Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt gru 07, 2010 8:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Lubię kolej i nią jeżdżę. Jestem nawet w stanie znieść wiele niedogodności (i niestety, robię to za każdym prawie razem). Ale czasem mam ochotę się przesiąść. Zeszłej zimy przekonałem się, że lepiej pojechać autobusem, postać w korku i dojechać 20-30 minut później, niż zostać uwięzionym między stacjami przez 1-2 godziny, w ścisku i duchocie. W minionym tygodniu żona przez 1,5h stała w polu przed Wschodnim. Wczoraj było najcieplej od 1,5 tygodnia, nocne opady śniegu nikłe, więc uznałem że nie powinno być problemów. A tu: poprzedni pociąg, spóźniony 20 minut, właśnie odjechał z peronu, SKM nie przyjechała, następny pociąg spóźniony 10 minut, ogłoszenie że pociąg w drugą stronę spóźni się 30 minut. Dlaczego?? Wreszcie jadę, nie jest źle (poza tym, że na odcinku 3 stacji jedzie 15km/h bo semafor od kilku dni jest stale czerwony). Dojeżdżamy do Śródmieścia i... nie dojechaliśmy, bo pociąg stanął w tunelu, stanął równo z początkiem peronu. Po 10 minutach pasażerowie zaczęli wysiadać i iść w stronę stacji.

Nie chcę tu narzekać na kolejne trudności związane z podróżowaniem koleją, lecz zapytać: Co z powyższym obrazem jest nie tak? I jak można to naprawić? Bo jak mają ludzie mają się przesiadać do pociągów jeśli prawie każda przejażdżka związana jest niedogodnościami, o ile nie kończy się podróżniczą katastrofą?

  1. Zacznijmy od początku: Dlaczego pociągi spóźniają się z byle powodu, a często bez powodu?
  2. Skoro już mają się spóźnić, to dlaczego komunikaty o tym nie są podawane na bieżąco, lecz rzadko i to od niechcenia? (Na mojej stacji słyszę komunikaty raz na miesiąc, a spóźnia się co trzeci pociąg. Do tego jeżeli już jest komunikat, to jeśli pociąg miał być o 13:52, to komunikat jest o 13:52 lub później. Wcześniejsze ogłoszenie pozwoliłoby pasażerom pokombinować z innym środkiem transportu.)
  3. Skoro już jest komunikat, to dlaczego nie można go zrozumieć? Czy nie ma lepszego systemu nagłośnienia, aby głos nie brzmiał jakby mówca miał w ustach ziemniaki?
  4. Dlaczego po długich trasach, z których zbiera się sporo pasażerów, kursują pojedyncze składy, a na krótkich trasach podwójne składy wożą o połowę mniej pasażerów?
  5. Dlaczego w rozkładzie jazdy nie może być informacji o wielkości (pojemności) pociągu, ani o tym czy jest przystosowany do przewozu niepełnosprawnych? Mam pismo, w którym KM zarzekają się, że to jest niemożliwe. KM mają ponad sto pociągów, ale ZTM, który ma grubo ponad 1000 pojazdów, jakoś dał radę. Podanie wielkości pociągu pozwoliłoby większym wycieczkom lepiej wybrać porę przejazdu.
  6. I jeśli już przyjeżdża opóźniony pociąg, to dlaczego nie ma komunikatu o tym, że za 5 minut będzie nastepny, tylko wszyscy się pakują, a drugi jedzie pusty? Czy kolej płaci jakieś niewyobrażalne kary za każdą przekazaną pasażerom informację?
  7. Będąc już wewnątrz pociągu, nie mamy już żadnego dostępu do informacji. Mimo, że w wagonach są głośniki, nigdy nie słyszałem komunikatu typu: "Na stacji przed nami zepsuł się pociąg, ale zaraz zostanie odholowany. Spodziewamy się, że ruszymy za nie więcej niż 10 minut". Czy to boli? Czy maszynista i kierownik pociągu są niemowami? A jeśli tak, to przecież w odnowionych pociągach są wyświetlacze i ekrany LCD, można je wykorzystać do czegoś więcej niż reklamy KM.
  8. Dlaczego ogrzewanie działa tym lepiej, im cieplej jest na zewnątrz (i wewnątrz)? Dlaczego podczas dwucyfrowych mrozów element grzejny jest zimny w dotyku, zaś podczas odwilży nie da usiąść, bo fotel aż parzy?
  9. Jeśli peron blokuje zepsuta jednostka, a jest to stacja na której wysiada dużo osób, to czy nie można podjechać 3 metry i wypuścić ich pierwszymi drzwiami? (Raz pociąg tak zrobił na Śródmieściu, ale dopiero po tym, jak wszyscy wysiedli i poszli tunelem.)

Co jeszcze zniechęca do korzystania z kolei? Co dałoby się zmienić, i jak? Czy wystarczą pisma, czy trzeba zbierać podpisy pod zmianę prawa?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt gru 07, 2010 9:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
1.Zacznijmy od początku: Dlaczego pociągi spóźniają się z byle powodu, a często bez powodu?


Niektorym się wydaje, że korki powstają bez specjalnego powodu. Moze przyczyna jest taka sama - prawa fizyki.

Cytuj:
2.Skoro już mają się spóźnić, to dlaczego komunikaty o tym nie są podawane na bieżąco, lecz rzadko i to od niechcenia?


Bo to kolej - na kolei większość rzeczy jest jeszcze tajna, bo działa w głębokiej komunie i jest podporządkowana celom wojskowym. A na serio - często sami kolejarze nie wiedzą o co chodzi, że się stoi.

Cytuj:
3.Skoro już jest komunikat, to dlaczego nie można go zrozumieć? Czy nie ma lepszego systemu nagłośnienia, aby głos nie brzmiał jakby mówca miał w ustach ziemniaki?


Bo za mało płacisz na utrzymanie stacji. :-) Trzeba więc wprowadzic opłatę peronową.

Cytuj:
4.Dlaczego po długich trasach, z których zbiera się sporo pasażerów, kursują pojedyncze składy, a na krótkich trasach podwójne składy wożą o połowę mniej pasażerów?


To akurat nie jest regułą.

Cytuj:
Czy kolej płaci jakieś niewyobrażalne kary za każdą przekazaną pasażerom informację?


Za zapowiedzi peronowe PKP PLK pobiera od przewoźników oplatę.

Cytuj:
A jeśli tak, to przecież w odnowionych pociągach są wyświetlacze i ekrany LCD, można je wykorzystać do czegoś więcej niż reklamy KM.


Bo to zbyt nowoczesne. Jak kupiwalismy do Polski szynobusy niemieckie z lat 70. to był problem, że miały zbyt nowy system komunikacyjny. Na Polskiej kolei wciąż funkcjonują radiotelefony (system znzny jeszcze przed wojną).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL