Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 11:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Często idąc chodnikiem można natrafić na różne słupy, od palików po słupki pod znaki. Czemu w Polsce nie maluje się pasów przy skraju jezdni? Tak jak w tej reklamie:

Obrazek

Zamiast stawiania palików, zamiast stawiania znaku zakazu postoju czy znaku oznaczającego parking można by było pociągnąć farbą linię przerywając ją w miejscu dozwolonego parkowania. Czy nie byłoby to tańsze?
Uważam, że byłoby to bardziej komfortowe, irytują mnie te słupy.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 14:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Ratnik napisał(a):
Zamiast stawiania palików, zamiast stawiania znaku zakazu postoju czy znaku oznaczającego parking można by było pociągnąć farbą linię przerywając ją w miejscu dozwolonego parkowania. Czy nie byłoby to tańsze?
Uważam, że byłoby to bardziej komfortowe, irytują mnie te słupy.

Bo polskiego kierowcy farba nie zatrzyma -- no, chyba, że w żelaznej cysternie 10 000 litrów.

W reklamach również nie ma korków -- bo są kręcone w letni weekend o 5 rano, za miastem...

BTW, na zdjęciu widać b. wysoki krawężnik. Dla naszych dzielnych kierowców 4WD nic to, a jak który ma Tico czy Punciaka, to jakiś podjazd znajdzie i przyjedzie po chodniku na upatrzone miejsce... :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 14:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Niestety, taka jest prawda. Oznakowanie nie stanowiące bariery fizycznej na naszych kierowców nie działa. Jak już pisałem parę razy, przykład idzie z góry. W sejmie przyjęto, że fotoradary muszą być widoczne z odległości kilometra, żeby przypadkiem kierowca nie myślał, że musi wszędzie jechać z prędkością wskazaną na znakach. Podobnie, w Warszawie zakazy zatrzymywania obowiązują w zasadzie tylko tam, gdzie są uzupełnione o "pod sankcją odholowania", a i wtedy jako "zakazy postoju powyżej 15 minut". Przez takie wychowanie kierowców, słupki i fizyczne środki uspokojenia ruchu są jedynymi skutecznymi znakami drogowymi. Jest to, owszem, bardziej przestrzeniochłonne, niż oznakowanie, ale mniej niż szereg nielegalnie zaparkowanych samochodów.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 11, 2013 15:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 13:01
Posty: 118
Zamiast się produkować, czemu nie w Polsce, polecam stronę http://www.swietekrowy.pl/.
Tam są wszystkie odpowiedzi.
Można do tego dodać kompletne lekceważenie swoich obowiązków przez służby powołane do karania takich kierowców; niewykluczone zresztą, że taka jest polityka władz miejskich. "Wy nie będziecie się domagać, żebyśmy budowali wam parkingi, my będziemy udawać, że nie widzimy, że łamiecie wszystkie możliwe przepisy i sami zamieniliście miasto w jeden wielki parking".
Piesi nikogo nie obchodzą, bo są najniżej w hierarchii dziobania. Powinno być zupełnie odwrotnie, a jakoś nie jest. Dla mnie ma to jednak wydźwięk klasowy. Z jakichś powodów kierowcom się ustępuje, oddaje miejsce bez walki; już nawet mało kto zauważa, do jakiego stopnia jesteśmy bezczelnie okradani z chodników i zieleńców. Jakby ktoś uznał, że "trzeba człowieka zrozumieć". Tyle że ten jeden [nad]człowiek w samochodzie wychodzi na kogoś ważniejszego, niż kilku, kilkunastu, kilkudziesięciu, kilkuset ludzi bez samochodu, którym zablokował przejście. Bo co, bo jest kołem zamachowym gospodarki narodowej?... :lol:
Nawet jeśli przebudowa jakiejś ulicy zaczyna się od estetycznego, przyjaznego założenia, wytyczonych zatok parkingowych, ddrów, przystanków, pasów zieleni itp., to po oddaniu do użytku bardzo szybko się okazuje, że jeśli nie dodamy zasieków, kierowcy zagarną i zdewastują wszystko, gdzie tylko fizycznie będą mogli wjechać. Dlatego te słupki, które nie są ani piękne, ani nie tworzą atmosfery miasta przyjaznego ludziom, są koniecznością, dopóki zmotoryzowani się nie ucywilizują i sami nie zaczną myśleć o innych, a nie tylko o tym, jak podjechać pod same drzwi i porzucić brykę bez konsekwencji w dowolnym miejscu.

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 13, 2013 7:28 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Rozumiem, co piszecie, tylko że moim zdaniem:

- Słupki pod znaki fizycznie prawie nie zatrzymują kierowców, bo ich ustawienie jest sporadyczne. Czemu więc możności parkowania nie regulować ciągłą i przerywaną linią? Swoją drogą zastanawiam się nad potrzebą znaku "Parking", skoro parkować można wszędzie, gdzie nie jest to zakazane. Chodzi o płatność?

- Paliki też utrudniają chodzenie, w dodatku często rozstawione są w całym ciągu danego chodnika. Samochód jeden odjedzie, drugi przyjedzie, zrobi się czasem więcej luzu - zwłaszcza wieczorami, a paliki stoją ciągle (tak w czasie jak i w przestrzeni). Samochód ustawiony na zakazie jest nielegalny - można więc mieć jeszcze pretensje, natomiast paliki na zakazie są legalne.

- W Polsce często z problemami się walczy zamiast je rozwiązywać. Te słupki robią z miasta fortecę, utrwalają toporność relacji społecznych, są efektem wojny fizioli, która obejmuje coraz to nowe pola walki. Niezależnie komu bardziej sprzyjasz w tym sporze i tak sprzyjasz fiziolowi, więc fiziol rządzi w mieście. A ja nie chcę sprzyjać żadnym fiziolom ani tym, co na siłę ładują swoje auta na chodniki ani tym, którzy przeciw nim stawiają toporne słupy. Zamordyzm to nie jest relacja, w której chcę być.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 14, 2013 8:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 13:01
Posty: 118
Cytuj:
Samochód jeden odjedzie, drugi przyjedzie, zrobi się czasem więcej luzu - zwłaszcza wieczorami

Pocieszające. I wtedy piesi wychyną z kanałów i będą mogli skorzystać z chodników :wink:

Nie ma chyba bardziej lekceważonego znaku, niż B-36.
Krawężniki nic nie znaczą.
Przepisy dotyczące parkowania w obrębie przystanków, skrzyżowań i przejść dla pieszych - nieistotne.
Słupki są po to, żeby je ominąć, jeśli tylko się da, i zaparkować pomimo, choćby wjeżdżając po przejściu dla pieszych.
Jak chciałbyś skłonić kierowców do respektowania czegoś tak subtelnego, jak namalowana linia?...

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 14, 2013 8:42 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
green_green_yellow napisał(a):
Nie ma chyba bardziej lekceważonego znaku, niż B-36.


Sądzę, że jest mniej więcej na równi z B-33 (ograniczenie prędkości). W obu przypadkach władze dają jasno do zrozumienia, że też nie uważają, że stanowione przez nich prawo ma kogoś obowiązywać. W przypadku ograniczeń prędkości, ostrzegając, że "na odcinku 400m stoi fotoradar, więc w drodze wyjątku wskazane jest niełamanie prawa", a w przypadku zakazu zatrzymywania, wieszając tabliczki "pod sankcją odholowania", żeby zaznaczyć, że tym razem to zakaz na serio.

Gdyby zmieniło się nastawienie władz i prawo było egzekwowane, zmieniłyby się też zachowania kierowców, ale w tym przypadku potrzeba intensywnej pracy nie tyle u podstaw, co wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 14, 2013 15:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
jesienią ta linia będzie niewidoczna bo będzie przysypana liśćmi, tak jak i zimą (śniegiem) jak i w dni deszczowe (kałuże).

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 10:03 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 13:01
Posty: 118
Jest przerywana linia na jezdni, jest tabliczka T-30h pod znakiem, i?...
http://imageshack.us/photo/my-images/17/4dee.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/153/mcg4.jpg/
Swoją drogą, linia coraz słabiej widoczna, więc chyba nie uznana przez drogowców za istotną, hehe.

***
Axxenfall, nic dodać, nic ująć. To nieustanne puszczanie oczka, zakazy i nakazy niekoniecznie na poważnie, wychowały kierowców tak, jak widać.
Co to za absurdalna sytuacja, żeby ludzie walczyli o przywieszenie pod znakiem tabliczki o odholowaniu, która uczyni ten znak... obowiązującym i "na serio" :roll:

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 17, 2013 7:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt mar 22, 2013 12:55
Posty: 260
Oczywiście, że przy fizycznych barierach symboliczne znaki zakazu stają się drugorzędne i mniej widoczne.

Co do lekceważenia zakazów przez administrację, to trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że administracja stawia słupy a to znaczy, że dostrzega problem złego parkowania.

Narzekacie na złe nawyki kierowców i w palikach widzicie ich rozwiązanie. Pewnie zwróciliście uwagę, że w społeczeństwie przyczyny zjawisk mieszają się ze skutkami, np. chodniki się zmniejsza, usuwa, bo ludzie nie chodzą - ludzie nie chodzą, bo się chodniki zmniejsza, usuwa. Ktoś pije alkohol, bo jest nieszczęśliwy - jest nieszczęśliwy, bo pije alkohol.

Stawianie słupków obok znaku zakazu parkowania jest oficjalnym uznaniem łamania prawa za normę, jest przyznaniem, że znaki nie mają większego znaczenia. Jeśli administracja oficjalnie utrwala takie normy zwyczajowe, to trudno oczekiwać, żeby społeczeństwo ich nie stosowało.

Dlatego uważam, że stawianie słupków wraz ze znakami zakazu parkowania wręcz utrwala lekceważenie takich zakazów. Łamanie prawa powinno być traktowanie jako incydent a nie jako norma. Inna rzecz, że miejsca parkingowe, zakazy parkowania powinny być poważnie przemyślane z jak najszerszej perspektywy.

_________________
Bytom Pieszy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu fajnych ludzi! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL