Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 05, 2010 7:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/520 ... placa.html

Konrad Majszyk napisał(a):
Jeden buspas, wiele zasad. A kierowcy płacą
mag 04-10-2010, ostatnia aktualizacja 04-10-2010 21:48

Buspas w Al. Jerozolimskich – w zależności od odcinka – obowiązuje w godzinach szczytu albo przez całą dobę. Po jednej części mogą jeździć taksówki, a po drugiej już nie.

– Kiedy jadę Al. Jerozolimskimi, zasady nagle się zmieniają – pisze w e-mailu Paweł Wytrębowicz. – Buspasy wyznaczane są w Warszawie w sposób bałaganiarski i bez konsekwencji – twierdzi.

Buspas w Al. Jerozolimskich działa od sierpnia między rondem de Gaulle’a i Żelazną. Na jezdni w stronę Ochoty połączył się ze starym buspasem – między Żelazną i pl. Zawiszy. Wyszedł z tego dziwny twór: na pierwszym odcinku buspas obowiązuje w dni powszednie między godz. 7 i 10 oraz 14 i 19, a na drugim – przez całą dobę. Po pierwszym mogą jeździć taksówki, ale po drugim – już nie.

Kto odpowiada za tę niekonsekwencję? Jak usłyszeliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich, drogowcy tylko wymalowali znaki według zleconej koncepcji. Za wytyczenie buspasa odpowiadał Zarząd Transportu Miejskiego.

Na buspasie w Al. Jerozolimskich powinny obowiązywać jednakowe zasady w obu kierunkach – przyznaje dyrektor ZTM Leszek Ruta. – Chciałem, żeby buspas obowiązywał całą dobę na całym odcinku. Nie dostałem jednak na to zgody – wyjaśnia.

Zaprotestował miejski inżynier ruchu Janusz Galas. Według niego, wzdłuż większości Al. Jerozolimskich wystarczy buspas tylko w godzinach szczytu. Między Żelazną i pl. Zawiszy jest zaś tzw. śluza autobusowa, czyli światło zielone zapalające się dla komunikacji miejskiej wcześniej niż dla aut, żeby umożliwić przejazd na pas do skrętu w lewo.

Czytelnik zwraca uwagę na jeszcze jedną niekonsekwencję: buspas na moście Poniatowskiego do ronda de Gaulle'a obowiązuje rano do godz. 9, a na dalszym odcinku do 10. W całym mieście zasady są nieprzejrzyste. Na Trasie Łazienkowskiej buspas działa całą dobę, na Sobieskiego i Kasprzaka rano i po południu, a na Modlińskiej – tylko w porannym szczycie . Czy nie można tego uporządkować? – Być może dojedzie do tego, np. kiedy powstanie obwodnica. Na razie jest to trudne. Sytuacja zależy od warunków ruchu na danej ulicy – odpowiada dyr. Ruta.

Czyli kierowcy muszą uważnie czytać znaki. Jazda po buspasie kosztuje 100 zł i jeden punkt karny.


Czy ktoś kiedyś słyszał jakiś merytoryczny argument za okresowym pasem dla autobusów? Jak na mój chłopski rozum, wyłączanie pasa dla autobusów ma sens tylko w sytuacji, gdy wyraźnie poprawi to warunki ruchu samochodów, nie pogarszając warunków ruchu autobusów, czyli gdy są korki i nie ma autobusów, czyli nigdy.

Widzę zaś, że kolejne mityczne obwodnice stają się panaceum na wszystkie bóle. Niedługo usłyszymy, że ubóstwo na świecie zostanie wyeliminowane, jak tylko zostanie wybudowana obwodnica.

Pozdrawiam,
Maciek

P.S. I, do pary, wpis z bloga:

http://blog.zw.com.pl/blok

Konrad Majszyk napisał(a):
Korki na Puławskiej w stronę Piaseczna będą jeszcze większe. Na wiosnę drogowcy zamkną jeden pas. Czy decyzja o rezygnacji z buspasa była dobrym pomysłem?

Puławską trzeba zwęzić na czas budowy skrzyżowania z południową obwodnicą Warszawy, na którym trasa ekspresowa na kilka lat się urwie (to idiotyzm). Przed wiaduktem metra do STP Kabaty na Puławskiej zostaną więc kierowcom tylko dwa pasy ruchu. Ten etap prac potrwa w sumie 45 dni, a utrudnienia zaczną się wiosną.

Mogło być jeszcze gorzej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad próbowała bowiem wymusić na władzach Warszawy zgodę na zwężenie Puławskiej do dwóch pasów w każdą stronę, i to na kilka miesięcy. Miejski inżynier ruchu i koordynator inwestycji powiedzieli: „no pasarán!”. Oprócz 45-dniowego okresu zwężenia jednej jezdni przez pozostały czas mają być dwa razy po trzy pasy.

Nieuchronnie pojawia się pytanie, czy słuszną decyzją było wycofanie się przez ratusz z wytyczenia buspasa na Puławskiej. Zarządowi Transportu Miejskiego starczyło pary na Trasę Łazienkowską, Trasę AK i ul. Światowida, ale na Puławską już nie. To kolejna koncepcja, którą odpalono dla testu w mediach, a po sprowokowaniu groźnych pomruków mieszkańców czym prędzej schowano do szuflady.

Nie wiem, jak urzędnicy chcą rozwiązać problem dojazdów w stronę Piaseczna w czasie zwężenia. Pewnie w żaden. „Jakoś to będzie”. Samochodziarze utkną w tym wąskim gardle na dobre. Aż się prosi parking „Parkuj i Jedź”w Piasecznie, z którego mieszkańcy mogliby dojeżdżać buspasem do metra czy tramwaju, a po południu wracać do samochodów.

Niestety, marną opcją są Koleje Mazowieckie, bo w Piasecznie już dziś nie sposób wejść do wysłużonego składu EN-57 (wzdłuż linii brakuje przystanków, nie ma parkingów etc.). Niestety, nie uchowały się też trolejbusy, bo kto by tam dbał o takie graty w dobie motoryzacji. Od lat słyszymy za to dyrdymały o szybkim tramwaju wzdłuż Puławskiej, mimo że miejsce na zajezdnię jest już dawno oddane. Możliwości drogowców od lat przekracza nawet zsynchronizowanie idiotycznie ustawionych świateł na Puławskiej.


No tak, pas na Puławskiej miał powstać już półtora roku temu. Ciekawe, czy którykolwiek z zapowiadanych wtenczas na przyszły rok powstanie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 6:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Wybory! Nowe pomysły na to, co zrobić z marnującymi się buspasami!!

http://www.zw.com.pl/artykul/522951_Kan ... sach_.html

Życie Warszawy napisał(a):
Kandydatka na motorze, jednoślady po buspasach

Izabela Kraj 11-10-2010, ostatnia aktualizacja 11-10-2010 21:11

Katarzyna Munio wsiada na motor. Chce, by po buspasach jeździły jednoślady i samochody osobowe z czwórką pasażerów.

Obrazek

Kandydatka Wspólnoty Samorządowej Katarzyna Munio znów urządziła happening. Tym razem u zbiegu ul. Wawelskiej oraz Żwirki i Wigury. Wsiadła na motor i zapowiedziała, że w pół roku nauczy się go prowadzić. Bo to jeden z szybszych środków komunikacji po stolicy.
Katarzyna Munio chce, by motocykle i rowery mogły jeździć po buspasach. Po to, by puste trasy się nie „marnowały”.
– Trzeba szanować czas warszawiaków, dopóki nie mają oni szans przesiąść się do komunikacji miejskiej – stwierdza Munio. – Gdybym ja miała jechać do pracy autobusami i tramwajami, traciłabym codziennie trzy godziny. I tak policzyłam, że odwożąc i przywożąc dziecko ze szkoły, tracę na to miesiąc!
Dlatego oprócz jednośladów proponuje też wpuścić na buspasy samochody osobowe, w których jadą cztery osoby. To promowałoby tzw. carpooling, czyli umawianie się na przejazd do pracy, teatru czy na przewóz dzieci do szkoły jednym autem.
Obecne władze miasta na temat udostępnienia buspasów jednośladom wypowiadają się kategorycznie: – Nie da się. Nasze pasy są za wąskie. Gdy jedzie po nich rowerzysta, autobus nie ma szans sprawnie go wyprzedzić. To nie byłoby bezpieczne – stwierdza Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – A pełne samochody osobowe, owszem, ale jeszcze nie teraz. Eksperci analizowali tę możliwość przy wprowadzaniu buspasów na Trasie Łazienkowskiej. Ale doszliśmy do wniosku, że to jeszcze za wcześnie. W Europie tylko Skandynawia zdecydowała się na takie rozwiązanie.
A carpooling? – Niech radna Munio zacznie od siebie i wozi dzieci sąsiadów do szkoły. To będzie dobry przykład – doradza dyrektor Ruta.
O zdanie w sprawie buspasów kandydatka pyta też mieszkańców. Głosować można na stronie www.radna.info.pl.


Wytłuszczenia moje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 10:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Leszek Ruta napisał(a):
Nie da się. Nasze pasy są za wąskie. Gdy jedzie po nich rowerzysta, autobus nie ma szans sprawnie go wyprzedzić. To nie byłoby bezpieczne – stwierdza Leszek Ruta, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.


Myslalem, uzywanie tego zwrotu zniknelo z jezyka urzednikow. Oczywiscie teraz jechanie srodkowym pasem jest bezpieczniejsze :).

ajarmoniuk napisał(a):
Prywatna sonda radnej Munio na temat bus-pasów:

http://radna.info.pl/pages/posts/co-sad ... sach55.php

Zachęcam do głosowania.


To sie Pani zdziwi :). Mimo, ze pytanie jest bardzo niekonkretne Warszawiacy nie daja sie oglupic. To najlepszy dowod na to jak duze poparcie maja usprawnienia dla komunikacji zbiorowej kosztem indywidualnej.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Ostatnio edytowano Wt paź 12, 2010 11:03 przez velogustlik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 10:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Prywatna sonda radnej Munio na temat bus-pasów:

http://radna.info.pl/pages/posts/co-sad ... sach55.php

Zachęcam do głosowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 11:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
A jak ja chciałbym wpuszczenia rowerzystów na buspas, ale bez wpuszczania aut z czterema osobami to jak niby mam zagłosować? Debilnie postawione pytanie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 11:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
No właśnie :lol: Nie debilnie, tylko sprytnie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 12, 2010 12:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
No ale jedną korzyść z tej dennej ankiety wyniosłem. Przejrzałem pobieżnie działania pani radnej i już wiem na kogo nie głosować na pewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 14, 2010 20:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
PMN76 napisał(a):
No ale jedną korzyść z tej dennej ankiety wyniosłem. Przejrzałem pobieżnie działania pani radnej i już wiem na kogo nie głosować na pewno.



No i Pani radna nie waha się przed oszukiwaniem. Mniej więcej odwróciła proporcje wyniku który wcześniej widzieliśmy. Śmieszne, że nie wpadła na pomysł zwiększenia liczby głosujących, która została bez zmian :).

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 6:44 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Szkoda, że printscreena nie zrobiłem. Mógłby trafić na główną w Fakcie czy innym tego typu medium :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 15, 2010 6:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
PMN76 napisał(a):
Szkoda, że printscreena nie zrobiłem. Mógłby trafić na główną w Fakcie czy innym tego typu medium :lol:


Ja myślałem o tym, ale stwierdziłem, że to chora myśl i ją zarzuciłem. Pani Munio wytłumaczyła mi się tym, że usunięto wejścia z jednego IP, których było aż 900 :). Na przyszłość trzeba jednak zapisywać takie sondy...

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL