zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

[pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=925
Strona 30 z 33

Autor:  PMN76 [ Śr kwi 13, 2011 8:17 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Według Bemowo News latem ma powstać buspas na Górczewskiej od Powstańców Śląskich do Młynarskiej. Z tekstu wynika, że dokumentacja nie jest jeszcze zatwierdzona. Myślicie, że jest szansa na dopuszczenie tam ruchu rowerów, ewentualnie wyznaczenie "przy okazji" pasa dla rowerów? Podróż ścieżką wzdłuż tej ulicy jest delikatnie mówiąc upierdliwa i takie rozwiązanie bardzo by poprawiło komunikacje w tym miejscu.

Autor:  Wojtek [ Śr kwi 13, 2011 16:06 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Ponieważ jest ścieżka, przewiduję "nie da się".

Autor:  axxenfall [ Śr wrz 14, 2011 7:26 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

http://www.zw.com.pl/artykul/2,630419_G ... ntrum.html

Cytuj:
Górczewska z buspasem do centrum
kmaj 14-09-2011, ostatnia aktualizacja 14-09-2011 00:18

W październiku drogowcy planują wymalować na Górczewskiej buspas – od ratusza Bemowa do ul. Leszno.

– Całodobowy buspas będzie obowiązywał tylko na jezdni w stronę centrum – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. – Projekt pasa jest gotowy. Czekamy jeszcze tylko na akceptację miejskiego inżyniera ruchu – twierdzi.

Ta powinna nastąpić w ciągu dwóch tygodni. Buspas ma ułatwić dojazd komunikacją miejską przez Górczewską do Trasy W-Z, która od jesieni będzie przeznaczona tylko dla autobusów i tramwajów.

Pomysł wywołał ostrą krytykę części internautów.

„Na Górczewskiej między ratuszem Bemowa i al. Prymasa nie potrzeba żadnego buspasa. Ruch dałoby się usprawnić, zmieniając ustawienia świateł" – pisze Marek z Lazurowej.

Nie brakuje głosów, że buspas na Górczewskiej nałoży się na zamknięcie tuneli na Dźwigowej. Tymczasem to właśnie przez Górczewską i al. Prymasa kierowcy omijają Dźwigową. Tunele miały zostać otwarte we wrześniu. Ale wykonawca nie radzi sobie na arcytrudnym, podmokłym terenie.

– Będzie dobrze, jeśli skończymy w listopadzie – powiedział nam wczoraj wicedyrektor Zarządu Dróg Miejskich Mirosław Kazubek.

Autor:  Wojtek [ Śr wrz 14, 2011 8:36 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Cytuj:
Tymczasem to właśnie przez Górczewską i al. Prymasa kierowcy omijają Dźwigową.


Trochę daleki i uciążliwy to objazd, zwłaszcza, że Połczyńska chyba mniej zakorkowana. To tyko obrazuje jak przydałoby się połączenie kolejowe Bemowa ze Służewcem w ramach obwodnicy kolejowej (dużej i nieistniejącej).

Autor:  PMN76 [ Śr wrz 14, 2011 10:06 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

No to będą kierowcy autobusów mieli na mnie używanie. Jeżdżę tamtędy często, a nie bardzo sobie wyobrażam śmigać tam zgodnie z przepisami czyli środkowym pasem :cry:

Autor:  MB [ Śr wrz 14, 2011 22:16 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Tylko co z tego jak będzie buspas na Górczewskiej, jak i tak wszystko się korkuje na Lesznie przed Kercelakiem - tylko tam już trzeba więcej odwagi żeby wyznaczyć buspas, bo są 2 pasy.
Samą Górczewską ostatnio się jeździ bez większych problemów.

Cytuj:
No to będą kierowcy autobusów mieli na mnie używanie. Jeżdżę tamtędy często, a nie bardzo sobie wyobrażam śmigać tam zgodnie z przepisami czyli środkowym pasem :cry:


No ale przecież tam jest ścieżka prawie na całej długości. Wiem że marnej jakości, ale zgodnie z przepisami to właśnie nią się jedzie.

Autor:  legalnycyklista [ Śr wrz 14, 2011 22:32 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

W kierunku do centrum:
1. musisz z niej zjechać przy Płockiej - dalej jest de facto ślepa
2. śmieszka jest po lewej* i nie jest w związku z tym obowiązkowa
2,5. a B-9** obowiązują od księcia Janusza do Prymasa Tysiąclecia

3. Z 5-letniego doświadczenia (studia na WAT) mogę polecić wybór Młynarska-Obozowa-Radiowa, jeśli tylko nie jest zbyt na około. O wiele lepsze rozwiązanie - dość spokojną ulicą bez pseudorowerowych udogodnień.


*-poza krótkim wybrykiem przy Wola Parku
**-zakaz wjazdu dla rowerów

Autor:  PMN76 [ Cz wrz 15, 2011 6:43 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

Kiedy tylko mogę rzeczywiście wybieram Obozową.
Czasem jednak jak się spieszę wjeżdżam do Warszawy Górczewską i tak jak napisałeś, ścieżka jest po lewej (zaczyna się przy Tesco) i na dobrą sprawę nie ma nawet jak na nią legalnie wjechać. Nawet gdyby jednak wjazd był to słowem kluczem jest tutaj POŚPIECH. Żadna warszawska droga rowerowa nie nadaje do szybkiego i zarazem bezpiecznego przemieszczenia się z punktu A do B, więc zostaje ulica.
A w kwestii legalności. Owszem ścieżka jest przy jezdni z drugiej strony, więc (chyba) nie mam obowiązku korzystania z niej, jednak wydaje mi się, że już na wysokości ul. Góralskiej wisi zakaz dla rowerów. Więc tak czy tak jeżdżę tam nielegalnie, a teraz dodatkowo będą jeszcze trąbić kierowcy autobusów.

Autor:  Groob [ Śr lis 02, 2011 20:42 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-15537747

Po likwidacji blisko 6-kilometrowego buspasa na autostradzie M4 w obszarze Londynu (na polecenie konserwatywnego ministra transportu UK Hammonda, zresztą wyjątkowego idioty), okazało się, że samochody zaoszczędziły średnio 60 (słownie: sześćdziesiąt) sekund.

Autor:  R2D2 [ Wt lis 15, 2011 9:11 ]
Tytuł:  Re: [pr] Nowe buspasy szybko nie powstaną...

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 20758.html

15.11.2011 06:35 radny pisze do prezydent

Radny prosi o likwidację części buspasa na Modlińskiej
Radny Białołęki wystąpił do Ratusza z prośbą o likwidację części buspasa na Modlińskiej. - Żeby zmniejszyć korek - argumentuje. - To nieodpowiedzialne - komentuje wiceburmistrz dzielnicy. A urząd miasta odpowiada: Przeanalizujemy.

- Sam się zdziwiłem, że doszedłem do takiego wniosku - opowiada radny Wojciech Tumasz z Gospodarności. Radny zwrócił się do Ratusza o likwidację części buspasa na Modlińskiej. Chodzi o 400-metrowy odcinek pomiędzy ulicą Kowalczyka a Kanałem Żerańskim, na którym jezdnia zwęża się do trzech pasów ruchu (jeden z nich to buspas).

Dlaczego? Żeby było szybciej.

Ulga dla kierowców

"Samochody na odcinku ok. 400 m muszą zjechać na sąsiednie pasy ruchu (3-ci pas jest pasem autobusowym), aby za kanałem Żerańskim znów mieć do dyspozycji 3 pasy ruchu (4-ty pas
jest pasem autobusowym). Zagęszczenie ruchu tuż za skrzyżowaniem z ul. Kowalczyka
negatywnie wpływa na płynność ruchu na ulicach: Modlińskiej i Płochocińskiej" - napisał do prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz radny. - "Dodatkowo na ul. Płochocinskiej, gdzie nie ma pasa autobusowego, korek samochodowy powoduje znaczne opóźnienia w kursowaniu autobusów. Stąd też likwidacja krótkiego odcinka pasa autobusowego na ul. Modlińskiej przyczyniłaby się do poprawy
ogólnych warunków ruchu jadących ul. Modlińską".
- Pasażerom nie przyniesie to szkody, bo wyjeżdżające z przystanków autobusy mają i tak pierwszeństwo, a pomoże kierowcom - przekonuje na podstawie swoich własnych porannych obserwacji Tumasz.

Dzielnica: to nieodpowiedzialne

Dzielnica Białołęka o obserwacjach i wniosku radnego nic nie wiedziała. - Dowiaduję się o tym od Państwa - mówi Piotr Jaworski, wiceburmistrz Białołęki. I komentuje: - Na gorąco można powiedzieć, że to nieodpowiedzialny pomysł. To jest odcinek, przez który przejeżdża 50-60 autobusów na godzinę - mówi. - Likwidacja buspasa może ulży trochę kierowcom, ale utrudni komunikację - przekonuje. - Poza tym takie zmiany powinny być konsultowane z mieszkańcami - podsumowuje Jaworski.

Białołęka postulatów radnego nie poprze. A Ratusz? Wniosek Wojciecha Tumasza trafi do biura drogownictwa. - Przeanalizujemy, czy takie rozwiązanie jest uzasadnione - mówi Agnieszka Kłąb, rzeczniczka prasowa urzędu miasta.

Strona 30 z 33 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/