Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 04, 2010 1:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.sfora.pl/Ograniczenia-predkosci-w-miastach-nic-nie-daja-To-nie-ma-sensu-a24821
Cytuj:
Ograniczenia prędkości w miastach nic nie dają. To nie ma sensu
Ludzie i tak giną.
Takie wnioski płyną z analizy danych z Portsmouth, pierwszego brytyjskiego miasta gdzie na próbę zmniejszono limit prędkości w obszarze zabudowanym z 45 do 30 km/h.
Za chwilę takie limity mają zacząć obowiązywać w całym kraju, a dane pokazują, że bezpieczeństwo wcale się nie poprawiło - donosi brytyjskie ministerstwo transportu.

Projekt kosztował pół miliona funtów by go wprowadzić a liczba zgonów w wyniku wypadków wzrosła, nie zmalała. Reakcją kiierowców było obniżenie prędkości średnio o 2 km/h.
Wtykając wszędzie znaki drogowe nie poprawi się bezpieczeństwa - podkreśla gazeta.
Nie dość, że nieskuteczne to jeszcze stają się uciążliwe, szczególnie wpływając na przejazd autobusów. Czasy pokonywania tras znacznie się wydłużyły.
Choć ilość zabitych w strefach 20 km/h wynosi 1 na 40 biorących w wypadkach. Przy 45 km/h ginie 1 na pięciu.
Jedynie 15 proc. śmiertelnych wypadków ma swoje źródło w zbyt dużej prędkości - zauważa "The Daily Mail".

Oczywiście przetłumaczyli, co im pasowało.
Znamienne -- z oryginału:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... safer.html
Cytuj:
In Portsmouth, the new, lower speed limit applies to all vehicles, at all times, on 94 per cent of the city's streets. It is not enforced by speed cameras or road humps, but relies on drivers to obey limit signs.

Jakbym słyszał naszych Kazubków...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 20:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Dziś natrafiłem na nowy azyl przed przejściem dla pieszych przez ul. Jagiellońską przy Al. Solidarności (po stronie parku praskiego):
Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 20:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Tak, widziałem jak to budują już jakiś czas temu. Ale azyl to by się moim zdaniem przydał przede wszystkim na przejściu w tym miejscu przez Al. Solidarności (widać na zdjęciu). To bardzo nieprzyjemne przejście. Co więcej, łatwo je przeoczyć, gdy prowadzi się samochód (szczególnie, że ostatnio, jak tamtędy przejeżdżałem, w ogóle nie było już widać pasów).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:25 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Trochę offtopic, ale gdzie na tym przejściu ma być umieszczony przejazd dla rowerów?
DDR od strony Cerkwii jest dosunięta pod płot, a od strony parku jest między chodnikem a jezdnią.
Czy ktoś widział ostateczną wersję projektu DDR w al.Solidarności?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Hmm, podejrzewam zostawienie "na później" - przed zamknięciem placu wileńskiego mają tam układać tory tramwajowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:37 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Trochę offtopic, ale gdzie na tym przejściu ma być umieszczony przejazd dla rowerów?
DDR od strony Cerkwii jest dosunięta pod płot, a od strony parku jest między chodnikem a jezdnią.
Czy ktoś widział ostateczną wersję projektu DDR w al.Solidarności?


To na pewno nie jest wersja ostateczna, ale na początku 2007 r. to miało wyglądać tak:

Obrazek

Stary Trampek napisał(a):
Tak, widziałem jak to budują już jakiś czas temu. Ale azyl to by się moim zdaniem przydał przede wszystkim na przejściu w tym miejscu przez Al. Solidarności (widać na zdjęciu). To bardzo nieprzyjemne przejście.


Zgoda, też nad tym myślałem, i nawet dasię. Ale to już niedługo powinno metro załatwić, przy okazji przenosząc przejście na drugą stronę i robiąc dojście do przystanku, więc chyba szkoda energii na prowizorkę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 01, 2011 21:48 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Faktycznie, to już było dawno temu w innym wątku i mi się to nie podobało. Kurcze, coś ta trasa nie ma szczęścia, opóźniona parę lat, złe rozwiązania zostają, a dobre (jak przy Szwedzkiej) znikają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 13, 2011 8:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Zauważone na ul. Kasprzaka przy Al. Prymasa 1000-lecia:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71858
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71859
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71860

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 13, 2011 8:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
gromanik napisał(a):
Zauważone na ul. Kasprzaka przy Al. Prymasa 1000-lecia:
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71858


Fajne, tylko szkoda że wygrodzili pas wewnętrzny, a nie zewnętrzny. Zewnętrzny bardzo by się przydał pod poszerzenie ciągu pieszo-rowerowego na narożniku skrzyżowania i na przystanku autobusowym pod wiaduktem kolejowym.

Ech, kolejne pismo do napisania.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 13, 2011 21:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Fajne, tylko szkoda że wygrodzili pas wewnętrzny, a nie zewnętrzny. Zewnętrzny bardzo by się przydał pod poszerzenie ciągu pieszo-rowerowego na narożniku skrzyżowania i na przystanku autobusowym pod wiaduktem kolejowym.

Ech, kolejne pismo do napisania.


Obstawiam, że odpiszą tak:
- to jest czasowa organizacja ruchu, w związku z budową II linii metra i zmniejszeniem ruchu na ul. Kasprzaka;
- wygrodzenie lewego pasa zamiast prawego wynika z tego, że przed skrzyżowaniem lewy pas jest teraz tylko do skrętu w lewo;
- po zakończeniu budowy metra wygrodzenie zniknie i dalej będą wszystkie pasy;

A tak naprawdę to zgadzam się, że w ogóle powinno się tam zlikwidować prawy pas. Tym bardziej, że i bez tego najbardziej skrajnego dalej by zostały 3, trochę tylko trzeba by zmienić układ pasów na skrzyżowaniach z Prymasa i z Bema. Widać to na schemacie na tej stronie: http://www.metro2.ztm.waw.pl/wylaczone_ulice.php?c=12&i=1 - "Organizacja ruchu na skrzyżowaniach ul. Kasprzaka z al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Płocką" wysyłając ewentualne pismo warto rozrysować proponowany układ na bazie tego schematu. Może właśnie jak będą kończyć budować metro to będzie okazja żeby to doprowadzić do porządku ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL