Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lut 04, 2009 15:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 18:46
Posty: 517
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Cytuj:
To co proponujesz już w pewnym stopniu zrealizowano w Houston, wygląda to tak:

Obrazek

A nasze działania służą temu, żeby Warszawa tak nie wyglądała.



"Wasze działania to destrukcja, a wystarczyłoby wybudować kilka parkingów podziemnych"

Przecież go nie przekonasz. Na każdy argument ma swój. Jeżeli ten bełkot w ogóle można nazwać argumentacją:)

Przepraszam. Jak się przyjrzeć zdjęciu to na widać kilka parkingów. W biurowcach też pewnie są. Dziwne gdyby nie było. "Można je zwiększyć. Pogłębić itp.itd :)"

P.S. Są miejsca w Warszawie, które wyglądają podobnie, ale dzięki Bogu na mniejszą skalę. Okolice Kasprzaka to zagłębie bankowe. Kilka banków ma tam swoje siedziby. Budynki załóżmy, że mają 10 pięter. Do tego 2-3 kondygnacje podziemnych parkingów. Okazało się, że mimo, że nie tak daleko jest metro i dwie linie tramwajowe to liczba tych miejsc nie wystarcza. Zarabiam więc się woże. Wobec tego powstało wokół tych biurowców kilka parkingów wysokości ich połowy. No i wystarczyło? Akurat! Wszystkie uliczki są równo zablokowane przez parkujące samochody. Nie można spokojnie przejechać samochodem, przejść pieszo itd.
Może zaproponujesz poszerzenie tych dróg? Poszerzenie pod same ściany budynków? Czy może powinno się przesuwać budynki. (Kościół na Solidarności i rogatki przesuwano). Przecież to żaden koszt w porównaniu z biletem miesięcznym za 100zł. Spokoju koledze życzę...

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 05, 2009 11:58 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 10:03
Posty: 34
A czy ja gdzieś napisałem o konieczności budowy w centrum parkingów??
Chodzi mi o możliwość przejazdu przez centrum, parkingi mogą sobie być (poza mieszkańcami) płatne. Wtedy parkować będzie grupa najbogatszych (albo takich, których pojazdy nie wożą powietrza!).
Prawdę mówiąc nie widzę związku - chcę szerokich dróg, a nie szerokich parkingów, żeby było można bezpiecznie i sprawnie się poruszać (czytaj: omijać korki). Jeśli jeszcze tego nie powiedziałem - wiem że w godzinach szczytu nie uda się zachować płynności ruchu. Niemniej trzeba próbować! A szeroki, szybki most to świetny krok w tym kierunku!

Co do parkingów - powiem tylko że u mnie w pracy na 10 pięter wieżowca przypada jedno piętro parkingu i... to wystarcza! Więszkość osób jeździ do pracy komunikacją miejską bo samochodem przejechać się rano nie da. Szerokie ulice, lub oddzielne pasy dla motorów - powinniście to popierać!!!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 05, 2009 15:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:29
Posty: 245
No tak ale jak się wyznaczy wszędzie po 1 pasie dla autobusów (to już jest prawie wszędzie standardem na zachodzie) a w przyszłości po 1 pasie dla rowerów (to już się robi w Danii) to za dużo z tych szerokich dróg nie zostanie. Dlatego raczej się odchodzi od szerokich dróg w miastach bo się tego nie zmieści np. we Francji przy budowie nowych linii tramwajowych (1500 km nowych linii w 10 lat!) przy okazji się zwęża ulice bo w końcu to torowisko musi gdzieś powstać - przykład http://tramway.angersloiremetropole.fr/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 05, 2009 19:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
A czy ja gdzieś napisałem o konieczności budowy w centrum parkingów??
Chodzi mi o możliwość przejazdu przez centrum,


Czy ja dobrze czytam? Ty nawet w pewnej organizacji pro-drogowej byś poparcia nie znalazł! Ale mam dla Ciebie wyjście kompromisowe. Zbuduj sobie te swoje szerokie drogi pod ziemią (zamiast tych parkingów co ich nie chcesz), a powierzchnię zostaw tym pieszym, rowerzystom, a nawet komunikacji publicznej - np. metro można by na powierzchnię wpuścić i innym co ich tak nie lubisz na jezdni. Umowa stoi?

Cytuj:
chcę szerokich dróg, a nie szerokich parkingów, żeby było można bezpiecznie i sprawnie się poruszać


Trzeba było obrać drogę kariery jak Kubica, albo Hołowczyc, a nie Kowalski.

Cytuj:
chcę szerokich dróg, a nie szerokich parkingów, żeby było można bezpiecznie i sprawnie się poruszać (czytaj: omijać korki)


Ominąć korki? Hm.

W ramach edukacji ekologicznej mam dla Ciebie kilka obrazków "szerokich dróg, po których można_by ominąć korki".
- Kuwejt (bynajmniej nie jest to biedne państwko):
Obrazek
- Pekin (policz sobie liczbę pasów - 7 czy 8?)
Obrazek
- Los Angeles (5 pasów w każdą stronę):
Obrazek
- Karachi (tak, tak - Pakistan)
Obrazek
- Moskwa (miasto z jedną z najgęstszych i najbardziej zatłoczonych sieci metra na świecie)
Obrazek
- Nowy Jork
Obrazek
- Filadelfia (tak na koniec policz sobie liczbę pasów ruchu i się nie pomyl!)
Obrazek

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 0:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
hupryn napisał(a):
Szerokie ulice, lub oddzielne pasy dla motorów - powinniście to popierać!!!!!

A co to jest motor?...
Bo moi znajomi, którzy jeżdżą na Harleyach, Yamachach itp. urządzeniach, mówią, że to motocykle :lol:

Niestety zmorą przedmieść stają się obecnie osobnicy, którzy za 2100 PLNów kupują chińskie skutery i szaleją, np. po Radzymińskiej i uliczkach osiedlowych. Niedługo będzie jak w HongKongu. I wtedy ZDM się zdziwi... :wink:

A na pomysł wydzielonego pasa dla motocykli jeszcze nikt nie wpadł. Proponuję nominować pomysł do Fryderyka, Oscara i Złotej Palmy (takiej, co odbiła ;) )

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 3:07 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 3:41
Posty: 92
Najbardziej podoba mi się zdanie w stylu "wiem że się nie da zlikwidować korków, ale trzeba próbować".

Kilka uwag:
- szybciej nie znaczy więcej. Powyżej pewnej prędkości uzależnionej od warunków lokalnych, przepustowość spada, ale nie ma to wielkiego znaczenia, gdyż
- o przepustowości w miastach decydują skrzyżowania, a nie odcinki między nimi
- szersze pasy ruchu nie zwiększają przepustowości, ale zwiększają prędkość i ryzyko wypadku (oraz jego skutki)
- szerokie pobocza nawet u nas zaczyna się kasować, jak w cywilizowanym świecie, wzrost przepustowości nikły, wypadków więcej
- analizy planistyczne i efektywności ekonomicznej nie uwzględniają tzw. ruchu wzbudzonego (to nazwa używana w kręgach akademickich), gdyby to robiły, każda budowa drogi wychodziłaby nieopłacalna
- przejazd "przez centrum" to nonsens, po co pchać się drogą przez intensywnie zagospodarowany obszar ponosząc tylko koszty tego (osobiście jak i w przypadku otoczenia).

Podziwiam Waszą chęć do dyskusji z dogmatykiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 9:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 10:03
Posty: 34
Jedno pytanie: jak ten Kuwejt wygladałby BEZ takich ulic, z torowiskiem pośrodku, pasem dla autobusów i pasem dla rowerów?? Miasto kompletnie by umarło!

Kolejna: co z tego że po zbudowaniu nowej drogi korki nie maleją! Za to łączny przepływ ludzi / towarów / usług wzrasta. Dzięki temu miasto żyje. To jak krwioobieg! To że korki nie maleją jest dowodem że ulice są wciąż wykorzystywane w 100 procentach!!!
Jeśli chcecie swiętego spokoju, ponownie proponuję szałas w lesie :)


Ostatnio edytowano Pt lut 06, 2009 10:01 przez hpuryn, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 9:58 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2009 10:03
Posty: 34
Monty B. Ike napisał(a):
Bo moi znajomi, którzy jeżdżą na Harleyach, Yamachach itp. urządzeniach, mówią, że to motocykle :lol:

Ha ha ha - rozumiem że ten żart jest śmieszny? Walcząc waszą bronią, odpowiem linkiem:
http://synonimy.ux.pl/multimatch.php?word=motor&search=1
I drugie niezależne źródło:
http://pl.wiktionary.org/wiki/motor - motocykl to wyrażenie 'potoczne'. No ale nie będę czepiał się znajomych...
Za to WY już drugi raz czepiacie się głupot, widocznie brakuje argumentów.
Wiem że język polski jest trudny do opanowania (szczególnie gdy używa się jedynie słów służących do wyrażania protestu) Ale to chyba nie tak trudno znaleźć, prawda? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 10:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
hpuryn napisał(a):
Jedno pytanie: jak ten Kuwejt wygladałby BEZ takich ulic, z torowiskiem pośrodku, pasem dla autobusów i pasem dla rowerów?? Miasto kompletnie by umarło!

Cóż. w wolnej chwili poszukam fotek, (oczywiście na przykładzie miast, które zlikwidowały szerokie drogi a zostawiły tramwaj, pas dla autobusów i rowerów) i zobaczysz czy one są martwe.

hpuryn napisał(a):
Kolejna: co z tego że po zbudowaniu nowej drogi korki nie maleją!


Twardy jesteś, ale widzę, że miękniesz :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 06, 2009 11:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
- Filadelfia (tak na koniec policz sobie liczbę pasów ruchu i się nie pomyl!)


Mnie wyszło 10 i pół :D Na drugim pasie od lewej widać nawet jadące połówki samochodów!
Więc to zdjęcie to akurat takie chyba nie do końca wiarygodne :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL