Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: So lis 03, 2012 16:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Nie dotyczy samej ul. Świętokrzyskiej, lecz tzw. Trasy Świętokrzyskiej:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,12788547,Trasa_Swietokrzyska_nie_moze_byc_szeroka_jak_autostrada.html
Cytuj:
Trasa Świętokrzyska nie może być szeroka jak autostrada

Mieszkańcy Szmulek protestują przeciw projektowi budowy Trasy Świętokrzyskiej. "Nie chodzi nam o to, by nie budować tej drogi w ogóle. Miasto projektuje nam jednak szeroką arterię z ekranami dźwiękowymi pompującą ruch do Śródmieścia. To nikomu nie wyjdzie na dobre" - tłumaczą członkowie Praskiego Stowarzyszenia Mieszkańców "Michałów".

Stowarzyszenie wystosowało niedawno apel do radnych Warszawy, wnosząc o "odstąpienie od tej inwestycji w obecnym kształcie". - Nie chodzi nam jednak o to, żeby całkowicie zablokować budowę tej trasy - wyjaśniają. I zwracają uwagę na liczne błędy w projekcie nowej drogi. "Praktycznie nie nadaje się on do realizacji. Inwestycja w tym kształcie budzi obawy co do opłacalności i zgodności ze strategią miasta" - krytykują w swoim apelu podpisanym przez 500 osób.

Projektanci z firmy Baks narysowali trasę, która wyglądem i parametrami przypomina bardziej autostradę niż miejską ulicę w sercu Pragi. Korytarz drogi ma miejscami aż 60 metrów szerokości. Szerokie pasy ruchu (po dwa w każdym kierunku) i łagodne łuki mają zachęcać kierowców do szybkiej jazdy (drogę przystosowano do prędkości projektowej 60 km/h, choć w tym rejonie wymogiem jest 50 km/h). Podobnie jak na otwartej niedawno autostradzie A2 niemal na całej długości trasy zaprojektowano ekrany akustyczne: miałyby stanąć m.in. przy zabytkowych kamienicach na Targowej i Brzeskiej. Brakuje za to przejść dla pieszych, a w wielu miejscach dla wygody kierowców przesunięto ścieżki rowerowe. "Cała trasa jest projektowana z bezwzględnym priorytetem dla samochodów. Piesi, rowerzyści i komunikacja miejska są na dalszym planie" - podsumowuje stowarzyszenie Michałów.

W swoim apelu stowarzyszenie wypunktowało, co trzeba poprawić w projekcie. Chodzi m.in. o zwężenie trasy (nawet do jednego pasa ruchu w każdą stronę). Taki przekrój będzie też mieć lewobrzeżna cześć "trasy": po zakończeniu budowy metra na ul. Świętokrzyskiej i Tamce kierowcom zostanie po jednym pasie ruchu. Mieszkańcy proponują też, by zwęzić same pasy ruchu: zamiast 3,5 metra powinny mieć nie więcej niż 3 m. Dla autobusów i tramwajów powinien powstać wydzielony pas między jezdniami. W projekcie jest tam trawa, bo miasto odłożyło na później budowę linii tramwajowej, która miałaby tędy biec na Targówek i do Ząbek. Dla kierowców stowarzyszenie proponuje parking przy Zabranieckiej, gdzie można by się przesiąść w tramwaj lub pociąg. Miasto nie ma jednak w planach takiej inwestycji.

Budowa trasy w takim kształcie pozwoliłaby według mieszkańców uratować zielony skwer przy Kawęczyńskiej i zabytkowe zabudowania Młynu Michla. Byłaby też znacznie tańsza niż aktualny wariant. Dziś ratusz planuje wydać na budowę drogi ponad 400 mln zł.

Zwężenie planowanej trasy może paradoksalnie wyjść na dobre również kierowcom. - Wielu ludziom wciąż wydaje się, że nowe szerokie drogi sprawią, iż korki znikną. Jednak z badań ekspertów wynika coś innego. Więcej pasów ruchu może zachęcić więcej osób do jazdy samochodem. A to może oznaczać większe, a nie mniejsze korki - twierdzą mieszkańcy Szmulek.

Obrazek

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 19, 2014 16:56 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
"Nowa" wersja projektu środkowego odcinka - od metra Stadion do Dworca Wschodniego. Równie kiepska jak poprzednie:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... rzyska.zip

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 09, 2015 7:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,667886-T ... uzsza.html

Cytuj:
Trasa Świętokrzyska będzie dłuższa

koz 07-06-2015, ostatnia aktualizacja 08-06-2015 11:14

Podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę Trasy Świętokrzyskiej na odcinku od Dworca Wschodniego do ul. Zabranieckiej.

Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych prace za kwotę 76 mln zł w ciągu 28 miesięcy wykona firma Strabag.
Urzędnicy dodają, że zostanie zmieniony już istniejący projekt budowy. "Projekt zamienny powinien uwzględniać m.in. następujące wytyczne: rezerwa pod trasę tramwajową na odcinku od al. Tysiąclecia do ul. Objazdowej ma być zlokalizowana w pasie dzielącym; skrzyżowanie trasy z ul. Otwocką należy zastąpić skrzyżowaniem z ul. Objazdową; w projekcie powinien być uwzględniony fakt, że w przyszłości trasa tramwajowa zostanie poprowadzona wzdłuż ul. Objazdowej do ul. Kawęczyńskiej i dalej na wschód przez tunel pod torami kolejowymi do ul. Zabranieckiej; na odcinku od ul. Objazdowej do ul. Zabranickiej jezdnie powinny być przesunięte jak najbliżej południowej granicy terenu przeznaczonego pod inwestycję; należy dążyć do zminimalizowania szerokości ulicy; należy zastosować rozwiązania, które pozwolą uniknąć budowy ekranów" - informują urzędnicy miejscy.
Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania decyzji środowiskowej i zgromadzenia dokumentów niezbędnych do wystąpienia o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL