Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 02, 2009 16:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Tarciu napisał(a):
No i faktycznie w obecnie jeżdżących pesach normą jest, że robi się duży tłok w okolicach drzwi, a głębiej jest luźno.


To sobie właśnie cenię w nowych PESA-ch - pośrodku zawsze jest miejsce, trzeba się tylko trochę przepchać. Ale spokojnie, zdaję sobie sprawę, że to nie jest za dobry argument na rzecz podwójnych siedzeń.

Zgadzam się natomiast z tym, że obecnie tramwaje to bydłowozy. Tylko PES-y są w miarę komfortowe. A w godzinach szczytu we wszystkich tramwajach, nieważne czy nowych, czy starych, jest tłok. Za to poza godzinami szczytu w PES-ach można normalnie usiąść, a w pozostałych ciągle lekki tłoczek.

Cytuj:
Myślę więc, że tramwaje z podwójnymi siedzeniami to luksus na który - przynajmniej na razie - nas nie stać.


Nie bardzo lubię to polskie "póki co się nie da". Bo to "póki co" to w praktyce jest "wieczność". Dziś kupią PES-y z małą ilością miejsc i potem będą one jeździły przez następne 30 lat i ciągle nie będzie można w nich usiąść. Nawet jak powstaną buspasy, priorytety dla tramwajów, dająca przywilej sygnalizacja i te wszystkie inne cuda, które wszystkim nam tu obecnym się marzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt maja 08, 2009 13:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Obrazek
Tramwaje Pesy dla Warszawy

Bydgoska Pesa podpisze historyczny kontrakt na dostawę tramwajów dla Warszawy. Efekt? Szefowie firmy nie wykluczają, że po tegorocznych zwolnieniach, w przyszłym znów będą zatrudniali pracowników.

Przed zawarciem kontraktu z Tramwajami Warszawskimi, Pesa będzie miała tylko jedną i to raczej formalną przeszkodę do pokonania. Dokumenty wygranego przez nią przetargu musi jeszcze sprawdzić Urząd Zamówień Publicznych. Inne trudności bydgoska Pesa ma już za sobą. Firmy, które przegrały przetarg, zrezygnowały z odwoływania się od wyników postępowania. Firma Alstom, której protest został odrzucony przez warszawskiego przewoźnika, nie wystąpiła już do Krajowej Izby Odwoławczej, która jest kolejną instancją badania odwołań.

- Z informacji przekazywanych przez zamawiającego wynika, że podpisanie umowy będzie możliwe na przełomie maja i czerwca - wyjaśnia Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy. - Ale jeszcze nie świętujemy. Czekamy na kontrakt - dodaje.

Rekordowe zamówienie z Warszawy to historyczna chwila dla Pesy. Firma musi sprostać najważniejszemu zleceniu w swoich dziejach, jest to też jeden z największych w Europie kontraktów na dostawę tramwajów o wartości niemal 1,5 mld zł.

Ale nawet i to gigantyczne zlecenie nie uchroniło firmy przed skutkami kryzysu. Ostatnio z powodu mniejszych niż zazwyczaj zamówień z PKP na modernizację taboru, Pesa musiała zwolnić 250 osób. Umowa z Warszawskimi Tramwajami stwarza szansę na powroty do pracy.

- W marcu, kiedy informowaliśmy o planowanych zwolnieniach 10 proc. załogi, prezes Tomasz Zaboklicki nie wykluczył, że w przyszłym roku będziemy odtwarzali te miejsca pracy. Ale za wcześnie jest, aby bardziej precyzyjnie określić, kogo i na jakich warunkach będziemy przyjmować do pracy - zaznaczył Żurowski.

Pierwszy ze 186 zamówionych tramwajów ma zostać dostarczony do Warszawy we wrześniu 2010 r. Produkcja tych wozów rozpocznie się w drugim kwartale przyszłego roku. Dopiero wówczas firma zdecyduje ostatecznie, czy będzie potrzebowała zwiększyć zatrudnienie i na jakich stanowiskach pracy. Na wyprodukowanie wszystkich pojazdów Pesa będzie miała czas do końca 2013 r.

Nowe tramwaje będą inne od tych, które już kursują po Warszawie, Łodzi i Bydgoszczy. Mają mieć 30,2 m długości (obecne modele mają 31,8 m), zabiorą na pokład 201 osób, z czego 40 na miejsca siedzące. Wszystkie wagony będą niskopodłogowe i klimatyzowane.

Bydgoska firma pokonała w przetargu trzy inne firmy. Włosko-polskie konsorcjum Ansaldo Breda Newag chciało za tramwaje 1,8 mld zł, chorzowski Konstal Alstom 2,8 mld zł, a szwajcarski Stadler 3,7 mld zł.

Obrazek
fot. Tramwaje Warszawskie

(źródło: Gazeta Bydgoska, 7 maja 2009)

cyt. za Rynek Kolejowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 02, 2009 7:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.polskatimes.pl/warszawa/fakt ... ,id,t.html

Milena Bryła, GB napisał(a):
Tramwaje Warszawskie podpisały w piątek z bydgoską Pesą jeden z największych kontraktów w Europie. Dzięki niemu w stolicy do 2013 r. pojawi się 186 nowych tramwajów, które zastąpią 40 proc. obecnego taboru.

Co z jego pozostałą częścią? - Na razie musimy skupić się na budowie metra - studzi nadzieje na kolejne spektakularne zakupy prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

[...]

Niebagatelne oszczędności, jakie TW poczyniły przy zakupie nowego taboru, mogą zostać przeznaczone na inne inwestycje. Jakie? - Mamy wiele pomysłów, jednak nic nie jest jeszcze przesądzone. Mamy zamiar starać się o dodatkowe dotacje z Unii Europejskiej, które ułatwią nam realizację naszych planów - zapewnia Powałka.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 08, 2010 8:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Stary Trampek napisał(a):
Cytuj:
Wewnątrz zamiast podwójnych siedzeń w jednym rzędzie będzie tylko jedno.


Co o tym myślicie? Moim zdaniem przekonanie, że w tramwaju, gdzie jest więcej miejsc stojących, jest mniejszy tłok, ma charakter mitu.


Może ma na to wpływ sposób liczenia zajętości miejsca:

http://www.rynek-kolejowy.pl/14325/1432 ... pojazd.htm

Cytuj:
Na śląskich torach tramwajowych zadebiutował niemiecki pojazd Pt, wypożyczony z Frankfurtu nad Menem. [...] Wedle niemieckich norm pojazd jest w stanie pomieścić 62 pasażerów na miejscach siedzących i kolejnych 108 na miejscach stojących, zaś wedle polskich standardów może do niego wejść 240 osób


Gdybyśmy jeszcze uwzględnili niewykorzystaną przestrzeń pod sufitem, to wstawianie siedzeń stałoby się całkiem nieopłacalne ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 27, 2010 21:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.przegubowiec.com/component/content/article/503-swing-ju-na-woli

pierwszy ze 186 nowych wagonów tramwajowych dotarł już do Zajezdni Wola

Przegubowiec napisał(a):
PESA 120Na Swing już na Woli
środa, 19 maja 2010 08:01

O godzinie 7:26, czyli z parugodzinnym opóźnieniem na teren zajezdni Wola wjechał pierwszy wagon typu 120Na. W ciągu najbliższych dni będzie on przechodził rozmaite testy i badania, a wyjazd na linie będzie miał miejsce najwcześniej w czerwcu. Nie wiadomo jeszcze według jakiego zakresu będą numerowane wagony z tej dostawy. W tym roku ma dojechać ich ponad 30.
źródło: Przegubowiec via InfoBus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 25, 2010 23:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Warszawa zamówiła 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych tramwajów z monitoringiem i informacją pasażerską, które dostarczane będą od maja 2010 do końca 2013 r. (teraz wysłużone 13N i 105N będą sukcesywnie wycofywane z ruchu). W stosunku do 120N zostały skrócone o ok. 1,5 m a to z powodu, iż warszawskie przystanki mają 60 m długości i powinny móc jednocześnie obsługiwać dwa wagony. Na odbiór Swing-ów czeka również Gdańsk. Nieoczekiwanie natomiast PESA przegrał przetarg w węgierskim Szeged.

Obrazek
(C) Blip.pl

Cytuj:
Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią.
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.


22 sierpnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym. W dniu 19 marca 2009r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu - swoje oferty złożyły: konsorcjum Alstom Konstal SA & Alstom Transport SA, konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, PS Pesa SA i Stadler Pankow GmbH. W dniu 1 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ, tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA. Bydgoski producent zaproponował dostawę nowych tramwajów za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto). W dniu 29 maja 2009r. na terenie zajezdni R-4 Żoliborz uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz marszałka województwa mazowieckiego - Adama Struzika) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów. (więcej o przetargu - tutaj).

Wagon 120Na będzie wagonem pięcioczłonowym, całkowicie niskopodłogowym, o długości 30,1 m. Pudło będzie oparte na trzech wózkach (człony II i IV są wiszące). Wagon jest nieco krótszy od swojego poprzednika (120N) - skrócenie wagonu wynika z konieczności uniknięcia przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś (wagon 120Na z racji nowego układu siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry). Wagon 120Na posiadać będzie falownikowy układ rozruchu, napędzany będzie 4 asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego o mocy 105kW każdy. Zderzaki zostaną oparte na hydraulicznych amortyzatorach, co ma umożliwić pochłanianie energii uderzenia i w konsekwencji - zminimalizować ryzyko uszkodzeń pojazdu wskutek kolizji przy niskich prędkościach.
Nowy wagon pomieści 201 pasażerów (w tym 40 na miejscach siedzących stałych i 4 na rozkładanych). W wagonie przewidziano 6 zespołów drzwi odskokowo-uchylnych - pojedyncze w członach I i V oraz podwójne w członach II i IV. W kabinie motorniczego i przedziale pasażerskim zamontowana będzie klimatyzacja. Wagon wyposażony będzie w systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej (mi.n. wyświetlacze LCD) oraz automaty do sprzedaży biletów. Zgodnie z wymogiem narzuconym przez ZTM (organizatora komunikacji publicznej w Warszawie) 40 wagonów wyposażone będzie dodatkowo w system do liczenia pasażerów.

W dniu podpisania umowy PESA SA zaprezentowała trzy propozycje malowania wagonu:
- zmodyfikowaną wersję "nowego malowania ZTM" (czerwony przód, szary dach, biały pas nadokienny, żółtoczerwony pas podokienny - na wizualizacjach)
- wersję nawiązującą do aktualnego malowania autobusów w Warszawie (żółty pas nadokienny, żółto-czerwony pas podokienny)
- wersję autorską (czerwono-czarny przód, ciemnoszary dach, jasnoszary pas nadokienny i podokienny, z wąskim paskiem żółtoczerwonym poniżej linii okien)

Wg informacji podanej w dniu 29 maja 2009r. przez producenta, pierwszy tramwaj miały trafić do Warszawy na przełomie maja i czerwca 2010r., natomiast do końca roku 2010 - ma być ich już 20 sztuk. Zakończenie dostaw przewidziano na koniec 2013r.

Przedstawiony w postępowaniu przetargowym i na pierwszej prezentacji nietypowy wzór malowania nowego tramwaju został wymuszony przez organizatora warszawskiej komunikacji - Zarząd Transportu Miejskiego. Wzór ten powstał w dziale marketingu ZTM (jak się okazało - bez konsultacji z odpowiednimi komórkami UMSt. Warszawy, zajmującymi się tak nadzorem nad komunikacją jak i estetyką miasta) i został na życzenie władz miasta zarzucony. Nowy wzór miał być wybrany latem 2009r. po przemalowywaniu na nowe barwy wagonów 120N. Spośród dwóch zaprezentowanych wzorów malowania - szarego z czerwonymi i żółtymi wstawkami oraz czerwono-żółtego władze Warszawy wybrały ten nawiązujący do barw miasta.
Nowy wzór malowania dla wagonów 120Na pokazano publicznie po raz pierwszy w dniu 28 października 2009r. - wg tego wzoru, nowy tramwaj ma mieć czerwony dach (RAL 3020), żółte burty (RAL 1003) oraz ciemnoszare (antracytowe, RAL 7016) drzwi, pas okienny, dach nad kabiną motorniczego i dolne części ścian czołowych.

W dniu 12 maja 2010r. w bydgoskiej Pesie odbyła się prezentacja gotowego prototypu tramwaju 120Na. Wygląd wagonu okazał się bardzo zbliżony do wcześniej prezentowanych wizualizacji (nieznacznie zmieniono jedynie kszałt tylnej ściany), w przedziale pasażerskim wyróżniają się czerwone obicia siedzeń (z wzorem nawiązującym do symboli Warszawy) i duża liczba poręczy dla osób stojących. Zgodnie z założeniami przetargu wagon wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów i tablice informacyjne LCD. Ciekawostką jest pulpit motorniczego, ściśle dostosowany do uwag przyszłych użytkowników (jesienią ub. roku producent przedstawił do oceny model pulpitu w skali 1:1, z założeniem uwzględnienia wszystkich uwag zgłaszanych przez motorniczych). Tramwaj został zaprezentowany pod nową nazwą handlową - Swing.

Wagon dotarł do Warszawy nad ranem 19 maja. W ciągu następnych dni zostaną przeprowadzone procedury homologacyjne. Tramwaje Warszawskie zakładają że nowy wagon wyruszy na trasy w czerwcu. Według informacji przekazanych na prezentacji, Pesa przewiduje przyspieszenie dostaw względem wcześniej zakładanego harmonogramu - do końca 2010r. ma być dostarczone 33 wagony 120Na, natomiast do czerwca 2012r. - 120 wagonów.

Od końcowych dni maja prototypowy wagon przechodzi jazdy próbne i testy homologacyjne. Pierwsze jazdy testowe poza zajezdnią odbyły się w dniu 27 maja 2010r., a w dniach 1/2 czerwca odbyła się 18-godzinna jazda homologacyjna. Do połowy czerwca wagon ma otrzymać świadectwo homologacyjne, dzięki czemu będzie mógł zacząć jazdy liniowe.

W dniu 12 czerwca 2010r. prototypowy wagon 120Na został wpisany na stan TW (otrzymując numer taborowy 3116), został przypisany do zajezdni R-3 Mokotów. Tego dnia na mokotowskiej zajezdni odbyła się uroczystość wprowadzenia do ruchu (z udziałem m.in. prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, prezesa TW sp. z o.o. Krzysztofa Karosa i prezesa PESA SA Tomasza Zaboklickiego). Następnie nowy wagon poprowadził ulicami Warszawy uroczystą paradę, a po jej zakończeniu - kursował na na okolicznościowej linii W (pl. Narutowicza - Aleje Jerozolimskie - Targowa - al. Solidarności - Towarowa - pl. Narutowicza; przejazd tramwajem był darmowy). W dniu 14 czerwca 2010r. wagon po raz pierwszy wyjechał liniowo - na brygadę 015/4. Po kilku tygodniach wagon został przesunięty na linię 9.

Pod koniec lipca dotarły kolejne dwa wagony 120Na. W porównaniu do prototypu, powiększona została kabina motorniczego, nieznacznie zmieniono także sam fotel motorniczego. Oba nowe wagony zostały wpisane na stan w dniu 4 sierpnia otrzymując numery taborowe 3117 (R-3 Mokotów) i 3118 (R-2 Praga). Pierwszy z nich szybko trafił do ruchu liniowego, drugi początkowo służył do nauki jazdy motorniczych z praskiej zajezdni, w ruchu liniowym pojawił się dopiero w połowie sierpnia.

Kolejne trzy wagony dotarły do Warszawy w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie zostały pomalowane wg zmodyfikowanego wzoru - czarny kolor poszycia nad kabiną motorniczego został zastąpiony czerwonym (tym samym ściana przednia wagonu zyskała malowanie identyczne jak tylna).

Dane techniczne:
producent: Pojazdy Szynowe PESA, Bydgoszcz, Polska
szerokość toru: 1435 mm
zasilanie: 750 V=
liczba członów: 5
długość: 30120 mm
szerokość: 2350 mm
wysokość: 3400 mm
liczba drzwi: 6
miejsc ogółem: 201
miejsc siedzących: 40+4
miejsc stojących: 157-161
wysokość podłogi: 350 mm
udział niskiej podłogi: 100%
układ rozruchu: falownikowy (IGBT)
rodzaj silników: prądu przemiennego
liczba silników: 4
moc godzinowa: 4 x 105kW
prędkość maksymalna: 70 km/h
rozstaw wózków: 11060mm
wózki napędowe: 2 × 10NN
wózki toczny: 11NN
rozstaw osi w wózku: 1800 mm
klimatyzacja: standard
monitoring: standard
hamowanie odzyskowe: standard

Specyfikacja dla Warszawy

Specyfikacja dla Gdańska

Specyfikacja dla Szeged(Wegry) - Csardas
(C) Blip, Tramwar, Pesa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 23, 2012 15:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
http://www.rynek-kolejowy.pl/31046/Setny_Swing_zaprezentowany_Prezydent_zachwycona.htm
Rynek Kolejowy napisał(a):
Setny Swing zaprezentowany. Prezydent zachwycona
Obrazek
Dziś w południe setny tramwaj Pesa Swing z zamówienia na 186 wagonów dla Tramwajów Warszawskich uroczyście przejechał ulicami miasta. - Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

"100 tramwajów na 100 dni do Euro" - pod takim hasłem urząd miasta Warszawy zorganizował dzisiejszą imprezę wspólnie z Pesą. Uroczystość rozpoczęła się od wręczenia nagród przez prezydent Warszawy w konkursie pod hasłem „Tramwajem po Warszawie”, do którego zaproszeni zostali podopieczni Zespołu Ognisk Wychowawczych im. K. Lisieckiego „Dziadka”. Po prezentacji zwycięskich prac w Teatrze Powszechnym, Hanna Gronkiewicz-Waltz, wspólnie z wiceprezydentem Jackiem Wojciechowiczem, prezesem Tramwajów Warszawskich Krzysztofem Karosem i przedstawicielami Pesy przejechali okolicznościowo oklejonym przez Pesę setnym Swingiem z pętli Zieleniecka do przystanku Centrum. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć w naszej fotogalerii.

Prezydent Warszawy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreśliła, że jest bardzo zadowolona z tramwajów Swing - Takie nowoczesne tramwaje zachęcają mieszkańców do wybrania komunikacji miejskiej. Ludzie dużo chętniej jeżdżą nowymi, pięknymi tramwajami. W środku jest komfortowo, ale dla miasta ważna jest też estetyka zewnętrzna. Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Warszawy przyznając, że sama najczęściej wybiera jednak samochód. - Ale jeżeli przejazd komunikacją miejską mi pasuje, to z niej korzystam. Najczęściej z Szybkiej Kolei Miejskiej - dodała.

Fotorelacja z imprezy


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 12, 2014 13:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
kontrakt dla Warszawy zakończony, PESA "podbija" Bułgarię:
PESA Swing dla Sofii
Rynek Kolejowy napisał(a):
Swing wozi już mieszkańców Sofii
2014-01-13 15:42:07

13 stycznia 2014 r. nastąpiło przekazanie pierwszego tramwaju Swing zamówionego przez spółkę Stołeczny Elektrotransport (Stoliczen Elektrotransport), operatora sieci tramwajowej w Sofii. Dostawy 20 tramwajów mają zakończyć się na przełomie maja i czerwca br.

W ramach oficjalnego przekazania tramwaju odbył się uroczysty przejazd z udziałem przedstawicieli rządu, samorządu Sofii i mediów. Od dzisiaj (13 stycznia) też tramwaj jeździ w ruchu liniowym.

Umowę na dostawę pojazdów Pesa Bydgoszcz i Столичен електротранспорт (Stołeczny Transport Elektryczny) podpisały w czerwcu. Sofia zamówiła łącznie 20 pojazdów o wartości 33,2 mln euro. Umowa, łącznie z częściami zamiennymi i systemem diagnostycznym, opiewa w sumie na kwotę 50 mln euro.

Pięcioczłonowe pojazdy o długości 30,12 m przewiozą 201 osób, w tym 41 na miejscach siedzących. Niskopodłogowe tramwaje wyposażone są w klimatyzację, monitoring i elektroniczny system informacji pasażerskiej. Swingi będą obsługiwały część sieci tramwajowej miasta o rozstawie szyn 1009 mm.

Pesa liczy na kolejne kontrakty w stolicy Bułgarii. – Zostało tam jeszcze ok. 150 pojazdów do zmodernizowania i wymiany. Zakładamy, że co dwa lata będzie ogłaszany nowy przetarg – będziemy chcieli je wygrywać, jak za pierwszym razem – mówi Robert Szot, dyrektor rynku tramwajowego w Pesie.

Obrazek Obrazek Obrazek

źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 07, 2014 0:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
PESA 128N/134N Jazz Duo

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10513359_711326848947792_1782925311831987432_n.jpg?oh=4861d54df3083749c94ec27ec5ec3f55&oe=54CD79B8&__gda__=1418455552_f8cbda7e35ba9cc6e44d7eaedb7ec320
Obrazek
Obrazek
Obrazek

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=ELSRrJ6-cls
Cytuj:
Pesa Jazz to jednoprzestrzenny, niskopodłogowy, wieloczłonowy tramwaj przegubowy produkowany od 2013 przez zakłady Pesa w Bydgoszczy. Zamówione przez Warszawę i Gdańsk.

Rodzina Jazz powstała na bazie doświadczeń przy konstrukcji i eksploatacji tramwajów rodziny Tramicus (budowanych w latach 2006-2008) oraz Swing (budowane od 2010 roku). Projekt pierwszego tramwaju nowej rodziny powstał na potrzeby zamówienia dla Warszawy. W przetargu punktowana była m.in. całkowicie płaska podłoga, której oferowane wcześniej dla Warszawy Swingi nie posiadały. Tramwaje Jazz mają spełniać to kryterium, a ponadto, w porównaniu z poprzednikiem – 120Na Swing, mają mieć nieznacznie mniejszą długość, bezosiowe wózki, większy zasobnik energii (umożliwiający przejechanie kilkuset metrów bez zasilania), brak wcięć z boku pudła przy podłodze, a także zmodyfikowany wygląd zewnętrzny.

Zamówienia
21 marca 2013 - podpisanie umowy na dostawę 45 tramwajów typu 128N dla miasta Warszawa,
25 września 2013 - podpisanie umowy na dostawę 5 tramwajów typu 128NG dla miasta Gdańsk,
15 stycznia 2014 - podpisanie umowy na dostawę 30 tramwajów typu 134N dla miasta Warszawa,
15 września 2014 - podpisanie umowy na dostawę 5 tramwajów typu 128N dla miasta Warszawa.

Konstrukcja
Jazzy to tramwaje niskopodłogowe z podłogą na wysokości 350 mm nad główką szyny. Tramwaje te posiadają bezosiowe wózki, dzięki czemu nie mają wzniosów nad wózkami. Tramwaje te nie posiadają również wcięć w dolnej części pudła.

Tramwaje dla Gdańska mają być przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6% na długości do 600 m. Każde koło z ich wózków napędowych będzie zasilane oddzielnie – na tramwaj ma przypadać 8 silników trakcyjnych.

Eksploatacja

Warszawa
Pierwsze zamówienie na Jazzy złożyła Warszawa, która zakupiła na mocy umowy z 21 marca 2013 czterdzieści pięć sztuk. Dostawy mają rozpocząć się w lipcu 2014, a zakończyć w czerwcu 2015. Dwa pierwsze egzemplarze mają zostać dostosowane do nauki jazdy. Tramwaje mają być wykorzystywane podczas remontów torów, budowy nowych linii oraz do obsługi krótkich, najbardziej zatłoczonych odcinków. Z myślą o obsłudze takich odcinków mają powstać tory odstawcze w miejscach, gdzie nie ma możliwości budowy pętli. Pierwszy tor odstawczy jest planowany przy rondzie Daszyńskiego pod którym budowana jest stacja drugiej linii metra, a kolejny przy stacji Wierzbno. Pierwszego jazza dostarczono w ostatnich dniach czerwca 2014, a w nocy z 1 na 2 lipca rozpoczął jazdy testowe po ulicach Warszawy. 25 lipca warszawski Jazz otrzymał homologację. 15 września 2014 podpisano umowę na zakup 5 kolejnych takich tramwajów, które mają zostać dostarczone między lipcem, a wrześniem 2015 roku.

15 stycznia 2014 podpisano umowę na zakup 30 sztuk 3-członowych, jednokierunkowych tramwajów, które mają zostać dostarczone w 2015 roku. Dwa pierwsze egzemplarze mają zostać dostosowane do nauki jazdy. Tramwaje zostały zamówione z myślą o mniej obciążonych liniach.

Gdańsk
Drugi zakład, który zdecydował się na zakup Jazzów, to ZKM Gdańsk. Stosowną umowę podpisano 25 września 2013 podczas targów Trako w Gdańsku. Wraz z tramwajami ma zostać dostarczone specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy oraz pakiet naprawczy. Tramwaje mają zostać dostarczone do końca 2014 roku.


źródła: Facebook
Wikimedia.org
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL