Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 7:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... wiec_.html

Płatne parkowanie uratuje Służewiec?
Michał Wojtczuk
2008-08-06, ostatnia aktualizacja 2008-08-07 07:54

Na trawnikach i chodnikach, w wyjazdach z bram, a nawet po prostu na jezdni - samochody w zagłębiu biurowym na Służewcu parkują dosłownie wszędzie. Receptą na tę plagę mogłaby być strefa płatnego parkowania


Na Służewcu kierowcy zastawiają każdy wolny skrawek chodników i trawników, które zamienili w klepiska
To jeden z najszybciej rozwijających się rejonów Warszawy, wciąż przybywa tu biurowców o coraz ciekawszej architekturze. Brakuje za to chodników, a kierowcy nie dbają, by zostawić przepisowe półtora metra przechodniom. Auta często parkują w poprzek trotuarów, bezpośrednio pod znakami zakazu zatrzymywania się, a nawet na przejściach dla pieszych.

- Staramy się tam podjeżdżać i wystawiać mandaty, ale to spory rejon i strażnicy nie nadążają. Tu by się przydały jakieś systemowe rozwiązania - przyznaje Tomasz Dymko z biura prasowego straży miejskiej.

Zdesperowany właściciel największego na Służewcu kompleksu biurowego Empark niedawno uruchomił bezpłatną linię dla pracowników. Autobus kursuje od stacji metra Wilanowska, gdzie działa garaż "Parkuj i Jedź". Empark zachęca też swoich najemców do popularnego na Zachodzie rozwiązania tzw. car share: wspólnego dojazdu autem z kolegami. Mają 2,6 tys. miejsc parkingowych na dziewięć biurowców (dziesiąty w budowie), dodatkowych 110 płatnych przewidziano dla gości.

Puste miejsca w biurowcach

Tak jak Domaniewska, Konstruktorska czy ul. Postępu dekadę temu wyglądały ulice w centrum Warszawy. Tutaj samochodową wolnoamerykankę ukróciło wprowadzenie systemu płatnego parkowania. Może trzeba więc wytyczyć enklawę parkomatów na Służewcu? - Jest to jakiś pomysł - przyklaskuje prof. Wojciech Suchorzewski, główny autor polityki transportowej stolicy. - Ale żeby to zadziałało, wymagałoby systematycznej egzekucji przepisów. Czyli tego, co nie działa dzisiaj.

I przypomina, że nie byłaby to pierwsza wyspa płatnego parkowania. Teraz taką enklawę mamy na Ochocie (w przyszłym roku zostanie połączona ze strefą śródmiejską) i na Pradze.

- Jestem jak najbardziej za! Parkomaty od razu zniechęcą część osób do dojeżdżania na Służewiec samochodami. Tu jest przecież całkiem niezła komunikacja miejska: autobusy, tramwaje, linia kolejowa - wylicza Jan Jakub Zombirt, 25-letni absolwent Szkoły Głównej Handlowej, który obronił pracę magisterską o rewitalizacji poprzemysłowego Służewca.

Opłaty za parkowanie popierają deweloperzy. Jarosław Zagórski z firmy Ghelamco, która zbudowała kilka biurowców na Służewcu, podkreśla: - Ludzie parkują na dziko, bo tak mogą stanąć za darmo. A w naszych biurowcach są niewykorzystane miejsca parkingowe, których nie chcą wynajmować, choć ceny są umiarkowane: 100-150 euro miesięcznie.

Parkomaty z tramwajami

- Ten pomysł ma swoje minusy: wszyscy będą chcieli zostawić samochody na parkingu Galerii Mokotów i sklep też będzie musiał wprowadzić opłaty za parkowanie - ostrzega jednak Jan Kempa z firmy Fuga, która pracuje nad planem zagospodarowania dla rejonu ul. Cybernetyki. Uważa, że raczej należałoby przekonać właścicieli biurowców, by udostępnili puste miejsca parkingowe.

Sceptyczny jest też wiceburmistrz Mokotowa Piotr Boresowicz: - Strefa płatnego parkowania w tym rejonie niczego nie rozwiąże. Nie przybędzie od tego nowych miejsc parkingowych.

- Płatne parkowanie ma sens tam, gdzie jest natłok samochodów i dobra komunikacja miejska. Służewiec spełnia te warunki, więc rzeczywiście można by rozważyć wprowadzenie tam parkomatów. Należałoby tylko ustalić niższe opłaty niż za parkowanie w centrum - mówi na to Dariusz Figura (PiS), wiceprzewodniczący komisji infrastruktury i inwestycji w Radzie Warszawy.

Dziś na Służewcu jest ponad 0,5 mln m kw. biur (w całej Warszawie - 2,8 mln), do końca 2009 r. będzie prawie milion. - Jeśli weźmiemy pod uwagę kolejne inwestycje, to szykuje się nam tu coś w rodzaju drugiego biurowego City. A właściwie trzeciego, bo trzeba pamiętać o Woli - wylicza Waldemar Oleksiak, dyrektor działu analiz firmy Emmerson zajmującej się rynkiem nieruchomości. Widzi zalety płatnego parkowania, ale zaznacza: - Stworzenie takiej strefy musiałoby się wiązać z inwestycjami w transport publiczny. Tramwaje rano i po południu są tam zatłoczone.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 9:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Niestety, to co się dzieje w tamtym rejonie jest straszne.
Zagęszczenie biurowców już teraz jest ogromne, a to bynajmniej jeszcze nie koniec. O ile w pełni się zgadzam z tym, że trzeba zmusić kierowców do zmiany przyzwyczajeń, to faktem jest, że już teraz tramwaje w godzinach szczytu są tam maksymalnie zatłoczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 12:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
I bylo pozwalac hipermarketom i galeriom na stawianie wielkich parkingow! Ble. :-P

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 07, 2008 23:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Sprawdzają, czy montować parkomaty na Służewcu
mpw
2008-08-07, ostatnia aktualizacja 2008-08-07 22:31

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... zewcu.html

Ratusz zastanawia się nad wprowadzeniem strefy płatnego parkowania w zagłębiu biurowym na Służewcu Przemysłowym.
O tym, że parkingową wolnoamerykankę na Służewcu trzeba okiełznać, napisaliśmy we wczorajszej "Gazecie Stołecznej". Wielu ekspertów przyznaje, że lekarstwem mogłoby być wprowadzenie płatnego parkowania w tym rejonie. Taką operację uzasadniałoby to, że Służewiec stał się jednym z centrów biznesowych stolicy, a w tym rejonie istnieje dość dobra komunikacja miejska stanowiąca alternatywę dla samochodów.

- Do tej pory staraliśmy się trzymać zasady, że powiększanie strefy płatnego parkowania będzie się odbywać poprzez przesuwanie granic istniejącej strefy, a nie dodawanie parkomatowych wysepek niepołączonych z główną strefą. Ale być może odstąpimy od tej reguły - mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. - My też widzimy ponadnormatywny rozwój Służewca i argumenty przemawiające za wprowadzeniem tam parkomatów. Miejskie biuro drogownictwa zleciło przeprowadzenie w tej sprawie analiz, mają być gotowe po wakacjach - informuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 13:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
A dlaczego w ogóle nikt nie planuje przedłużenia linii tramwajowej na Marynarskiej? Na forum gazety pod tymi artykułami padały takie propozycje. Gdyby przedłużyć ją w jedną stronę do Metra Wilanowska (a docelowo do Wilanowa) a w drugą do Al. Krakowskiej (kiedyś tam można jeszcze dalej, do Włoch i na Bemowo) to połączyłoby to istniejące linie tramwajowe i znacznie poprawiło komunikację miejską w tym rejonie.

W obecnej sytuacji to za bardzo się nie dziwię osobom mieszkającym poza Warszawą że dojeżdżają w te rejony samochodem (chociaż oczywiście nie upoważnia ich to do parkowania byle gdzie). Jakby przedłużyć linie tramwajowe to np. osoby dojeżdżające z południa miałyby możliwość dojechać np. samochodem do Okęcia i stamtąd bezpośrednio tramwajem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 14:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
MB napisał(a):
A dlaczego w ogóle nikt nie planuje przedłużenia linii tramwajowej na Marynarskiej?


Bo są inne priorytety i inne plany: dla tego terenu to obwodnica, poszerzanie Marynarskiej, Wilanowskiej, Wołoskiej, trasa NS. Szersza Cybernetyki z nowym wiaduktem.
Nawet kiedyś mówiono o likwidacji tramu na Marynarskiej celem poszerzenia jezdni, teraz "tylko" będą przekładać tory (przez kilka miesięcy) by wybudować nowe pasy.

MB napisał(a):
W obecnej sytuacji to za bardzo się nie dziwię osobom mieszkającym poza Warszawą że dojeżdżają w te rejony samochodem


Nie tylko z poza Warszawy. Np. dojazd z Ursynowa samochodem to tylko circa 2-4km, po wybudowaniu wiaduktu Marynarska-Rzymowskiego czas dojazdu się skrócił.
Rowerem z Ursynowa nie da się dojechać bez jazdy jezdnią (po Rzymowskiego to szybka śmierć) albo chodnikami. Ścieżka rowerowa kończy się pod Dolinką Służewiecką, dalej ciężko przedostać się przez Puławską.
Metrem - do Wierzbna i tam wciskać się na siłę do tramwaju, bo tramwajów na Woronicza jest zbyt mało.
Pociągiem: niby jest przystanek Służewiec ale: pociągi z Piaseczna nie jedą często, z innych stron trzeba się przesiadać. Znam dużo ludzi mieszkających w okolicach Milanówka i pracujących na Postępu - pociąg Milanówek-przesiadka na Zachodniej-Służew zajmie ze 2 godziny, nikt tak nie jeździ. Bezpośredniego nie ma choć układ torów na to pozwala.
Część jedzie do Śródmieścia a potem tramem, większość autem.
Stałe inwestycje w przebudowę Jerozolimskich, budowa wiaduktu Łopuszańska/Puławska poprawia dojazd autem,
Bo wybudowaniu A2, POW i NS nikt nie będzie nawet myślał o wsiadaniu w pociąg.

A policz ile zajmie dojazd np. z Legionowa, przez Gdańską.

Służewiec ma dobry "potencjał komunikacyjny" brakuje tylko chęci i niewielkich inwestycji, np te 1500m toru tramwajowego na Wilanowskiej, uzupełnienia taboru, opracowania rozkładu, poprawieniu dojść do przystanków tramwajowych i kolejowych. Paru ścierzek rowerowych i stojaków.
Zamiast tego "mądre głowy" myślą tylko o nowych pasach jezdni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 15:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
- Do tej pory staraliśmy się trzymać zasady, że powiększanie strefy płatnego parkowania będzie się odbywać poprzez przesuwanie granic istniejącej strefy, a nie dodawanie parkomatowych wysepek niepołączonych z główną strefą. Ale być może odstąpimy od tej reguły - mówi Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza.


Jeśli to boli pana Andryszczyka (czy jego mocodawców), to przecież można zrobić jedną zwartą strefę płatnego parkowania, od Żoliborza po Służewiec. I tylko różnicować stawki.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sie 08, 2008 15:43 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Kwestię transportu samochodowego pominę gdyż docelowo wszystko tam się zakorkuje.

Kwestia poprawy transportu publicznego:

- SKM na lotnisko Okęcie niedługo powstanie więc super,
- linia tramwajowa do metra Wilanowska ma już nawet wstępny projekt ale niestety potrzebna jest wola miasta aby sfinansować tą inwestycję a nie dodawanie kolejnych pasów do Marynarskiej.
- więcej składów na linii tramwajowej możliwe będzie jak Warszawa dokupi nowe składy i warto wdrożyć na torowisku wzdłuż Wołoskiej sterowanie ruchem.
- pasy dla autobusów - odnośnie tej kwestii to wystarczy dobra wola (u nas wg. studium ztm przypada 9km pasów na milion mieszkańców a przeciętna europejska to 100-200 km)

Kwestia poprawy warunków podróży pieszych (ta kwestia jest powiązana z transportem publicznym w końcu do autobusu/tramwaju trzeba dojść):

- Wyznaczenie normalnych przejść dla pieszych pod wiaduktem na skrzyżowaniu Wołoska/Marynarska
- Wysłupkowanie chodników (usunięcie z nich samochodów)
- Większa ilość zieleni wzdłuż chodników

Warunki rowerowe:
- muszą powstać asfaltowe ścieżki rowerowe lub pasy dla rowerów,
- stojaki rowerowe,
- rower publiczny gdyby istniał w Warszawie to tutaj by mógł mieć swoje stanowiska,

Podejście rewolucyjne:
- Na obrzeżach części biurowej lokalizujemy parkingi, zamykamy cześć ulic (np. Domaniewska) i tworzymy w tej okolicy jedno z pierwszych PRT - http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 18:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
R2D2 napisał(a):
Nawet kiedyś mówiono o likwidacji tramu na Marynarskiej celem poszerzenia jezdni, teraz "tylko" będą przekładać tory (przez kilka miesięcy) by wybudować nowe pasy.

Czy poszerzenie Marynarskiej jest już pewne? Można gdzieś o tym poczytać?
To chory pomysł, korki jak były tak będą, z tą różnicą że jeszcze więcej samochodów będzie zastawiać chodniki i trawniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sie 12, 2008 19:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Tarciu napisał(a):
R2D2 napisał(a):
Nawet kiedyś mówiono o likwidacji tramu na Marynarskiej celem poszerzenia jezdni, teraz "tylko" będą przekładać tory (przez kilka miesięcy) by wybudować nowe pasy.

Czy poszerzenie Marynarskiej jest już pewne? Można gdzieś o tym poczytać?
To chory pomysł, korki jak były tak będą, z tą różnicą że jeszcze więcej samochodów będzie zastawiać chodniki i trawniki.


z tego co wiem to jest pewne...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL