Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 21:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
W kilku miastach Europy widziałem, że między torami tramwajowym rośnie trawa. I to nie dzika, lecz pielęgnowana! Trudno opisać jak pozytywny wpływ to ma na estetykę i klimat otoczenia (zieleń zamiast żwiru, betonu i/lub asfaltu).

A w Warszawie? Szaro i buro. Podobno nowa linia na Bemowo miała być porośnięta trawą, ale rzadko tam bywam, więc trudno mi to potwierdzić.

Zastanawia mnie czy dałoby się zazielinić warszawskie torowiska i do kogo się z tym zwrócić? Do TW na pewno, ale czy też do ZDM-u, ZTM-u, jakiegoś wydziału w ratuszu?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 20:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Do Biura Drogownictwa i Komunikacji najlepiej, bo to ono - w teorii przynajmniej - odpowiada za takie rzeczy. W każdym razie, TW się BDiKu słucha, a to BDiK ostatnio twierdził, że woli tory zaasfaltowane niż trawiaste, żeby karetki/policja/straż pożarna mogły przejechać.

Tym niemniej, nowa trasa na Bemowie będzie miała dwa dość długie odcinki trawiaste na szlaku - łącznie coś pod kilometr dwutorowego trawnika. Trochę trawy będzie także na Trasie Mostu Północnego.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 16, 2010 20:50 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
G.Madrjas napisał(a):
W każdym razie, TW się BDiKu słucha, a to BDiK ostatnio twierdził, że woli tory zaasfaltowane niż trawiaste, żeby karetki/policja/straż pożarna mogły przejechać.

Utwardzenie na zakorkowanych arteriach (pojazdy uprzywilejowane) i przy przystankach (łatwość sprzątania petów) to rozumiem, ale większość torowisk w Warszawie to podkłady i żwir. Poza ścisłym centrum (np. Al. Waszyngtona, Grochowska, Modlińska, Al. Krakowska, Wolska, Powstańców Śląskich, itd.) trawa mogłaby rosnąć zamiast rdzawego żwiru. A między torami i jezdnią półmetrowy murek by chronić przed solą i aby nie kusić kierowców.

Czyli adresować tylko do BDiK? Nie do TW? A do wiadomości kogo (oprócz ZM)?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 16, 2010 21:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 349
Lokalizacja: śródmieście / warszawa
Napisz do BDiK, kopię daj do TW i ZM. IMO wystarczy.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 16, 2010 21:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
No i długo nie musiałem szukać:
Europe’s Grass-Lined Green Railways = Good Urban Design
Cytuj:
Although it’s certainly not a new idea to combine landscaping with public transportation, we love the sight of these European trams gliding along on beds of grass. From Barcelona to the Czech Republic, Frankfurt, St-Etienne and Strasbourg, these public transit greenways are showing the potential of incorporating landscaping into good urban design.

Much like green roofs, these swaths of green provide a host of benefits to any urban area, like reducing urban heat island effect, providing a permeable surface for storm water to infiltrate, and reducing pollution. And did we mention that it looks so much prettier than concrete or asphalt? We wish the public transportation in the US looked this good.

We wholeheartedly agree with Monocle Magazine’s top 25 Examples of Good Urban Design, which states: “There’s something quite magical about watching trams in Barcelona, Strasbourg or Frankfurt glide silently along beds of grass as they do their city circuit. Where possible, this attractive combination of efficient public transport and inspired landscaping should be standard as part of the urban fabric.”

W piśmie powołam się na to, że jest to jedna z 25 tzw. dobrych praktyk urbanistycznych, cytując powyższy link. No i że nic nie stoi na przeszkodzie stosowania trawników na już istniejących torowiskach, a nie tylko na nowo wybudowanych.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL