zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Humor z zeszytów weryfikatorów BP http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=3632 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | axxenfall [ Wt maja 17, 2016 19:10 ] |
Tytuł: | Humor z zeszytów weryfikatorów BP |
Niektóre uzasadnienia odrzucenia projektów pozwalają pochwalić urzędników za kreatywność. https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2 ... 2213?user= 1652 - Strefa 30 km/h na Saskiej Kępie Cytuj: Zgodnie z obowiązującymi przepisami ograniczając prędkość do 30 km/h należy wprowadzić elementy uspokojenia ruchu takie jak progi zwalniające i wyniesione tarcze skrzyżowań. Same znaki pionowe nie są wystarczające. Na wyznaczonym obszarze należy założyć wykonanie około 20 wyniesionych tarcz oraz około 15 progów zwalniających. Koszt takiego przedsięwzięcia wyniósłby min. 555 tys. zł, tzn. przekraczałby limit wartości projektu. Konkretnych obowiązujących przepisów oczywiście nie przytoczono - a wskazują one, że powinny być stosowane rozwiązania lub urządzenia wymuszające jazdę z prędkością podaną na znaku. Takim rozwiązaniem są np. skrzyżowania równorzędne, ciut tańsze niż wyniesione tarcze skrzyżowań. https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2 ... 903169.pdf 1608 - Uspokojenie ruchu - podniesienie tarcz skrzyżowań ul. Sierakowskiego z ul. Kłopotowskiego i Okrzei Cytuj: Zgodnie z zapisami zalącznika nr 4 do Rozpoządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. 2003 nr. 220 poz. 2181) w sprawie szczegolowych warunkow technicznych dla znakow i sygnalow drogowych oraz urządzen bezpieczenstwa ruchu drogowego i warunkow ich umieszczania na drogach - niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających: "...na ulicach i drogach, w pzypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progow wyspowych". Wyniesione skrzyzowania oznakowywane są znakiem A-11a - co sugeruje, że należy je traktować tak samo jak progi zwalniające. Idąc tym tropem, wyniesione tarcze skrzyżowań powinny być sytuowane w odległości min. 40m od skrzyżowań. Inne przykłady? |
Autor: | olek [ Cz maja 19, 2016 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Humor z zeszytów weryfikatorów BP |
axxenfall napisał(a): Idąc tym tropem, wyniesione tarcze skrzyżowań powinny być sytuowane w odległości min. 40m od skrzyżowań. Przede wszystkim miasto ma od lat na piśmie stanowisko ministerstwa, że wyniesiona tarcza skrzyżowania nie stanowi urządzenia brd w rozumieniu CzeKa. Teoretycznie mogłaby być, gdyby była z prefabrykowanych modułów przykręconych do nawierzchni, ale nie w przypadku wykonania budowlanki. Z innej beczki (dzielnicy): https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/2017/projekt/2333 Cytuj: Lokalizacja projektu Ulica Orszady - odcinek jednokierunkowy, ul. Niemirowska, ul. Wandy Rutkiewicz, ul. Gubinowska Powód weryfikacji negatywnej Projekt zrealizowany przez Zarząd Dróg Miejskich w kwietniu 2016r. AFAIK ZDM zrobił tylko Orszady, nie? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |