Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 17, 2007 11:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
jacor napisał(a):
hm, no właśnie, jak to będzie z tymi autobusami?
Czy dwa autobusy zmieszczą się obok siebie między przystankami tramwajowymi przy "miśkach"? chyba nie bardzo...
Obawiam się jakiejś masakrycznej prowizorki, typu: autobus czeka, żeby zjechać z BusTramPasa na swój przystanek i nikt go nie wpuszcza...


To akurat żaden problem. WYstarczy tak ustawić sygnalizację by zielone dla autobusów i tramwajów zapalało się 30 sekund wcześniej niż dla samochodów i autobus będzie mógł smiało przejechać na prawo na przystanek bez zwalniania nawet. Taka śluza kiedyś była przy Zawiszy.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 17, 2007 11:45 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
Nie do końca rozumiem rozwiązania z wpuszczaniem na tory autobusów dopiero jesienią.


Myślę, że to kwestia tego, że po dołożeniu na Śląsko-Dąbrowski tramwajów z Poniatowskiego, linia tramwajowa będzie pracować na granicy przepustowości i lepiej żeby się autobusy po torowisku nie plątały.

Cytuj:
Czy to kwestia jakichś szczególnych opracowań, gdzie mają z nich zjeżdżać i czy musi to trwać cztery miesiące?


E, jakby to by była kwestia szczególnych opracowań, to by to cztery lata trwało nie cztery miesiące ;-)

Cytuj:
W przypadku, gdy autobusy będą jeździły pasem samochodowym, będą jeździły jeszcze wolniej niż obecnie.


Ale jeśli będzie sprawny transport tramwajowy, to nie będzie ich musiało jeździć aż tyle. 125, 170, 512 na długich odcinkach dublują tramwaje. 160, 192 mogą jechać Świętokrzyskim. Itp.

Cytuj:
Szkoda też, że chyba nie planują umieszczenia separatorów na samym moście.


No szkoda. Zobaczymy jak to będzie wyglądać.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 17, 2007 20:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Raffi - taka śluza o której piszesz nadal przy Zawiszy jest - jest także na Radzymińskiej przy dojeździe do 4 śpiących. Ale Ty wiesz kto jej przestrzega...?

Jak bylismy w Dortmundzie to też taką śluze z Rytlem widzieliśmy. Niestety nie obserwowaliśmy jej działania, w kazdym razie prawdopodobnie autobus byl wykrywany podczas postoju na przystanku i przed wyjazdem otrzymywał zielone światlo na wyjazd i ustawienie sie na prawym pasie do skrętu, a ruch samochodów aby mu to umozliwic byl zatrzymywany. Aha - autobus przed śluzą skręcal w ulicę w prawo - miał do tego prawo, choć samochody mialy zakaz skretu w prawo. Ale dość marzeń.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 18, 2007 5:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
Myślę, że to kwestia tego, że po dołożeniu na Śląsko-Dąbrowski tramwajów z Poniatowskiego, linia tramwajowa będzie pracować na granicy przepustowości i lepiej żeby się autobusy po torowisku nie plątały.


No tak, jakoś nie skojarzyłem tych dwóch faktów. W sumie obecne kierownictwo ZTM całkiem prężnie zabiera się za reorganizację tras, więc może i zmieni trasy i częstotliwość niektórych autobusów. Zresztą wkrótce się przekonamy.

Mam tylko nadzieję, że ta zielona fala dla tramwajów będzie lepiej funkcjonować niż zapowiadane niegdyś pierwszeństwo na skrzyżowaniu z Żelazną, gdzie - by zacytować reklamę pewnego proszku do prania - nie widać żadnej różnicy.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 07, 2007 13:58 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Chciałem napisać o paru obserwacjach dotyczących trasy W-Z i funkcjonowaniu tram-pasa.
1. Ku mojemu zaskoczeniu, mimo braku fizycznych barier pas funkcjonuje nieźle, choć przydałoby się odnowienie.
2. Dużo większy problem stanowi w tym momencie jego początek i koniec czyli plac Bankowy i skrzyżowanie Targowej z Solidarności.

Na tym ostatnim czasem kieruje ruchem policja. Generalnie polega to na tym, że łamiący przepisy kierowca ładuje się na skrzyżowanie, a policjant uprzejmie pokazuje mu, gdzie ma się wcisnąć, ewentualnie zatrzymuje inne samochody żeby poczekać aż tamten zjedzie, ZAMIAST po prostu wlepić mu mandat. Tego rodzaju przyzwolenie na łamanie przepisów totalnie demoralizuje kierowców. I tak ludzie jadący tramwajem np. z Bródna, którzy mogliby zyskać czas dzięki trampasowi, stoją czasem 4 cykle na światłach (tak jak na załączonym zdjęciu - najpierw blokada wyjazdu z Wileńskiej, a potem blokada głównego skrzyżowania).

Obrazek

Na koniec dodam, że raz się wkurzyłem i zainterweniowałem. Zadzwoniłem do oficera dyżurnego wydziału ruchu drogowego Warszawa (tel. 603 77 56)
I ku mojemu zdumieniu, telefon odebrał od razu i po krótkim przedstawieniu problemu zaczął się tłumaczyć (!) (że nowa niedoświadczona kadra spoza Warszawy, że mają mało ludzi itp, ale że spróbuje jeszcze kogoś wysłać). Trudno mi było w to uwierzyć ale gdy 2 godziny później wracałem, na skrzyżowaniu było 3 policjantów więcej i jakoś nikt nie blokował ruchu. Niby fajnie, tylko czy to jest rozwiązanie?

Dlaczego policja nie karze kierowców łamiących przepisy?


Ostatnio edytowano Cz paź 25, 2007 23:36 przez jacor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 07, 2007 18:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sty 07, 2007 14:50
Posty: 106
jacor napisał(a):
Dlaczego policja nie karze kierowców łamiących przepisy?

Wolą wlepiać mandaty za przekraczanie prędkości, z tym, że tarasowanie skrzyżowań, zatrzymywanie się na przejściach dla pieszych czy przejazdach rowerowych, parkowanie, gdzie popadnie lub wpychanie się na chama jest bardziej uciążliwe dla wszystkich. Mała akcja pokazowa na skrzyżowaniu i kierowcy byliby grzeczniejsi.

_________________
|..Pozdrawiam..|
|.....SeBeQ......|
|--=--=--=--=--| ..:: Make Gravity Your Slave ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 10, 2007 14:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
SeBeQ napisał(a):
jacor napisał(a):
Dlaczego policja nie karze kierowców łamiących przepisy?

Wolą wlepiać mandaty za przekraczanie prędkości, z tym, że tarasowanie skrzyżowań, zatrzymywanie się na przejściach dla pieszych czy przejazdach rowerowych, parkowanie, gdzie popadnie lub wpychanie się na chama jest bardziej uciążliwe dla wszystkich. Mała akcja pokazowa na skrzyżowaniu i kierowcy byliby grzeczniejsi.


Z mandatami jest niestety problem ze ściągalnością. Skuteczność takiej kary bardzo spada jeśli mandat dostaniesz po roku lub później i jest duża szansa, że i tak będzie przeterminowany....

Co do wspólnych pasów dla tramwajów i autobusów to we Wrocławiu takie wspólne pasy i przystanki świetnie działają (w samym centrum blisko rynku przy dużym natężeniu obu środków komunikacji miejskiej)
Mam nadzieje, że to nie jest tylko jedna jaskółka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 12, 2007 8:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Na tym ostatnim czasem kieruje ruchem policja. Generalnie polega to na tym, że łamiący przepisy kierowca ładuje się na skrzyżowanie, a policjant uprzejmie pokazuje mu, gdzie ma się wcisnąć, ewentualnie zatrzymuje inne samochody żeby poczekać aż tamten zjedzie, ZAMIAST po prostu wlepić mu mandat.


Też mnie to irytuje. Po części wynika to z tego, że nie za bardzo jest gdzie takiego delikwenta zatrzymać, żeby go wylegitymować i wypisać mandat. Policjanci wolą machnąć ręką niż jeszcze bardziej blokować ruch na 10 minut.

Rozwiązania powinny jednak w większym stopniu polegać na infrastrukturze i organizacji ruchu w dzielnicy niż na interwencjach policji. Problem z ww. skrzyżowaniami polega na tym, że przepustowość na dojazdach do nich jest większa niż przepustowość drogi, którą ludzie chcieliby dalej jechać, w efekcie korki tworzą się na samym skrzyżowaniu. Wiadomo, że korki będą tak czy owak - można jedynie (i należy) przesunąć je w miejsce, gdzie będą mniej szkodzić (np. spod Czterech Śpiących na Odrowąża, na Jagiellońską przed Starzyńskiego, na Radzymińską przy jednoczesnym wydzieleniu buspasa tamże). Zapewne przydałoby się np. zwęzić nieco ul. Wileńską i zniechęcić kierowców do omijania tamtędy korka w al. Solidarności.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 12, 2007 9:30 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):

Problem z ww. skrzyżowaniami polega na tym, że przepustowość na dojazdach do nich jest większa niż przepustowość drogi, którą ludzie chcieliby dalej jechać, w efekcie korki tworzą się na samym skrzyżowaniu.
Wiadomo, że korki będą tak czy owak - można jedynie (i należy) przesunąć je w miejsce, gdzie będą mniej szkodzić (np. spod Czterech Śpiących na Odrowąża, na Jagiellońską przed Starzyńskiego, na Radzymińską przy jednoczesnym wydzieleniu buspasa tamże). Zapewne przydałoby się np. zwęzić nieco ul. Wileńską i zniechęcić kierowców do omijania tamtędy korka w al. Solidarności.



Przy na mapkach projektu ścieżki rowerowej wzdłuż Radzymińskiej - Solidarności widać, że praktycznie nie będzie wjazdu w Wileńską od strony Szwedzkiej, co z pewnością radykalnie zmniejszy tam ruch. Myślę, że to dobry pretekst do zwężenia (ewentualnie wstawienia tam pasa rowerowego między Inżynierską i Targową).

BTW. Pisałeś, że Czterech śpiących ma być zupełnie przebudowane. Czy są już jakieś plany i czy wiadomo kiedy ma to nastąpić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 19, 2007 6:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Przywileje dla komunikacji miejskiej na moście Śląsko-Dąbrowskim
Trasa W-Z głównie dla tramwajów


Świetna wiadomość dla pasażerów miejskiej komunikacji i kiepska dla kierowców aut. Pasy tylko dla tramwajów zostaną w al. Solidarności już na stałe

Obrazek
Trasa W-Z. Zawrotka przez linię ciągłą. Kierowca nie wytrzymał w korku JERZY DUDEK

- To będzie spory przywilej dla transportu publicznego - powiedział "Rz" miejski inżynier ruchu Janusz Galas. -Pasy tylko dla tramwajów na Trasie W-Z doskonale się sprawdziły. Kierowcom samochodów zostawimy już tylko po jednym pasie w każdą stronę.

Nitki tylko dla tramwajów pojawiły się na Trasie W-Z między pl. Bankowym a pomnikiem czterech śpiących w czerwcu. W Al. Jerozolimskich rozpoczął się wtedy najbardziej uciążliwy stołeczny remont ostatnich lat: tramwajarze zamknęli torowisko i zwęzili obie jezdnie. Ruch przez Wisłę miał się odbywać komunikacją miejską sąsiednim mostem - stąd przywileje dla tramwajów w al. Solidarności.

Decyzja o ich pozostawieniu na stałe to przełom. W ciągu ostatnich lat władze Warszawy tylko mówiły o uprzywilejowaniu komunikacji miejskiej, ale niewiele w tym kierunku robiły. Dlaczego? Ekolodzy od lat opowiadają o lobby "miłośników blachosmrodów" (czyli użytkowników samochodów), które owinęło sobie decydentów wokół palca.

Miejski inżynier ruchu do ostatniej chwili się zastanawiał, czy podpisać się pod tramwajowym projektem. W rozmowie z "Rz" zastrzegł, że ten pomysł ma sens, jeśli Zarząd Transportu Miejskiego zwiększy częstotliwość kursowania tramwajów. Na przystankach na Trasie W-Z składy miałyby się pojawiać nie rzadziej niż co minutę.

- To żaden problem - twierdzi Michał Dąbrowski z ZTM. - Już w czasie wakacji Trasą W-Z jeździło w każdym kierunku 55 tramwajów na godzinę. Planujemy zwiększyć częstotliwość kursowania od października.

Mostem Śląsko-Dąbrowskim przed wprowadzeniem pasów dla tramwajów przejeżdżało ponad 56 tys. aut na dobę. Jak bardzo ruch się zmniejszył teraz, nie wiadomo. Zarząd Dróg Miejskich nie ma jeszcze najnowszych badań.

Remont torowiska w Al. Jerozolimskich, przez który pojawiły się pasy dla tramwajów na Trasie W-Z, potrwa do końca września. Według rzecznika Tramwajów Warszawskich nie ma żadnego zagrożenia niedotrzymaniem tego terminu.

Nie ostaną się za to pasy dla autobusów w Al. Jerozolimskich, wprowadzone przy okazji remontu np. na wiadukcie mostu Poniatowskiego na jezdni w stronę centrum.
KONRAD MAJSZYK

cyt. za http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_3.html

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL