zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=925
Strona 31 z 33

Autor:  gromanik [ Pt lis 18, 2011 20:43 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

To ciekawe, bo ten sam radny jakiś czas temu wykazywał, że te dwa pasy są właśnie tym, co zapewnia przejezdność 2 pasów prowadzących na most Grota - po poszerzeniu wiaduktu wjazd już zaczyna się zatykać - jak zlikwidują buspas, to nie zdziwiwiłbym się, gdyby się zatkał wjazd na most, a skutkiem tego także Modlińska.

Płochocińską moim zdaniem blokuje wyjazd ul. Kasztanowej, który nie ma pasa włączania, więc samochody wjeżdzają na buspas, a potem ich kierowcy zaczynają się z buspasa przemieszczać na sąsiedni pas

Autor:  Piwoslaw [ Cz lis 24, 2011 7:51 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Cytuj:
Internauta pyta o buspas. "Pokażcie wyliczenia"

Dopiero co urzędnicy zapowiedzieli start nowego buspasa na ul. Górczewskiej, a już słychać głosy protestu. Jeden z internautów, powołując się na doświadczenia kierowców, tłumaczy, że korków tam nie ma, ale za to po wprowadzeniu nowej organizacji mogą zacząć się tworzyć. I domaga się upublicznienia analizy potwierdzającej słuszność wprowadzenia pasa dla autobusów od 1 grudnia.
Marcin napisał(a):
Marcin
Szanowni Państwo, w związku z planowanym uruchomieniem buspasa na 4-kilometrowym odcinku ulicy Górczewskiej od skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich do ulicy Młynarskiej, jako wieloletni mieszkaniec osiedla Górce Nowe zwracam się z prośbą o przedłożenie dokumentacji dotyczącej inwestycji w buspas na tej ulicy, przedstawiającej wyniki analiz, które potwierdzają słuszność wprowadzenia buspasa w tym ciągu komunikacyjnym.

Jak Państwo z pewnością doskonale wiecie, na stronach internetowych pojawiło się bardzo wiele głosów w temacie sensowności wprowadzenia tego rozwiązania, popartych doświadczeniami kierowców którzy pokonują od lat ten odcinek ulicy Górczewskiej twierdząc, że nie powstają „korki", które powodują spowolnienie samochodów, jak również autobusów. Wręcz przeciwnie wskazują że ul. Górczewska należy raczej do arterii na których ruch przebiega płynnie (no może za wyjątkiem chyba jednego tygodnia w 2009 roku, o ile dobrze pamiętam, kiedy to zostały niefortunnie ustawione światła na skrzyżowaniu z ul. Elekcyjną, co powodowało „korek" nawet już od skrzyżowania z ul. Konarskiego – pamiętny tydzień).

Zauważmy że na tym odcinku mamy, licząc tylko do skrzyżowania z ul. Prymasa Tysiąclecia, około 8-10 prawo-skrętów, co w pierwszej kolejności nie pozostaje bez znaczenia na działanie buspasa. Idąc dalej do najbardziej newralgicznego punktu na tym odcinku, czyli skrzyżowania z Prymasa Tysiąclecia, tu pytanie od którego odcinka wytyczanego właśnie buspasa, auta skręcające w kierunku Dw.Zachodniego, będą mogły wjeżdżać na pas buspas aby skręcić w prawo? Podejrzewam, że na tym odcinku pomiędzy ulicami Elekcyjną, a Prymasa Tysiąclecia, będzie po wprowadzeniu totalny korek, a mianowicie auta nie chcąc łamać przepisów wjazdu na buspas będą zwlekały ze zmianą pasa ruchu, co z pewnością spowoduje blokowanie pasa do jazdy na wprost, a w konsekwencji autobus na tym odcinku będzie stał w „korku" razem z samochodami osobowymi, czy to na buspasie, czy na pasie środkowym do jazdy na wprost w kierunku Młynarskiej.

Zapraszam na ul. Górczewską jeszcze przed oficjalnym otwarciem buspasa na obserwacje co się dzieje, i porównanie tego do sytuacji kiedy buspasa nie było, wystarczyło wymalowanie oznakowania poziomego planowanego buspasa, aby zaobserwować jak zmieniła się płynność ruchu.

Jeszcze na koniec jedna kwestia, która wydaje się dosyć istotna, a mianowicie w dniu dzisiejszym zauważyłem że znaki poziome są niezgodne ze znakami pionowymi, a sytuacja taka z punktu widzenia kodeksu ruchu drogowego jest niedopuszczalna, gdyż znaki poziome są niejako uzupełnieniem znaków pionowych i muszą być z nimi zgodne, w przeciwnym razie tzn. niezgodności, sytuację taką winno się zgłosić do zarządcy drogi, tu za przykład mogę podać skrzyżowanie z ul. Elekcyjną, znak poziomy – nakaz skrętu w prawo, w Elekcyjną, znak pionowy kilka metrów wcześniej, jazda na wprost oraz skręt w prawo? Odsyłam również m.in. do stron internetowych, gdzie pod informacją o planowanym otwarciu od 1 grudnia buspasa jest sporo ciekawych spostrzeżeń kierowców, które jak mi się wydaje zupełnie nie zostały wzięte pod uwagę przy planowaniu buspasa na tym odcinku.

Z niecierpliwością oczekuję na wyniki analiz które jednoznacznie wskazują na słuszność wdrożenia rozwiązania jakim jest buspas na tym odcinku ul. Górczewskiej.

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,internauta-pyta-o-buspas-quot-pokazcie-wyliczenia-quot-,328811.html

Autor:  legalnycyklista [ Pn sty 16, 2012 10:17 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Szybko nie powstaną a jeśli powstaną to i tak je "zawiesimy"...
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10969243,Marszalkowska_zamkna_wczesniej__Jeszcze_wieksze_korki_.html napisał(a):
Tuż po Euro 2012 na kłopoty muszą się przygotować jeżdżący mostem Łazienkowskim. W wakacje przeprawa ma być remontowana połówkami. W czasie prac będzie można korzystać z jednej jezdni, na której zostaną wyznaczone po dwa pasy w każdym kierunku. Tymczasowo zniknie stamtąd buspas.

Autor:  KrOOliK [ Pn sty 16, 2012 13:15 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

No to jest jednak dość logiczne, że na ten czas bus pasu nie będzie. Ciekawe czy zostawią 3 pasy, bo 4 się chyba nie zmieszczą?

Autor:  legalnycyklista [ Pn sty 16, 2012 19:20 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Po dwa wąskie pasy w obie strony. Podobnie było na samym moście w czasie wymiany nawierzchni x lat temu.

Czy to, że w sytuacji zagrożenia większymi korkami likwiduje się/pomija w organizacji ruchu bus-pasy realizowane jest w imię zasady "stoimy razem solidarnie" by kierowcy czasem nie uznali autobusu za lepszy środek transportu?

IMHO powinno się zachęcić ludzi chociaż w tym czasie do przesiadki.

Autor:  Piwoslaw [ Pn sty 16, 2012 19:29 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Zamknąć most dla samochodów prywatnych! Jak most Ś-D!

I tak samo z mostem G-R podczas jego remontu!

I jeszcze rowerobuspasy na Gdańskim i Świętokrzyskim!

Autor:  pisii35 [ Cz sty 26, 2012 21:56 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

a wtedy będzie ścisk z busach, pociągach, a najszybciej na drugi brzeg dotrzemy samolotem z Krakowa...

Autor:  axxenfall [ Śr maja 16, 2012 19:08 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Jak wspomniał Wildzi w innym wątku...

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 45148.html

Cytuj:
Buspas na Żwirki i Wigury całą dobę przez miesiąc

[...] - Buspas powstał w związku z Euro 2012 na wniosek władz UEFA. Będzie funkcjonował przez całą dobę jedynie podczas trwania mistrzostw, od 2 czerwca do 2 lipca, później zostanie zlikwidowany. [...]


Gdyby wytyczyli te pasy wcześniej, 175 zapewne osiągałoby czas jazdy z Centralnego taki sam jak pociągi jeżdżące tunelem za ćwierć miliarda. A przy okazji pozostałe autobusy jeżdżące Żwirkami stałyby się znacznie bardziej atrakcyjne. Ale to Warszawa, tu pieniędzy jest zawsze za dużo (nie można przecież np. wykorzystać okazji i zostawić tych pasów, przynajmniej jako funkcjonujących w godzinach szczytu -- trzeba się pozbyć nadwyżki budżetowej i natychmiast je zamalować).

Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Wojtek [ Cz maja 17, 2012 9:01 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Cytuj:
Gdyby wytyczyli te pasy wcześniej, 175 zapewne osiągałoby czas jazdy z Centralnego taki sam jak pociągi jeżdżące tunelem za ćwierć miliarda


Istotna w tym przypadku była przede wszystkim bariera mentalna. Jednak tam są dwa pasy dla ruchu samochodów i duży ruch. poza tym - uwaga - argument w stylu SISKOM - to jest droga dojazdowa do obwodnicy (Łazienkowska). Galas za to zostałby zwolniony nie 100 razy, ale pewnie z 10000 razy, a może nawet 100000 razy.

Autor:  axxenfall [ Pt maja 18, 2012 6:31 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Wojtek napisał(a):
Jednak tam są dwa pasy dla ruchu samochodów i duży ruch.


Przy czym bardzo duża część tego ruchu to ruch autobusowy - obstawiam, że obsługuje co najmniej połowę osób tamtędy jeżdżących (a po wytyczeniu pasa dla autobusów wydajność by wzrosła). Zaś akurat liczba pasów ruchu w warszawskim trybie myślenia nie ma większego znaczenia - tak samo ZDM tłumaczył, że w Dolinie Służewieckiej nie można wytyczyć buspasu, bo przecież są tylko <i>trzy</i> pasy w każdym kierunku i duży ruch (z czego tylko 40% jest obsługiwane przez autobusy...). Sądzę, że pasażerowie by szybko docenili zmianę.

Pozdrawiam,
Maciek

Strona 31 z 33 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/