacji w Otwocku i pomiędzy pociągiem a peronem jest milimetr odstępu, zamiast 10 cm – wyjaśnia Leszek Walczak, prezes SKM. – Teraz PLK ma przebudować peron i jak dostaniemy dwa nowe składy, wyślemy je do Otwocka. Powinno to być jeszcze w pierwszej połowie października – obiecuje Walczak.


Czy 10cm to faktycznie minimum? Z punktu widzenia pasażera, im mniej tym lepiej, a na przystanku czołowym, jakim jest dla SKM Otwock, pociąg chyba zbytnio się nie rozbuja...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 0:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Po pierwsze układ tor/pojazd daje temu drugiemu swobodę w zajmowaniu pozycji... i to jest już pewna niewiadoma.

Po drugie tor jako taki nie jest doskonale sztywny i podczas zmian temparaturowych potrafi sobie trochę powędrować (niby tylko milimetry, ale zawsze).

Po trzecie pojazd ma resorowanie i może się bujnąć, choćby od wsiadania/wysiadania podróżnych

Po czwarte peron też przedmiot martwy czyli złośliwy... jego nawierzchnia poddawana temperaturze też potrafi się rozszerzyć...

Zatem ta norma zapewne skądś się wzięła i nie jeden inżynier już nad tym tematem siedział.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A w jakich warunkach były robione pomiary - peron i szyny były poszerzone czy zwiężone w wyniku warunkow atmosferycznych?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 9:02 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 12:39
Posty: 53
Norma, tak, to jest skrajnia budowli, poza którą peron nie ma prawa wystawać, i skrajnia taboru, poza którą nie może wystawać wagon -- prawda? Czyli że co najmniej jedno z dwojga wystaje? Jak to się stało? Te skrajnie to nie taka świętość, jak myślałem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 18:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Mnie najbardziej zastanawia, jak będą się perony miały do dotychczasowego taboru, skoro odstęp był OK, a będą go zwiększać...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 26, 2011 22:16 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Obstawiam, że po prostu peron przekracza skrajnię czy to w wyniku błędnego wykonania, czy też złego utrzymania. Ciekawe jest jednak to, że teoretycznie nowe ELFy mają tą samą szerokość co EN57...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 27, 2011 12:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Może maja jedną nóżkę bardziej...

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 28, 2011 8:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Moze po prostu o EN już nikt się nie boi... się przyrysuje to trudno... po za tym jednak EN57 ma mniejsze odległości między czopami więc jeśli jest nawet minimalny łuk to skrajnia ELFa jest wówczas szersza niż EN57 i może to być te 1-2 mm decydujące o całej akcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 28, 2011 12:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
No dobra, ale perony w Otwocku są proste jak konstrukcja cepa, nie ma zakrętów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 28, 2011 17:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
Wojtek: Aktualne skm'ki kolidują już z peronem. A konkretnie ich schody.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu macie EN57 km'ki

Obrazek



Później jak znajdę trochę czasu to założę temat o stacji w otwocku.


Te perony da się przyciąć, tak aby je skrócić o jakieś 4cm - to by mogło wystarczyć - przecież teraz skm'ki dają radę. Z drugiej strony jak mają kasę i chcą remontować ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL