Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 12, 2009 15:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Nowy dyrektor Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Ferdynand Ruszczyc – odwołany za błędy dyrektor Muzeum Narodowego – został szefem Muzeum Kolejnictwa. Wcześniej zabiegał o posadę wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Decyzję o wyborze na to stanowisko byłego kontrowersyjnego szefa Muzeum Narodowego podjął marszałek województwa. Nikt w biurze prasowym urzędu nie był w stanie powiedzieć nam wczoraj, co zdecydowało o tej nominacji. O swoim awansie nie chciał też rozmawiać sam zainteresowany. – Możemy porozmawiać na ten temat za kilka dni – odparł jedynie Ruszczyc.

Chcieliśmy zapytać nowego dyrektora o plany związane z rozwojem muzeum, o to, czy zna się na historii kolejnictwa. Placówka, którą będzie zarządzał, znajduje się w fatalnej kondycji. Zabytkowe pociągi i parowozy niszczeją, są podpalane i cięte na złom. Poprzedni szef placówki Janusz Sankowski podał się do dymisji.

Na razie nie wiadomo, kiedy Ruszczyc obejmie stanowisko, teraz jest bowiem koordynatorem do spraw wystaw w biurze Komitetu Obchodów Roku Chopinowskiego.

Kilka miesięcy temu zabiegał on u wojewody mazowieckiego o fotel wojewódzkiego konserwatora zabytków. Nie otrzymał tego stanowiska, bo w obronie dotychczasowej konserwator wystąpili społecznicy. Zorganizowali nawet pikietę przed urzędem wojewódzkim.

Ferdynand Ruszczyc przez 12 lat był dyrektorem Muzeum Narodowego w Warszawie. Został odwołany przez poprzedniego ministra kultury w październiku 2007 r. Bezpośrednią przyczyną – zdaniem ministerstwa – było bezprawne przesunięcie na inne stanowisko zastępczyni. Ówczesny minister kultury Kazimierz M. Ujazdowski obarczył go jednak winą za nieprawidłowości w kierowanej przez niego instytucji. Ruszczyc stwierdził zaś, że była to decyzja polityczna.

Obrazek
* Fot. masti, commons.wikimedia.org, GFDL.

(źródło: Życie Warszawy, 10 lutego 2009)


cyt. za Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 09, 2009 18:14 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Coś jednak się tam robi bo pod koniec kwietnia otynkowano cały budynek Dworca Warszawa Główna. Niestety okna zostały zamurowany (zasłonięte płytami i otynkowane w jednolitym reszcie tynku kolorze). Po oknach zostały tylko wnęki. Niesterczyło pieniędzy żeby odtworzyć okna, wynmienić stolarkę okienną, wstawić nowe szyby??

Dołączam zdjęcie.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 10, 2009 15:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Zdumiewające, że facet wylany z zarzutami aferalnymi z Muzeum Narodowego może być dyrektoram kolejnej placówki... No, grunt w tym miejscu kosztuje nieźle, a Norblin to też było muzeum...

Co do zabytków kolejnictwa w Warszawie:
http://www.rdc.pl/?/aktualnosci/aktualnosci/warszawa_rozbiorka_parowozowni
Radio dla Ciebie napisał(a):
Warszawa: Rozbiórka parowozowni Data opublikowania: 06-05-2009 10:00

Koparki na terenie parowozowni przy ulicy Wileńskiej na Pradze.

Ponad stuletnie budynki są równane z ziemią. Miały zostać wpisane do rejestru zabytków, ale właściciel się pospieszył. Rozbiórka ruszyła już wczoraj wieczorem. Po interwencji konserwatora zabytków, policja ją wstrzymała. Nie na długo - tylko do rana.
Obrazek
Obecnie cały czas trwa akcja ratowania parowozowni. Konserwatorzy pojechali właśnie do swoich urzędów po pisemne decyzje o wstrzymaniu rozbiórki. Na razie, o 8.30 rano prace znowu wstrzymano, i to dopiero po interwencji wojewódzkiej konserwator zabytków, Barbary Jezierskiej. Dopiero wtedy przyjechała policja, która uwierzyła zapewnieniom konserwatora, że wystarczy jej ustna decyzja o wstrzymaniu budowy.

Ewa Nekanda-Trepka, stołeczny konserwator zabytków, która jest tu od 7 rano, w akcie desperacji spisała już ręcznie swoją decyzję i skserowała w pobliskim punkcie, ale to też nie pomogło, gdyż ani policja, ani straż miejska, ani przedstawiciele inwestora nie wierzyli, że muszą wstrzymać prace. Organizacje chroniące zabytki, które od wczesnego rana są na miejscu, są zbulwersowane brakiem jakiejkolwiek reakcji funkcjonariuszy. Wczoraj wieczorem ta sama
policja zablokowała rozbiórkę, dziś na oczach konserwatorów zabytków budynek został rozebrany, została tylko część dachu i ściany od ulicy Radzymińskiej.

Wojewódzka konserwator zabytków, Barbara Jezierska zapowiedziała już, że nakaże odbudowę stuletniej parowozowni, a funkcjonariusze swojego postępowania nie chcą komentować.

Ciekawe, co robiła w tzw. międzyczasie pani Nekanda, poza niezgadzaniem się na ciągłość ścieżki rowerowej w Al. Ujazdowskich na wjazdach bramowych i na stojaki na Nowym Świecie?
Dlaczego ta osoba nie ma spisu wszystkich warszawskich zabytków, ze szczególnym uwzględnieniem architektury przemysłowej (którą nb. za jej rządów developerzy zniszczyli lepiej, niż Wehrmacht z Armią Czerwoną na spółkę)?
I dlaczego te obiekty nie zostały jeszcze wciągnięte do rejestru zabytków, niezależnie od właściciela? Przecież ich stan ilościowy NIE POWIEKSZA SIĘ? Chyba nie może narzekać na nadmiar roboty?
Chyba, że wysiłkiem straszliwym jest dla niej wymyślanie, gdzie by tu jeszcze położyć tłuczone brukowce, żeby staruszkowie przewracali się, kobiety na wysokich obcasach skręcały nogi, a dzieci rozwalały kolana do kości? :evil:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 16, 2014 20:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Nasz Dziennik napisał(a):
Muzeum Kolejnictwa przeniosą na Wolę
Wtorek, 11 lutego 2014 (17:52)

Muzeum Kolejnictwa zostanie przeniesione z centrum stolicy na Wolę – to efekt wtorkowego porozumienia Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, marszałka województwa mazowieckiego, warszawskiego magistratu i PKP SA.

Przedstawiciele tych instytucji podpisali list intencyjny w sprawie współpracy przy budowie Centrum Komunikacji i Techniki w Warszawie, które będzie następcą Muzeum Kolejnictwa. Ma to być jedna z najnowocześniejszych placówek kulturalno-oświatowych w Polsce.

Obecna siedziba muzeum w centrum Warszawy była powodem sporu między PKP SA a władzami Mazowsza. Kolejarze chcieli muzeum przenieść, na co nie zgadzały się władze województwa, którym placówka podlega.

W podpisanym liście intencyjnym strony zgodziły się, że będą wspólnie działać na rzecz utworzenia w Warszawie miejsca popularyzującego historię komunikacji i rozwoju transportu w Polsce.

Nowa placówka muzealna ma mieścić się na warszawskiej Woli, na terenach należących do PKP SA.

IK, PAP


Źródło: NaszDziennik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL