Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz mar 08, 2007 11:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jutro (9 marca 2007 r.) ma być posiedzenie Komisji Dialogu Społecznego ds. Warszawskiego Odcinka Wisły. Przedstawiona zostanie na nim do dyskusji koncepcja programowo – przestrzenna Wiślanego Parku Przyrodniczego w Warszawie:

http://www.bip.warszawa.pl/informacja.asp?mn_id=3916

Parę uwag na szybko, mile widziane uzupełnienia:

1. Koncepcję należy uzupełnić o następujące odcinki ścieżek rowerowych:

- po wschodniej stronie Wisłostrady na odcinku od UKSW do KS Spójnia;

- na mostach nie wyposażonych jeszcze w ścieżki rowerowe, tj. Grota-Roweckiego, Śląsko-Dąbrowskim, Poniatowskim i Łazienkowskim [*];

- zjazd ze ścieżki na dolnym poziomie mostu Gdańskiego na ścieżkę nadwiślańską oraz podskarpową na lewym brzegu Wisły;

- bezkolizyjny przejazd pod Mostem Świętokrzyskim na prawym brzegu Wisły;

- korektę niebezpiecznych zjazdów z Mostu Siekierkowskiego.

Koncepcja powinna obejmować także:

2. Lepszy dostęp do terenów nadwiślańskich, obecnie odgrodzonych od miasta Wisłostradą; można to osiągnąć np. poprzez przebudowę przejść podziemnych pod Wisłostradą przy Cytadeli, ul. Mostowej oraz al. ks. Stanka na przejścia pieszo-rowerowe, przyjazne dla ruchu rowerowego i niepełnosprawnych;

3. Ochronę terenów nadwiślańskich przed hałasem z Wisłostrady.

[*] Drogi rowerowe / ciągi pieszo-rowerowe na mostach mogą zostać zrealizowany w postaci nowego, lekkiego pomostu dla pieszych i rowerów na poziomie DOLNEGO pasa belki mostowej, tak by ciąg ten znajdował się ok. 3 metry poniżej jezdni i byłby przez nią zadaszony. Z technicznego punktu widzenia jest to rozwiązanie stosunkowo proste i niedrogie, a jednocześnie korzystne dla rowerzystów - podjazdy do drogi rowerowej będą odbywały się na niższy poziom, niż korona mostu, co ułatwi połączenie ciągu pieszo-rowerowego na moście z trasami rowerowymi wzdłuż Wisły. Tego typu rozwiązania są powszechnie stosowane na mostach nie tylko w krajach zachodnioeuropejskich, ale też np. w Bratysławie:
http://www.zm.org.pl/?a=bratyslawa-067
http://www.zm.org.pl/?a=wieden

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 08, 2007 13:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 11:29
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa, Legionowo
olek napisał(a):
2. Lepszy dostęp do terenów nadwiślańskich, obecnie odgrodzonych od miasta Wisłostradą


Myślę, że duży nacisk trzeba też polożyć na poprawę dostępności praskiego brzegu Wisly, a zwlaszcza zejść nad wodę w pobliżu mostów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 08, 2007 13:30 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 14:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
Melania:
praskiego brzegu Wisly, a zwlaszcza zejść nad wodę w pobliżu mostów.[/quote]
dlatego pamiętam o kładce nad kanałem żerańskim - by ją w końcu udostępnić dla ludzi, ale to potem.

Dziś tylko jeden punkt:

1.Rejon Portu Czerniakowskiego-Wału Zawadowskiego.
•Doprowadzenie do udostępnienia dla pieszych i rowerzystów – wału wiślanego na wysokości: Harcerski Ośrodek Wodny/Wał Zawadowski (ok. 800-900 metrów). W/W teren znajduje się w wyłącznej gestii Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, gdyż tuż przy wale znajduje się pilnie strzeżony osadnik wody pitnej. Wielokrotnie występowaliśmy do Urzędu Miasta i MPWiK w tej kluczowej sprawie, udrożnienia tego szlaku i skomunikowania tak bardzo ważnej dla mieszkańców arterii spacerowej. [Przypomnę, że by ominąć teren MPWiK trzeba nadłożyć blisko 3 kilometry (sic!!!) drogi (Zaruskiego, Czerniakowska, Bartycka, Rodzynkowa). Czas by MPWiK przestało wreszcie nieustannie tłumaczyć się o strategicznej roli osadnika wiślanego i niemożności udostępnienia w związku z tym wału mieszkańcom].


pozdr

Czajnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 11:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2035
Lokalizacja: Z Warszawy
Moim zdaniem, mimo iż już poszerzono wzdłuż projekt, to powinno się go przede wszystkim poszerzyć wszerz, np. o tereny Kępy Potockiej (dawne zakole Wisły) oraz ciąg Port Praski - Jeziorko Kamionkowskie - Kanał Wystawowy (też dawna odnoga Wisły, choć chyba nie ma już warszawiaków, który pamiętają jak Saska Kępa była odcięta od prawego brzegu.

Poza tym, skoro projekt na ma celu zwiększenie retencji, to powinni rozważyć poszerzanie terenu międzywala, np. w formie polderów celowo zalewanych w czasie powodzi. Myślę, że można takie tereny wygospodarować za Tarchominem, a przed Jabłonną oraz w rejonie Wilanowa - w każdym razie przed Warszawą.

Na pewno drogi rowerowe powinny powstać w ramach projektu na każdym moście przez Wisłę (może oprócz średnicowego) oraz na całości długości wałów.

O rozbiórce Wisłostrady już nie wspomnę. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 11:58 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 11:29
Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa, Legionowo
Wisłostrada usłużnie sama się zaczyna rozbierać... przynajmniej gdzieniegdzie... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 09, 2007 20:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 14:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Czajnik napisał(a):
Melania:
dlatego pamiętam o kładce nad kanałem żerańskim - by ją w końcu udostępnić dla ludzi


Czyli de facto o ile myslimy o niej powaznie, to zbudowac ja od nowa. W tej chwili jest za wąska, niedostepna (dostęp tylko po drabinie co ogranicza możliwość korzystania z niej do waskiego grona osób) i niestety zdezelowana (brakuje sporych fragmentów krat po których się chodziło - rozkradzione przez złomiarzy). To wszystko sprawia, że lepiej będzie pomyslec o czymś nowym i praktycznym niż o reanimacji trupa.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 30, 2010 10:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2561
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.polskatimes.pl/warszawa/stro ... ,id,t.html

Teresa Grabowska napisał(a):
Warszawa będzie odbudowywać przyrodę nad Wisłą
2010-09-30 07:55:27, aktualizacja: 2010-09-30 07:55:27

Odtworzenie kolonii lęgowych rybitw to jeden z głównych celów projektu, którego realizację gwarantuje podpisana właśnie przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy, i Jana Rączkę, prezesa zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, umowa.
Projekt "Ochrona siedlisk kluczowych gatunków ptaków doliny środkowej Wisły w warunkach intensywnej presji aglomeracji warszawskiej" jest nakierowany na wspieranie procesu wdrażania na poziomie lokalnym i regionalnym dwóch dyrektyw unijnych: ptasiej i siedliskowej, oraz dalszego rozwoju i wdrażania sieci Natura 2000.

- Od kilku lat zajmujemy się Wisłą, zarówno w zakresie infrastrukturalnym, czego przykładem jest na przykład Centrum Nauki " czy planowana przebudowa bulwarów, ale nie zapominamy o drugim brzegu Wisły, który pozostaje naturalny. Jesteśmy chyba jedyną stolicą, która posiada obszary przyrodnicze nad dziką rzeką na skalę europejską. Dzięki tym środkom będziemy realizować szereg działań zmierzających do ochrony warunków siedliskowych dla co najmniej stu gatunków ptaków - zaznaczyła Hanna Gronkiewicz-Waltz. - To dofinansowanie jest dla nas bardzo ważne, gdyż pozwoli nam zrealizować nadrzędny cel - przywrócić Wisłę warszawiakom. Umowa jest szczególna, ponieważ obejmuje rejon na styku wielkiej aglomeracji miejskiej oraz przebiegającego przez jej serce ważnego korytarza ekologicznego - obszaru Natura 2000 - doliny Wisły.

Realizacja przedsięwzięcia ma pomóc ułożyć wzajemne stosunki między dużym miastem a dziką rzeką. Celem projektu jest m.in. odtworzenie kolonii lęgowych ptaków i odtworzenie środowisk charakterystycznych dla roztokowego charakteru Wisły środkowej na odcinku warszawskim. Całkowity koszt przedsięwzięcia to 14,6 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 7,17 mln zł.

Projekt aktywnej ochrony ptaków nad Wisłą jest przykładem harmonijnego łączenia celów ochrony przyrody, ochrony przeciwpowodziowej i rekreacji nad Wisłą. Wśród działań konkretnych na uwagę zasługuje odtwarzanie wysp piaszczystych dla ptaków szczególnie cennych: rybitw białoczelnej i rzecznej, zarówno w postaci stałej, jak i wysp pływających, które pozwolą chronić gniazda i pisklęta przed niszczącym działaniem wezbrań powodziowych.

Dzięki realizacji projektu zostaną odsłonięte piaszczyste brzegi rzeki, z których część będzie zarezerwowana dla ptaków, część będzie mogła być użytkowana jako plaże z odpowiednim wyposażeniem wypoczynkowym. Dzięki tym działaniom poprawią się też warunki do swobodnego spływu wód wezbraniowych.

Projekt stosować będzie innowacyjne techniki w zakresie energii odnawialnej - punkty obserwacji ptaków poprzez kamery cyfrowe, z których transmisja będzie powszechnie dostępna poprzez internet będą zasilane energią wiatru.

Warszawa wychodzi naprzeciw potrzebom ochrony przyrody i jest pierwszym miastem w Polsce, które podejmuje się realizacji projektu aktywnej ochrony siedlisk ptaków w obszarze Natura 2000 z instrumentu finansowego Life+.

Projekt obejmuje swoim zasięgiem 32-kilometrowy miejski odcinek Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków Natura 2000 Dolina Środkowej Wisły w granicach Warszawy, na terenie przynależącym do dziewięciu warszawskich dzielnic: Wilanowa, Wawra, Mokotowa, Śródmieścia, Pragi-Południe, Pragi-Północ, Żoliborza, Bielan i Białołęki.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 04, 2010 10:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 20:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... Wisla.html

Cytuj:
Nowa dzika atrakcja: wyrzynają ścieżkę nad Wisłą - Jakub Chełmiński
Sto metrów od Stadionu Narodowego powstaje nowa atrakcja stolicy - dzika ścieżka wyrąbana w gęstym lesie łęgowym.
Kawałek ścieżki - od mostu Poniatowskiego do kolejowego - jest już prawie gotowy. Wije się wokół drzew, po obu jej stronach leżą powalone przez wichury, rosną gęste krzaki - malownicze szczególnie teraz, jesienią. Ledwie kilkadziesiąt metrów po lewej płynie Wisła, w tej samej odległości po prawej rośnie Stadion Narodowy. Słychać tu głównie śpiew ptaków. - Ścieżka ma służyć biegaczom i spacerowiczom. Rowerem będzie można przejechać, pod warunkiem że komuś nie przeszkadza miękkie podłoże - mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik ratusza ds. Wisły.

Ścieżka ma być ekologiczna, więc nie będzie tu żadnego betonu. Ośmiokilometrowy trakt będzie się ciągnął od mostu Łazienkowskiego do Grota-Roweckiego. Na razie powstaje jego środkowy fragment, pierwsza ekipa robotników zbliża się już do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Ścieżka powstaje na pasie geowłókniny przybijanej do podłoża. Na nią sypany jest piasek z niewielką ilością tłucznia. Kolejna ekipa (jest przy moście kolejowym) buduje coś w rodzaju krawężników z faszynowych kołków oplatanych gałęziami. Dzięki takiej technologii ścieżka powinna przetrwać, gdy będzie zalewana podczas wiosennych wezbrań Wisły.
To kolejna - po plażach - próba przywrócenia miastu brzegu po praskiej stronie rzeki. Cała ścieżka ma być gotowana na czerwcowe Święto Wisły. Później powstaną wzdłuż niej tablice edukacyjne i ambony do podglądania ptaków. Pieniądze na ten cel przyznała Unia Europejska w ramach programu "Life +".

Poświęcą 500 drzew

Zanim ścieżka będzie gotowa, do lasu wejdą drwale. Administrujący praskim brzegiem Zarząd Mienia szuka wykonawcy, który do 20 grudnia wytnie nad Wisłą prawie 500 większych drzew i oczyści z zarośli pas najbliżej wody. Jak zapewnia Marek Piwowarski, ścinane będą głównie gatunki inwazyjne, czyli niewystępujące naturalnie nad Wisłą. Wycinka ma zapewnić łatwiejszy spływ wód w czasie wiosennych powodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 04, 2011 22:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 22:10
Posty: 915
Lokalizacja: Warszawa
ja się najbardziej obawiam dewastacji środowiska wskutek budowy centralnego odcinka II linii Metra w rejonie Portu Praskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 22, 2015 13:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 13:34
Posty: 1
Szlabany mogą (choć nie muszą) pomóc na samochody, jednak quad i motor wjedzie do lasu poza drogą, a przecież całego MPK nie ogrodzą dwumetrowym murem. W lasach koło Nadarzyna od dawna są szlabany i wielokrotnie mijały mnie tam motory.

_________________
www.crazy4leather.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL