A tak a propos. Od kilku lat w miarę sumiennie odrabiam pracę domową z czytania forum i stron ZM. Może przeoczyłem, ale próba znalezienia za pomocą wyszukiwarki zdaję się potwierdzać, że przeoczyliśmy, nie tyle remont, co modernizację Czerniakowskiej? Mam na myśli odcinek "normalny" między Ludną a Górnośląską, a nie Wisłostradę. W wyniku zbiegu okoliczności łagodzących miałem przyjemność trafić tam wczoraj. Jak na moje niefachowe oko jest to pewna perełka wśród całego pierdolnika jaki ZDM nam funduje (patrz Mokotowska). Może to nie jest jeszcze Holandia, ale już na pierwszy rzut oka widać, że nie jesteśmy w Warszawie
. Ogromna przewaga miejsc równoległych na jezdni (wysoki krawężnik, ale o dziwo brak słupków), prawie całkowity brak miejsc prostopadłych - co daje zwężenie jezdni. Do tego na długim odcinku zieleń między jezdnią a chodnikiem (szerokość 2 - 5), choć nie wiem kto wymyślił sadzenie bluszczu zamiast trawy czy krzewów. Może taki był zamysł, żeby w przyszłym roku zarósł jezdnię:P. Przejścia dla pieszych mają zawężaną jezdnię poprzez poszerzenie chodnika wraz z wysłupkowaniem, co uniemożliwia parkowanie w ich pobliżu. Promienie skrętów, może poza jednym, całkiem bezpieczne. Co więcej na tej ulicy istnieją progi spowalniające. Co prawda nie jeżdżą tam autobusy, a progi są tylko standardowe i z kostki bauma, ale mimo wszystko to jednak jest Centrum Warszawy! No i przejazd nadwiślańskiej drogi rowerowej został wykonany niemalże genialnie z przewidzeniem wszystkich relacji. Amaaazing, Maaan! Fever!
Tak to wyglądało przed remontem:
http://mapy.zumi.pl/?loc=Warszawa%2C+CzerniakowskaA po remoncie? Ciężko coś znaleźć w necie, bo jest masa informacji o Wisłostradzie. Jeżeli tego tematu naprawdę nie było to obiecuję, że jeszcze przed opadami śniegu zrobię stosowną dokumentację. Po 1,5 roku chyba w końcu warto.
_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl