Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 11:15 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 13:08
Posty: 57
Lokalizacja: Znienacka
Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Mocniak
http://www.rowerowy.bialystok.pl | http://www.sewik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 11:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Kolejne sto przejazdów przez ulice poprzeczne :evil:
K.. nic mnie nie przekona do wydzielonych ścieżek rowerowych w mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 11:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jeżeli to pierwsza wersja projektu, to wygląda świetnie. Na pierwszy rzut oka zmieniłbym tylko zakręt za wjazdem do parkingu podziemnego na łagodniejszy i zrobił ukośny przejazd przez ulicę. No i zadbał o wyniesione przejazdy przez wjazdy i mniejsze uliczki.

A jakieś plotki, czy to nagła zmiana planów po ostatnich doniesieniach, że nic poza makijażem na Plater dziać się nie będzie w najbliższych latach, czy też na doskonalenie tego projektu mamy co najmniej kilka lat?

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. Ale przystanki centralne przy dworcu z dojściami dla pieszych tylko z jednej strony? Bez przesady. Zwłaszcza, jeżeli pasażerowie będą mieli się przeciskać między wiatą a blachą, jak obecnie przy metrze centrum, jeżeli nie gorzej, sądząc po rysunku.

P.P.S. A przejście dla pieszych przez Jerozolimskie? "W późniejszym terminie."? Czy też piesi będą wskakiwać rowerzystom na bagażniki? Bez przejść przez oba ramiona Jerozolimskich to jednak niezależnie od jakości ścieżki będzie straszna kompromitacja. Przypominam, że KDS jednogłośnie opowiedział się za przejściami przez wszystkie ramiona tego skrzyżowania.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 12:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
axxenfall napisał(a):
Jeżeli to pierwsza wersja projektu, to wygląda świetnie.


Co widzisz świetnego w ścieżce wijącej się pomiędzy pieszymi?
Co jest świetnego w tym, że żeby włączyć się do ruchu w ulicę poprzeczną trzeba wykonać jakiegoś debilnego zawijasa pomiędzy pieszymi schodzącymi/wchodzącymi na przejście?
I co jest świetnego w tym, że droga do pokonania ścieżką jest zdecydowanie dłuższa (między innymi przez te zawijasy) niż jazda jezdnią?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 14:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Dlaczego DDR znika po stronie Sali Kongresowej i prowadzi tylko na odcinku od dojazdu do Pałacu Młodzieży do Świętokrzyskiej?
W pierwszej wersji były pasy w jezdni...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 10, 2010 20:19 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Poproszę o pdf-y do ściągnięcia (powiększam sobie na 2 monitorach i wtedy widzę ze szczegółami).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 11, 2010 9:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ten projekt dyskwalifikuje do realizacji kilka rzeczy:
1. Zakończenie pasa autobusowego na 100 metrów przed skrzyżowaniem z Al. Jerozolimskimi na pasie zachodnim. W kierunku Jezolimskich w godzinach szczytu jest tam korek, a więc likwidujemy uprzywilejowanie komunikacji po to by ją w ten korek spuścić - zatem totalna fikcja. Większość autobusów skręca tam w stronę wschodnią i pas powinien kończyć się na skrzyżowaniu (a najlepiej kontynuować w Jerozolimskich dalej ku wschodowi co jest w planach). Zatem kierunek kosz.
2. Likwidacja przejścia dla pieszych w poziomie jezdni na wysokości Intercontinentala, a zamiast tego przejście podziemne. Nie muszę tłumaczyć dlaczego to jest niezgodne ze strategią transportową Warszawy. Kierunek kosz.
3. 4 pasy ruchu na dojazdach do Świętokrzyskiej i Jerozolimskich - ludzie to jest ulica w mieście, a nie obwodnica. Kosz do kwadratu.
4. Brak kontynuacji drogi rowerowej po wschodniej stronie Plater na całym odcinku, co w połączeniu z pasem rowerowym na odcinku Twarda-Świętokrzyska wywołuje konieczność lawirowania z jednej strony jezdni na drugą. Kierunek Kosz.
5. Brak pomysłu jak wpuścić linie nocne na pas autobusowy, który jak rozumiem w nocy będzie nieużywany. W efekcie pojawiają się jakieś dziwne zawrotki tylko dla linii nocnych (już to widzę jak kierowcy będą przestrzegać). Kierunek kosz.
6. Brak dojścia do przystanków autobusowych obsługiwanych z buspasów z obydwu stron, jest tylko od strony południowej. Kierunek kosz.
7. Generalnie przy bardzo dużej przestrzeni do wykorzystania pasy autobusowe są bardzo efemeryczne - można było zrobić praktycznie osobną jezdnię dla autobusów w pasie dzielącym i wpuszczać autobusy w osobnych fazach sygnalizacji na jezdnie poprzecznie na końcach E.Plater zamiast kazać im się przeplatać z normalnym ruchem (to jest przyczyna tych 4 pasów na dojazdach). Bodajże we wcześniejszym projekcie pojawiało się takie rozwiązanie. Kierunek kosz.

I może te 7 życzeń na razie skończy moją rejteradę.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 11, 2010 9:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Monty B. Ike napisał(a):
Dlaczego DDR znika po stronie Sali Kongresowej i prowadzi tylko na odcinku od dojazdu do Pałacu Młodzieży do Świętokrzyskiej?


Bardzo dobre pytanie. Znacząco zmniejsza to użyteczność tych rozwiązań. W dodatku po wjechaniu z Jerozoli w Emilii Plater rowerem nie ma jak wjechać na ddr i człowiek nawet gdyby chciał to nie może pojechać zgodnie z prawem.

Plus zawijasy+zlikwidowane przejścia i przejazdy w poziomie jezdni w poprzek. Teraz to niezły bubel jest, będzie potrzeba długo nad nim posiedzieć. Na szczęście na razie nie ma pośpiechu, bo i tak chyba nie mają kasy na przebudowę ulicy :-)

Monty B. Ike napisał(a):
W pierwszej wersji były pasy w jezdni...


I to chyba było lepsze, bo po ddr piesi będą biegać masowo zapewne, jak ktoś już tu zauważył.

Choć w sumie trudno powiedzieć, czy pas będzie lepszym rozwiązaniem. Tam jest taka presja na parkowanie (choć obok 700 miejsc na parkingu w Złotych Tarasach stoi puste), że boję się iż ten pas by służył jako miejsca parkingowe bardziej niż jako pas.
Trzeba by ten pas więc separować jakimś solidnym betonem pewnie, a i to gwarancji nie daje.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 11, 2010 9:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Raffi napisał(a):
I to chyba było lepsze, bo po ddr piesi będą biegać masowo zapewne, jak ktoś już tu zauważył.
Choć w sumie trudno powiedzieć, czy pas będzie lepszym rozwiązaniem. Tam jest taka presja na parkowanie (choć obok 700 miejsc na parkingu w Złotych Tarasach stoi puste), że boję się iż ten pas by służył jako miejsca parkingowe bardziej niż jako pas.
Trzeba by ten pas więc separować jakimś solidnym betonem pewnie, a i to gwarancji nie daje.


Presja na parkowanie owszem jest, ale na chodzenie po chodniku jeszcze większa.
Slalom rowerem miedzy pieszymi i przez jezdnie poprzeczne to porażka na całej linii.
Ominięcie kilku zaparkowanych na pasie dla rowerów samochodów jest uciążliwe, ale już nie tak bardzo, zwłaszcza przy uspokojonym ruchu na pozostałych pasach.
A najlepiej to by się MZ sprawdziło zrobienie całkowicie wydzielonego z jezdni pasa, ale nadal pasa. Czyli jezdnia, wąski pas zieleni i pas dla rowerów, asfaltowy i w poziomie jezdni, potem wąski pas zieleni i dopiero chodnik. Wtedy nie ma możliwości parkowania na dzikusa, DDR jest prosta i jest częścią jezdni no i przede wszystkim jest jednokierunkowa, a rowerzysta jest częścią ruchu ulicznego, a nie intruzem na czerwonym chodniku.
Taka jest moja koncepcja, ale uczciwie przyznaje, że ja generalnie jestem wrogiem wydzielonych, dwukierunkowych dróg rowerowych w miastach (oczywiście z pewnymi wyjątkami) i korzystam z nich tylko w naprawdę wyjątkowych sytuacjach - takich jak powrót spod Rury :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 11, 2010 21:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N wrz 21, 2008 12:33
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa: Kamionek => Grochów => Gocław
Z punktu widzenie kierowcy:
- duży minus za brak zawrotki na całej długości E. Plater.
Obecnie są ze dwie. Pierwsza umożliwia kombinowany zakręt w lewo (w Świętokrzyską) przy wyjeździe z Emili jadąc od strony Twardej.
Druga umożliwia dojazd do parkingów/ Sali Kongresowej gdy jedziemy od Świętokrzyskiej (z zachodu).

Z punktu widzenia pieszego
Przejścia podziemne? Ale o ssoo chozzzi?

Z punktu widzenie rowerzysty:
Większość wątpliwości znajduje się w postach przedpiśców.

_________________
Zgłaszaj nielegalne parkowanie! http://znak-B36.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL