zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Szerokie drogi, szybki transport!
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=1191
Strona 2 z 5

Autor:  mcb [ Wt lut 03, 2009 14:51 ]
Tytuł:  Re: Uspokojenie ruchu

hpuryn napisał(a):
I dobrze że jezdnia jest szeroka. Łatwiej jeździć po takiej motorem!
Proponuję niczego nie zmieniać!


Wszystkie posty na jedno kopyto. Zapoznałem się z Twoim punktem widzenia już z 10 razy. Litości, nie powtarzaj tego samego ciągle w kółko, bo to naprawdę męczy.

Autor:  mcb [ Wt lut 03, 2009 14:53 ]
Tytuł:  Re: Zwężenie jezdni jako obniżenie prędkości.Szczegółów trza

hpuryn napisał(a):
Sam po Grota jeżdżę 70 (uwaga dzióry - można urwać zawieszenie!), przy Cytadeli 100.


Litości... Zaczynam wątpić w to, czy Ty naprawdę jeździsz czymkolwiek LEGALNIE jako kierowca po mieście...

Autor:  Wojtek [ Wt lut 03, 2009 15:35 ]
Tytuł:  Re: [pr] Wiadukt nad torami w ciągu Andersa - Mickiewicza

Cytuj:
przy 7 możnaby się przeciskać ze sporą prędością!


można_by

Cytuj:
Czy poruszamy się w ramach kompletnie różnej logiki?


Tak.

Cytuj:
A na ich autostradach przy 140 samochody trąbią ze zniecierpliwienia - nie ma kompletnie żadnyćh ograniczeń!


Mit. Tak jest na niewielkim procencie tych dróg. Poza tym ograniczenia: 100, 80 itp. Jak Ci zależy przeprowadź się do Niemiec, albo kup tor wyścigowy.

Cytuj:
Drogi w Warszawie (przez takich jak Wy!) są w na prawdę beznadziejnym stanie.


Codziennie rano idę sobie z moim młotkiem pneumatycznym przez miasto i tupam nóżką gdzie popadnie. Przedni kawał!

Cytuj:
zawalczyć o przystosowanie Wisłostrady do poruszania się z prędkością 100 km/h


Jak najbardziej jest przystosowana - tylko twoich kolegów w furach jakby za dużo by tyle wyciągnąć.

Cytuj:
trasa siekierkowska powinna być ogłoszona autostrada.


A co to zmieni? Chyba tylko to, że zarządca dróg przestanie być hipokrytą twierdząc, że ta trasa nią nie jest.

Cytuj:
Tam da BEZPIECZNIE ciąć (sprawdzałem :p nawet 150! :]


Jak któregoś razu się zatniesz to będziesz miał bezpieczny pogrzeb? Lepiej zagraj w kasynie - przynajmniej ryzykujesz tylko kasą, a nie życiem swoim i innych.

Autor:  Wojtek [ Wt lut 03, 2009 15:37 ]
Tytuł:  Re: Uspokojenie ruchu

Cytuj:
Litości, nie powtarzaj tego samego ciągle w kółko, bo to naprawdę męczy.


A myślisz, że gościowi o co chodzi? Nie ma argumentów - nie dyskutuj.

Autor:  Paweł [ Wt lut 03, 2009 16:26 ]
Tytuł:  Re: Uspokojenie ruchu

A właśnie, że trzeba dyskutować. Ludzie nie rozumieją tego, bo to przecież jest jak najbardziej logiczne, że szersze ulice spowodują mniejsze korki. To po prostu jest zdroworozsądkowe. Dlatego trzeba włożyć sporo wysiłku by wytłumaczyć ludziom dlaczego to nie jest tak. Nie można zbyć człowieka tekstem my tu ciebie nie chcemy, bo źle mówisz i jesteś głupi.
ZM jako stowarzyszeniu szczególnie powinno zależeć by ludzie z zewnątrz odwiedzali ich forum i korzystać z okazji, by edukować a nie zbywać. Teraz to wygląda to tak ,że ZM ma głęboko w poważaniu ludzi, bo wie, że prawo stoi po ich stronie i jako organizacja mogą sobie protestować (bo tak mówią przepisy) i co z tego, że jeden z drugim ich nie rozumie. ZM ma ich gdzieś bo oni niczego nie zmieniają.

Spójrz na to zdjęcie hpuryn
http://www.zm.org.pl/?a=zwezenia-089&img=1
Nie zawsze drogi są dostosowane do jazdy 150 km/h w cywilizowanych krajach

Na youtube wpisz bollards i pośmiej się z filmików jak bezmyślni kierowcy uderzają w słupki (które blokują wjazd na pewne obszary miast, lub występują nawet na drogach). Zresztą być może inni użytkownicy forum przedstawią ci więcej konkretnych dowodów na to, że w Europie Zachodniej odchodzi się od samochodów w miastach.

Ja dam Ci tylko dwa przykłady z Warszawy o tym, że poszerzenie ulic nie likwiduje korków a wręcz przeciwnie nawet. Pierwszy przykład ul. Odrowąża na Bródnie. Kiedy była to mała uliczka z jednym pasem w każdą stronę, to nie było tam korka zbyt dużego. Teraz kiedy to jest rozbudowane do dwóch pasów w jedną stronę jest taki korek, że zlikwidowano linię 416, bo jazda nią nie miała sensu.
Drugi przykład: Wiadukt nad rondem Starzyńskiego. Super sprawa, bezkolizyjny przejazd nad rondem i ponadto rondem jadą tylko ci co skręcają a ci co prosto to górą. Teoretycznie powinno to rozładować korek na moście gdańskim i okolicach... No niestety jakoś nie wypaliło...

Dodam jeszcze o zwężaniu. Zwężona trasa W-Z to genialny pomysł. Korek samochodowy jest nawet mniejszy a wolny tramwaj pomyka szybko. Super sprawa.

Autor:  jack [ Wt lut 03, 2009 21:17 ]
Tytuł:  Re: Zwężenie jezdni jako obniżenie prędkości.Szczegółów trza

hpuryn napisał(a):
Ulice zostały wymyślone po to żeby łatwiej było poruszać się samochodom.

To znaczy, że nie było ulic przed wynalezieniem samochodu? Skąd te informacje?

Autor:  mcb [ Wt lut 03, 2009 21:42 ]
Tytuł:  Re: Uspokojenie ruchu

Ja mam tylko nadzieję, że szybko mu się znudzi taka rozrywka...

Paweł, ile razy można wałkować to samo...? I powtarzać nowym ludziom te same argumenty...? Przecież to trzeba mieć nerwy ze stali... :/

Autor:  hpuryn [ Śr lut 04, 2009 8:19 ]
Tytuł:  Re: Szerokie drogi, szybki transport!

SZERSZE a więc szybsze ulice TO SĄ mniejsze korki.
Uważam że nie ma o czym dyskutować - to zupełnie oczywisty aksjimat.
Może zaczniecie przekonywać ludzi że słońce jest zielone??
To że "pieszym będzie niewygodnie" nie jest kontrargumentem (no może dla ZM i jego zwolenników jest).
Jeśli powierzchnia ulic będzie większa, średnio na metr kwadratowy będzie przypadać więcej samochodów - więc trzeba budować więcej ulic!!!
Dodatkowo po szerszych pasach można jechać szybciej. Co tu jeszcze tlumaczyć??

Autor:  Paweł [ Śr lut 04, 2009 9:13 ]
Tytuł:  Re: Uspokojenie ruchu

mcb napisał(a):
Przecież to trzeba mieć nerwy ze stali... :/


Trzeba, trzeba...

hpuryn, zamiast powtarzać w kółko jedno i to samo proponuję byś wykazał na konkretnych przykładach, że poszerzanie warszawskich ulic zmniejsza korki. Inaczej ja Ci nie uwierzę, bo mam inne doświadczenia. Ustosunkuj się do moich przykładów czyli ul Odrowąża i rondo Starzyńskiego, powiedz mi dlaczego tam korek jest większy niż był gdy te ulice były węższe?
Dam jeszcze jeden przykład: Ul. Malborska. Jeszcze kilka lat temu to była ścieżka a nie ulica a samochody tam widziało się raz na 15 min. Teraz jest zakorkowana jak cholera. Nie pomogło nawet wybudowanie Nowowincentego (która domyślnie miała odciążyć wąską Malborską). Nowowincentego ma po dwa jeśli nie po trzy pasy w każdą stronę... A korek sięga ronda Żaba Odpowiedz mi proszę, dlaczego te ulice są bardziej zakorkowane niż były?
Niestety Twoja argumentacja mnie nie przekonuje, bo nie widzę, by szersze ulice zmniejszały korek. Natomiast z tego co widzę na własne oczy rację ma ZM.

Autor:  jacor [ Śr lut 04, 2009 10:06 ]
Tytuł:  Re: Szerokie drogi, szybki transport!

hpuryn napisał(a):
SZERSZE a więc szybsze ulice TO SĄ mniejsze korki.


Widzisz, masz fałszywe założenia, które w dodatku traktujesz jako aksjomat.
Akurat jest tak, że im szersze ulice w mieście, tym wolniejsze, a więc są większe korki. Powstało mnóstwo prac na ten temat, wystarczy pogooglać.

hpuryn napisał(a):
Jeśli powierzchnia ulic będzie większa, średnio na metr kwadratowy będzie przypadać więcej samochodów - więc trzeba budować więcej ulic!!!
Dodatkowo po szerszych pasach można jechać szybciej. Co tu jeszcze tlumaczyć??


Nawet nie szukasz potwierdzenia dla swoich tez, po prostu je masz (objawione, z kosmosu, od pana Zdzisia?). Skoro chce ci się tyle razy wchodzić na to forum, to może zadasz sobie trud przeczytania ze zrozumieniem paru artukułów?

To co proponujesz już w pewnym stopniu zrealizowano w Houston, wygląda to tak:

Obrazek

A nasze działania służą temu, żeby Warszawa tak nie wyglądała.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/