Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lip 27, 2013 9:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Przychodzi chwila, gdy samochód staje się bezużyteczny i pozostają z niego tylko kłopotliwe gabaryty. Co z nim zrobić? Parking to może jeszcze nie śmietnik, raczej magazyn, szafa, strych. Taki magazyn zajmujący nieraz połowę ulicy, często więcej niż chodniki, często nawet stawiany na chodnikach.

Poniżej przykład parkingu, w ścisłym i wybitnie pieszym centrum miasta, obszerniejszego niż chodniki, wielkiego na pół ulicy.

Też tak u Was jest, że kierowcy choć z tyłu mają tyle wolnego miejsca parkingowego do wykorzystania:
Obrazek


to i tak nadjeżdżają przodami chodniki?
Obrazek

Uważam, że w tak dobrych warunkach parkingowych zachowanie kierowców nie jest w porządku.

Ostatnio przyszło mi coś do głowy. Widzicie taki znak:
Obrazek

na zdjęciu?:
Obrazek

Znak drogowy T-30g "tabliczka wskazująca sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi jezdni".
Cytuj:
Znak drogowy T-30g oznaczający "tabliczka wskazująca sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi jezdni" został uregulowany w przepisach prawnych, a szczególnie w Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Znak ten należy do kategorii: tabliczki do znaków drogowych i ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.


Kierowca białego pojazdu na pewno złamał prawo, większość kierowców jednak nie wjeżdża kołami na chodnik i pozostawia 1,5 metra pieszym.

Moim zdaniem te 1,5 metra dla pieszych, mimo że zgodne z prawem, to jednak jest bardzo mało na wygodny spacer, dlatego zastanawiam się, czy samo wystawianie przodu pojazdu nad chodnik nie jest łamaniem prawa w sytuacji, gdy na "tabliczce wskazującej sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi jezdni" wyraźnie widać, że auto powinno stać przed tą krawędzią.

Co o tym myślicie? Przypuszczam, że na Mazowszu bywają podobne problemy. Czy prawidłowo interpretuję znak t30g?
Jeśli tak, to może i u Was dałoby się tym sposobem powalczyć o trochę więcej przestrzeni dla pieszych.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Ostatnio edytowano Pn lip 29, 2013 7:50 przez Ratnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 28, 2013 7:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Nie mogę teraz znaleźć artykułu, ale swego czasu na stronie ZM był przykład przykręcanych krawężników wyznaczających, dokąd powinny sięgać koła samochodu w zatoce parkingowej. Dzięki temu kierowcy nie wpychali się do oporu, wjeżdżając de facto na chodnik. Jak na mnie nie ma wątpliwości, że samochody na zdjęciu parkują nielegalnie, ale obawiam się, że z wyegzekwowaniem tego prawa w praktyce może być problem.

Pozdrawiam,
MHS

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 28, 2013 9:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
axxenfall napisał(a):
Nie mogę teraz znaleźć artykułu, ale swego czasu na stronie ZM był przykład przykręcanych krawężników wyznaczających, dokąd powinny sięgać koła samochodu w zatoce parkingowej. Dzięki temu kierowcy nie wpychali się do oporu, wjeżdżając de facto na chodnik. Jak na mnie nie ma wątpliwości, że samochody na zdjęciu parkują nielegalnie, ale obawiam się, że z wyegzekwowaniem tego prawa w praktyce może być problem.

Pozdrawiam,
MHS


Dziękuję za odpowiedź i podpowiedź pomysłu przykręcanych krawężników pod koła.

Cytuj:
obawiam się, że z wyegzekwowaniem tego prawa w praktyce może być problem


W czym byłby problem egzekucji tego prawa?

Jeśli zwrócę uwagę straży miejskiej na tak zaparkowane pojazdy, to nie nałożą kary?

------------

To jeszcze przy okazji trochę zboczę z tematu:

Spójrzcie, jak zaparkowane są samochody na parkingu supermarketu:
Obrazek

Niektóre krzywo, niektóre na granicy linii, ale raczej trzymają się wyznaczonego miejsca parkingowego. Jak widać, świadomość istnienia kolejnego miejsca parkingowego przed samochodem mocniej wpływa na dyscyplinę zachowania kierowcy niż świadomość istnienia tam chodnika. Innymi słowy chodnik można lekceważyć, kolejnego miejsca parkingowego już nie. Czemu tak?

Chodzą mi po głowie smutne wnioski, że kierowcy ustępują tylko przed tymi, którzy są groźni i wyglądają groźnie. Pieszy przypadkiem samochodu raczej nie zarysuje, więc można go bagatelizować. Poza tym rozgniewany kierowca wygląda groźnie, rozgniewany pieszy wygląda na śmiesznego pieniacza.
-------------

Może jeszcze jeden poboczny wątek. Samochody na zdjęciach w pierwszym poście. Kierowcom krótszych aut można zwrócić uwagę, żeby nie zajeżdżali na chodniki skoro z tyłu mają wolne miejsce, ale kierowcom dłuższych aut trudno taką uwagę zwracać. Czyli co? Ktoś ma bardziej przyjazne miastu auto, bo krótsze, to tego będziemy strofować, a kierowcy landary już nie?

W związku z powyższym uważam, że dobry pomysłem jest, żeby parkingi nie miały wydzielonych pojedynczych miejsc parkingowych i najlepiej, żeby zawsze wymagały parkowania jeden za drugim (a nie obok siebie). W takim układzie kierowcy małych, bardziej przyjaznych aut łatwiej znajdują miejsce do parkowania niż kierowcy landar a kłopot miejsca parkingowego nie obciąża pieszych tylko pozostaje w gronie kierowców.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Ostatnio edytowano Pn lip 29, 2013 7:51 przez Ratnik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 28, 2013 15:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ratnik napisał(a):
W czym byłby problem egzekucji tego prawa?

Jeśli zwrócę uwagę straży miejskiej na tak zaparkowane pojazdy, to nie nałożą kary?


W Warszawie Straż Miejska jest póki co dość oporna w egzekwowaniu przepisów. Trawnik rozjechany przez nielegalnie parkujące samochody przestaje być w jej mniemaniu trawnikiem i tym samym parkowanie na nim przestaje być nielegalne, odholowanie samochodu zaparkowanego na przejściu dla pieszych jest możliwe tylko, jeżeli wisi tam znak "zakaz zatrzymywania pod sankcją odholowania", itp. Ale może to faktycznie przypadłość bardziej warszawska niż ogólnopolska.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 29, 2013 8:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
axxenfall napisał(a):
Ratnik napisał(a):
W czym byłby problem egzekucji tego prawa?

Jeśli zwrócę uwagę straży miejskiej na tak zaparkowane pojazdy, to nie nałożą kary?


W Warszawie Straż Miejska jest póki co dość oporna w egzekwowaniu przepisów. Trawnik rozjechany przez nielegalnie parkujące samochody przestaje być w jej mniemaniu trawnikiem i tym samym parkowanie na nim przestaje być nielegalne, odholowanie samochodu zaparkowanego na przejściu dla pieszych jest możliwe tylko, jeżeli wisi tam znak "zakaz zatrzymywania pod sankcją odholowania", itp. Ale może to faktycznie przypadłość bardziej warszawska niż ogólnopolska.

Pozdrawiam,
Maciek


U nas też nie wystawia się mandatów za parkowanie na klepiskach - byłych trawnikach. Podobno jakaś plotka poszła, że takie klepisko to nie jest trawnik i nie można kierowcom parkującym na nim nakładać kar za parkowanie na trawniku.

Holowanie rzeczywiście uzależnione jest od odpowiedniego znaku, ale przecież zakaz parkowania na przejściu nie wynika ze znaku zakazu parkowania, tylko z przepisu o zakazie parkowania na przejściu:

art. 49 prawa o ruchu drogowym "Zakazy dotyczące zatrzymywania i postoju pojazdu" :
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
(...)
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;


Ale faktycznie, nigdzie nie widzę przepisu, że pojazd zaparkowany na przejściu powinien zostać odholowany. Dziwne. Nie widzę też przepisu, że samochód zaparkowany na środku skrzyżowania powinien być odholowany.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 29, 2013 9:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ratnik napisał(a):
Ale faktycznie, nigdzie nie widzę przepisu, że pojazd zaparkowany na przejściu powinien zostać odholowany. Dziwne. Nie widzę też przepisu, że samochód zaparkowany na środku skrzyżowania powinien być odholowany.


Przepis jest ogólny, pozwalający na odholowanie w przypadku utrudnienia ruchu lub stworzenia zagrożenia (art. 130a ust. 1 PoRD, http://www.zm.org.pl/?a=odholowywanie-088 ). Tylko warszawska SM ma problemy z uznaniem ruchu innego niż samochodowy za ruch, który mógłby w jakikolwiek sposób zostać utrudniony, lub który mógłby być zagrożony. Chyba że zostało to wskazane znakiem B+36 + T-24.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lip 29, 2013 21:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
axxenfall napisał(a):
Ratnik napisał(a):
Ale faktycznie, nigdzie nie widzę przepisu, że pojazd zaparkowany na przejściu powinien zostać odholowany. Dziwne. Nie widzę też przepisu, że samochód zaparkowany na środku skrzyżowania powinien być odholowany.


Przepis jest ogólny, pozwalający na odholowanie w przypadku utrudnienia ruchu lub stworzenia zagrożenia (art. 130a ust. 1 PoRD, http://www.zm.org.pl/?a=odholowywanie-088 ). Tylko warszawska SM ma problemy z uznaniem ruchu innego niż samochodowy za ruch, który mógłby w jakikolwiek sposób zostać utrudniony, lub który mógłby być zagrożony. Chyba że zostało to wskazane znakiem B+36 + T-24.

Pozdrawiam,
Maciek


Przykład wózka i trudności z mijaniem go nie przemawia?

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 22, 2013 8:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
axxenfall napisał(a):
Tylko warszawska SM ma problemy z uznaniem ruchu innego niż samochodowy za ruch, który mógłby w jakikolwiek sposób zostać utrudniony, lub który mógłby być zagrożony.


O, nawet mówią wprost, że nie uznają PoRD:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... on24634846

Cytuj:
"A dlaczego z Emilii Plater można było usunąć samochody, a z Sieleckiej nie? - Bo w tym pierwszym przypadku samochody utrudniały ruch, a na Mokotowie nie - odpowiada Niżniak. Audi z Sieleckiej przeszkadzało pieszym."


Nawet trudno pisać do gazet, skoro sami się swoją głupotą w nich chwalą.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 23, 2013 6:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Z artykułu:
Cytuj:
Tylko w pierwszej połowie tego roku mieliśmy ponad 226 tys. zgłoszeń, w tym 56 tys. dotyczyło ruchu drogowego. To jest o 7 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.


Czyli circa tysiąc tygodniowo, czyli 150 dziennie. Może rzeczywiście to jest dużo - zależy od mocy "przerobowych" policji i SM.

Cytuj:
W związku z nieprawidłowym parkowaniem strażnicy wystawili ok. 20 tys. mandatów, 14 tys. interwencji zakończyło się pouczeniami lub poleceniami np. usunięcia źle zaparkowanego pojazdu. W 14 tys. przypadków straż miejska wydała też dyspozycje do odholowania nieprawidłowo parkujących samochodów, 8,5 tys. razy założono na koła blokady


Czyli odpowiednio:
- strażnicy wystawiali cca 55 mandatów dziennie
- pouczenia: 38 dziennie
- odholowań: 38 dziennie
- blokad zakładano: 23 dziennie.

Jaki jest potencjał warszawskich służb? Czy powyższe liczby interwencji nadwyrężają go? Jeśli tak, to rozumiem, że jest to sytuacja krytyczna a jeśli tak, to wymaga opracowania planu reakcji. Opracowywanie planu może trwać, jego wdrażanie może trwać, tylko czy w ogóle coś się w tej sprawie robi poza stawianiem parkomatów na chodnikach.

Zastanawia mnie też to:
Cytuj:
Dodaje też, że usłyszała od jednej ze strażniczek, że pod numer alarmowy straży z wiadomością o nieprawidłowo zaparkowanych samochodach mógł zadzwonić któryś z kierowców holowników.


Z tonu odczytuję, że kierowcy holownika nie wypada informować SM o źle zaparkowanych samochodach.

Co myślicie o tym, żeby SM miała własne holowniki i nimi patrolowała ulice lub choćby tylko jeździła na interwencje? Może hol wymaga przeszkolenia, ale cóż, jeśli tak, to by się je zrobiło. Zastanawiam się, czy nie byłoby to tańsze i szybsze w efekcie. Strażnik byłby zajęty holowaniem, czego teraz nie robi <- to jest mankament.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 23, 2013 9:59 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
na to nie zgodzą się politycy, bo politycy nie lubią jak lud się buntuje. A taka własnie byłaby reakcja ludu, gdyby SM robiła to co do niej należy. Tu trzeba nakazów odgórnych.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL