zm.org.pl http://forum.zm.org.pl/ |
|
Zabudowa portu Praskiego http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=4&t=2428 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | axxenfall [ Śr mar 25, 2015 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Zabudowa portu Praskiego |
3,5 roku po ostatnim wyłożeniu... http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotow ... ozenie.htm Cytuj: OGŁOSZENIE o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Portu Praskiego Na podstawie art. 17 pkt 10 i 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717 z późn. zm., w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 130, poz. 871), a także na podstawie art. 39 ust. 1 z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) oraz w związku z Uchwałą Rady Miasta Stołecznego Warszawy nr LVI/1508/2005 z dnia 8 lipca 2005 roku o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Portu Praskiego, zawiadamiam o wyłożeniu do wglądu publicznego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Portu Praskiego obejmującego obszar wyznaczony przez: od północnego wschodu: południowa linia rozgraniczająca ulicy Targowej na odcinku od ulicy Okrzei do ulicy Sprzecznej, wschodnia linia rozgraniczająca ulicy Sprzecznej do ulicy Zamoyskiego; od południowego wschodu: granica dzielnic: Praga Południe i Praga Północ wzdłuż linii kolejowej, na odcinku ulicy Zamoyskiego do granicy dzielnic Praga Północ i Śródmieście na rzece Wiśle; od południowego zachodu: granica dzielnic Praga Północ i Śródmieście na rzece Wiśle od mostu Średnicowego do przedłużenia południowej linii rozgraniczającej ulicy Okrzei; od północnego zachodu: południowa linia rozgraniczająca ulicy Okrzei. wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, od 30 marca 2015 r. do 29 kwietnia 2015 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, parter – sala obsługi mieszkańców, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 16.00, a także w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy: http://bip.warszawa.pl. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu miejscowego odbędzie się w dniu 20 kwietnia 2015 r. w Pałacu Kultury i Nauki, pl. Defilad 1, IV piętro, sala Rudniewa, o godz. 16.30. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy, każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie planu miejscowego, może wnieść uwagi. Uwagi należy składać na piśmie skierowanym do Prezydenta m.st. Warszawy za pośrednictwem Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy, ul. Marszałkowska 77/79, 00-683 Warszawa. Wnoszący uwagę zobowiązany jest podać imię i nazwisko lub nazwę jednostki organizacyjnej, adres zamieszkania lub siedziby, a także wskazać oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy. Nieprzekraczalny termin składania uwag mija 20 maja 2015 r. Tylko tym razem z jakiegoś powodu bez tak zbytecznych załączników jak np. sam projekt planu... Ktoś wie, czy są gdzieś w sieci? Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | m.pienkos [ N mar 29, 2015 11:31 ] |
Tytuł: | Re: Zabudowa portu Praskiego |
Wyłożenie jest od 30 marca, wtedy wyłożą załączniki |
Autor: | axxenfall [ N mar 29, 2015 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Zabudowa portu Praskiego |
Faktycznie - z przyzwyczajenia spojrzałem na datę końcową, a już nie początkową wyłożenia. |
Autor: | olek [ Pn mar 30, 2015 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Zabudowa portu Praskiego |
Już jest, szału raczej nie ma. Abstrahując od kwestii przyrodniczych, to: - Tradycyjnie architekciurzyny wrysowały ścieżki rowerowe w ulicach lokalnych: 8KD-L, przedłużenie Kępnej, Sierakowskiego. Brak za to ścieżki po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego, w związku z czym nowo zabudowane tereny pozostaną bez obsługi komunikacją rowerową. - Terenom "promenad" B2.4.KPp i B2.8.KPp brak połączenia z 8KD-L, Wg tekstu przez B2.4.KPp ma prowadzić ścieżka rowerowa, ale nie ma jej na rysunku i nie wiadomo dokąd miałaby prowadzić. B2.8.KPp dostępne chyba tylko łódką. - U zbiegu Marcinkowskiego i Jagiellońskiej wytwarzany jest wyrób placopodobny, z cyklu takich jakie się obecnie likwiduje - fajnie wygląda na Google Maps, ale w rzeczywistości to pusta przestrzeń między drogami, która niczemu nie służy. Placek ten nie jest oczywiście w żaden sposób powiązany z nadbrzeżem portowym. (no bo w sumie po co? zamiast iść 50 m na piechotę, można przecież objechać kilometr samochodem). - Kanał Wystawowy skrócono, a południowy basen w ogóle zasypano, żeby wycisnąć jeszcze trochę terenu pod zabudowę. - Gdyby to była zabudowa portu np. w Strasburgu, nie mówiąc o Kopenhadze to pojawiłyby się jakieś kładki pieszo-rowerowe z półwyspu na skróty na stały ląd. Ale do Nowosybirska zachodu takie fikuśne wynalazki oczywiście nie pasują. |
Autor: | axxenfall [ N kwi 12, 2015 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Zabudowa portu Praskiego |
Dzięki za uwagi i pomysły. Co do... Olek napisał(a): - Kanał Wystawowy skrócono, a południowy basen w ogóle zasypano, żeby wycisnąć jeszcze trochę terenu pod zabudowę. ...chyba południowy ma przynajmniej częściowo zostać. Jest taki zapis w tekście: Cytuj: § 63.1. Dla terenu C1.3.ZP ustala się: 5) ustala się minimalny wskaźnik powierzchni terenu biologicznie czynnej: 90%, przy czym co najmniej 30% tego terenu muszą stanowić wody powierzchniowe; Zaś z ciekawostek, co do kładek pieszo-rowerowych, to widać nawet takowe na wizualizacjach (dewelopera?): http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/51,3 ... 3.html?i=0 W artykule jest też mapka z opisanymi niektórymi elementami projektu: Propozycja uwag: §12. Zasady kształtowania przestrzeni publicznych i ogólnodostępnych Sformułowanie w punkcie 3.i. „nakaz prowadzenia komunikacji pieszej i rowerowej w terenie poprzez wykonanie pieszych powiązań wewnętrznych” należy uzupełnić, tak by powiązania uwzględniały również rowerowy („poprzez wykonanie pieszych i rowerowych powiązań wewnętrznych”). §12. Zasady kształtowania przestrzeni publicznych i ogólnodostępnych W punkcie 3 należy dodać punkt przewidujący na drogach lokalnych i dojazdowych prowadzenie ruchu rowerowego jezdnią przy pomocy uspokojenia ruchu lub pasów rowerowych. Na ulicach lokalnych, gdzie rowery i samochody poruszają się ze zbliżoną prędkością, niewskazana jest segregacja ruchu rowerowego i samochodowego. Ich integracja jest lepszym rozwiązaniem, jako że: - poprawia wzajemną widoczność; - zwiększa spójność sieci tras rowerowych; - uspokojenie ruchu towarzyszące integracji ruchu rowerowego i samochodowego przynosi synergiczne korzyści wszystkim uczestnikom ruchu, także pieszy dzięki skutecznemu rozdzieleniu ruchu rowerowego i pieszego (zgodnie z punktem 3.h). §16. 1. Zasady przebudowy i budowy systemów komunikacji W związku z powyższym, z punktu 2, wprowadzającego obowiązek budowy wydzielonych dróg dla rowerów, należy usunąć ulice lokalne 4.KD-L, 6.KD-L i 8.KD-L. W przypadku ulic zbiorczych (KD-Z) wymóg budowy dróg dla rowerów powinien zostać zastąpiony możliwością wyboru dróg dla rowerów lub pasów rowerowych, tak by na etapie budowy możliwy był wybór najbardziej stosownej opcji rozdzielenia ruchu rowerowego i samochodowego. §16. 1. Zasady przebudowy i budowy systemów komunikacji Paragraf powinien zostać uzupełniony o zapis zobowiązujący do wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego pomiędzy ul. Targową i ul. 2.KD-Z oraz pomiędzy ul. 2.KD-Z, Sokolą i Wybrzeżem Szczecińskim. § 53.1. Teren B2.4.KPp (ogólnodostępny ciąg pieszy) Droga dla rowerów opisana w tekście planu nie została naniesiona na rysunek planu, nie przewidziano też jej powiązania z ulicą 8.KD-L. § 53.1. Teren B2.4.KPp (ogólnodostępny ciąg pieszy) Ciąg pieszy jest ogólnodostępny tylko od strony zachodniej. Tekst i rysunek planu należy uzupełnić o piesze powiązania wewnętrzne z ulicą 8.KD-L, ulicą 2.KD-Z (na wysokości ul. Marcinkowskiego) i ciągiem pieszym B.2.8.KPp. Powiązania między ciągami pieszymi B.2.4 i B.2.8 powinny zostać przewidziane na obu krańcach kanału (przez teren B.2.5.MW/u lub poprzez jego zwężenie oraz na wysokości obszarów B2.2.U i B2.7.M.W/U) § 55.1. Teren B2.6.WS (wody powierzchniowe) Tekst i rysunek planu powinien zostać uzupełniony o kładki pieszo-rowerowe umożliwiające przedostanie się przez oba ramiona kanału na wysokości obszaru B2.7.MW/U (końca cypla) oraz powiązanie między ogólnodostępnymi ciągami pieszymi na cyplu a terenami zielonymi C1.3.ZP. § 74.1. Teren 1.KD – G - Wybrzeże Szczecińskie Punkt 7) należy ujednolicić, przewidując ścieżki rowerowe po obu stronach drogi na całej jej długości. Umożliwi to obsługę zarówno nowej zabudowy i terenów wokół kanału, jak też ruch rowerowy przelotowy i rekreacyjny od strony Wisły. § 75.1. Teren 2.KD – Z – droga projektowana Obszar u zbiegu dróg 2.KD-Z, 4.KD-L i 7.KD-LK powinien zostać przekształcony w teren zieleni publicznej Pozdrawiam, Maciek |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |