Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N wrz 21, 2014 0:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
[trolejbus] SWARZ TBES WSChW

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=C1GUmQhIT4E

Cytuj:
SVARZ TBES VSKhV to sowiecki dwuosiowy, dwudrzwiowy trolejbus, produkowany przez moskiewskie sokolnickie zakłady naprawy wagonów (Sokolniczieskij WAgonoRiemontnyj Zawod) w latach 1955-1957 w liczbie 18 szt. Pojazd był przeznaczony do obsługi linii tuystycznej "W" kursującej do wszechsowieckiej wystawy rolniczej (Troliejbus EksKursionnyj Wsiesojuznoj Sielsko-Chaziajstwiennoj Wystawki). Jeden z zachowanych egzemplarzy obecnie znajduje się w Muzeum Transportu Pasażerskiego w Moskwie.

Dane techniczne:
Producent: Sokolnickie zakłady naprawy wagonów, Moskwa, ZSRS
Okres produkcji: 1955-1957
Okres eksploatacji: 1956-1971
Wyprodukowanych: 18 szt.
Liczba miejsc siedzących: 32-37
Liczba miejsc ogółem: 91
Moc maksymalna: 117 KM (86 KW)
Rodzaj napędu: klasyczny (4×2)
Długość: 11 500 mm
Szerokość: 2626 mm
Wysokość: 3650 mm
Mas własna: 10 800 kg
Prędkość maksymalna: 50 km/h



źródła: Omnibus.ru
Flickr.com
Troley.ruz.net
Wlad11.livejournal.com
Bus2.ru
Ruz.net
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 01, 2014 2:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Bedford J2 Plaxton

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=6TNDYucm9k0

Mikrobus na bazie dostawczego Austina/Morrisa J2 z nadwoziem firmy Plaxton.


źródła: Flickr.com
Youtube.com


Ostatnio edytowano So paź 04, 2014 11:57 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 02, 2014 10:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
IFA H6B

Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=g2lD7CbEH-c

Producent: VEB Kraftfahrzeugwerk „Ernst Grube“ Werdau
Typy nadwozia: autobus miejski klasy MAXI
autobus podmiejski
autobus międzymiastowy
autobus turystyczny
furgon meblowy
Okres produkcji: 1952–1959
Liczba osi: 2
Silnik: wysokoprężny, 6-cylindrowy
Moc maksymalna: 120 KM (88 kW)
Długość: 11,00 m
Masa własna: 6000 kg
Poprzednik: LOWA W-500
Następca: AZ 57B (prototyp)
Ikarus serii 2xx
Fleischer S2, S5
Fleischer S3 (tylnosilnikowy)


źródła: Wikimedia.org
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 04, 2014 11:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Mercedes-Benz O303

Obrazek
Obrazek
http://infobus.pl/admin/FCK/editor/plugins/ibrowser/scripts/phpThumb/phpThumb.php?src=/autobusy/bus_4360cbde66a1a.jpg&w=420
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

wersja przegubowa O303G:
Obrazek
http://carblueprints.info/blueprints/mercedes-benz/mercedes-benz-o303g-vetter-1978.gif

FILM:
http://i.ytimg.com/vi/B6zCzbkMmfk/mqdefault.jpg
Cytuj:
Autobus dalekobieżny, wykorzystywany również jako autobus międzymiastowy i podmiejski, produkowany w latach 1974-1992 przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

W 1974 roku Mercedes-Benz O303 zastąpił model O302. Był to pierwszy autobus tej firmy, który wyposażono w silnik widlasty oraz od 1981 roku ABS. W 1982 roku przeprowadzono facelifting. Pojazd zyskał chromowane ozdobniki a pas przedni zaczęto wykonywać w całości z tworzyw sztucznych. Pojazd oferowano w sześciu wariantach długości: od wersji klubowej z 9 rzędami siedzeń do wielkopojemnej, bardziej komfortowej 15-rzędowej. O wersji informuje symbol znajdujący się za nazwą modelu, np. 15 RHD. Konstrukcję zastąpiono w 1991 roku modelem O404, ale produkcję utrzymano jeszcze przez rok. Łącznie sprzedano ok. 38 000 sztuk modelu O303, co daje mu tytuł najlepiej sprzedawanego autobusu tego typu w historii.

Inne nazwy: Mercedes-Benz O303 15 RHD
Producent: Mercedes-Benz
Premiera: 1974
Okres produkcji: 1974-1992
Miejsce produkcji: Mannheim RFN
Poprzednik: Mercedes-Benz O302
Następca: Mercedes-Benz O404
Typy nadwozia: Autobus dalekobieżny klasy MIDI
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 1-1-0
1-2-0
1-0-1
2-2-0
Układ stopni: 2-4
Wysokość podłogi w I drzwiach: 1276 mm
Liczba miejsc ogółem: 57 + 2 (O303 15 RHD)
Liczba miejsc siedzących: 57 + 2 (O303 15 RHD)
Silnik: Mercedes-Benz OM 422, wysokoprężny
Moc maksymalna: 280 KM (206 kW)
Maksymalny moment obrotowy: 1040 Nm
Skrzynia biegów: MB GO 4/130-6/7.19, manualna 6-biegowa
Usytuowanie silnika: z tyłu
Długość: 12 000 mm (O303 15 RHD)
Hamulce: pneumatyczne, bębnowe
ABS: Tylko wersja 15 RHD
ASR: Tak
EBS: Tak
ESP: Nie
Klimatyzacja: Tylko wersja 15 RHD
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3421 mm
Rozstaw osi: 6330 mm
Zwis przedni: 2535 mm
Zwis tylny: 3135 mm
Masa własna: 10 000 kg
Masa całkowita: 16 000 kg


źródła: Wikimedia.org
Infobus.pl
Galeria.chilebuses.cl
Favcars.com
The-blueprints.com
Buszone.net
Carblueprints.info
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 1:20 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Producent: TAM, Maribor, Jugosławia
Okres produkcji: 1978-1985
Typy nadwozi: autobus miejski
autobus międzymiastowy
autobus turystyczny
Liczba miejsc siedzących: 25
47
37-45
Silnik: V8
Pojemność skokowa: 8482 ccm
Moc maksymalna: 175 KM (119 kW) przy 2500 obr/min
Masa własna: 8000 kg
8130 kg
Długość: 10 675 mm
10 640 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3010 mm
Masa całkowita: 12 000 kg
13 000 kg


źródła: Allcarznews.com
Autobusi.org
Books.google.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 16, 2014 20:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Jelcz-Karosa 706 RTO

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/1901698_737478029640821_1804437217966733164_n.jpg?oh=06fc5f9b047d5036db351ea575f8c41a&oe=54C14789
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
https://gloria.tv/media/RTANWCQPcjT


źródła: Auto Nostalgia via Facebook
Polskie-auta.pl
Motonews.pl
Gsmk.org.pl
Lubus.info
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 20, 2014 17:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
TAM 190A11

http://www.motorstown.com/images/tam-190-a-11-07.jpg
http://phototrans.eu/images/photos/original/580/384988.jpg
http://phototrans.eu/images/photos/original/108/114756.jpg
http://open.phototrans.net/images/photos/original/204/17064.jpg
http://www.motorstown.com/images/tam-t-05.jpg

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=AbBKe5lB1IA

Niegdyś popularny we flotach Orbisu czy Harcturu (uwieczniony m. in. w filmie "Miś").

Producent: TAM, Maribor, Jugosławia
Liczba miejsc siedzących: 49+2
Silnik: V8, wysokoprężny, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa: 9,6 l
Moc maksymalna: 192 KM
Długość: 10 990 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3010 mm
Rozstaw osi: 5300 mm
Masa własna: 8750 kg
Masa całkowita: 13 300 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 200 l
Zużycie paliwa: 20-28 l/100 km


źródła: Motorstown.com
Phototrans.eu
Open.phototrans.net
Allcarznews.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 24, 2014 19:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Ursus AW 1932

[url]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/07/Autobus_Ursus_AW.jpg[/img]
[url]http://i1231.photobucket.com/albums/ee502/zlomnik/zimnioki/ciekawostki5/n01_zps3d1fe4f6.jpg[/img]
Obrazek
Obrazek


źródła: Wikimedia.org
Zlomnik.pl
Jura-pilica.com
Worldcarslist.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 25, 2014 21:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Ford TT 1917-1927

http://files.conceptcarz.com/img/Ford/26-Ford-Model-T_Depot-Hack-DV-09_RMH-01.jpg
http://files.conceptcarz.com/img/Ford/25-Ford_Model_TT_DV_08_AI_01.jpg
http://theoldmotor.com/wp-content/uploads/2013/05/HFI.jpg
Obrazek
http://gomotors.net/pics/Ford/ford-model-tt-bus-06.jpg?i
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mikrobusy na bazie dostawczego Forda TT (pochodnej Forda T).


źródła: Conceptcarz.com
Theoldmotor.com
Wikipedia.org
Gomotors.net
Ikarusbus.cz
Public.fotki.com
Allcarznews.com
Mtfca.com
Oldwoodies.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 26, 2014 12:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Mercedes-Benz O10000 (1937-1941)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=C35MF9BZfcg

Największy w swoich czasach autobus Mercedesa, używany jako mobilna poczta, na podwoziu największej ciężarówki Lo10000. W wersji pasażerskiej miał 47 miejsc siedzących.

Producent: Daimler-Benz
Okres produkcji: 1937-1941
Wyprodukowanych: 386 szt.
Silnik: rzędowy, 6-cylindrowy
Pojemność skokowa: 11 197 cm³
Moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 1700 obr./min.
Prędkość maksymalna: 65 km/h


źródła: Zlomnik.pl
Modellbus.info
Saar-nostalgie.de
Flickr.com
The-blueprints.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL