Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sty 09, 2014 23:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Wysokie budynki potrzebują szerokiego otoczenia, szerokie ulice są wygodnych dla ruchu samochodowego.

Zastanawialiście się, co zrobić z pustą przestrzenią pozostałą po ruchu samochodowym? Budynki wstawić tam będzie trudno bez szkody dla estetyki miasta. Czym tę przestrzeń wypełnić? Np. można by było zbudować na niej proste place sportowe. Czy dobrze widzę, że w centrum Warszawy nie ma porządnego "Orlika"? Może tego typu infrastruktura wydawać się mało elegancka, ale ściąga ludzi i to w duchu sportu. Ludzie uprawiający sport - dla przechodnia to może być też budujący widok. Co o tym myślicie?

Póki co, pierwsza wprawka:

Obrazek

:]

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 10, 2014 6:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Na pierwszy rzut oka - fajnie, ale czemu zabrałeś też tramwaje?

Na drugi rzut oka wygląda to pusto - przydałyby się chociaż jakieś drzewa albo budki z zapiekankami. Gehl mówił o wstawianiu niższych budynków między wieżowce, by "złamać" perspektywę.

Według mnie ograniczenie ruchu samochodowego można wykorzystać do wprowadzenia nowej zabudowy - nie kosztem parków, skwerów, boisk szkolnych, ale byłych jezdni. Np. al. Jerozolimskie mogłyby mieć nową pierzeję północną na odcinku od Marszałkowskiej do placu Zawiszy w miejscu północnej jezdni, blisko torowiska tramwajowego. Budynki po 4-6 pięter, być może nawiązujące do przedwojennych. Przed dworcem Centralnym plac, podobnie przed dworcem Śródmieście.

Podobnie Marszałkowska mogłaby mieć nową pierzeję zachodnią od Jerozolimskich do Królewskiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 10, 2014 10:14 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
olek napisał(a):
Na pierwszy rzut oka - fajnie, ale czemu zabrałeś też tramwaje?


Są tramwaje. Po lewej stronie, na trawniczku widać szyny.


Cytuj:
Na drugi rzut oka wygląda to pusto - przydałyby się chociaż jakieś drzewa


Wokół PKiN planuję gęsty park. :) Spodziewam się przynajmniej dwóch ciekawych efektów:

1 Z parku nie będzie widać pałacu na pierwszy rzut oka, więc gdy się go jednak ujrzy przez drzewa, to widz - przyzwyczajony już do przytulnego otoczenia drzew - zostanie zaskoczony ogromem tego budynku. To samo gdy wyjdzie z parku tuż przy pałacu; konfrontacja światów w dwóch skalach będzie robić wrażenie.

Zjawisko to można zaobserwować rysując na otwartej przestrzeni obszar swojego mieszkania (wyda się małe) i "wstawiając" samochód do mieszkania - wtedy się widzi, jak wiele miejsca zajmują samochody; 1 auto = 1/3 mieszkania w wieżowcu gomułkowskim.

2. Cień pałacu spowoduje, że w parku będzie szybciej ciemno, mimo że w dali niebo jeszcze będzie jasne, to może być ciekawe wrażenie. :)

Na wizualizacji miałem drzewa, ale z nimi ulice zamieniały się w dosyć duszne korytarze(może nieumiejętnie je wstawiałem, ale brakowało mi lepszego pomysłu). Wysoka zabudowa też daje pokaźny cień, więc chociaż ta funkcja drzew jest zastąpiona.

Drzewa mogłyby stać na pierwszoplanowym trawniku. Jest miejsce, cieniowałyby plac sportowy. W praktyce byłyby OK, ale na potrzeby tej perspektywy musiałem z nich zrezygnować.

Cytuj:
albo budki z zapiekankami.


Do budek z zapiekankami nie jestem przekonany. Niby OK, niby sam kiedyś w nich jadałem, ale teraz uważam, że żywienie powinno być bardziej staranne. Żeby zjeść trzeba spokojnie usiąść, poświęcić więcej czasu, przeżuć każdy kęs dwadzieścia razy itp. :)

Cytuj:
Gehl mówił o wstawianiu niższych budynków między wieżowce, by "złamać" perspektywę.


Ale czy efekt nie byłby taki sam, jak wtedy, gdy w niższą zabudowę wstawia się wieżowiec, co budzi protesty i zarzuty o szpetotę, niedopasowanie, o "różne bajki" itp.?

Cytuj:
Według mnie ograniczenie ruchu samochodowego można wykorzystać do wprowadzenia nowej zabudowy - nie kosztem parków, skwerów, boisk szkolnych, ale byłych jezdni. Np. al. Jerozolimskie mogłyby mieć nową pierzeję północną na odcinku od Marszałkowskiej do placu Zawiszy w miejscu północnej jezdni, blisko torowiska tramwajowego. Budynki po 4-6 pięter, być może nawiązujące do przedwojennych. Przed dworcem Centralnym plac, podobnie przed dworcem Śródmieście.


Zwężenie ulic jest rozwiązaniem. Ale tutaj mam pomysł nie do końca zgodny z Twoim.

Na tej wizualizacji popełniłem błąd. Moim zdaniem lepiej byłoby zamknąć dla ruchu południową jezdnię a właśnie tę północną przeznaczyć na tramwaje itp. 1. Jezdnia oddaliłaby się od zabudowy mieszkalnej (po południowej stronie) 2. przybliżyłaby się do Dworca Centralnego, co zawsze jest wgodniejsze dla podróżnych. 3. Ławki łatwiej można by było zorientować na pałac, na DC, na lepszy widok, niż na mojej wizualizacji.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 11, 2014 9:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ratnik napisał(a):
Na wizualizacji miałem drzewa, ale z nimi ulice zamieniały się w dosyć duszne korytarze(może nieumiejętnie je wstawiałem, ale brakowało mi lepszego pomysłu). Wysoka zabudowa też daje pokaźny cień, więc chociaż ta funkcja drzew jest zastąpiona.


Inną funkcją drzew jest ograniczenie siły wiatru. Jednym z cech miasta z szerokimi ulicami między wysokimi wieżowcami są silne wiatry na nich. To ma oczywiście swoje plusy (wywiewa spaliny), ale też minusy (nieprzyjemnie się przebywa w takiej przestrzeni przy nieoptymalnej pogodzie). Zakładając, że znacząco ograniczymy ruch samochodowy, to koncepcja zmian powinna jakoś jednak ten problem objąć.

Ratnik napisał(a):
Ale czy efekt nie byłby taki sam, jak wtedy, gdy w niższą zabudowę wstawia się wieżowiec, co budzi protesty i zarzuty o szpetotę, niedopasowanie, o "różne bajki" itp.?


Na pewno trzeba umieć to zrobić, nie twierdzę że ja potrafię - nie jestem architektem. Ale wydaje mi się, że tam gdzie tego terenu jest na tyle dużo, że można zmieścić jakieś spójne założenie o długości chociażby 500 m, to można to tak zrobić, żeby z poziomu ulicy nie raziło.

Jeśli chodzisz ulicami Chinatown albo Little India w Singapurze, to wrażenie jest bardzo kameralne i nie zwracasz uwagi, że gdzieś w tle, zaraz za kolejnymi budynkami są megawieżowce:

http://goo.gl/maps/mYTKC
http://goo.gl/maps/NqS3o

Sam z siebie człowiek rzadko patrzy do góry.

Częściowo pozytywnym przykładem w tym zakresie są wg mnie pierzeje, które powykształcały się w ostatnich latach na Ursynowie. Porównaj np. al. KEN na różnych odcinkach:

http://goo.gl/maps/8h4fa
http://goo.gl/maps/KfZkR

Czy - pomijając zafajdanie parkowaniem - w tym drugim miejscu rzuca się w oczy, że jesteś na modernistycznym blokowisku?

Wg mnie wymienione przeze mnie odcinki ulic (a także np. okolice Kercelaka), to okazja, by trochę dogęścić zabudowę w śródmieściu bez szkody dla przestrzeni publicznej. Przywrócić mu "ludzką skalę".

W zieleń, trawniki, małe obiekty sportowo rekreacyjne (stolik do szachów, ping pong, bulodrom etc.) bym szedł tam, gdzie pierzeje są już wykształcone - np. Marszałkowska od Jerozolimskich do Konstytucji albo Solidarności między Bankowym a JP2.

Trzeci sposób zagospodarowania - najłatwiejszy, ale dla porządku wymieniam - to przywrócenie integralności rozciętym terenom zielonym. Marszałkowska / Ogród Saski, Niepodległości / Pole Mokotowskiego, Górczewska / Park Szymańskiego i Moczydło.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 20:27 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Olek, dziękuję za odpowiedź. Przepraszam za ciszę, niedługo ją złamię. Piszę teraz PM i ciężko mi idzie, a z natury nie mam podzielnej uwagi niestety. :/

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 21:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
hej, bardzo fajny pomysł z taką wizualizacją.

Generalnie kierunek słuszny, choć jak dla mnie trochę tam za bardzo wiatr hula (za dużo przestrzeni).

Jak to trochę dopracujesz - będzie hitem internetu. Czekamy na ostateczną wersję :)

Ja bym sobie u Ciebie coś takiego zamówił z wizualizacją mojego osiedla ;)

bo na razie to jest tak: http://www.zm.org.pl/?a=parkowanie_ursynow-141&img=13

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 15, 2014 11:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
olek napisał(a):
Ratnik napisał(a):
Na wizualizacji miałem drzewa, ale z nimi ulice zamieniały się w dosyć duszne korytarze(może nieumiejętnie je wstawiałem, ale brakowało mi lepszego pomysłu). Wysoka zabudowa też daje pokaźny cień, więc chociaż ta funkcja drzew jest zastąpiona.


Inną funkcją drzew jest ograniczenie siły wiatru. Jednym z cech miasta z szerokimi ulicami między wysokimi wieżowcami są silne wiatry na nich. To ma oczywiście swoje plusy (wywiewa spaliny), ale też minusy (nieprzyjemnie się przebywa w takiej przestrzeni przy nieoptymalnej pogodzie). Zakładając, że znacząco ograniczymy ruch samochodowy, to koncepcja zmian powinna jakoś jednak ten problem objąć.


Nie patrzyłem tak na drzewa. :) Rzeczywiście ludzie, szczególnie starsi niemiło odczuwają przeciągi, chociaż ja je akurat lubię, kojarzą mi się z dzieciństwem na nowym osiedlu pełnym przestrzeni. :)

Cytuj:
Ratnik napisał(a):
Ale czy efekt nie byłby taki sam, jak wtedy, gdy w niższą zabudowę wstawia się wieżowiec, co budzi protesty i zarzuty o szpetotę, niedopasowanie, o "różne bajki" itp.?


Na pewno trzeba umieć to zrobić, nie twierdzę że ja potrafię - nie jestem architektem. Ale wydaje mi się, że tam gdzie tego terenu jest na tyle dużo, że można zmieścić jakieś spójne założenie o długości chociażby 500 m, to można to tak zrobić, żeby z poziomu ulicy nie raziło.

Jeśli chodzisz ulicami Chinatown albo Little India w Singapurze, to wrażenie jest bardzo kameralne i nie zwracasz uwagi, że gdzieś w tle, zaraz za kolejnymi budynkami są megawieżowce:

http://goo.gl/maps/mYTKC
http://goo.gl/maps/NqS3o

Tylko tak... czy zakładasz, że wszędzie powinno być kameralnie? Czy dopuszczasz wielkie place w mieście?


Cytuj:
Sam z siebie człowiek rzadko patrzy do góry.


Tak, ale musiałbym to poczuć; na ile to wystarczy a na ile będzie to sztuczne. Obejrzyj "się" w lewo:

https://maps.google.pl/maps?q=chorz%C3% ... ,,0,-11.02

I jak? Co o tym myślisz?

Cytuj:
Częściowo pozytywnym przykładem w tym zakresie są wg mnie pierzeje, które powykształcały się w ostatnich latach na Ursynowie. Porównaj np. al. KEN na różnych odcinkach:

http://goo.gl/maps/8h4fa
http://goo.gl/maps/KfZkR

Czy - pomijając zafajdanie parkowaniem - w tym drugim miejscu rzuca się w oczy, że jesteś na modernistycznym
blokowisku?


Rozumiem, ale akurat tutaj mi bardziej pasują te przestrzenie. :) Robisz kilka kroków i możesz pójść gdzie chcesz. Te betonowe ciągi wydają mi się przytłaczające, spychają na jezdnię... Może gdyby budynki były z cegieł i miały detale, znaczy były przeznaczone dla oczu pieszych (którzy mają czas i możliwość lepiej przyglądać się otoczeniu), to bardziej by mi się podobały.

Uważam, że spacerowicz potrzebuje detali do podziwiania, kierowca samochodu budynki widzi kątem oka jako szybko mijające rozmazane bryły. Mnie - jako pieszemu - lepiej się przebywa koło budynków, które czuć, że były cegła po cegle dotykane przez człowieka. Tafle szkła, szkielety metalowe, betonowe płyty, stawia a nawet na miejscu odlewa się maszynowo - to bardziej mi pasuje do świata samochodów, pędzącego z odseparowanymi od otoczenia ludźmi wewnątrz aut.


Cytuj:
W zieleń, trawniki, małe obiekty sportowo rekreacyjne (stolik do szachów, ping pong, bulodrom etc.) bym szedł tam, gdzie pierzeje są już wykształcone - np. Marszałkowska od Jerozolimskich do Konstytucji albo Solidarności między Bankowym a JP2.


OK, to podobną wizkę zrobię :)

Ja się zastanawiałem nad paleniskami, gdzie można by było wieczorami rozpalać ogniska. Oczywiście rozumiem niebepieczeństwo poparzeń, zadymienie i przydałaby się dla okolicznych sklepików koncesje na specjalne mało dymne drewno. 2 m wokół paleniska byłoby podłoże piaskowe. Ot taki pomysł nie do końca szczęśliwy. ;)


Cytuj:
Trzeci sposób zagospodarowania - najłatwiejszy, ale dla porządku wymieniam - to przywrócenie integralności rozciętym terenom zielonym. Marszałkowska / Ogród Saski, Niepodległości / Pole Mokotowskiego, Górczewska / Park Szymańskiego i Moczydło.


Chodzi Ci o samą zieleń czy chciałbyś to spiąć jakąś aleją?

aradoslaw napisał(a):
hej, bardzo fajny pomysł z taką wizualizacją.

Generalnie kierunek słuszny, choć jak dla mnie trochę tam za bardzo wiatr hula (za dużo przestrzeni).


Obiektywnie to uważasz za złe czy po prostu przyzwyczaiłeś się do zatłoczenia i wzmożonego ruchu w tym miejscu?

Swoją drogą ludzie lubią ruch, to chyba atawizm jakiś, pewnie i Wy ( w sensie bezrefleksyjnie oczywiście :) ) moglibyście bez nudy patrzeć z wysoka na ciągi poruszających się aut. Popularne nocne filmy miasta pociągają właśnie migającymi światłami samochodów.

W każdym razie zaproponuj, co chciałbyś tam mieć. :)

Cytuj:

Ja bym sobie u Ciebie coś takiego zamówił z wizualizacją mojego osiedla ;)

bo na razie to jest tak: http://www.zm.org.pl/?a=parkowanie_ursynow-141&img=13


Zaproponuj co chciałbyś mieć, zrób zdjęcia miejsc do zmiany i zobaczymy jak wyjdzie. :)

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 15, 2014 18:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
Cytuj:
Zaproponuj co chciałbyś mieć, zrób zdjęcia miejsc do zmiany i zobaczymy jak wyjdzie.


Super,

Jak się poprawi pogoda to cyknę kilka zdjęć

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 15, 2014 21:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ratnik napisał(a):
kojarzą mi się z dzieciństwem na nowym osiedlu pełnym przestrzeni. :)


Ja część dzieciństwa spędziłem na blokowisku, ale bawiliśmy się raczej w "kanionie" między blokami, na górkach, nad stawami itp. A nie na pustym wygonie na skraju osiedla.

Cytuj:
Tylko tak... czy zakładasz, że wszędzie powinno być kameralnie? Czy dopuszczasz wielkie place w mieście?


Zdefiniuj "wielkie". Dopuszczam plac np. między Dworcem Centralnym a Mariottem albo między wyjściami z Dworca Śródmieście. Ale pustawy plac od Rotundy po Dworzec Zachodni to dla mnie za dużo.

Domaradzki projektując przebudowę Krakowskiego Przedmieścia podjął próbę "wyciągnięcia" placu Zamkowego na południe (stąd np. odsunięty przystanek autobusowy). Według mnie zawiódł - teraz ta przestrzeń, która miała być przedłużeniem placu jest albo martwa, albo pełna ludzi śpieszących się by ją pokonać, albo zastawiona samochodami.

Cytuj:
I jak? Co o tym myślisz?


Że przejście między różnymi typami zabudowy jest nieumiejętne. Ale wystarczy chyba, żeby ten duży blok stał parę metrów dalej, a perspektywę ulicy zamykał niższy.

Cytuj:
Rozumiem, ale akurat tutaj mi bardziej pasują te przestrzenie. :) Robisz kilka kroków i możesz pójść gdzie chcesz.


Albo pojechać, bo to przecież tak daleko, bez sensu iść na piechotę ;-)

Są badania na temat tego jak odległość "horyzontu" wpływa na preferowaną prędkość przemieszczania się. Głównie w kontekście doboru prędkości przez kierowcę samochodu, ale myślę że zjawisko psychologiczne ma charakter bardziej uniwersalny.

Cytuj:
Uważam, że spacerowicz potrzebuje detali do podziwiania, kierowca samochodu budynki widzi kątem oka jako szybko mijające rozmazane bryły.


Ale to raczej prostopadłe do dyskusji, a nawet wspiera moją tezę - że nie powinno być tak pusto.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 19, 2014 3:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
olek napisał(a):
Ratnik napisał(a):
kojarzą mi się z dzieciństwem na nowym osiedlu pełnym przestrzeni. :)


Ja część dzieciństwa spędziłem na blokowisku, ale bawiliśmy się raczej w "kanionie" między blokami, na górkach, nad stawami itp. A nie na pustym wygonie na skraju osiedla.


OK, nie znam tego miejsca, ja tam widzę trawniki i zagajniki. Można np. z dzieckiem siąść na kocyku itp. i nie zwraca się tym na siebie uwagi, tak jak zwracałoby się takim zachowaniem w tej drugiej okolicy. I to mi się podoba.

Cytuj:
Cytuj:
Tylko tak... czy zakładasz, że wszędzie powinno być kameralnie? Czy dopuszczasz wielkie place w mieście?


Zdefiniuj "wielkie". Dopuszczam plac np. między Dworcem Centralnym a Mariottem albo między wyjściami z Dworca Śródmieście. Ale pustawy plac od Rotundy po Dworzec Zachodni to dla mnie za dużo.

Domaradzki projektując przebudowę Krakowskiego Przedmieścia podjął próbę "wyciągnięcia" placu Zamkowego na południe (stąd np. odsunięty przystanek autobusowy). Według mnie zawiódł - teraz ta przestrzeń, która miała być przedłużeniem placu jest albo martwa, albo pełna ludzi śpieszących się by ją pokonać, albo zastawiona samochodami.


Rozumiem, czyli plac Zamkowy uważasz za zbyt obszerny.

To może tak, czy widzisz Warszawę przytulną jak Drohobycz Schulza

Obrazek

czy dopuszczasz przestrzeń jak z paryskich ulic, np. przestrzeń od Place de la Concorde po np. Louvre (tu sam plac):

Obrazek?


Cytuj:
Cytuj:
I jak? Co o tym myślisz?


Że przejście między różnymi typami zabudowy jest nieumiejętne. Ale wystarczy chyba, żeby ten duży blok stał parę metrów dalej, a perspektywę ulicy zamykał niższy.


W tym zestawie, te stare kamienice kojarzą mi się z atrapami ze studia filmowego - na tyle wystarane, na ile kamera widzi.

Cytuj:
Cytuj:
Rozumiem, ale akurat tutaj mi bardziej pasują te przestrzenie. :) Robisz kilka kroków i możesz pójść gdzie chcesz.


Albo pojechać, bo to przecież tak daleko, bez sensu iść na piechotę ;-)


No właśnie wygląda mi na to, że tam nie ma jezdni przelotowych, są tylko dojazdy do parkingów; trawniki krzaki i chodniki.

Cytuj:
Są badania na temat tego jak odległość "horyzontu" wpływa na preferowaną prędkość przemieszczania się. Głównie w kontekście doboru prędkości przez kierowcę samochodu, ale myślę że zjawisko psychologiczne ma charakter bardziej uniwersalny.


O! Ta uwaga o horyzoncie jest dla mnie bardzo ciekawa.
Lubię porównania do świata przyrody - jako najbliższego ideału i kiedyś, też tu na forum, zastanawiałem się nad warunkami życia najszybszych zwierząt w kontekście maksymalnej prędkości jazdy po mieście. Wyszło mi, że zwierzęta zdolne poruszać się 50km/h żyją na przestrzeniach otwartych o wiele szerzej niż miasta i jezdnie (czyli jazda po mieście z prędkością 50km/h jest zbyt szybka - czego zresztą można się domyśleć patrząc na blokujące otoczenie barierki czy sygn. świetln.). Zastanawiając się nad samą ewolucją, może właśnie widok horyzontu jest jednym z bodźców ewolucyjnych do osiągania takich prędkości?

Cytuj:
Cytuj:
Uważam, że spacerowicz potrzebuje detali do podziwiania, kierowca samochodu budynki widzi kątem oka jako szybko mijające rozmazane bryły.


Ale to raczej prostopadłe do dyskusji, a nawet wspiera moją tezę - że nie powinno być tak pusto.


Chodziło mi o to, że ta pokazana przez Ciebie gęsta zabudowa składa się z budynków, które lepiej odbiera się z daleka.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL