Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt cze 15, 2007 9:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wczorajsze Życie Warszawy:

Cytuj:
Darmowe parkowanie P&R potrwa do września

TOMASZ KUNERT, mz, 2007-06-14

Do 1 września Zarząd Transportu Miejskiego chce pozostawić swobodny wjazd do parkingów Park & Ride. Potem za parkowanie bez biletów trzeba będzie zapłacić aż 100 zł.

Pierwszy parking, przy Włościańskiej (w pobliżu stacji metra Marymont), otwarto w kwietniu. Drugi, przy Połczyńskiej, w maju. Miały być dostępne bez ograniczeń tylko przez dwa miesiące.

Auto na zakazie

W tymczasowym regulaminie parkingów, który jutro na sesji ma przyjąć Rada Warszawy, termin wprowadzenia opłat za parkowanie bez ważnego biletu komunikacji miejskiej (bez względu na rodzaj) określono na początek września. Potem opłata ma być słona – 100 zł. Tyle samo zapłacą także ci (ale już po uchwaleniu regulaminu), którzy zostawią samochód na noc (parking jest czynny między godz. 4.30 a 2.30). Grozić im będzie również wywiezienie auta na parking depozytowy na koszt właściciela, interwencja straży miejskiej (bloka-da lub mandat), bo pozostawienie samochodu poza godzinami pracy parkingu będzie traktowane, jak złamanie zakazu parkowania.

– Zdecydowaliśmy się na przedłużenie okresu parkowania bezpłatnego, aby jeszcze bardziej zachęcić kierowców do korzystania z tych parkingów i z komunikacji miejskiej – mó-wi Michał Powałka, rzecznik ZTM. – Liczymy, że parkujących przybędzie, bo remont torowiska w Alejach Jerozolimskich spowoduje duże utrudnienia w poruszaniu się po mieście samochodem.

Na wagę złota

ZTM musi nadal zachęcać do zostawiania samochodów na parkingach i przesiadek do komunikacji, bo z parkingów korzysta niewiele osób. Na Marymoncie dziennie parkuje ok. 300 aut. Jednorazowo najwięcej odnotowano tam 80 zaparkowanych pojazdów (miejsc jest 400), co oznacza, że jedno auto zajmuje plac warty 137 tys. zł (parking kosztował 11 mln zł). Na Połczyńskiej na 500 miejsc parkingowych jednorazowo zajętych jest około ... 20. Wychodzi po 350 tys. zł za jedno.

– Za sukces można będzie uznać taki parking, na którym jednorazowo zajętych będzie 80 proc. miejsc – mówi Krzysztof Rytel z Centrum Zrównoważonego Transportu.

– Duża rotacja aut może świadczyć o tym, że to po prostu parking dla robiących zakupy w Hali Marymonckiej. Według specjalistów, garaże P&R powinny być mniejsze i ulokowane w innych miejscach – dalej od centrum, tak aby dojazd komunikacją był atrakcyjniejszy niż jazda własnym autem, najczęściej w korku. I to działa – parking przy kolei WKD w Komorowie jest codziennie zapełniony w całości. Szef ZTM wyjaśnia, że lokalizacje odziedziczył po poprzedniej ekipie. Kolejne P&R w Warszawie mają być dogodniej położone

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 09, 2007 11:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4297270.html

Cytuj:
Pusty parking przesiadkowy przy Połczyńskiej dla osiedla obok?

Jakub Kundzik
2007-07-06, ostatnia aktualizacja 2007-07-06 23:12

Po dwóch miesiącach od otwarcia parkingu przesiadkowego przy Połczyńskiej ogromny plac nadal świeci pustkami. Może skorzystają na tym mieszkańcy pobliskiego osiedla

W piątek parkowało tu zaledwie kilkanaście samochodów, a miejsc jest 500. Auta mieli tu zostawiać kierowcy dojeżdżający spod Warszawy, by przesiąść się do komunikacji miejskiej. Tymczasem połowa parkujących to mieszkańcy Jelonek, którym ciężko znaleźć miejsce między blokami. Np. na osiedlowej ul. Synów Pułku samochody stoją zderzak w zderzak. Ciągle tarasują podwórka i wjazdy dla śmieciarek. W okolicy znajdują się trzy parkingi społeczne, ale o miejsce na nich niełatwo, poza tym kierowcy muszą za nie płacić ponad 1 tys. zł odstępnego.

Do jedynego wejścia na parking przesiadkowy z osiedla prowadzi kilkusetmetrowa nieutwardzona ścieżka, która po deszczu zamienia się w grząskie błoto. - Na razie nie planujemy furtek od strony osiedla. Nie chcemy, żeby to był parking osiedlowy. Tym bardziej, że można z niego wyjechać tylko w kierunku ul. Powstańców Śląskich. Nie ma wyjazdu do centrum - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Ale Mieczysław Reksnis, szef miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji, nie jest już tak kategoryczny: - Mieszkańcy Jelonek nie sygnalizowali nam, że chcieliby tam parkować. To kwestia zmiany regulaminu parkingu. Porozmawiam w tej sprawie z dyrektorem ZTM Leszkiem Rutą.

Spodziewając się klapy parkingu przesiadkowego, ZTM zapowiadał tam letnie kino samochodowe. Nie uda się jednak nawet to. I tak inwestycja warta przeszło 7 mln zł stoi niemal niewykorzystana.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


A mnie przyszedł do głowy pomysł, żeby zrobić w tym miejscu targowisko dzielnicowe - utwardzony plac, uzbrojenie, sanitariaty, trochę osłonięte od ulicy, miejsc parkingowych dla handlujących i klientów pod dostatkiem...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 09, 2007 20:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Mozna przenieśc stadion ;-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lis 19, 2007 9:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.rp.pl/artykul/24,69090.html

Cytuj:
Parkuj i jedź. Ale czym?

Konrad Majszyk 14-11-2007, ostatnia aktualizacja 14-11-2007 05:42

Ratusz planuje 11 nowych parkingów. – Będą puste, tak jak te, co już są – twierdzą ekolodzy

- Władze chcą budować parkingi „Parkuj i jedź”. Dlaczego jednak tak mało inwestują w rozwój komunikacji, do której kierowcy mają się przesiadać? – pyta Maciej Sulmicki z Zielonego Mazowsza.

Dzisiaj w samo południe ekolodzy zorganizują konferencję obok parkingu „Parkuj i jedź” na Połczyńskiej. W jego sąsiedztwie nie ma stacji kolejowej, planowana linia metra została przesunięta pod ul. Górczewską, a korki tworzą się dużo wcześniej – w rejonie Lazurowej.

W efekcie spośród 500 miejsc zajętych jest tam zwykle ok. dziesięciu. Jak podał Zarząd Transportu Miejskiego, w listopadzie padł rekord: jednego dnia zaparkowało... 20 kierowców. Przypomnijmy, że budowa postoju kosztowała prawie 6 mln zł.

ZTM twierdzi, że drugi etap „Parkuj i jedź” został pomyślany lepiej. Oto proponowane lokalizacje:

- w al. Krakowskiej przy pętli tramwajowej

- przy stacjach metra: Kabaty, Stokłosy i Ursynów

- przy stacjach PKP: Rembertów, Wawer, Wesoła, Anin, Falenica, Żerań i Ursus-Niedźwiadek (w planach).

Zielone Mazowsze nie zostawia na większości z tych pomysłów suchej nitki.

Sulmicki wylicza: – Jadący al. Krakowską mają przy pętli dla tramwajów największe korki za sobą. Na Kabatach przy Tesco już istnieje parking, na którym znajdziemy dużo wolnych miejsc. A pociągi kursują za rzadko i są tak przepełnione, że w godzinach szczytu trudno do nich wsiąść.

Ekolodzy proponują odwrócenie kolejności inwestycji: najpierw zakup nowoczesnych pociągów i budowa drugiej linii metra, a potem sieć „Parkuj i jedź”.

– Gdybyśmy przyjęli ten sposób rozumowania, należałoby usiąść i bezczynnie czekać – ironizuje Michał Dąbrowski z ZTM. – Należy robić obie rzeczy jednocześnie, zwłaszcza że to zupełnie inna skala wydatków.

Dla porównania; centralny odcinek drugiej linii metra będzie kosztował ponad 3 mld zł, podczas gdy na „Parkuj i jedź” władze przewidują wydać do 2015 roku 90 mln zł (44 mln zł ma pochodzić z UE).

źródło: Rzeczpospolita


Cytuj:
W grudniu ZTM planuje otworzyć parking przy stacji Wilanowska, a do sierpnia 2008 roku – Młociny. 11 kolejnych ma powstać do 2015 roku. ZTM projektuje parking przy stacji PKP Anin, a lada dzień ogłosi przetarg na obiekt przy metrze Ursynów.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 27, 2008 12:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Konrad Majszyk napisał(a):
Żoliborz: garaż zalany betonem

Nad stacją metra Plac Wilsona straszy pusta betonowa komora z miejscami dla 196 aut. Ludzie chcą, by dokończyć tam parking, burmistrz Żoliborza ma na to pieniądze. Tylko ratusz się waha...

Okolice pl. Wilsona, Teatru Komedia i Urzędu Żoliborza pękają w szwach od parkujących na dziko samochodów. Tymczasem pod ruchliwą ul. Słowackiego – między torami metra i tramwajowymi – znajduje się pusty zamurowany korytarz o powierzchni prawie hektara.

– To rekord świata w konkurencji „jak zepsuć inwestycję i zdenerwować mieszkańców“ – mówi Michał Składkowski z ul. Krasińskiego. – Na pl. Wilsona mamy banki, kino, restauracje i wielki węzeł przesiadkowy. Nie ma tylko parkingu, mimo że wystarczy do niego zbudować tylko wjazd! – zżyma się.

Na korytarzach Urzędu Żoliborza można usłyszeć: – Ten garaż to pomnik indolencji poprzedniej ekipy rządzącej miastem. Niestety, nowa ekipa do naprawy błędów się nie pali.

Pomysł wykorzystania hali nad torami na parking pojawił się w 2004 roku. Samochody miałyby się pomieścić na dwóch kondygnacjach. Pod ziemię zostały doprowadzone instalacje elektryczne, wentylacyjne itd. Zabrakło tylko klatki schodowej i wjazdu od strony ul. Kątowej.

Inwestycji zaszkodziła wojna sprzed trzech lat między ratuszem i Hydrobudową-6, czyli wykonawcą stacji Plac Wilsona. Biuro Inwestycji kierowane wówczas przez Sławomira Zawadzkiego było gotowe wyłożyć na parking nie więcej niż 10 mln zł, a firma domagała się 12 mln zł.

Negocjacje trwały rok. Zakończyły się tym, że robotnicy zabetonowali otwór techniczny w stropie hali nad torami metra. Stacja została otwarta bez parkingu.

Ewentualne dokończenie prac miało nastąpić po upływie okresu rękojmi na stację. W przeciwnym wypadku Hydrobudowa-6 mogłaby odmówić naprawy usterek, zrzucając odpowiedzialność za ich powstanie na budowniczych parkingu. Okres rękojmi upływa w kwietniu. – Namawiam władze Warszawy: nadszedł wreszcie czas, żeby zamienić ten betonowy hangar w podziemny parking – mówi wiceburmistrz Żoliborza Witold Sielewicz. – Budowany w latach 30. Żoliborz nie wytrzyma dalszego najazdu aut. Potrzebujemy podziemnych miejsc parkingowych jak powietrza!

– Miasto nie powinno w tej sprawie stawać okoniem – przyznaje szef Biura Drogownictwa Mieczysław Reksnis. Ale po chwili zaczyna mieć wątpliwości: – Należy się zastanowić, czy nie powinniśmy wydawać pieniędzy na pilniejsze inwestycje. Kilkanaście milionów złotych za 196 miejsc parkingowych? To bardzo dużo – oblicza.

Burmistrz Żoliborza natychmiast zbija argument finansowy. – Do dzielnicowego budżetu wpłynie w tym roku ok. 140 mln zł. dzięki sprzedaży deweloperowi Pasa Nadwiślańskiego. Chętnie zgodzę się, żeby z tych pieniędzy sfinansować prace – deklaruje Sielewicz.

To zresztą nie jedyny pomysł. Ratusz zastanawia się też, czy nie realizować inwestycji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Decyzję podejmie w kwietniu zarząd miasta. Jaka będzie? Odpowiedzialny za miejskie inwestycje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz nie chciał wczoraj w tej sprawie rozmawiać.

Zarząd Transportu Miejskiego przymierza się właśnie do budowy nowych parkingów „Parkuj i Jedź“ obok linii metra i kolei. Czy garaż przy pl. Wilsona da się w ten plan wpisać?

Tutaj można się przesiadać do metra, więc miejsce jest na wagę złota. Bez problemu możemy je włączyć do miejskiego systemu „Parkuj i Jedź“ – ocenia doradca dyrektora ZTM Michał Dąbrowski.

A czy kierowcy chętnie parkowaliby obok pl. Wilsona? Odpowiedź jest prosta. Na parkingu obok sąsiedniej stacji Marymont stało wczoraj 250 aut. To rekord od jego otwarcia w kwietniu ub. roku. Powód – skierowanie do Marymontu regularnych kursów metra (bez pociągu wahadłowego).


Źródło: Życie Warszawy

Logika obu urzędników jest ... zastanawiająca.
a) Skoro na Żoliborzu jest za dużo samochodów, dlaczego należy stwarzać warunki zachęcające do tego, aby przyjeżdżało ich więcej?
b) W tym tempie poszerzania i tak już bardzo rozdmuchanej koncepcji P&J w Warszawie wkrótce parking wielopoziomowy w centrum zostanie przekwalifikowany na Parkuj & Jedź (przecież jest blisko stacji metra...), dzięki czemu będzie można z niego korzystać na podstawie karty miejskiej.

Żeby nie było, że jestem wszechnegatywnie nastawiony: skoro już ten parking wybudowano, uważam, że należy go wykorzystać, ale po prostu jako sposób na zastąpienie 200 naziemnych miejsc parkingowych.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 27, 2008 15:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Budowlańcy 3 lata temu chcieli 12 baniek. Teraz pewnie z 15. Tam ma być circa 200 miejsc, policzmy - 15 000 000 / 200 = 75 000 zł na jedno miejsce parkingu, jeśli to będzie P+R to wpływy z parkowania nie wystarczą na ochronę i sprzątanie tego parkingu.

Mieszkamy w bardzo bogatym mieście. Prawdę mówiąc nie znam bogatszego a byłem w 37 krajach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 17, 2008 14:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.ztm.waw.pl/parking-wkm.php

Cytuj:
Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że od dnia 14 kwietnia 2008 r. na parkingach w systemie strategicznym "Parkuj i Jedź" istnieje możliwość kodowania biletów 30- oraz 90-dniowych na Warszawskiej Karcie Miejskiej - zarówno miejskich, jak i sieciowych.


A jednocześnie nie ma takiej możliwości na pętlach autobusowych czy tramwajowych, gdzie przez lata ludzie przyzwyczaili się kupować bilety...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 17, 2008 14:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
olek napisał(a):
http://www.ztm.waw.pl/parking-wkm.php

Cytuj:
Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że od dnia 14 kwietnia 2008 r. na parkingach w systemie strategicznym "Parkuj i Jedź" istnieje możliwość kodowania biletów 30- oraz 90-dniowych na Warszawskiej Karcie Miejskiej - zarówno miejskich, jak i sieciowych.


A jednocześnie nie ma takiej możliwości na pętlach autobusowych czy tramwajowych, gdzie przez lata ludzie przyzwyczaili się kupować bilety...


jak powstanie w ztm wydział od pętli autobusowych to wprowadzą ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 17, 2008 19:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Bo budy na pętlach (tzw ekspedycje) zarządzane są przez MZA i TW, a nie przez ZTM. Sprzedaż w nich biletów ostała się od czasów MZK, tzn 1993 roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 21, 2008 9:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
legalnycyklista napisał(a):
Bo budy na pętlach (tzw ekspedycje) zarządzane są przez MZA i TW, a nie przez ZTM.


Czyli co, prywaciarze (Grodzisk, ITS Michalczewski itp.) nie mają tam wstępu?

Cytuj:
Sprzedaż w nich biletów ostała się od czasów MZK, tzn 1993 roku.


Znaczy, analogicznie do PKP Kasy Kolejowe należy utworzyć Zarząd Bud na Pętlach m.st. Warszawy ;-) Bo jednak w innych miastach "dasię", a obecna sieć dystrybucji biletów w stolycy jest strasznie kulawa...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL