Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 26, 2007 13:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
A może warto tramwaj Powazkowską puścić?


Powązkowską nie za bardzo jest po co, przynajmniej na razie tam tylko wicher hula.

Wydaje mi się, że warto przedłużyć linię w Prostej ulicą Świętokrzyską - obecnie jest bardzo słabo wykorzystana, a jednoczesnie autobusy grzezną w korkach. Przynajmniej do Marszałkowskiej. Z drugiej strony oczywiście Kasprzaka do Ordona, zwłaszcza że odgięto metro na północ i już nie będzie obsługiwać tego kierunku.

Inną sprawą jest przyśpieszenie ruchu tramwajów na istniejących liniach - kiedyś szczyciliśmy się najwyższym odsetkiem wydzielonych torowisk, ale spaprana sygnalizacja i niefunkcjonalne przystanki sprawiają, że zaczynamy zostawać w tyle w kwestii prędkości komunikacyjnej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 26, 2007 16:36 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
Górczewską to nie trochę za dużo szcześcia - tam będzie metro.


Na Marszałkowskiej też jest, a tramwaje jeżdżą pełne. Trzebaby zrobić analizę ekonomiczną po prostu zanim się pomysł zatwierdzi/uwali i ocenić czy to realnie ma sens.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Bemowo
PostNapisane: Wt lut 27, 2007 7:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
W ramach usuwania nieciągłości zacząłbym od Powstańców Śl. (Radiowa - Górczewska)

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 27, 2007 13:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Właśnie Olku. Jak pamiętam z Monachium, to tam tramwaje jezdza szybciej od autobusów - około 22 km/h, a torowisk wydzielonych z jezdni tam na pewno jest mniej niz w Warszawie. W Warszawie średnia tramwaju to chyba 19 km/h, a tyle tych torowisk wydzielonych, ze hoho.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 27, 2007 14:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
olek napisał(a):
Wydaje mi się, że warto przedłużyć linię w Prostej ulicą Świętokrzyską - obecnie jest bardzo słabo wykorzystana, a jednoczesnie autobusy grzezną w korkach. Przynajmniej do Marszałkowskiej. Z drugiej strony oczywiście Kasprzaka do Ordona, zwłaszcza że odgięto metro na północ i już nie będzie obsługiwać tego kierunku.


Przeglądając stare materiały konferencyjne z 1998 r. znalazłem referat p. Monkiewicza, w którym opisywany jest pomysł na tunel wzdłuż Świętokrzyskiej.

W pierwszym etapie miałby prowadzić do Marszałkowskiej i być przeznaczony dla tramwajów (dwukierunkowych) jako przedłużenie linii w ul. Prostej.

W II etapie planowane było przedłużenie do Krakowskiego Przedmieścia i cały czas obsługa taborem tramwajowym.

Potem, w zależności od dostępnych środków finansowych, można było by zdecydować, czy wyjść na powierzchnię i ciągnąć dalej linię tramwajową, czy drążyć dalej pod ziemią i wpuścić do tunelu metro. Wydaje się to ciekawy pomysł na etapowanie prac - nie trzeba wydawać miliardów, by osiągnąć spory efekt komunikacyjny na kluczowym odcinku.

Wojtek napisał(a):
Właśnie Olku. Jak pamiętam z Monachium, to tam tramwaje jezdza szybciej od autobusów - około 22 km/h, a torowisk wydzielonych z jezdni tam na pewno jest mniej niz w Warszawie. W Warszawie średnia tramwaju to chyba 19 km/h, a tyle tych torowisk wydzielonych, ze hoho.


Sygnalizacja i przystanki - no niestety, tutaj ZDM daje ciała na całej linii, a ZTM też strasznie nieruchawy. A tymczasem w Pradze w ostatnich latach wprowadzono priorytety dla tramwajów na 100 skrzyżowaniach - z czego mniej więcej połowa to są tzw. priorytety absolutne, w planach jest kolejne 100:

Cytuj:
Provoz tramvají na území Prahy je pozitivně ovlivňován preferencí světelné signalizace na křižovatkách. Preference světelnou signalizací znamená možnost přednostní volby signálu volno jedoucími vozidly MHD, aby mohla projet křižovatkou pokud možno bez zastavení (tzv. absolutní preference) nebo alespoň s minimálním zdržením (tzv. podmíněná preference).

V srpnu 2006 byly preferenční programy zabudovány do světelných signalizačních zařízení (dále SSZ) na 99 křižovatkách, z nichž na 46 mají tramvaje preferenci absolutní a na 53 podmíněnou. Celkem bylo v tramvajové síti v uvedeném období 201 SSZ.

Součástí světelných signalizací na tramvajové síti je i speciální světelné signalizační zařízení na Podolském nábřeží, které v kombinaci s již existujícími zařízeními na sousedních křižovatkách umožňuje plynulý průjezd tramvajové dopravy Vyšehradským tunelem.


O Podolském nábřeží i Vyšehradským tunelu pisałem zresztą już na stronie:

http://www.zm.org.pl/?a=modrany-06b#Bez ... _tez_mozna

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2007 0:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Na lotnisko SKM - i to jak najszybciej !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dobry pomysł
PostNapisane: Śr mar 14, 2007 12:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
6. do Wilanowa.
Aha, jszcze małe wyjaśnienie. Co do linii na lotnisko to jest to niewykonalne - nie ma gdzie puścic tramwaju, wydaje się Wojtku, że za mało znasz Warszawę, a zwłaszcza jej płd.-zach. część, poza tym priorytetową i strategiczną w tej relacji jest SKM z Choszczówki (ew. z Modlina).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 14, 2007 18:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
kulikowski napisał(a):
Aha, jszcze małe wyjaśnienie. Co do linii na lotnisko to jest to niewykonalne - nie ma gdzie puścic tramwaju


Nie mów mi, że w tym szerokim na kilkadziesiąt metrów pasie drogowym, nie zmieści się tramwaj, bo w takie bajki nie uwierze. Jak mi zapewnisz mapę w odpowiedniej skali, to myślę, że byłbym Ci w stanie nawet taka linię wyrysować gdzie by mogła być. Z resztą na Żwirki OIDP linia taka była projektowana i miasto posiada pod nią rezerwę terenową.

kulikowski napisał(a):
poza tym priorytetową i strategiczną w tej relacji jest SKM z Choszczówki (ew. z Modlina).


Nie wiem, czy nie lepiej będzie z Otwocka, czy z innej relacji na to Okęcie jechać. Linia z Choszczówki nie jest zbyt mocno wykorzystywana (co mnie nawet nieco dziwi, bo jest bardziej atrakcyjna niż 133 i 176), a w dodatku ma iść do remontu co jeszcze utrudni ewentualne puszczenie na niej SKM na najbliższy czas i to w jakiejkolwiek relacji, bo spadnie przepustowość torów w związku z remontem. Co innego po remoncie, ale raczej nie z Choszczówki, a skądś dalej: Legionowa, Nowego Dworu... tak, by ta linia miała jakieś realne szanse na nie wożenie much.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL