Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 20, 2010 7:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Wielkie dzięki za relację:)

Na stronie Stołecznej jest dziś o tym spotkaniu (Skrzydlate przystanki trafią do rejestru zabytków), ale dobrze przewidywałem, że opis nie będzie wyczerpujący.
Dla PLK rozpętana burza i wpisanie do rejestru zabytków nie tylko nie pozwoli im zburzyć wszystkiego, ale też nałoży dodatkową odpowiedzialność za obiekty zabytkowe. Nie wiem, czy to dobrze czy źle, bo wówczas PLK musi dbać o nie w szczególny sposób, ale procedury remontowe są dłuższe i bardziej skomplikowane. Z drugiej strony PKP nigdy chyba nie przejmowały się żadnymi ciążącymi obowiązkami, w szczególności dot. zabytów.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 20, 2010 22:34 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Teraz już wiem jakiej stacji telewizyjnej była kamera.
W materiale kilka ujęć z sali gdzie odbyła się debata oraz krótkie wywiady z jej uczestnikami.

Linia otwocka pod ochroną
http://www.tvnwarszawa.pl/0,1652949,wiadomosc.html

Materiał w mojej ocenie bardzo obiektywny. Redaktor nie przesadza w żadną ze stron, a w podsumowaniu stara się pokazać pewien paradoks jaki kolej kreuje: albo przystanki wyburzymy, tory wyprostujemy i pociągi pomknął szybciej, albo nie wyburzymy i będą się wlokły jak teraz.
- Oczywiście jedno z drugim nie ma nic wspólnego o czym każdy na sali (może oprócz przedstawiciela PLK) zdawał sobie sprawę.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 10:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Po ogłoszeniu konieczności wyburzenia zabytkowych dworców na linii otwockiej, na Polskie Linie Kolejowe spadła fala krytyki. Protestują architekci i miłośnicy kolei. Mieszkańcy zapowiadają pikietę, a Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Muzeum Techniki wraz z konserwatorem zabytków zorganizują debatę poświęconą architekturze stacji – podaje „TVN Warszawa”.


Czy ktoś może ma kontakt do takiego aktywnego mieszkańca Międzylesia, który walczył przeciwko wyburzeniom stacji na linii otwockiej? Chciałbym mu przedstawić pewną koncepcję działania.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 01, 2010 10:58 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Wojtek napisał(a):
Czy ktoś może ma


ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 07, 2010 17:48 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Zabytkowe budynki stacji na linii Warszawa-Otwock sa usytuowane na peronach zlokalizowanych pomiędzy torami. Takie rozwiazanie w przypadku pociagów pospiesznych spowalnia jazde tych pociagów, gdyz nie ma prostolinijnego toru jazdy pociagu. Obecnie na killku liniach kolejowych (do Siedlec, do Kutna, w kierunku Piaseczna) wykonano remonty budujac dwa perony i pomiedzy nimi przepuszczajac tory kolejowe.
Zarzadzanie taka trasa kolejowa wymaga jednak duzego skoordynowania aby pociagi jezdzily wlasciwym torem jazdy. W przeciwnym wypadku niepoinformowany pasazer zostaje pozbawiony mozliwosci podrozy w wybranym przez siebie kierunku.
Sytuacja taka miała miejsce na przystanku osobowym Warszawa Żwirki i Wigury, gdy jesienia i zima 2009/2010 roku bez wczesniejszego powiadomienia Kolei Mazowieckich, pociag wjeżdżał na inny tor niz zwykle. Pasazerowie masowo skakali przez tory, zeskakujac z wysokiego peronu a potem wdrapujac sie na peron sasiedni. Monitowałem mailami Koleje Mazowieckie, ale bez wyraźnego rezultatu. Ogłoszenia miały byc wywieszane w gablotach informacyjnych na stacji, ale róznie to bywało, bywało tez że ktos niezidentyfikowany zrywał te ogłoszenia.
Na tym przystanku brak jest radiowezła ogłaszajacego wjazdy i zmiany ruchu pociagów. Gdyby peron był posrodku, taka sytuacja nie zdarzyła by sie.

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 20:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
petrosj napisał(a):
Zabytkowe budynki stacji na linii Warszawa-Otwock sa usytuowane na peronach zlokalizowanych pomiędzy torami. Takie rozwiazanie w przypadku pociagów pospiesznych spowalnia jazde tych pociagów, gdyz nie ma prostolinijnego toru jazdy pociagu. Obecnie na killku liniach kolejowych (do Siedlec, do Kutna, w kierunku Piaseczna) wykonano remonty budujac dwa perony i pomiedzy nimi przepuszczajac tory kolejowe.

- Po pierwsze, tory można zacząć rozsuwać dużo wcześniej, dzięki czemu promienie skrętu mogą być na tyle duże, że dopuszczą jazdę nawet 160 km/h.

- Po drugie, w ramach remontu ma być dobudowany trzeci tor, specjalnie dla pociągów dalekobieżnych i towarowych. Ten tor nie musi przylegać do peronów, więc wcale nie musi się "wić".

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 19:57 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Linia radomska od Alej Jerozolimskich do Warszawy Słuzewiec, a takze tuż za Piasecznem biegnie w wykopie i trudno cos tu rozbudowywac wszerz.

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 20:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
trudno cos tu rozbudowywac wszerz.


Nic prostszego - zmieniasz zbocze na mur oporowy (w mieście to powinno być standardem ze względu na oszczędność przestrzeni). Choć to oczywiście kosztuje. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 18, 2010 10:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.fakt.pl/Bedzie-14-nowych-pociagow-WKD,artykuly,87798,1.html
Cytuj:
Będzie 14 nowych pociągów WKD

16.11.2010, 05:00
Znakomita wiadomość dla pasażerów Warszawskiej Kolei Dojazdowej! Już niebawem będą jeździli nowoczesnymi, przestronnymi pociągami. WKD kupiła 14 takich pojazdów.

Nowe pojazdy wyprodukowane przez bydgoską Pesę zastąpią wysłużone zespoły trakcyjne EN-94 i znacznie podniosą komfort podróży. Są klimatyzowane, a ich wnętrza bardziej przestronne. Do tych składów można łatwiej wsiąść, bo nie mają one stopni, a podłoga przy drzwiach jest obniżona.
- Te pociągi są szybkie i przyjazne dla podróżnych. Będą rozwijały prędkość do 80 km na godzinę. Pasażerowie będą w nich bardziej bezpieczni, do czego przyczyni się zastosowany tu system monitoringu - mówi Krzysztof Kulesza (31 l.), rzecznik WKD.
Każdy taki pociąg zabierze 500 osób, w tym 120 na miejscach siedzących. Nie zabraknie w nich specjalnych miejsc dla osób na wózkach inwalidzkich oraz miejsc na rowery. W pojazdach znajdą się też biletomaty oraz monitory, na których będą wyświetlane informacje o podróży. Pierwszy taki pociąg wyjedzie na tory dokładnie za rok. W sumie WKD wzbogaci się o 14 takich pojazdów, które łącznie kosztowały 282 mln zł. Rząd dołożył 7 mln zł. Nowe pociągi będą woziły pasażerów na trasach Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Podkowa Leśna Główna - Milanówek Grudów. Jeszcze nie wiadomo, jaki wygląd będzie miało ostatecznie wnętrze pociągu. WKD ma do wyboru trzy projekty zaproponowane przez producenta i jeszcze nie podjęła w tej sprawie decyzji. Ale pasażerowie już się cieszą, że będą podróżować dużo nowocześniejszymi pociągami.

Obrazek

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 27, 2010 1:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
petrosj napisał(a):
Linia radomska od Alej Jerozolimskich do Warszawy Słuzewiec, a takze tuż za Piasecznem biegnie w wykopie i trudno cos tu rozbudowywac wszerz.

AFAIK odcinek od Alej Jerozolimskich od Służewca jest fragmentem podmokłej dolinki Potoku Służewieckiego, w przypadku rozbudowy moglyby się pojawić problemy z odwodnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL