Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 09, 2008 0:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
mcb napisał(a):
I jak tu nauczyć kierowców kultury na drodze...?

Łoić mandaty bez litości, jak w Niemczech.

No i onetowcy mają powód do uciechy...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 09, 2008 7:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Monty B. Ike napisał(a):
Łoić mandaty bez litości, jak w Niemczech.


Jasne... Ale do tego trzeba byłoby zmienić mentalność policji. Bo oni wolą zajmować się ściganiem za przekroczoną prędkość (np. o 10 km/h), bo to łatwiej wykryć. Staje sobie patrol w krzakach i łapie. Natomiast karanie tych, którzy w mieście przejeżdżają na czerwonym świetle czy źle parkują samochody (np. ograniczając w ten sposób widoczność na skrzyżowaniu) to już zbyt duży wysiłek... I to jest, moim zdaniem, podstawowy problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 10, 2008 8:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5105575.html

Jarosław Osowski napisał(a):
W maju sygnalizatory zazielenią się strzałkami
2008-04-10, ostatnia aktualizacja 2008-04-10 08:32

Szansa na krótsze korki w Warszawie: w maju wracają zielone strzałki. Narady nad zmianą absurdalnego przepisu, który nakazywał ich likwidację, trwały latami, bo Ministerstwo Infrastruktury żałowało kilku tysięcy złotych dla ekspertów. Znamy już listę skrzyżowań, gdzie zielone strzałki mogą się pojawić w pierwszej kolejności
Resort poinformował na swojej stronie internetowej: zielone strzałki dla kierowców skręcających w prawo na czerwonym świetle są ważne. Teraz czekamy, aż rozporządzenie ministra infrastruktury z 28 marca ukaże się w Dzienniku Ustaw. Po miesiącu nowe przepisy zaczną w końcu obowiązywać.

Warszawa antyprzykładem

Miejscy urzędnicy dowiedzieli się o tym od "Gazety". - To będzie duży postęp, w wielu miejscach korki zostaną rozładowane - ucieszył się miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Podkreśla, że "sam walczył o to rozporządzenie". Ma żal, że za strzałki był kandydatem do "Nogi od stołka", antynagrody "Gazety". Inżynier Galas ma bowiem w Warszawie opinię nadgorliwego likwidatora zielonych strzałek. - Likwidowałem je tylko na tych skrzyżowaniach, gdzie zmieniał się program sygnalizacji świetlnej - usprawiedliwiał się wczoraj.

W ten sposób udało się jednak zakorkować dużą część Warszawy. Gdy strzałka zniknęła np. z Tamki przy Topiel, stanęło całe Powiśle. „Geniusz, który zaprojektował tam organizację ruchu, powinien być pokazywany na całym świecie podczas specjalnych prezentacji pod nazwą »How to Ruin Local City Traffic «” - pisał u nas w noworocznym felietonie Wojciech Mann.

Strzałki kazał zlikwidować w 2003 r. minister infrastruktury Marek Pol do 1 stycznia 2009 r., powołując się na przepisy Unii Europejskiej. Bez strzałek miało wzrosnąć bezpieczeństwo pieszych. Jednak odkąd drogowcy stosują nowy przepis, zaczęły się takie absurdy jak np. przy Galerii Mokotów: znikła zielona strzałka przy skręcie z Marynarskiej w ul. Rzymowskiego, choć piesi przechodzą nad jezdnią przez kładkę. W Unii Europejskiej zaczyna się przywracanie strzałek.

Zabrakło fachowców

"Gazeta" upomina się o strzałki od 2005 r. Maciej Wroński, ówczesny szef departamentu transportu samochodowego w Ministerstwie Infrastruktury, zapowiadał, że przepisy będą poprawione w ciągu kilku miesięcy. - Wszystko było przygotowane, żeby nowe rozporządzenie weszło w życie w zeszłym roku. Trzeba było tylko dokończyć formalności - powiedział nam wczoraj. Dodał, że rok temu zrezygnował z pracy w ministerstwie.

- To się tylko tak wydaje, że zmiana przepisów trwała długo. Są pewne procedury i konsultacje międzyresortowe - przekonywała nas Justyna Bracha-Rutkowska z biura prasowego ministerstwa.

Według informacji "Gazety" urzędnicy zawalili sprawę za czasów PiS-owskiego szefa resortu Jerzego Polaczka. Pod hasłem "taniego państwa" nie chcieli zapłacić ok. 10 tys. zł ekspertom, którzy przygotowaliby zmiany. Przekonywano, że mogą to zrobić szeregowi pracownicy ministerstwa. Problem w tym, że ci, którzy się na tym znają, odeszli z powodu marnych zarobków.

Kiedy zacznie się przywracanie zielonych strzałek w Warszawie? Janusz Galas: - Wszystko zależy od Zarządu Dróg Miejskich. Ja nie dysponuję śrubokrętem, tylko podpisuję projekty organizacji ruchu. Mam już w szafie kilka programów przywracających strzałki - mówi i wymienia skrzyżowania Zwycięzców z Saską i Francuską na Saskiej Kępie, Kompanii Kordian i Spisaka w Ursusie, Łabiszyńskiej z Łojewską na Bródnie, Zamoyskiego z Sokolą na Pradze i Łukowskiej z Zamieniecką na Grochowie. Najszybciej mogłyby też działać te strzałki, które w oczekiwaniu na zmianę przepisów zasłonięto czarną folią.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 10, 2008 20:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Chyba pod koniec 2008 roku będzie czas w takim razie na porównanie brd pieszych na skrzyżowaniach bez i ze strzałkami. Może warto byłoby już zgromadzić jakieś dane?[/quote]

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 11, 2008 17:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Wojtek napisał(a):
Chyba pod koniec 2008 roku będzie czas w takim razie na porównanie brd pieszych na skrzyżowaniach bez i ze strzałkami. Może warto byłoby już zgromadzić jakieś dane?

Już zauważyłem, że w miejscach, gdzie żadnych strzałek nie ma, skręcający kierowcy wpychają się częściej na przejścia dla pieszych, niż dawniej.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 27, 2008 21:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr lis 28, 2007 10:48
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie czytałem Dz. U. nr 67 z 23.04.2008. Wolno stosować zieloną strzałkę , cytuję:"...pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których wyświetlany jest w tym czesia sygnał zielony." Czyli za miesiąc wchodzi to w życie. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 28, 2008 8:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
...pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których wyświetlany jest w tym czesia sygnał zielony."


Tzn, że przed przejściami dla pieszych będą zbrojownie do wypożyczania ekwipunku służącego przeprawieniu się na drugą stronę ulicy?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 26, 2008 11:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z Dziennika:

Maciej Czerski napisał(a):
Wracają zielone strzałki

Znów będzie można skręcać na zielonej strzałce. W sobotę wchodzi w życie rozporządzenie ministra infrastruktury, które liberalizuje zasady stosowania znaku S-2. Tylko do końca maja ZDM uruchomi je na 12 skrzyżowaniach.

Już pod koniec maja kierowcy skręcający w prawo np. z ul. Francuskiej w Zwycięzców albo z al. Wilanowskiej w Lotników nie będą musieli stać na czerwonym świetle. - Na początku będziemy przywracać strzałki tam, gdzie są one zasłonięte, albo igdzie wystarczy wyciągnąć sygnalizator z magazynu i umieścić na słupie bez potrzeby przeprogramowania sterowników - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZDM. - Z czasem będziemy instalować nowe.

Strzałki nie będą jednak instalowane wszędzie. - O ich umieszczeniu decyduje zarządca drogi - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury. Tymczasem stołeczni urzędnicy zapowiadają, że tam, gdzie np. znajdują się dwa pasy do skrętu lub w miejscach, które inżynier ruchu uzna za zbyt niebezpieczne, warunkowych prawoskrętów nie będzie. Zabraknie ich np. na skrzyżowaniach ul. Czerniakowskiej z al. Witosa, Al. Jerozolimskich z Prymasa Tysiąclecia.

Właśnie ze względu na bezpieczeństwo z powrotu zielonych strzałek nie są zadowoleni rowerzyści. - Problem polega na tym, że kierowcy, którzy skręcają w prawo i przecinają ścieżkę rowerową, rzadko kiedy patrzą w prawo, by sprawdzić, czy nie nadjeżdża rowerzysta. O ile piesi poruszają się wolno i łatwo ich dostrzec, o tyle cykliści mogą pojawić się na skrzyżowaniu w mgnieniu oka - mówi Maciej Sulmicki, rzecznik niezmotoryzowanych

Problem zielonych strzałek zaczął się od rozporządzenia ministra infrastruktury z 2003 r. Dokument ustalał, że znaków S-2 nie można stosować, gdy samochody skręcające w kierunku wskazanym strzałką przecinają np. ciągi piesze. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas uznał, że trzeba wycofać już istniejące oznakowanie. Dochodziło do takich kuriozów, że świeżo zamontowane sygnalizatory zasłaniano czarną folią. Wiele z nich w takiej postaci przetrwało do dziś. Teraz mają być systematycznie odsłaniane. Najpierw jednak każde ze skrzyżowań, na które mają wrócić strzałki, będzie zaopiniowane przez specjalistów z policji. Na podstawie ekspertyz funkcjonariuszy inżynier ruchu będzie dopuszczał nowe organizacje ruchu.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 26, 2008 11:38 
Offline
Moderator

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:56
Posty: 104
Lokalizacja: z grodu stołecznego
http://www.zw.com.pl/artykul/253286.html

Strzałkowy absurd
Konrad Majszyk 25-05-2008, ostatnia aktualizacja 26-05-2008 12:03

Stolica grzęźnie w urzędniczej paranoi. Żeby przywrócić zieloną strzałkę, wystarczy często zdjąć worek z sygnalizatora. Ale trzeba do tego sześciu tygodni: na projekt organizacji ruchu, analizy i opinie. Wypowiedz się, gdzie Twoim zdaniem powinny pojawić się strzałki.

autor zdjęcia: Michał Walczak
źródło: Fotorzepa
+zobacz więcej

Gdzie twoim zdaniem strzałki powinny pojawić się w pierwszej kolejności?

W sobotę ruszyła akcja przywracania strzałki do warunkowego skrętu w prawo. Tego dnia weszło w życie odpowiednie rozporządzenie ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka (PO). Naprawił on błąd Marka Pola (SLD), który pięć lat temu kazał strzałki likwidować.

Sami zdjęli worki

W tym tygodniu „skręty” mają wrócić na 12 stołecznych skrzyżowań, a w czerwcu na kolejnych 11. Zarząd Dróg Miejskich chwali się listą na swojej stronie internetowej. Na jej widok specjaliści zaśmiewają się do łez.– Drogowcy „uruchomili” zielone strzałki także na skrzyżowaniach, na których te już dawno działają – wytyka Wojciech Tumasz ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – U zbiegu Sokolej z Zamoyskiego i al. Wilanowskiej z Lotników kierowcy sami je sobie włączyli – wyjaśnia.

Jak to możliwe? Poirytowani warszawiacy ściągnęli worki. I to wystarczyło: pod nimi cały czas paliły się przecież strzałki. W ten sposób przywracali warunkowe skręty, które tylko w dokumentach nadal... nie działały.

Na tym nie koniec absurdów. Zielona strzałka nie wróci np. na skrzyżowanie obok Galerii Mokotów. Zabraknie więc warunkowego skrętu w prawo z ul. Marynarskiej w Rzymowskiego – wzdłuż obwodnicy centrum!Powód – w prawo można tam jechać z dwóch pasów. A według miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa, przepisy uniemożliwiają mu w takiej sytuacji wydanie zgody na strzałkę.

Jabłonna – inny kraj?

Wojciech Tumasz wskazuje na dojazd do nowo otwartej obwodnicy Jabłonny, na której inżynier ruchu z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych zgodził się na strzałkę dla dwóch pasów.

– Działam według procedur i nie odpowiadam za decyzje innych. W razie wypadku ze swoich działań inżynier ruchu może tłumaczyć się w sądzie – odpowiada Janusz Galas.

Od 2003 r. strzałki zniknęły z 80 skrzyżowań. Ich przywrócenie potrwa aż kilka miesięcy. Powód – procedury. Najpierw ZDM musi opracować projekt organizacji ruchu, który określa, kiedy i jak długo strzałka ma się palić. Projekt trafia do Galasa. Ten pyta za każdym razem o zdanie stołeczną drogówkę, mimo że policjanci już wielokrotnie mówili „tak”.

Mając ich opinię, podpisuje projekt. I wtedy firma konserwująca oświetlenie zdejmuje worek, ewentualnie przeprogramowuje sterowniki. Rzeczniczka ZDM Urszula Nelken szacuje, że przygotowanie i zaopiniowanie projektu trwa do sześciu tygodni.

– Te skomplikowane procedury są całkowicie bez sensu. Informowałem o tym Ministerstwo Infrastruktury, ale bez skutku – mówi Galas.W Niemczech wiszą strzałki blaszane. Urzędnik nie ustala, czy i kiedy mogą się zapalać.

Zapal zielone strzałki razem z „ŻW”

*Gdzie powinny się pojawić zielone strzałki?

Już dziś proponujemy:

Wilanowskiej z Sikorskiego al. Prymasa Tysiąclecia z Górczewską al. Jana Pawła II z: al. Solidarności i ul. Stawki.

Urzędnicy przygotowali swoją listę, wpisując często mało istotne skrzyżowania:

ul. Zamienieckiej z Łukowską Zamoyskiego z Sokolą Łabiszyńskiej z Łojewską Zwycięzców z: Francuską i Saską Kompanii „Kordian” ze Spisaka Starzyńskiego z Namysłowską Arkuszowej z Estrady Wilanowskiej z: Lotników i Modzelewskiego Potockiej z Drohicką Księcia Janusza z IWL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 26, 2008 14:33 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Wojciech Tumasz wskazuje na dojazd do nowo otwartej obwodnicy Jabłonny, na której inżynier ruchu z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych zgodził się na strzałkę dla dwóch pasów.


To tam musi, albo nie być przejścia dla pieszych, albo totalny sajgon.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL