Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn mar 23, 2009 14:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,346374.html

Cytuj:
Straż robi zdjęcia kierowcom na buspasie
mk 23-03-2009, ostatnia aktualizacja 23-03-2009 14:38

Straż miejska kontroluje buspas w Al. Jerozolimskich. Każdy kierowca, który wjeżdża na pas, uwieczniony zostaje na zdjęciu zrobionym wideoradarem.

Strażnicy miejscy ustawili się pomiędzy rondem na wysokości Dworca Centralnego a pl. Zawiszy w kierunku Ochoty.

Funkcjonariusze robią zdjęcia wideorejestratorem wszystkim kierowcom wjeżdżającym na buspas.


Ciekawe, czy dożyję zamontowanych na stałe kamer robiących to samo codziennie, a nie od święta...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 23, 2009 21:05 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Straż z fotoradarem widziałem tez na Modlińskiej. Dwóch panów siedziało sobie w radiowozie, a sprzet robił fotki.

Straż ma też co najmniej jednego Partnera z zabudowanym takim rejestratorem i wbudowanym radarem. Nie trzeba nawet trójnoga wystawiać, parkuje się równolegle do pasa i to włącza.

Co się zaś tyczy stałych urządzeń, to byłyby bardzo pomocne, choć bez uzywania separatorów, na niewiele moim zdaniem się zdadzą. Kierowcy po prostu na 50m wcześniej zmienią pas na inny, a sto metrów dalej będzie nadal wolna amerykanka. Dlatego kluczowe jest by nie było można w dowolnej chwili opuścić buspasa, bo wtedy wjazd nań w dowolnym miejscu będzie oznaczał mandat. Poza tym wtedy wystarczy jeden fotoradar na każdym odcinku buspasa.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 02, 2009 14:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
Cytuj:
Nie ma policji i autobusy tkwią na buspasach
Krzysztof Śmietana2009-04-02, ostatnia aktualizacja 2009-04-02 13:02

Specjalne pasy dla komunikacji miejskiej to fikcja. Kierowcy prywatnych aut blokują przejazd autobusom. Ratusz po raz kolejny obiecuje, że pośle tam policję, ale zwleka z wytyczaniem następnych buspasów.

Po gminie Lesznowola z warszawską kartą miejską (02-04-09, 08:00) Pesa wygrała. Dostarczy 186 tramwajów (01-04-09, 22:24) Wiadukty na ul. Andersa w 2011 roku (01-04-09, 16:02) Nowych autobusów na razie nie będzie (31-03-09, 20:02) Miały być lekiem na korki, ale ci, którzy przesiedli się z aut do komunikacji, często są rozczarowani. Nawet autobusy linii ekspresowych utykają w korkach z innymi samochodami. Pogorszył się zwłaszcza dojazd z Tarchomina przez ul. Modlińską.

- Tak jest, od kiedy nie widać tam policji. Raz na jakiś czas pojawia się straż miejska, ale to nic nie daje - obserwuje białołęcki radny Wojciech Tumasz, który przed laty razem z innymi pasażerami wywalczył wytyczenie buspasa na Modlińskiej. Teraz znowu zbiera podpisy - tym razem w sprawie przywrócenia patroli policji. W zeszłym roku ratusz płacił jej za pilnowanie wolnej drogi dla autobusów.

Zablokowane są też inne buspasy prowadzące do centrum, m.in. wzdłuż ul. Sobieskiego czy Grójeckiej. W styczniu ratusz zarzekał się, że odnowi umowę z policją m.in. w sprawie stałych kontroli na tych ulicach. W drogówce twierdzą, że mogą się odbywać tylko sporadycznie, bo jest mnóstwo innych zadań.

Miejscy urzędnicy obiecują jednak, że to się jednak zmieni. Władze miasta dogadały się w końcu z policjantami. - Od 1 kwietnia obowiązuje nowa umowa w sprawie tzw. patroli ponadnormatywnych. Dostaną 7,6 mln zł m.in. za pilnowanie buspasów i nadzorowanie ruchu na skrzyżowaniach. Zapewne wkrótce będzie widać efekty ich działań - przewiduje Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza.

Urzędowi miasta nie spieszy się też z wyznaczaniem kolejnych buspasów. Jesienią szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta zapowiadał, że w tym roku będzie ich dwukrotnie więcej - 30 km. Kilku urzędników ZTM spędziło nawet cały miesiąc w Berlinie, gdzie podglądali podobne udogodnienia dla komunikacji miejskiej.

Na razie przy okazji remontu Trasy W-Z udało się wytyczyć buspas wzdłuż ul. Radzymińskiej z Targówka i wykleić tymczasowe oznakowanie dla autobusów w al. "Solidarności" z Woli. W urzędach utknęły za to przygotowania do utworzenia buspasów na Trasie Łazienkowskiej od pomnika Lotnika do Kinowej i na Trasie AK przed mostem Grota-Roweckiego. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas uznał, że przygotowany przez ZTM projekt uprzywilejowania komunikacji miejskiej wzdłuż tej pierwszej arterii zawiera mnóstwo błędów. Zlecono dodatkową analizę Politechnice Krakowskiej. - Sądzę, że pas autobusowy na Trasie Łazienkowskiej uda się wyznaczyć w wakacje - zapowiada Janusz Galas. W tym samym czasie ma on też powstać na Trasie AK - zająłby miejsce istniejącego pasa awaryjnego.

Dziś inżynier Galas ma się spotkać przedstawicielami ZTM w sprawie wydłużenia buspasów na ul. Sobieskiego (od Chełmskiej do ul. Gagarina) i w Al. Jerozolimskich (od mostu Poniatowskiego do Żelaznej). Liczy, że zostaną wytyczone jeszcze wiosną. Przyznaje jednak, że problemem jest ich kontrolowanie. - Powinno się to odbywać w sposób automatyczny, przy pomocy kamer - uważa. Na razie nie ma jednak na to szans. Od wjazdu na buspasy mogłyby też odstraszać gumowe krawężniki mocowane w jezdni, ale według Zarządu Oczyszczania Miasta przeszkadzają w odśnieżaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 02, 2009 16:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Czy tylko ja mam poczucie, że to groteska, aby miasto płaciło policji z pilnowanie buspasów? Ciekawe, kiedy wreszcie uda im się wyliczyć, że gumowe krawężniki wychodzą taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 02, 2009 16:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Dostaną 7,6 mln zł m.in. za pilnowanie buspasów i nadzorowanie ruchu na skrzyżowaniach.


7,6 mln złotych za kilka kilometrów buspasów!!! i nadzorowanie ruchu na skrzyżowaniach co I TAK ROBIĄ! Nie ma jak kampania wyborcza.

Naprawdę szkoda odciągać policję od meritum jej działalności dla kilku buspasów. nie można po prostu zacząć budować porządnych ulic z buspasami wydzielonymi etc. etc.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz cze 04, 2009 23:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Dla porządku dodaję link do dzisiejszej wiadomości od ZM:
Czekamy na usprawnienia na Sobieskiego >>

Bardzo mnie to ucieszyło i... zaskoczyło. Całodobowy bus-pas? Separatory? Kamery? ZDM popiera? W Warszawie? Nie lepiej zbudować estakadę? ;)

To brzmi zbyt pięknie, żeby mogło być prawdziwe :)

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 21:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Przyszła mi do głowy taka rzecz: bardzo ciekawe byłoby zbadanie, jak odseparowanie całodobowego bus-pasa wpłynie na prędkość, z jaką ul. Sobieskiego jeżdżą samochody poza godzinami szczytu, np. w nocy.

Może by zaproponować ZDM-owi zrobienie pomiarów przed i po? Analiza wyników byłaby bardzo pouczająca i mogłaby zwiększyć szanse na powielenie takiego rozwiązania na innych trójpasmówkach. W przypadku obniżenia prędkości pojazdów i lepszego stosowania się do ograniczeń prędkości, zysk byłby wiadomy - większe bezpieczeństwo i mniejszy hałas.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt cze 05, 2009 23:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Tylko nie wiem, czy "po cichu" ZDM nie przychyla się do woli większości kierowców i tzw. "zdrowego polskiego rozsądku" i nie preferuje prędkości rzędu 80-90 km/h na Sobieskiego. :x


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 29, 2009 11:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/10,376132_ ... stale.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Buspasy na stałe
Konrad Majszyk 26-06-2009, ostatnia aktualizacja 28-06-2009 18:31

Pasy autobusowe przy kinie Femina powinny zostać już na stałe – proponują ekolodzy. Ratusz wyklucza buspas w al. Jana Pawła II. Co z al. Solidarności? Oficjele się wahają.

Nowe tymczasowe buspasy dochodzą z czterech stron do tzw. koniczyny przy kinie Femina (to jezdnie wygięte w łuki po to, żeby stworzyć „remontową wyspę“ pośrodku). Z powodu tej inwestycji Zarząd Transportu Miejskiego wyłączył ruch tramwajowy na dwóch newralgicznych trasach: al. Jana Pawła II i al. Solidarności. Od 2 sierpnia tramwaje mają wrócić, a buspasy – zniknąć.

Terror samochodziarzy?

– Likwidacja buspasów po zakończeniu prac drogowych byłaby krótkowzrocznością – mówi Bartłomiej Kozek z organizacji Zieloni 2004. – Pasy dla autobusów w rejonie skrzyżowania przy Feminie ułatwiają życie pasażerom. Dlatego powinny zostać – przekonuje.

– Władze miasta mają okazję na udowodnienie, że nie dają się terroryzować lobby samochodowemu. W Warszawie pasażerowie, którzy stanowią większość, od lat cierpią z powodu faworyzowania przez ratusz kierowców będących w mniejszości – twierdzi ekolog Irena Kołodziej.

Zieloni powołują się na wyniki badań Barometru Warszawskiego z 2009 roku. Wynika z nich, że 64 proc. warszawiaków codziennie korzysta z autobusów, tramwajów albo metra. 70 proc. badanych uważa, że transport zbiorowy należy uprzywilejować kosztem samochodów.

Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?– Jestem całym sercem za buspasem wzdłuż al. Solidarności, którą przejeżdża ponad 50 autobusów w jedną stronę na godzinę – mówi „ŻW“ Andrzej Franków, odpowiedzialny za przewozy w ZTM. – Wnioskowaliśmy już o wydzielenie na stałe takiego pasa od ul. Żelaznej do pl. Bankowego. Na razie bez skutku – ubolewa.

Co z al. Jana Pawła II? Według Frankowa, szanse na wydzielenie tam buspasa są niewielkie. Dlaczego? W czasie szczytu przejeżdża al. Jana Pawła II od 17 do 20 autobusów na godzinę w jedną stronę. Stojący w korkach kierowcy obserwowaliby więc puściutki pas dla autobusów.– Po zakończeniu remontu Trasy W-Z na stałe zostanie za to buspas na Radzymińskiej – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Udogodnienia dla komunikacji przy kinie Femina wydają się być dobrym pomysłem, ale decyzja nie zależy od nas – podkreśla.

Inżynier, który kocha auta

A od kogo? Piłka jest po stronie inżyniera ruchu Janusza Galasa, który znany jest z dbałości o interesy kierowców. Czy zgodzi się na buspas w al. Solidarności?

Niestety, inż. Galas był w piątek „zbyt zajęty“, żeby porozmawiać w tej sprawie z „Życiem Warszawy“.

W ubiegłym roku ekipa prezydent miasta Hanny Gronkiewicz-Waltz obiecywała m.in. pas dla autobusów na Trasie Łazienkowskiej. Miał zostać wytyczony na obu jezdniach na rekordowo długim – jak na Warszawę – siedmiokilometrowym odcinku od Grójeckiej do Kinowej . Ale nic z tego nie wyszło.

14 km to łączna długość pasów autobusowych w Warszawie. Nawet w 500-tysięcznym Wilnie jest ich więcej. Dzisiaj w Warszawie jest 15 pasów autobusowych – m.in. na Modlińskiej, Sobieskiego i w Al. Jerozolimskich. Nad Wisłą procedury przy wyznaczaniu pasów ciągną się miesiącami. Potem sprawa ogranicza się do namalowania ciągłej linii na jezdni (znanych z innych metropolii krawężników nie ma, bo Zarząd Oczyszczania Miasta... nie poradzi sobie z odśnieżaniem). Ratusz obiecywał, że w 2009 roku łączna długość buspasów osiągnie ponad 31 km. Ich łączna długość w Madrycie to 104 km, w Berlinie – 102 km, a w Sztokholmie – 80 km.


Widać, że nawet bardziej prosamochodowi redaktorzy zaczynają mieć dość krętactwa w sprawie buspasów przez miasto. Czy 'nic z tego nie wyszło' znaczy, że oficjalnie wycofano się z pasów dla autobusów na trasie Łazienkowskiej? Jakieś plotki?

Swoją drogą ZTM też jest dosyć dwulicowy, skoro 'będąc całym sercem' za wydzielonymi pasami w miejscach, gdzie jeździ 50 autobusów na godzinę, uparcie chce wytyczać pas w Dolinie Służewieckiej/Sikorskiego tylko w jedną stronę i na najkrótszym możliwym odcinku.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 29, 2009 21:12 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 18, 2009 14:34
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa, Sadyba
Konrad Majszyk napisał(a):
Stojący w korkach kierowcy obserwowaliby więc puściutki pas dla autobusów.


Rzeczywiście, przerażająca perspektywa. Kierowcy mogliby jeszcze - nie daj Bóg - pomyśleć, że wygodniej i szybciej jechać autobusem. Brrr...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL