zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Skąd te korki?
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=997
Strona 2 z 5

Autor:  ajarmoniuk [ Śr lut 23, 2011 14:33 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Tak, też to zdanie zauważyłem. Przypomniał mi się pomysł ś. p. Lecha dotyczący budowy prowizorycznych estakad na skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej.

Autor:  Wojtek [ Śr lut 23, 2011 15:48 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Czasem wystarczająco dobre jest proste, zbiorowe zaniechanie.

Autor:  gromanik [ So mar 19, 2011 11:38 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Kolejny sposób na władowanie dodatkowych samochodów w korek na Modlińskiej:
Obrazek

Autor:  Monty B. Ike [ Cz kwi 07, 2011 21:26 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Adolf H. o staniu w korkach,
czyli narada u Inżyniera Ruchu :lol:

Autor:  ajarmoniuk [ Pn kwi 11, 2011 14:47 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Z okazji rocznicy katastrofy smoleńskiej:

Ruski sposób na korki: http://www.youtube.com/watch?v=Gsom9ErFuSE

Autor:  pduncz [ Pn kwi 11, 2011 23:56 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

ajarmoniuk napisał(a):
Ruski sposób na korki


Genialne! Może autobusy 7xx na wylotówkach powinny tak jeździć, w trybie... push-pull?

To już wiem, do czego służą takie rowery :D

Autor:  Monty B. Ike [ Cz lis 17, 2011 23:46 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

Wiedziałem! wiedziałem! :mrgreen:

http://www.autokrata.pl/artykul/stoisz- ... szy-12252/
Cytuj:
Maciek Kalkosiński [17.11.2011] bezpieczeństwo

Stoisz w korku? Będziesz głupszy!
Przerażające wyniki badań.
Wygląda na to, że pętla wokół przysłowiowej szyi spalinowych samochodów powoli zaczyna się zacieśniać. Jak podaje The Wall Street Journal, w różnych zakątkach świata coraz intensywniej prowadzone są badania dotyczące wpływu silników na ludzkie zdrowie, a wyniki tych badań wydają się coraz bardziej zaskakujące.


Dowiedziono na przykład, że mimo iż w dzisiejsze samochody emitują jedną dziesiątą zanieczyszczeń, jakie produkowały w latach 70. ubiegłego wieku, to ze względu na zmiany w stylu jazdy - coraz więcej korków i konieczność częstszego przyspieszania i hamowania - jesteśmy bardziej narażeni na kontakt ze szkodliwymi substancjami z samochodowych wydechów. Gdy auta są w ruchu, cząsteczki zanieczyszczeń znacznie łatwiej rozpraszają się w powietrzu, przez co ich koncentracja jest mniejsza niż w miejscach, gdzie występują korki.

Już jakiś czas temu udowodniono, że obecne w spalinach tlenki węgla bezpośrednio wpływają na wydolność serca i płuc oraz że są one przyczyną i katalizatorem wielu chorób, między innymi raka. Dopiero niedawno udało się zbadać wpływ spalin na nasze zdrowie psychiczne.

Jak się okazuje, już 30 minut wdychania powietrza w pobliżu samochodowego zatoru znacznie pobudza i obciąża regiony mózgu odpowiedzialne za osobowość, logiczne myślenie i podejmowanie decyzji. Zmianie ulega wówczas nasz typowy schemat zachowań, przez co możemy być bardziej podatni na depresję czy inne choroby psychiczne.

Ponadto zaobserwowano, że po 90 dniach oddychania powietrzem z zanieczyszczeniami ze stojących w korku aut powstają zmiany w naszym kodzie genetycznym i zaczynają nieprawidłowo działać niektóre geny.

Pokrywa się to z wynikami innych badań (przeprowadzonych na mieszkańcach Nowego Jorku, Bostonu, Pekinu i Krakowa), które pokazują, że wśród noworodków, których matki mieszkały w bardziej zanieczyszczonych spalinami regionach, znacznie częściej pojawiają się wady wrodzone, takie jak autyzm. Ponadto gdy dzieci dorastają, statystycznie odnotowują one niższe wyniki w testach inteligencji niż te mieszkające w miastach, gdzie korki nie występują.

Badając dzieci, obserwowano również ich rodziny. Także dorośli z bardzo zanieczyszczonych regionów miasta wykazywali słabsze zdolności umysłowe, mieli gorszą pamięć, a z czasem znacznie szybciej było widać u nich oznaki starzenia oraz objawy chorób Parkinsona i Alzheimera.

Mimo że wpływ spalin, a przede wszystkim korków i dużego ruchu pojazdów, na zdrowie mieszkańców miast jest oczywisty, to naukowcy uspokajają, że sprawa nie jest jeszcze aż tak tragiczna. Po pierwsze zagrożenia wynikające z korków są i tak mniejsze niż te będące skutkami złej diety czy nadmiernego stresu - dwóch bez wątpienia najbardziej palących problemów dzisiejszej cywilizacji. Po drugie teoretycznie proste środki są w stanie znacznie poprawić sytuację.

Podstawowym działaniem powinno być na przykład ograniczenie wjazdu do miasta oraz rozsądne wytyczanie objazdów najbardziej zatłoczonych dróg. Przykładem może być tu Londyn, w którym dzięki podjęciu powyższych działań udało się o ponad 60% zmniejszyć występowanie zanieczyszczeń groźnych dla zdrowia mieszkańców skupisk.

Dobrze udokumentowany jest również przykład New Jersey. Po wprowadzeniu urządzeń automatycznie naliczających opłaty za autostrady (dzięki czemu pojazdy nie muszą stać w kolejkach do bramek) w okolicach drogi wskaźnik przedwczesnych urodzeń (będących również skutkiem zanieczyszczeń i przyczyną dalszych chorób dzieci) spadł o prawie 11%.

Autor:  Monty B. Ike [ Pt lis 18, 2011 9:26 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/mazo ... 23453,3319
Cytuj:
Tirów więcej niż autobusów
Piątek, 18 listopada (07:16)
W godzinach szczytu po stolicy może jeździć dziesięć razy więcej tirów niż miejskich autobusów. Ratusz wydał 10 627 identyfikatorów uprawniających do wjazdu ciężarówek w zakazanych godzinach - informuje "Życie Warszawy".

Zakaz wjazdu do miasta w godzinach szczytu obowiązuje od 2006 roku. Teoretycznie między 7 i 10 oraz 16 i 20 mogą jeździć tylko ciężarówki z identyfikatorami C16, które Zarząd Dróg Miejskich miał wydawać w wyjątkowych sytuacjach.

Według danych z listopada, ZDM wydał 10 627 identyfikatorów; dla porównania Miejskie Zakłady Autobusowe mają w szczycie na ulicach do 1090 pojazdów. Jak mówi rzecznik ZDM Adam Sobieraj, wnioski przechodzą przez sito selekcji, wiele jest odrzucanych. - Na terenie Warszawy trwa po prostu dużo budów, które trzeba obsłużyć - wyjaśnia.

Jak stwierdza gazeta, to jednak słabe wytłumaczenie, bo wykonawcy II linii metra między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim mają 200 identyfikatorów. A nawet jeśli doliczyć inne duże inwestycje w stolicy, to do prawie 11 tys. zezwoleń będzie daleko - ocenia "Życie Warszawy".

Autor:  grzcie2083 [ So gru 17, 2011 14:56 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

http://korkowo.pl/raport-najwolniejsze-miasta-w-polsce
Reasumując, już z górą od 15 lat osiągam średnią 25 km/h jeżdżąc rowerem po "stolycy".Niech mnie ktoś przekona że muszę kupić auto.

Autor:  Paweł [ Pn gru 19, 2011 11:02 ]
Tytuł:  Re: [pr] Skąd te korki?

grzcie2083 napisał(a):
http://korkowo.pl/raport-najwolniejsze-miasta-w-polsce
Reasumując, już z górą od 15 lat osiągam średnią 25 km/h jeżdżąc rowerem po "stolycy"...

Ja 13 km/h. Autem byłoby te kilka kilosków szybciej.
Już to raz pisałem. Nie wiem jak to robicie ale 25 km/h to ja maksymalną tylko czasami wyciągam...

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/