zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Sceptycznie o autach w popkulturze
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=2891
Strona 3 z 3

Autor:  Ratnik [ So paź 08, 2016 18:15 ]
Tytuł:  Re: Sceptycznie o autach w popkulturze

Hej przetłumaczyłem opowiadanie D.H.Kellera z 1928 r.
"The Revolt of the Pedestrians" - "Bunt Pieszych".

Obrazek

Przyszłość widziana z perspektywy początków motoryzacji.
Zapraszam, oto link do treści:
https://issuu.com/pieszy/docs/d.keller_ ... szych_1928

:)

Autor:  olek [ Śr kwi 05, 2017 12:37 ]
Tytuł:  Re: Sceptycznie o autach w popkulturze

Będzie spoiler, ale trudno w tym wątku bez spoilerów się obyć.

W "The Nice Guys" ("Równi goście") okazuje się, że za falą morderstw stoi "Wielka Trójka" koncernów motoryzacyjnych z Detroit, która stara się zamieść pod dywan kwestie fałszerstw emisji spalin. Jest też smog i korki. Z drugiej strony, akcja dzieje się w L.A., więc wszyscy wszędzie jeżdżą samochodami, łącznie z trzynastolatkami.

Autor:  axxenfall [ So lut 10, 2018 16:46 ]
Tytuł:  Re: Sceptycznie o autach w popkulturze

Podtrzymując wątek historyczny, praktyczna definicja:

Cytuj:
PEDESTRIAN, n. The variable (and audible) part of the roadway for an automobile.


Czyli: pieszy (rzecz.): zmienna (i słyszalna) część drogi z punktu widzenia samochodu.

Zanim spytacie wujka G., jaki rok publikacji obstawiacie?

Autor:  axxenfall [ Pt mar 25, 2022 9:16 ]
Tytuł:  Re: Sceptycznie o autach w popkulturze

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71826.html

Mateusz Kieruzal, Łukasz Malinowski napisał(a):
Od tego roku producenci samochodów Francji muszą promować chodzenie, komunikację publiczną lub wzajemne podwożenie się (carpooling) w reklamach aut we wszystkich mediach. To działania podobne co do zasady do tych zniechęcających do palenia papierosów czy unikania niezdrowego jedzenia.

Od 1 marca 2022 roku, wszystkie reklamy zmotoryzowanych środków transportu będą musiały zawierać następujące informacje: „Na krótkich odległościach, wybierz spacer lub jazdę na rowerze”, „Rozważ carpooling” lub „Codziennie wybieraj transport publiczny”. Każda reklama musi zawierać hasztag #MovePolluteLess, który oznacza ruszaj się, mniej zanieczyszczaj. O nowej regulacji, która swoją podstawę ma w dyrektywie dotyczącej mobilności z grudnia 2019 roku, poinformowała w środę 29 grudnia francuska minister odpowiedzialna za środowisko.

– Zdekarbonizowanie transportu nie jest tylko przestawieniem się na elektryczne silniki. To również oznacza używanie, kiedy tylko możliwe, komunikacji publicznej lub roweru – napisała na Twitterze, Barbara Pompili, minister transformacji ekologicznej we francuskim rządzie.

Reklamodawcy, którzy nie zastosują się do nowego prawa otrzymają wezwanie do usunięcia uchybienia i napotkają karę grzywny do 50 tys. euro za jedną emisję reklamy bez ekologicznych informacji lub do 100 tys. euro w przypadku powtarzającego się procederu.

Ekolodzy chciecli więcej

Obecnie wprowadzane rozwiązanie jest i tak stosunkowo łagodne w kontekście tego, czego od lat domagali się przedstawiciele środowisk ekologicznych od lat. Starali się oni o zablokowanie wszystkich reklam branży motoryzacyjnej, która według nich odpowiada za znaczną emisję dwutlenku węgla do atmosfery i znacząco pogarsza stan zdrowia mieszkańców.

We Francji reklamy najbardziej zanieczyszczających pojazdów, które emitują więcej niż 123 gramy CO2 na kilometr, będą całkowicie zakazane od 2028 roku, w związku z przygotowaniem do konsumentów do propozycji Komisji Europejskiej o wycofaniu silników diesla do 2035 roku.

Obecnie w wielu państwach obowiązują całkowite zakazy reklamy papierosów lub alkoholu, a w wielu przypadkach na produktach tych muszą być zamieszczone informacja o ich szkodliwości dla zdrowia. W przypadku Francji pojawiają się odwołania do wprowadzonej w 2007 roku zasada „unikaj jedzenia za dużo tłustego, słodkiego i słonego”

Branża motoryzacyjna nieszczęśliwa

Z pomysłu nie są zadowoleni przedstawiciele branży samochodowe, którzy wskazują, że wprowadzone prawo powinno zawierać rozróżnienie pomiędzy samochodami napędzanymi silnikami diesla, a elektrycznymi. – Biorę to do wiadomości, wprowadzimy zasady. Posiadania zeroemisyjnych rozwiązań mobilności jest elementem historii naszej firmy. Ale jest w tym paradoks: brak jest rozróżnienia pomiędzy silnikami. Przynosi to efekt przeciwny do zamierzonego w stosunku do rządowego marzenia o zwiększeniu sprzedaży elektryków – powiedział AFP, Lionel French Keogh, dyrektor generalny Hyundai.

Biorąc pod uwagę to, że samochody to nie tylko emisje, ale i problem z zajmowaniem przestrzeni ten brak rozróżnienia wydaje się przemyślanym zapisem. Czekamy na takie regulacje w Polsce.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/