Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 05, 2007 11:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Tajne centrum Janki
Łukasz Krajewski

Andrzej Ława został zatrzymany i poturbowany przez pracowników ochrony Centrum Handlowego "Janki". Za co? Bo robił zdjęcia nieba

9 maja br. Andrzej Ława odwiedza centrum handlowe w Jankach. Po wyjściu z jednego z marketów zachwyca się niebem po burzy. Wyjmuje aparat i zaczyna robić zdjęcia.

- Jestem fotoamatorem. Często noszę ze sobą swojego canona - opowiada.

W kadrze Ławy znalazł się kawałek wiaty centrum handlowego. Nie spodobało się to ochroniarzowi.

- Doskoczył do mnie i nakazał przestać robić zdjęcia. Odmówiłem i poprosiłem o podstawę prawną takiego zakazu. Nie było odpowiedzi, więc dalej fotografowałem. Po chwili okrążyło mnie trzech drabów w uniformach ochrony. Wyglądali groźnie, podchodzili coraz bliżej. Przestraszyłem się, zadzwoniłem na policję. Tymczasem dołączył czwarty, jak się później okazało szef ochroniarzy. Chwycił za aparat i zaczął szarpać. Wyjąłem gaz łzawiący i prysnąłem w jego kierunku - relacjonuje Ława.

Pozostali pracownicy ochrony dopadli fotografa, obezwładnili go i zabrali aparat oraz telefon komórkowy.

Ławę zamknięto w pomieszczeniu do przewijania dzieci. Twierdzi, że kilkakrotnie został uderzony w głowę i rzucony na ścianę. Przy obdukcji okazało się, że ma pęknięty bębenek. Uwolniła go dopiero policja. Wytoczył sprawę zarówno jednemu z ochroniarzy, jak i agencji Delta Security.

- Z naszej strony to wyglądało jak prowokacja tego człowieka, który fotografował. Ubolewam nad całym zdarzeniem, ale jak by się pan czuł, jakbym wszedł do pana domu i zaczął robić zdjęcia - tłumaczył nam dyrektor agencji. Nie chce ujawniać nazwiska, bo to "zaszkodziłoby sprawie sądowej, która jeszcze trwa". - Przepisy mówiące o robieniu zdjęć nie są jednoznaczne - dodaje.