Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr gru 23, 2009 17:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
PMN76 napisał(a):
johnkelly napisał(a):
Akurat tą się zajmuję i jestem na etapie korespondencji z Zarządem Mazowsza. Co wyniknie - zobaczymy.


Wiem ;-)
Ale najlepsze co może wyniknąć to zlikwidowanie jej.
Doprowadzenie do stanu używalności bez całkowitej przebudowy całej drogi jest niemożliwe.


Wiem. Dlatego "zasugerowałem" zmianę znaków na C-16+T-22.

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 23, 2009 21:48 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): N mar 30, 2008 22:03
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
Cytuj:
Kiedyś spokojną drogą łączącą Leszno z Kazuniem nie mogły jeździć tiry. Pod koniec 2007 r. jezdnię wyremontował podległy marszałkowi Adamowi Struzikowi Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich (MZDW). - Wzmocniliśmy ją, by mogły tu jeździć samochody ciężarowe. W związku z brakiem dróg ekspresowych i autostrad chcieliśmy ułatwić przejazd przez Mazowsze - tłumaczy Monika Burdon, rzeczniczka MZDW.


Takie "przedsięwzięcie" - mam na myśli zmianę sposobu użytkowania drogi, poprzedzone jej remontem - powinno podlegać ocenie oddziaływania na środowisko, a Ponieważ KPN to Natura 2000 także ocenie naturowej. Sprawa nadaje się do zgłoszenia do KE, choćby tylko po to by się zastanowić, dlaczego takie decyzje umykają procedurom OOŚ.


Wynika to z prawa ochrony środowiska. Jeśli nie poszerzają linii rozgraniczających, to jest to przebudowa i nie podlega konieczności uzyskania pozwolenia na budowę oraz przeprowadzenia oceny OOŚ.

_________________
Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 06, 2010 20:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,435713_Z ... nosie.html

Cytuj:
Zakaz dla tirów w Kampinosie
kmaj 06-01-2010, ostatnia aktualizacja 06-01-2010 18:19

Jutro o godz. 15 zacznie obowiązywać zakaz wjazdu ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton na drogę nr 579 na między Kazuniem i Lesznem.

To efekt serii tragicznych wypadków z udziałem tirów. Zakaz wywalczyli mieszkańcy wsi na terenie Kampinosu, którzy bali się wzmożonego ruchu tirów po remoncie tej drogi w 2007 roku (został przeprowadzony bez budowy chodników i ścieżek rowerowych).


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 06, 2012 7:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/653937_Dro ... pinos.html

Marek Kozubal napisał(a):
Droga śmierci przez Kampinos
05-03-2012, ostatnia aktualizacja 05-03-2012 22:37

Na drodze przecinającej Kampinoski Park Narodowy ginie coraz więcej zwierząt – alarmują leśnicy

W poprzednim roku na trasie Leszno – Kazuń zginęło kilkana­ście łosi

Nie pomagają ograniczenia ruchu. Pod kołami aut w Kampinosie zgi­nęły pod koniec ubiegłego roku 283 płazy, gady i ptaki, a także drob­ne ssaki – wynika z opublikowanych wczoraj badań prowadzonych przez Łukasza Tyburskiego z Uniwersytetu Przyrodniczego w Pozna­niu, który bada zdarzenia z udziałem zwierząt w Kampinoskim Parku Narodowym.

– Spośród gadów najczęściej ginęły żaby zielone, żaby moczarowe, a z płazów zaskrońce i żmije zygzakowate – informuje Łukasz Tybur­ski.

Samochody zabijają też kuny, jeże i nietoperze. Od uderzenia w roz­pędzone auta giną także jaskółki, sikory, zięby.

– Odnotowaliśmy też zabitego puszczyka – dodaje Łukasz Tyburski.

Dochodzi też do kolizji z dużymi ssakami. – W poprzednim roku potrąconych zostało i zginęło kilka­naście łosi, ponadto dochodziło do wypadków z udziałem saren oraz dzików – dodaje Magdalena Kamińska, rzecznik Kampinoskiego Parku Narodowego.

Gdzie najczęściej giną zwierzęta? – Wzdłuż trasy Leszno –Kazuń, która dzieli park na połowę. Głów­nie w okolicach Rostoki, Kanału Zaborowskiego. W miejscach, gdzie odbywają się migracje zwie­rząt – dodaje Tyburski.

Jego zdaniem liczba zwierząt, które rozbijają się o samochody, wzrasta. Dlaczego? – Bo ruch pojaz­dów w okolicach parku się zwiększa, ponadto kierowcy jeżdżą coraz szybciej.

Rok temu na drodze Leszno – Kazuń wprowadzono ograniczenia w ruchu. Mogą tamtędy jeździć cię­żarówki o ładowności do 10 ton, a prędkość została ograniczona do 60 km na godzinę.

– Cóż z tego, jeżeli ciągle dochodzi do kolizji, w których giną zwierzęta – mówią leśnicy.

Jak poprawić bezpieczeństwo? – Nie można tej drogi ogrodzić, bo w ten sposób doszłoby do podzie­lenia parku. Jedynym rozwiązaniem jest stawianie tablic ostrzegających kierowców – mówi Tybur­ski.

– Tak robimy. Tam, gdzie możemy, ustawiamy tablice, apelujemy też do kierowców i okolicznych mieszkańców o ostrożne poruszanie się po drogach znajdujących się na terenie parku – dodaje Magdalena Kamińska.

Jak zapewniają policjanci, droga przecinająca Kampinoski Park Narodowy jest codziennie patrolowa­na. – Kontrole pojazdów przeprowadzają policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego z Warszawy, dro­gę tę patroluje też samochód z wideorejestratorem – informuje Hubert Kowalczewski, komendant policji Warszawa-Zachód.

Policjanci przyznają, że zatrzymują ciężarówki, które przejeżdżają przez Puszczę Kampinoską. – Ale większość z kierowców ma przepustki wydane przez Mazowiecki Zarząd Dróg, dlatego nie może­my ich karać – dodaje stołeczny policjant.

Życie Warszawy


Szkoda, że w ogóle nie istnieje w świadomości nawet urzędników parku możliwość wprowadzenia fizycznych środków wymuszających prędkość 50-60 km/h, jak w przykładzie z Belgii, który ktoś niedawno wrzucał na forum. Choć i tak trzeba się cieszyć, że jeszcze nie została wybudowana planowana droga ekspresowa przez Kampinos...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 06, 2012 8:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Przed "modernizacją" tej drogi zdarzało mi się tam jeździć rowerem. Droga była dziurawa, kierowcy uważali i było pobocze. Po "modernizacji" jeszcze się nie odważyłem :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL