Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lip 14, 2008 12:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2574
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/269080.html

Cytuj:
Warszawa stawia na buspasy

Konrad Majszyk, Maciej Miłosz

13-07-2008, ostatnia aktualizacja 14-07-2008 11:59

Od czasu wytyczenia buspasa przejazd autobusem ul. Modlińską skrócił się o dziesięć minut, a średnia prędkość wzrosła z dziewięciu do 21 km/godz. Takie wyliczenie podało Zielone Mazowsze.

Zarząd Transportu Miejskiego wyznaczył pas dla autobusów na Modlińskiej trzy lata temu. Od tego czasu większa punktualność i krótsze czasy przejazdów przyczyniły się do zwiększenia liczby pasażerów – na odcinku od ul. Światowida do Obrazkowej o 900 osób, a na odcinku od Obrazkowej do Żerania o 1,6 tys. osób. Ekolodzy szacują, że wytyczenie pasa na Modlińskiej przyniosło podobny efekt jak zakup 20 nowych autobusów.

Przez wprowadzenie pasa dla autobusów na Modlińskiej zwolniły samochody. Tkwiący w korkach kierowcy aut raczej nie zjeżdżają na buspas. Dlaczego? W obawie przed mandatami. Ratusz płaci policyjnej drogówce za pilnowanie porządku na Modlińskiej.

– Gdyby nie policja, przepis byłby na pewno lekceważony. W godzinach szczytu autobus to jedyny rozsądny środek, by dostać się do centrum – opowiada mieszkający na Tarchominie Wojciech Bójko.

To niejedyny sukces ZTM we wprowadzaniu udogodnień dla komunikacji publicznej. Na Trasie W-Z po wydzieleniu pasów tylko dla tramwajów wzrosła liczba przejeżdżających w szczycie przez most Śląsko-Dąbrowski.

Jeszcze osiem miesięcy temu było to 2 tys., a dziś – aż 7,2 tys. osób. Jednocześnie liczba aut przejeżdżających tamtędy w ciągu godziny spadła z 1,7 do 1,2 tys. W jednym samochodzie jadącym Trasą W-Z jechało średnio półtorej osoby. Tymczasem w dwuwagonowym tramwaju mieści się do 240 osób.ZTM zapowiada wyznaczanie kolejnych pasów tylko dla komunikacji publicznej. Ten proces miał się zacząć w 2009 roku – przy okazji rozpoczęcia budowy drugiej linii metra – ale ratusz może z tej inwestycji zrezygnować z powodu zbyt wysokich cen zaproponowanych w przetargu. Mimo to urzędnicy nie rezygnują.

Do 2012 roku planujemy wprowadzić buspasy na ponad 20 ruchliwych ulicach – zapowiada rzecznik ZTM Igor Krajnow.

ZTM zapowiada wyznaczenie buspasów m.in. wzdłuż Towarowej, Górczewskiej, Al. Jerozolimskich, Radzymińskiej i Targowej.

– Warszawa jest strasznie opóźniona, jeśli chodzi o pasy dla autobusów – stwierdza szef Zielonego Mazowsza Aleksander Buczyński. – W stolicach zachodniej Europy na jednego mieszkańca przypada 20 razy więcej pasów autobusowych niż u nas. My mamy zaledwie 20 km, a oni 400 km.


A ja się łudziłem, że znaczną część wprowadzą do końca 2008 roku...

Pozdrawiam,
Maciek

(Jeżeli gdzies już był wątek o nowych buspasach, proszę o przeniesienie postu.)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Ostatnio edytowano Pn lip 14, 2008 14:18 przez axxenfall, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 14, 2008 13:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Witam,

W Berlinie pasow autobusowych jak mrowkow, ale za to autobusow tak dosc skapo (bo wiekszosc ruchu obsluguje S-Bahn, U-Bahn i Tram).

Pozdro

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 06, 2008 7:46 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Studium TransEko jest już w całości dostępne "dla ludu" na stronie ZTM:

http://www.ztm.waw.pl/raport.php

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 06, 2008 9:42 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 23:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
TransEko napisał(a):
Podstawowe wady wprowadzania wydzielonych pasów dla autobusów to:
[...]
3. Ograniczenie przepustowości ulicy (w przypadku zabrania jednego z pasów ruchu na
potrzeby pasa autobusowego).


Nie rozumiem? W jakim sensie? Wydaje mi się, że przepustowość wzrasta, (liczona w ilości pasażerów), jedyne co może spadać to przepustowość liczona w samochodach na godzinę. Ale to już wymagałoby doprecyzowania w tego typu dokumencie.

Dziwi mnie też trochę kolejność wymienionych zalet wprowadzenia buspasów - nr.1 to "poprawa wizerunku transportu publicznego". Wydaje mi się, że to jest rezultat zalet nr 3 i 4. Lista nie jest alfabetyczna, więc czytającemu może wydawać się stworzona wg. klucza: od najważniejszej do najmniej ważnej zalety. A przecież najważniejszą zaletą wyznaczania buspasów nie jest chyba bycie elementem kampanii wizerunkowej? :-)

Ciekawe co z tym dalej będzie - ZTM jakoś groźnie pisze, że to tylko takie opracowanie. Czy to oznacza, że będą bardziej radykalni, czy wręcz przeciwnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sie 06, 2008 10:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Podstawowe wady wprowadzania wydzielonych pasów dla autobusów to:
[...]
3. Ograniczenie przepustowości ulicy (w przypadku zabrania jednego z pasów ruchu na
potrzeby pasa autobusowego).


To jest dokadnie pochodna tego, co udalo mi sie posrednio zawrzec w analizie:
http://www.zm.org.pl/?a=gddkia_wariant0

Po prostu prognozy ruchu sa robione monomodalnie - tylko dla ruchu samochodow na godzine, a nie dla ruchu pasazerow na godzine. Stad sa zawyzone i stad takie za-szerokie ulice w Warszawie powstaja.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 04, 2008 23:24 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 23:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Może jednak uda się w tym roku?

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5661480,Wojna_o_nowe_buspasy.html

Cytuj:
Wojna o nowe buspasy
Jarosław Osowski
2008-09-04, ostatnia aktualizacja 2008-09-04 21:15

Stoisz w korku? To będziesz stać w jeszcze większym. Chyba że przesiądziesz się do komunikacji. Zarząd Transportu Miejskiego zapowiada wytyczenie nowych buspasów na Trasie Łazienkowskiej, w Al. Jerozolimskich i al. "Solidarności"
Jak się dowiaduje "Gazeta", decyzje w tej sprawie zapadną na najwyższym szczeblu w ratuszu. Ponieważ sprawa budzi duże kontrowersje, nowym buspasom zostanie poświęcone jedno z posiedzeń zarządu miasta w drugiej połowie września. Wśród urzędników ścierają się dwie koncepcje. Konserwatywną forsuje Zarządu Dróg Miejskich, który wolałby zwężać kolejne ulice dla samochodów "etapowo". Coraz więcej zwolenników zyskuje jednak scenariusz Zarządu Transportu Miejskiego, by komunikacja publiczna miała zdecydowanie większe fory niż dzisiaj. Stąd pomysł wytyczenia buspasów nawet na drodze szybkiego ruchu, którą teoretycznie jest Trasa Łazienkowska.

Wczoraj w ogromnym korku stał tam rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. - Idziemy w stronę tego, by znacznie rozszerzyć system buspasów. Popiera je duża część mieszkańców i ekspertów - podkreśla. I dodaje, że gorącą zwolenniczką tego rozwiązania jest też prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz. Naradzała się już w tej sprawie z Jackiem Wojciechowiczem, swoim zastępcą odpowiedzialnym za komunikację, i szefem ZTM Leszkiem Rutą. Ten ostatni dostał polecenie przygotowania kompleksowego projektu wprowadzania buspasów. - Ostateczną decyzję podejmie pani prezydent. Oczywiście po konsultacjach ze wszystkimi wiceprezydentami, inżynierem ruchu i służbami miejskimi - informuje Tomasz Andryszczyk. Zapowiada, że harmonogram prac przy kolejnych buspasach poznamy jeszcze w tym miesiącu.

Według dyrektora Ruty najpierw miałyby powstać na obu jezdniach al. "Solidarności" między Żelazną a pl. Bankowym, w Al. Jerozolimskich od pl. Zawiszy do Dworca Centralnego (dziś jest tam tylko fragment buspasa od Żelaznej do pl. Zawiszy), a także wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Kiedy to się stanie? - W tym roku. Mam nadzieję - odpowiada szef ZTM. - Na te ulice godzi się Zarząd Dróg Miejskich.

- Nasi pracownicy zrobili po tej informacji duże oczy - usłyszeliśmy od Adama Sobieraja z biura prasowego ZDM. Dodał, że nikt tu jeszcze nie widział projektu nowych buspasów. - A jeśli miałyby spowodować paraliż, nikt się na nie zgodzi. Choć bierzemy pod uwagę politykę miasta, w której komunikacja ma pierwszeństwo - zastrzega.

Drogowcy podobnie opierali się w zeszłym roku przed wyrzuceniem prywatnych samochodów z torów tramwajowych na Trasie W-Z. Efekt jest jednak nadspodziewanie dobry: liczba pasażerów znacznie wzrosła, bo tramwaje, które kiedyś stały w korku na moście Śląsko-Dąbrowskim, dziś przeprawiają się nim w kilka minut.

Pod koniec wakacji ZDM zablokował wytyczenie buspasa na Trasie AK. Zabiegał o to m.in. białołęcki radny Wojciech Tumasz, który proponował zagospodarowanie trzymetrowego pobocza. - Gdyby się to udało, mieszkańcy mojej dzielnicy wracaliby do domów 15 minut krócej. A tak tkwią w autobusach w korku razem z samochodami.

***

Czy wytyczanie nowych buspasów to dobry pomysł? Radny Wojciech Tumasz podpowiada, że jeden z nich mógłby powstać na ul. Waryńskiego od pl. Unii Lubelskiej do Trasy Łazienkowskiej. A gdzie kolejne? Czekam na listy: jaroslaw.osowski@agora.pl

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 05, 2008 9:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2036
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Radny Wojciech Tumasz


Pewna organizacja choc raz w innej (prawdziwej) roli. Mile. :-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2008 15:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2574
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Krótki przegląd prasy z wczorajszego spotkania mieszkańców Białołęki oraz urzędników dzielnicy, ZDM, ZTM i ZMiD, czyli dlaczego pasy dla autobusów szybko u nas nie powstają oraz dlaczego mamy tak wysokie wydatki na drogi:

http://www.zw.com.pl/artykul/244829,298 ... nocny.html

Piotr Szymaniak napisał(a):
– Dobrze, że ten most będzie, ale już teraz trzeba zrobić coś, żebyśmy nie musieli stać godzinami w korkach, by dotrzeć do centrum – powtarzali ludzie.

Stojący w korkach na Modlińskiej narzekają na zbyt małą liczbę policyjnych patroli, które zajęłyby się kierowcami blokującymi przejazd autobusów. – Ile czasu jedzie autobus z Nowodworów do stacji metra Marymont? – pytali Andrzeja Frankowa.

– Według rozkładu 25 minut – odpowiadał. Sala reagowała śmiechem, bo zdarza się, że nawet dwie godziny.

– Dlaczego zatem nie wydzielić pasa dla autobusów również na Trasie Armii Krajowej. W wakacje, gdy ruch przecież jest mniejszy i mniejsza jest liczba autobusów, przez most Grota-Roweckiego w ciągu godziny przejeżdża komunikacją 4700 osób – mówi białołęcki radny Wojciech Tumasz. – Tymczasem w samochodach tylko 6600 osób.

Mieszkańcy chcą specjalnego pasa dla autobusów na jezdni w stronę prawego brzegu Wisły, który obowiązywałby w godzinach popołudniowego szczytu, kiedy wszyscy wracają do domu.

– Pas miałby powstać z pasa bezpieczeństwa, po którym i tak nie można legalnie jeździć – argumentowali mieszkańcy. Na to jednak Zarząd Dróg Miejskich nie chce się zgodzić.


http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... lece_.html

Jacek Zawadzki napisał(a):
Głównym tematem spotkania miało być przedstawienie mieszkańcom stanu przygotowań do budowy nowego mostu i linii tramwajowej. Ludzi jednak bardziej interesowały autobusy. Domagali się przywrócenia na stare trasy linii 101 i 503. - Na nowych osiedlach są nowe linie, a ci ze starego Tarchomina jak mają jeździć? - argumentowali. Domagali się też ułatwień dla autobusów na moście Grota-Roweckiego i rondzie Starzyńskiego.

- Jak długo powinien jechać autobus pospieszny E-4 na Marymont? - pytała jedna z pasażerek. - 25 minut - odpowiedział jej Andrzej Franków, koordynator działalności przewozowej w ZTM. - Ja jechałam już nawet dwie godziny - narzekała pasażerka i domagała się wytyczenia buspasa na Trasie AK. Argumenty "za" podpowiadał radny Wojciech Tumasz. Przedstawiał dane, z których wynikało, że w wakacje 41 proc. podróżujących w ciągu godziny korzystało z komunikacji miejskiej. Udowadniał, że wytyczenie pasa dla autobusów nie pogorszy sytuacji kierowców, bo komunikacja miejska zajęłaby dotychczasowy pas techniczny, a dla samochodów zostałyby nadal trzy pasy. - To niemożliwe, bo zbliża się modernizacja trasy S8, będą ciągłe zmiany organizacji ruchu - argumentowali przedstawiciele ZDM. - Organizacja ruchu nie rozwiąże problemów, potrzebne są inwestycje - dodali.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2008 17:13 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:29
Posty: 245
"Organizacja ruchu nie rozwiąże problemów, potrzebne są inwestycje - dodali."

na całym świecie rozwiązuje...

dodatkowo zacząłem zauważać, że standardem na zachodzie zaczęło być instalowanie przez policję fotoradarów na autobusach, dzięki czemu kierowca autobusu jak ktoś mu wjedzie na buspas przyciska klawisz robiący zdjęcie, następnie policja wystawia mandat na podstawie tego zdjęcia. Prawie wszystkie autobusy np. w Londynie czy Turynie to już mają, na pewno jest to też wdrożone w Paryżu. A u nas nadal wszyscy widzą rozwiązanie w dodatkowych patrolach policyjnych przy drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 21, 2008 18:19 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 23:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Hubert Pollak napisał(a):
...standardem na zachodzie zaczęło być instalowanie przez policję fotoradarów na autobusach, dzięki czemu kierowca autobusu jak ktoś mu wjedzie na buspas przyciska klawisz robiący zdjęcie, następnie policja wystawia mandat na podstawie tego zdjęcia. Prawie wszystkie autobusy np. w Londynie czy Turynie to już mają, na pewno jest to też wdrożone w Paryżu.


Świetny pomysł! Myślę, że na to nawet byłyby większe szanse niż na zrobienie nowych buspasów...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Yahoo [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL