Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 11, 2012 13:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2581
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
R2D2 napisał(a):
Co jest jednak najciekawsze:
Warszawa ma chyba najwięcej wielojezdniówek z porównywanych miast 224mile z 623mil wszystkich dróg.


To widać, słychać i czuć... Zresztą nie wszędzie każda ulica to obwodnica ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 11, 2012 13:35 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 12:45
Posty: 103
R2D2 napisał(a):
...Metodologia jest zupełnie debilna: porównanie czasu przejazdu w nocy i w szczycie.
W przeciwieństwie do innych miast w Warszawie w nocy/po szczycie średnie prędkości są bardzo wysokie, znacznie powyżej przepisowej...


Metodologia jest jak najbardziej słuszna. Wtedy dopiero widać jak bardzo korki spowalniaja jazdę. Można sobie wyobrazić miasto z krętymi wąskimi uliczkami, po których w nocy też jeździ się wolno ale to nie znaczy, że są tam korki.

Dlatego porównuje się prędkości przejazdu w nocy oraz podczas szczytów.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 11, 2012 19:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2017
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jeśli jazda mniej niż 80 km/h na Racławickiej, Stołecznej, Górczewskiej czy Ciszewskiego jest uznawana za "korek", to niestety jest to metoda do bani. A tak jest jeśli weźmiesz za punkt odniesienia godziny nocne, patrz chociażby Targeo.

Ciekawe, że w tej edycji raportu nie podają prędkości, które porównują. W poprzednim podawali i dla Warszawy było to 60 km/h średnio i 49 km/h w szczycie - olaboga, ale korki.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 12, 2012 21:59 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 22:03
Posty: 277
Muszę się tutaj zgodzić z Olkiem (co następne? Reprezentacja wygra z Anglią? Czy limit cudów wyczerpany?). Metodologia do chrzanu, a ukrycie kluczowych danych nie pachnie zbyt pięknie (choć ciężko uwierzyć, że ktoś specjalnie dla polskich cwaniaków je schował).

Tak czy siak TomTom za obiektywne źródło uznać trudno, choć ewentualne tezy, że sponsorują go Volkswagen z Dromexem (czytaj: lobby drogowe) byłyby mocno naciągane.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 18, 2012 20:52 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2017
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Komentarz ECF - znaleźli znacznie lepszy wspólny mianownik niż jakieś tam okrężnice albo gęstość zaludnienia:

http://www.ecf.com/news/europes-most-co ... newswatch/

Cytuj:
Navigation systems manufacturer, TomTom has ranked Europe’s most congested cities with Istanbul, Warsaw, Marseille, Palermo and Rome being named the most congested cities in Europe. Of the these five cities, not one sees more than 2% of trips done by bicycle. Cycling cities like Amsterdam and Copenhagen, with more than a third of trips done by bicycle, all received positive report cards. They ranked 45th and 46th on a list of 58 cities.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 15:17 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr maja 30, 2012 11:41
Posty: 13
W Warszawie ewidentnie są za małe korki, zwłaszcza w centrum. Na szczęście nasza dzielna władza chce stanąć na wysokości zadania, planując wtłoczenie do Śródmieście dodatkowego ruchu samochodowego:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... park_.html

Cytuj:
Ledwie ratusz wrócił do planów budowy Trasy Świętokrzyskiej, a już odzywają się jej przeciwnicy. Grupa mieszkańców Szmulek nie życzy sobie drogi, bo "będzie służyć mieszkańcom podwarszawskich Ząbek, Marek i Zielonki, którzy za tę inwestycję nie zapłacą".
Protestuje Praskie Stowarzyszenie Mieszkańców "Michałów", które rozesłało właśnie do warszawskich radnych apel o rezygnację z budowy Trasy Świętokrzyskiej. Inwestycja w planach miasta pojawiła się już w 1959 roku, na poważnie jej budowę rozpoczęto pod koniec lat 90-tych od wybudowania mostu Świętokrzyskiego. Przeprawa jest dziś zdecydowanie najmniej obłożonym warszawskim mostem, bo nie ma jak do niej dojechać. Biegnąca prosto na most ulica Sokola utyka na tyłach praskich kamienic.

Trasa połączy dzielnice

W lepszym wykorzystaniu mostu ma pomóc właśnie dokończenie Trasy Świętokrzyskiej od Wybrzeża Szczecińskiego do ul. Zabranieckiej na Targówku. Dziś, aby dostać się z tej dzielnicy na znajdujący się kilkaset metrów dalej Dworzec Wschodni, trzeba nadkładać autem kilka kilometrów przez ciasne uliczki Pragi.

Choć nowa trasa miałaby też odciążyć wiecznie zapchane i nieprzystosowane do dużego ruchu Ząbkowską i "małą" Radzymińską, jej budowa nie podoba się grupie mieszkańców Szmulek. W apelu argumentują m.in., że inwestycja "wprowadzi dodatkowy ruch kołowy do centrum miasta wbrew strategii transportowej miasta", "zwiększy poziom hałasu i zanieczyszczeń na Pradze i w Śródmieściu". Jak powód do rezygnacji z budowy podają też, że trasa "będzie służyć jako arteria dojazdowa do centrum miasta głównie mieszkańcom podwarszawskich Ząbek, Marek i Zielonki, którzy za tę inwestycję nie zapłacą" - autorzy apelu pomijają, że Trasa Świętokrzyska ma połączyć most ze 130-tysięczną dzielnicą Targówek.

Świętokrzyska jak Krasińskiego?

Dziś w miejscu przebiegu trasy na Michałowie znajdują się głównie tereny kolejowe i ogródki działkowe. Ulica częściowo ma przebiec przez lubiany przez mieszkańców zielony skwer i w okolicy zabytkowego Młyna Michla. XIX-wieczny budynek od lat popada w ruinę, choć ma zamurowane okna, jest plądrowany i dewastowany. Dzielnica nie ma pomysłu na jego zagospodarowanie. Trasa nie naruszy jednak głównego budynku, a jedynie ma przeciąć teren wokół niego.

Według obecnych planów ratusza, budowa Trasy ma się rozpocząć w 2014 roku i będzie kosztowała około 200 mln zł. Władze Warszawy pod rządami Hanny Gronkiewicz-Waltz wykorzystywały już lokalne protesty jako pretekst do skasowania ważnych ogólnomiejskich inwestycji. Tak było z mostem Krasińskiego, przeciwko któremu wystąpiła grupa mieszkańców Żoliborza.

Przeczytaj: Inwestycyjna rzeź Pragi. Dlaczego nic tu nie budują?

Z planowanych od lat dróg na Pradze udało się zbudować tylko Strażacką


Ci protestujący to na pewno jakieś oszołomy, w głowach im się poprzewracało. Nowej drogi nie chcieć? Toż to herezja.

PS. A gdzie ten ruch z owej trasy dalej się wpuści? W ciasne uliczki Powiśla czy Tamką w Świękorzyską? A może wróci się do pomysłu wyburzenia części Powiśla?

_________________
http://lukasz78.bikestats.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 23, 2012 18:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2581
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
lukasz78 napisał(a):
PS. A gdzie ten ruch z owej trasy dalej się wpuści? W ciasne uliczki Powiśla czy Tamką w Świękorzyską? A może wróci się do pomysłu wyburzenia części Powiśla?


Przecież nie bez powodu II linia metra jest budowana pod ziemią - dzięki temu zostało dużo miejsca na trasę szybkiego ruchu do Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia ;)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 23, 2013 10:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt gru 11, 2012 14:01
Posty: 118
Myślę, że co jak co, ale taka ILUMINACJA zasługuje na odrębny wątek:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,13963673,Wyznanie_kierowcy__Jak_odkrylem__ze_to_ja_robie_korki.html

Obrazek

Według św. Augustyna: prawdy wieczne, rzeczywistość duchową, o której Platon mówił jako o świecie idei,
w pełni można poznać tylko dzięki iluminacji, czyli nadprzyrodzonemu światłu udzielonemu umysłowi przez Boga.
Teoria poznania Augustyna była bliska klasycznemu platonizmowi. Augustyn przyjmował całkowitą niezdolność poznania zmysłowego w odniesieniu do poznania duchowego.
Poznania prawd wiecznych Augustyn nie rozumiał jako czegoś, co dokonuje się jedynie na drodze rozumowania.
Do zrozumienia ich, podobnie jak u Platona, można dojść tylko na drodze bezpośredniego kontaktu z nimi.
Studia teoretyczno-filozoficzne mogą przygotowywać człowieka do tego kontaktu, lecz jedynie życie duchowe może go na to poznanie otworzyć. Jest ono darem Boga.


Obrazek

_________________
"Samochód to dla Polaka emanacja jakiejś boskości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 19, 2013 11:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 22:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 99370.html
Cytuj:
Otwarcie kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy spowodowało ogromne utrudnienia na ulicy Puławskiej. Kierowcy utknęli tam w korku.

To się nazywa ruch indukowany... :mrgreen:
Ciekawe, kiedy u nas zauważą, że samochody sa w stanie wypełnić każdą przestrzeń? :lol:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 08, 2015 13:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2581
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Ciekawa notka (po ang.) a propos prawd objawionych "korkometrów": http://transportblog.co.nz/2014/06/04/t ... on-report/ .

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL