Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr lip 16, 2008 13:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Od Wybrzeża Szczecińskiego do Zabranieckiej:

http://www.zm.org.pl/tmp2/trasa_swietokrzyska/

(cały projekt do wglądu w biurze)

Na pewno będziemy lobbować o bezkolizyjny przejazd wzdłuż Wybrzeża pod mostem.

Zawijas ścieżki na odcinku Targowa - Brzeska może być trudno wyprostować ze względu na dość skomplikowaną sygnalizację tramwajową.

Jest też pole do popisu dla zwolenników ścieżek jednokierunkowych - jak wygospodarować miejsce na ścieżkę po stronie nasypu kolejowego w rejonie wejść do metra Stadion. Serio pytam, błyskotliwe pomysły mile widziane.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 16, 2008 15:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
No zaluje, ze nie ma tu calego projektu, bo akurat kawalek przy Stadionie o ktory pytasz, jest troche poza zdjeciami.

Kilka generaliow:
1. Czy nie daloby sie zrobic PAT na wylaczonym z ruchu dotychczasowym odcinku Kijowskiej? A w ogole to ten kawalek gdzie likwiduja jezdnie sprzedalbym, aby mozna tam bylo jakas pierzeje odtworzyc czy cos podobnego. Bo w efekcie teraz jakos strasznie nieefektywnie ten teren jest moim zdaniem wykorzystany (to bodajrze pod jakis artykul POS podchodzi, ze trzeba budowac oszczednie wykorzystujac teren)

2. Strasznie mnie zawsze denerwuja te prawo i lewoskrety wydzielone - jest jakas prognoza ruchu by ocenic czy to w ogole potrzebne? One zawsze tyle potrzebnego miejsca na skrzyzowaniach zzeraja.

3. Pasy ruchu sa po 3,5 metra - jak chcemy cos wygospodarowac kolo Stadionu, to tym problemem bym sie zajal, zwlaszcza, ze to jest rejon stacji metra, a wiec bedzie potencjalnie duzo pieszych sie krecilo i mozna nalegac na wytworzenie tam przestrzeni publicznej nad stacja, ew. fragmentu ulicy o ruchu uspokojonym, a wiec nawet 2,75 metra pasow i jakies inne gustowne nawierzchnie, wyniesiona tarcza etc. etc. Drugi argument w tym wygledzie, ze to jest droga prowadzaca do stadionu z obwodnicy, ale takze do centrum przez most i to miejsce o ruchu uspokojonym i dobrej mozliwosci przesiadki na KM moze pelnic role takiego filtra (oraz bramy), aby mniej samochodow do centrum jechalo dalej przez most. I wtedy nie trzeba tam bedzie specjalnego miejsca dla rowerow szukac.

4. Widze, ze ulica jest projektowana z uwzglenieniem nowej Al. Tysiaclecia (tez niedobrze), ale zupelnie bez uwzglednienia ew. zamkniecia ulicy Targowej dla ruchu kolowego - co z tym problemem deptaka?

5. Fajnie, ze tramwaje beda jechaly stawaly nieco blizej dworca niz obecnie. Ale moze skoro juz to robia, to wygospodarowaliby wariant, w ktorym wszystkie tramwaje (nie tylko konczace bieg i zawaracajace) przejezdzalyby bezposrednio obok dworca.

6. Gdzie (ob))stawiamy parking dla rowerow przy dworcu, gdyby go PKP zechcialo zrobic. Tam by trzeba wtedy cos specjalnie blizej dworca sciezke doprowadzic.

Pozdro,
Wojtek Sz.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lip 19, 2008 2:12 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Mimo tego, że mieszkam w tej okolicy w niektórych przypadkach miałem trudności z domyśleniem się jakiego odcinka dotyczą te mapy. Obawiam się, że inni, którzy chcieli by pomóc przy tym, będą mieli z tym jeszcze większy problem.

Do uwag Wojtka dodałbym jeszcze jedno generalium :-)
Dlaczego znów wszędzie te zatoki autobusowe? Nawet na Targowej? Mimo tego, że miał być tam deptak albo co najmniej buspas? Może przy okazji lobbujmy za ogólną zasadą - jest buspas - nie ma zatoki. Albo lepiej: Są dwa pasy ruchu - nie ma zatoki.

Przejazd pod mostem Św+. koniecznie, ale warto też bardziej wyłukować istniejące wjazdy na most. Obecne nie dość, że mają za mały promień, to jeszcze są wyprofilowane na zewnątrz. A tam jest mnóstwo miejsca i nie powinien to być żaden problem nawet jeśli byłaby to dodatkowa odnoga.

Obrazek

Z drugiej strony (zjazd na saską kępę) oczywiście można byłoby zrobić podobnie.
Kolejna rzecz,
na zdjęciach nie widać tego miejsca:
Obrazek
to fragment ścieżki przy moście (wzdłuż szczecińskiego) - zawijas przy przystanku autobusowym (średnio jeden pasażer na godzinę).
Ze zdjęć wynika, że ścieżka będzie teraz zamieniona miejscami z chodnikiem (bliżej jezdni), a jak to ma wyglądać w tym miejscu?

A w ogóle w jakim zakresie ten projekt jest modyfikowalny? (Chodzi mi głównie o tę część tramwajową przy Dworcu Wschodnim)
i do kiedy ten projekt jest "w konsultacjach"?


Ostatnio edytowano Pt wrz 19, 2008 7:56 przez jacor, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 21, 2008 7:03 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
Mimo tego, że mieszkam w tej okolicy w niektórych przypadkach miałem trudności z domyśleniem się jakiego odcinka dotyczą te mapy. Obawiam się, że inni, którzy chcieli by pomóc przy tym, będą mieli z tym jeszcze większy problem.


Dlatego zapraszam do biura. Dość trudno pokazać taki duży projekt tak by widać było zarówno ogół jak i szczegół. Oczywiście, da się, ale wymaga to sporo czasu, którego obecnie nie mam.

Cytuj:
Przejazd pod mostem Św+. koniecznie, ale warto też bardziej wyłukować istniejące wjazdy na most. Obecne nie dość, że mają za mały promień, to jeszcze są wyprofilowane na zewnątrz. A tam jest mnóstwo miejsca i nie powinien to być żaden problem nawet jeśli byłaby to dodatkowa odnoga.


Mówiliśmy o tym na naradzie, dobrze znam ten łuczek ;-) Projektant trochę marudził, że to może być już teren RZGW, ale to chyba tylko tak dla zasady się opierał ;-)

Cytuj:
to fragment ścieżki przy moście (wzdłuż szczecińskiego) - zawijas przy przystanku autobusowym (średnio jeden pasażer na godzinę).
Ze zdjęć wynika, że ścieżka będzie teraz zamieniona miejscami z chodnikiem (bliżej jezdni), a jak to ma wyglądać w tym miejscu?


Na to też zwróciliśmy uwagę - przystanek być może zostanie przeniesiony za skrzyżowanie, tak by był wspólny dla linii jadących z Sokolej i Wybrzeża Szczecińskiego. Ale tutaj projektant czeka jeszcze na opinię ZTM.

Podobnie jak w przypadku przystanków przy Zamoyskiego / Targowej - tam zwracaliśmy uwagę na zbyt znaczne rozstrzelenie przystanków autobusowych. Przy tej lokalizacji stacji nie da się moim zdaniem obsłużyć jednym zespołem przystankowym zarówno przesiadek na metro/kolej jak i na tramwaj.

Cytuj:
A w ogóle w jakim zakresie ten projekt jest modyfikowalny?


Ciężko powiedzieć. Projekt w dużej mierze opiera się na wcześniej zaklepanej koncepcji, więc np. skrzyżowanie z Targową byłoby ciężko ruszyć (zgoda konserwatora na wyburzenia itp.)

Cytuj:
i do kiedy ten projekt jest "w konsultacjach"?


Nie ma oficjalnego terminu, ale myślę że dobrze by było przekazać uwagi w tym tygodniu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 21, 2008 15:26 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Z dzisiejszej poczty:

Cytuj:
Szanowni Państwo

Przesyłam Państwu kopię wniosku Praskiego Stowarzyszenia Mieszkańców "Michałów" skierowanego do Wojewody Mazowieckiego oraz Zarządu Dróg Miejskich M. St. Warszawy w sprawie zmiany przebiegu projektowanej Trasy Świętokrzyskiej na odcinku Al. Tysiąclecia - ul. Zabraniecka (tzw. odcinek ul. Nowokijowskiej).

Procedura administracyjna związana z projektowaną Trasą jest na etapie przygotowywania na wniosek Wojewody Mazowieckiego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko, a jednocześnie ZDM złożył do Urzedu Miasta dokumentację w celu uzyskania pozwolenia na budowę. Przy projektowaniu Trasy nie uwzględniono Państwa wniosków ws. Trasy zawartych w opracowniach wysłanych do Urzędu Miasta. Przebieg Trasy na odcinku Al. Tysiąclecia-ul Zabraniecka zaprojektowano niezgodnie z obowiązującym Studium Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego M.St. Warszawy przeprowadzając Trasę przez teren zabytkowych zabudowań Młyna Michla oraz przez jeden z dwóch terenów zieleni miejskiej na Pradze Północ - park przy ul. Kawęczyńskiej, czego skutkiem będzie wycięcie starodrzewu i praktyczne zniszczenie tego terenu zielonego.

Sprawa bulwersuje nas tym bardziej, że przy niewielkiej korekcie trasy może ona być poproadzona przez przykolejowe tereny nieużytków oraz tereny poprzemysłowe.

Liczymy na Państwa wsparcie i zainteresowanie tą sprawą istotną dla mieszkańców Warszawy, ochrony dziedzictwa kulturowego i ochrony środowiska.

Prosimy o kontakt.
z poważaniem

Tomasz Peszke
Przedstawiciel
Praskiego Stowarzyszenia Mieszkańców "MICHAŁÓW"

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 18, 2008 9:52 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
W sobotę byłem na spotkaniu w sprawie rewitalizacji Pragi Północ. Była tam poruszona między innymi kwestia prowadzenia trasy świętokrzyskiej.
Stowarzyszenie Michałów przedstawiło propozycję przesunięcia trasy w taki sposób, aby nie zabierano parku i nie niszczono/rozbierano zabytków. Zgłosiłem jednak propozycję (nie wiem jednak czy słuszną) aby jako wynik konsultacji rekomendować zaniechanie budowy tej trasy w ogóle. Argumentowałem, że zgodnie ze Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego W-wy, czy też Programem Ochrony Powietrza poszerzanie czy wręcz budowa nowych dróg prowadzących bezpośrednio do centrum jest niecelowa, jeśli realnie zakładamy ograniczenie ruchu samochodowego w tym obszarze o co najmniej 70%.
Niestety nie wiem czy ktoś w ogóle protokołował to spotkanie i czy jego ustalenia mają jakąkolwiek moc (na spotkaniu obecna była pani Halina Książyk z biura rewitalizacji dzielnicy, która sugerowała, że przekaże to stanowisko dalej). Co jeszcze można zrobić? A może klamka już zapadła?

Dodatkowym problemem jaki pojawia się w tym obszarze dzielnicy jest nielegalne parkowanie - studenci Wyższej Szkoły Menadżerskiej (która zresztą użyczyła swoje sale na konsultacje) w weekendy zastawiają wszystkie możliwe miejsca, chodniki i trawniki w promieniu paruset metrów. Mimo dość dobrej komunikacji (tuż przy szkole jest pętla tramwaju 7 i 13, niedaleko dworzec wschodni) jeżdżą samochodami. W szkole znajduje się podziemny parking, jednak okazuje się zbyt mały - zaproponowałem obecnemu na spotkaniu rektorowi zachęcanie studentów do jeżdżenia komunikacją miejską, ewentualnie carpoolingu. Zaproponowałem też stworzenie wypożyczalni rowerów (z dwoma "stacjami": Uczelnia, Dworzec Wschodni). Musze powiedzieć, że rektor wyglądał na otwartego na propozycje, słuchał tego z zainteresowaniem, może coś z tego będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 19, 2008 11:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie, bo ta trasa ma znikomy sens. Trasę obwodową zapewni Nowowiatraczna, względnie kiedyś tam później będzie jeszcze Olszynka Grochowska.

A trasa Świętokrzyska wpompuje tylko więcej aut w zakorkowane na amen Powiśle i Tamkę. IMO budowanie jej to pomysł poroniony, nie tylko ze względów ekologicznych, ani finansowych - ta trasa NIC nie zmieni, a przeje niemałe pieniądze, które można by przeznaczyć na potrzebniejsze rzeczy.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 19, 2008 13:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Raffi napisał(a):
No właśnie, bo ta trasa ma znikomy sens. Trasę obwodową zapewni Nowowiatraczna, względnie kiedyś tam później będzie jeszcze Olszynka Grochowska.

A trasa Świętokrzyska wpompuje tylko więcej aut w zakorkowane na amen Powiśle i Tamkę. IMO budowanie jej to pomysł poroniony, nie tylko ze względów ekologicznych, ani finansowych - ta trasa NIC nie zmieni, a przeje niemałe pieniądze, które można by przeznaczyć na potrzebniejsze rzeczy.


Na Kijowskiej w godzinach szczytu jest większy korek niż na Tamce. Na Tamce jest mniejszy z tą różnicą, że jest w 2 strony a na Kijowskiej w jedną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 19, 2008 14:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Troche kija.

Moim zdaniem pomysl na ta ulice (nie trase, czy arterie) jest dobry, np. z punktu widzenia urbanistycznego dobrze strukturyzuje przestrzen na wschod od dworca wschodniego, gdzie obecnie jest kicha i jakies stare magazyny bez dobrego dojazdu. Natomiast gorzej z realizacja, bo moim zdaniem ta ulica powinna gradualnie zmniejszac swoja przepustowosc w kierunku centrum, w okolicy Stadionu zas ograniczyc ja do minimum, byc moze zamknac przejazd (choc naturalnie on sie tez zamyka na Tamce). W ten sposob bylby to zjazd z obwodnicy miejskiej do centrum dzielnicy, a nie przelotowka przez centrum.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 17, 2009 0:40 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://www.zw.com.pl/artykul/2,335615_Prazanie_uratowali_Mlyn_Michla.html

Cytuj:
Prażanie uratowali Młyn Michla
Aleksandra Pinkas 16-02-2009, ostatnia aktualizacja 16-02-2009 22:26

Stary młyn na Szmulkach trafi do rejestru zabytków. Prażanie chcą urządzić w nim centrum kultury. Ale ich pomysł może pokrzyżować budowa Trasy Świętokrzyskiej.

O objęcie ponadstuletniego Młyna Michla przy ul. Objazdowej 1 opieką konserwatora prażanie starali się od kilku lat. – Budynek stanowi przykład unikatowej zabudowy przemysłowej z końca XIX wieku. Nie mogliśmy spokojnie patrzeć, jak popada w ruinę – wyjaśnia Tomasz Peszke ze stowarzyszenia mieszkańców Michałowa. Pod koniec ubiegłego roku społecznicy wystąpili z wnioskiem o wpis obiektu do rejestru zabytków.

Ich inicjatywę poparła wojewódzka konserwator Barbara Jezierska.– Jeszcze w tym miesiącu rozpoczniemy odpowiednie postępowanie. Na razie zbieramy potrzebne dokumenty – zapowiada jej rzeczniczka prasowa Monika Dziekan.

Stowarzyszenie mieszkańców Michałowa ma już pomysł na rewitalizację starego młyna.

– Chcemy urządzić w nim lokalne centrum kultury, które będzie działało jak znany w naszej dzielnicy Koneser – tłumaczy Peszke. Gotowa jest też koncepcja architektoniczna nowej placówki. – Przygotowaliśmy ją we współpracy z okolicznymi mieszkańcami – mówi Karol Langie, architekt i autor projektu.

W starym młynie mogłyby się znaleźć m.in. sale gier towarzyskich, studio muzyczne, mediateka, przedszkole, galerie oraz gościnnie otwarte pracownie dla artystów. A na zewnątrz kawiarnie i kluby oraz amfiteatr, w którym odbywałyby się koncerty na świeżym powietrzu.Mieszkańcy Pragi-Północ chcą też odnowić sąsiadujący z młynem, dziś nieco dziki, park.

– Uporządkujemy klomby i alejki. Zbudujemy fontannę, boisko oraz plac zabaw dla dzieci. Będzie to idealne miejsce odpoczynku i rekreacji – opowiada Langie.

Projekt rewitalizacji Młyna Michla może jednak pokrzyżować planowana w tym miejscu budowa Trasy Świętokrzyskiej. Jej praski odcinek będzie przebiegał dokładnie przez działkę, na której znajduje się obiekt.– Zakłada on wyburzenie dwóch starych budynków znajdujących się obok młyna. Nie możemy na to pozwolić – zapowiada Peszke. Stowarzyszenie mieszkańców Michałowa chce, żeby miasto zmieniło projekt budowy trasy tak, by omijała wiekowy obiekt.

– Przygotowujemy pismo w tej sprawie. Pod koniec miesiąca wyślemy je do Biura Ochrony Środowiska – tłumaczy Peszke.

Mieszkańców popierają też władze Pragi-Północ.

– Prowadzimy rozmowy na ten temat z ratuszem –zdradza rzecznik dzielnicy Beata Bielińska-Jacewicz.


Czy ktoś wie, jakie w tym wypadku są możliwości rozwoju sytuacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL