Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 07, 2009 23:53 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 9:16
Posty: 161
Stary Trampek napisał(a):

To się jeszcze okaże... :twisted:


Prędzej czy później będą.
Mam taką teorię na temat dojrzewania do zrozumienia. Uważam, że zmiany mentalności w myśleniu społeczeństwa nie da się zmienić szybko w zadowalający sposób. Ludzie muszą sami do tego dojść. Pokazywanie i przekonywanie nie na wiele się zdaje. Aczkolwiek przyśpiesza reakcję trochę. To co jest teraz na zachodzie z komunikacją itp. mają wypracowane przez 40 lat. Jako, że nasz kraj nie jest pionierem to u nas do takiego stanu dojdziemy nie za 40 lat ale może za kilkanaście? Najpierw jednak poszerzą każdą ulicę, którą się da, by osobiście zobaczyć źe to nie wyeliminowało korków.

To przecież u nas był pomysł by skasować tramwaje na marszałkowskiej choć wiadomo na przykładzie innych krajów, że metro nie wystarcza. Ludzie uwielbiają się przekonywać na własnej skórze jak to jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 08, 2009 14:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Dla porządku wklejam infografikę z artykułu w ŻW, czyli kiedy ma powstać WB-15 ;) :

http://www.zw.com.pl/artykul/2,322900_B ... ikiem.html

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 08, 2009 21:13 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Strasznie długo to wyznaczanie tych buspasów potrwa... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 17:21 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Oczywiście pojawiają się trudności obiektywne...

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6173807,Policja_przestala_kontrolowac_buspasy.html

Cytuj:
Policja przestała kontrolować buspasy
Krzysztof Śmietana
2009-01-19, ostatnia aktualizacja 2009-01-19 08:52

Kierowcy aut osobowych, którzy blokują buspasy, czują się bezkarni. Ratusz przestał płacić policji za ich kontrole.

Dzięki buspasom autobusy miały sprawnie przedzierać się przez zakorkowane miasto. Na razie jest ich ledwie kilkanaście kilometrów, ale według zapowiedzi ratusza ma być ich więcej. Tyle że buspasy sprawdzają się, kiedy są kontrolowane. Tymczasem od początku roku kierowcy, którzy blokują przejazd autobusom, są bezkarni. Policjanci przestali pilnować buspasów, bo wygasła umowa ratusza z Komendą Stołeczną.

Do końca 2008 r. władze miasta płaciły mundurowym za te kontrole. Niemal codziennie rano można było ich spotkać przy buspasie na ul. Modlińskiej, który pasażerowie z Tarchomina niezwykle chwalą. - Już widać problemy. Zwłaszcza w rejonie skrzyżowania z Płochocińską, gdzie auta blokują autobusy - mówi Wojciech Tumasz, radny Białołęki, który walczył o wyznaczenie buspasa.

- Można się spodziewać, że wkrótce będzie zablokowany na całej długości - przewiduje Michał Kiembrowski z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Uważa przy tym, że ratusz powinien postawić na bardziej nowoczesne sposoby kontroli, np. przy pomocy kamer tak jak w Londynie. To jednak daleka przyszłość.

Marcin Ochmański, rzecznik ratusza, twierdzi, że policji na buspasie nie ma tylko tymczasowo. - Na każdy rok podpisujemy nową umowę na te kontrole. Jej projekt jest właśnie opiniowany - mówi.

Wojciech Pasieczny ze stołecznej drogówki podkreśla, że póki nie ma umowy, buspasy będą kontrolowane okazjonalnie.

Tymczasem Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział szybkie wyznaczenie następnych buspasów: na ul. Mickiewicza (tylko w stronę centrum) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Grójeckiej do Kinowej). Duże emocje wzbudza zwłaszcza ten ostatni. Janusz Galas, miejski inżynier ruchu, nie zostawił suchej nitki na projekcie przygotowanym przez ZTM. - Nie chcę używać wulgaryzmów, ale ta dokumentacja do niczego się nie nadaje. Np. nad skrzyżowaniem z Wałem Miedzeszyńskim na Trasie Łazienkowskiej ma zostać tylko jeden pas dla aut!

Nie wiadomo też, czy wzdłuż pasa na Trasie Łazienkowskiej, który ma powstać wiosną, uda się zamontować gumowe krawężniki, które skutecznie odstraszają od jazdy trasą dla autobusów.


No to faktycznie skandal, że dla aut ma zostać tylko jeden pas. A dlaczego nikt nie stosuje tej logiki dla autobusów?
Ja mogę powiedzieć np.: Nie chcę używać wulgaryzmów, ale dla autobusów jest tylko 1 pas!
Prosze o rzeczowe argumenty.

Ciekawe też co będzie z gumowymi krawężnikami. Jak dotąd jedyny pas bez krawężników, na który RACZEJ nie wjeżdżają auta, to trampas na trasie W-Z, ale to w sporej części wynika z tego, że:
    nie jeżdżą po nim autobusy,
    od czasu do czasu pojawia się gdzieś wysepka,
    pas jest wyznaczony na środku jezdni - odpada tłumaczenie typu "wyjeżdżałem z bocznej uliczki", "parkowałem i musiałem jakoś wyjechać" itp - kierowca nie bardzo ma szansę znaleźć się na trampasie "przypadkiem".

Ciekawe kiedy dojrzeją do zrobienia buspasów na środku jezdni...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 18:25 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 12:29
Posty: 54
A mnie zastanawia co w takim przypadku z rowerzystami? Wzdłuż Świętokrzyskiej, Al. Jerozolimskich, Radzymińskiej, Mickiewicza i kilku innych nie ma drogi rowerowej. Pół biedy jak będą 3 pasy ruchu, wtedy można jechać środkowym. Ale na Mickiewicza, czy Swiętokrzyskiej są dwa. Wtedy pozostaje: albo lewy, albo buspas, który jeśli będzie odseparowany, kierowca autobusu nie będzie mógł wyprzedzić. Poza tym, łamiemy wtedy przepisy, a ja nie lubię tego robić.

Widzę dwa możliwe rozwiązania:
- szerszy buspas (4 - 4,5m) z dozwolonym ruchem rowerowym.
- wydzielenie dodatkowego pasa dla rowerów z jezdni (po lewej stronie buspasa).

Inaczej to będzie katorga dla rowerzystów, nawet tych, którzy nie boją się jechać jezdnią.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 20:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
trzeba jechać tak szybko, żeby autobus nie czuł potrzeby wyprzedzać ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 23:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Najlepszym rozwiązaniem jest dopuszczenie rowerzystów do jazdy bus-pasami :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 19, 2009 23:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Hubert Pollak napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem jest dopuszczenie rowerzystów do jazdy bus-pasami :)


Już widzę jak dozwolenie jazdy buspasem po Łazienkowskiej zwiększa liczbę rowerzystów na tej relacji:)

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 22:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
A mnie zastanawia co w takim przypadku z rowerzystami? Wzdłuż Świętokrzyskiej, Al. Jerozolimskich, Radzymińskiej, Mickiewicza i kilku innych nie ma drogi rowerowej.


Docelowo te wszystkie ulice kwalifikują się jak najbardziej do tego, aby były tam wydzielone drogi rowerowe. Problem w tym, że pewnie nie powstaną szybciej niż bus-pasy...

Cytuj:
Widzę dwa możliwe rozwiązania:
- szerszy buspas (4 - 4,5m) z dozwolonym ruchem rowerowym.
- wydzielenie dodatkowego pasa dla rowerów z jezdni (po lewej stronie buspasa)


To się nie zmieści bez ruszania jezdni. A jak już robić modernizację na szerszą skalę, ze zmianą jezdni, to już lepiej zrobić wydzieloną ścieżkę. Zresztą to drugie to moim zdaniem dość nieciekawy pomysł, średnio przyjemna by była taka jazda jak z prawej wyprzedzają autobusy, a z lewej samochody.

Cytuj:
Jak dotąd jedyny pas bez krawężników, na który RACZEJ nie wjeżdżają auta, to trampas na trasie W-Z


Tu się nie zgodzę, w Al. Jerozolimskich (między Żelazną a Pl. Zawiszy) nie widziałem chyba nigdy żeby jakiś samochód wjeżdżał na bus-pas. I zwykle po południu autobusem się tam jedzie całkiem płynnie, chociaż na pozostałych pasach jest korek. Pewnie to dlatego, że do niedawna często stała tam policja. Ale ostatnio ich nie ma a też jest ok. Na Kasprzaka też jest w porządku, tylko co z tego jak korka nie ma zwykle tam gdzie jest bus-pas (między Płocką a Karolkową), zaczyna się dopiero dalej, za Karolkową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 23:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 12:29
Posty: 54
MB napisał(a):
Docelowo te wszystkie ulice kwalifikują się jak najbardziej do tego, aby były tam wydzielone drogi rowerowe. Problem w tym, że pewnie nie powstaną szybciej niż bus-pasy...

Docelowo to mają być ulice klasy Z (poza Radzymińską). Nie widzę tam sensu wydzielonej drogi rowerowej, w przypadku gdy ruch będzie zmniejszony, a tak być powinno. Chyba, ze byłby takie jak w Kopenhadze, inaczej wole pasy.

MB napisał(a):
To się nie zmieści bez ruszania jezdni.

Na Świętokrzyskiej i Mickiewicza może i masz racje, ale na 3 pasówkach wystarczy zwęzić pozostałe pasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 324 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL