zm.org.pl
http://forum.zm.org.pl/

Remont torowiska na Trasie WZ
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=901
Strona 5 z 7

Autor:  Monty B. Ike [ Pn sie 31, 2009 0:47 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Wieszczą koniec remontu...
Cytuj:
W poniedziałek ruch wraca na most Śląsko-Dąbrowski
30.8. Warszawa - Po blisko sześciu miesiącach zakończył się najważniejszy etap remontu trasy tramwajowej na Trasie W-Z w Warszawie. W poniedziałek rano wraz z pierwszymi tramwajami na most Śląsko-Dąbrowski wróci normalny ruch drogowy.

Most wraz z odcinkiem trasy W-Z od ul. Jagiellońskiej do pl. Bankowego był zamknięty dla ruchu od 15 marca; poruszały się nim tylko autobusy komunikacji miejskiej. Na tym odcinku torowisko tramwajowe zostało przebudowane i unowocześnione.

Tory ułożono w specjalnej technologii - z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic o trwałej elastyczności bądź gumy dla zapewnienia skutecznej ochrony przed wibracjami. Dodatkowo, pod betonową płytą umieszczono maty elastyczne co - według drogowców - ma tłumić drgania i hałas.

Na wyremontowanym odcinku powstał pierwszy w Warszawie wspólny, wydzielony z jezdni, pas tramwajowo-autobusowy. Od Pl. Bankowego do Parku Praskiego autobusy i tramwaje będą się poruszały poza normalnym ruchem ulicznym i zatrzymywały na wspólnych przystankach.

"Przyspieszy to przejazd komunikacją przez most i ułatwi pasażerom przesiadki" - powiedział PAP rzecznik stołecznego Ratusza Tomasz Andryszczyk. Jak dodał, do 17 października będą trwały jeszcze prace na skrzyżowaniu al. Solidarności i ul. Okopowej, gdzie wymienione zostaną wszystkie rozjazdy na skrzyżowaniu.

Trasa W-Z oddana została do użytku 22 lipca 1949 r. Była jedną z pierwszych dużych inwestycji komunikacyjnych w Warszawie po II wojnie światowej. (PAP)

Obrazek
Fot: Przejazd techniczny tramwaju Pesa dn. 29.08.

Autor:  gromanik [ Pn sie 31, 2009 10:34 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

przejechałem się wczoraj wieczorem na trasę W-Z i zmierzyłem szerokość pasa dla samochodów na moście i ma on w obydwu kierunkach 3,9m.

To chyba powinno wystarczyć do przeciskania się rowerem...

Pojawiły się również duże znaki ostrzegające o pieszych wsiadających i wysiadających z autobusu przy Starym Mieście.

Zastanawiające jest, że na przystankach Stare Miasto płytki z wypustkami dla niewidomych są tylko na przejściu dla pieszych i przy wiatach, a nie na całej długości przystanku...

Brak separatorów ułatwi przejazd pojazdom uprzywilejowanym, które inaczej albo by musiały jechać za tramwajem lub autobusem i czekać aż nie będzie inny tramwaj lub autobus jechać z przeciwka, a potem mogłoby być trudno wrócić na właściwy pas lub karetki by na gwizdkach stały przed przystankami względnie przeganiały zbiorkom przez przystanki bez zatrzymania ;-)

Może po prostu natężenie ruchu tramwajów i autobusów będzie na tyle duże, że kierowcy nie będą mieli po co się tam pchać, żeby stać na przystankach. Jak by już wjechał na środek, to pewnie musiałby jechać nim aż do końca mostu, bo trudno byłoby zjechać nie narażając się na strzał w tył od autobusu lub przecinaka, także Policja na 2 końcach mostu być może będzie w stanie skutecznie rozwiązać problem...

Autor:  Raffi [ Pn sie 31, 2009 13:26 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

gromanik napisał(a):
przejechałem się wczoraj wieczorem na trasę W-Z i zmierzyłem szerokość pasa dla samochodów na moście i ma on w obydwu kierunkach 3,9m.


Odstęp auta od krawężnika 30cm, samochód 1,6m, metrowy odstep, rower 80cm równa się... 3,7cm. O ile więc tylko kierowcy nie będą stali jakoś "okrakiem" tymi autami, to przejechać spokojnie się da. A jak nie to na chwilę na buspas się wjedzie - skoro nie separują...

gromanik napisał(a):
Zastanawiające jest, że na przystankach Stare Miasto płytki z wypustkami dla niewidomych są tylko na przejściu dla pieszych i przy wiatach, a nie na całej długości przystanku...


E tam zaskakujące. Przecież się nawet nie kryją się z tym, że ten przystanek to prowizora. Swoją drogą zaczynam właśnie przyjmować zakłady wśród znajomych, że za rok wcale nie będzie tam nowych zadaszeń i platform przystankowych.
Jestem o tym święcie przekonany, że to co zrobiono zostanie tak na długie lata.

gromanik napisał(a):
Brak separatorów ułatwi przejazd pojazdom uprzywilejowanym


Nie zrozum mnie źle. Mnie brak separatora nie przeszkadza - wręcz przeciwnie. Ułatwi mi tam jazdę rowerem - nie będę musiał się z autami cisnąć. Bo już myślałem, że ta przebudowa zabije ten most pod względem rowerowym do końca i tylko z autami będzie można jechać, bo buspas będzie separowany.

Tylko jak coś się reklamuje hucznie przez rok jako "przebudowa mająca na celu odseparować buspas od jezdni", a po przebudowie wszystko jest w dokładnie takiej samej separacji jak przed nią, to się człowiek zastanawia na co poszła kasa i po co był w takim razie ten cały remont.
W końcu jeżeli nie widać różnicy...

Autor:  gromanik [ Śr wrz 02, 2009 10:31 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Wczoraj w jakimś programie informacyjnym (chyba kurierze warszawskim) prezydent Wojciechowicz mówił w odpowiedzi na pytania dziennikarzy o stan balustrad i chodników, że remont tego nie obejmował, bo ruch pieszy został utrzymany podczas prac i że w ciągu najbliższego czasu (od roku do 3 lat) chodniki i balustrady zostaną wymienione).

Pokazali wyłażące z konstrukcji pręty zbrojeniowe przy schodach w kierunku arkad Kubickiego pomiędzy Wisłostradą a wiaduktem Pancera, pod którym jest parking dla autokarów, które będą straszyć aż do kolejnego remontu... :o

A można było pojedynczo zamykać w tym czasie chodniki, po 3 miesiące na jeden by wystarczyło chyba, a i tak nie były cały czas czynne obydwa, bo składowano na nich części torowiska i materiały budowlane oraz przechowywano maszyny, więc to chyba dowodzi tylko kiepskiego wykorzystania czasu i zmarnowania okazji do kompleksowego remontu...

Autor:  Raffi [ Śr wrz 02, 2009 21:48 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

gromanik napisał(a):
Wczoraj w jakimś programie informacyjnym (chyba kurierze warszawskim) prezydent Wojciechowicz mówił w odpowiedzi na pytania dziennikarzy o stan balustrad i chodników, że remont tego nie obejmował, bo ruch pieszy został utrzymany podczas prac


No to kłamał w takim razie. Ruch pieszy, przynajmniej na wiadukcie był wstrzymany - bo nie było wiaduktu.

gromanik napisał(a):
i że w ciągu najbliższego czasu (od roku do 3 lat) chodniki i balustrady zostaną wymienione).


Czyli uścislając: Za kilka tygodni równanie studzienek (w ramach poprawek, bo sa krzywe). Za kilka miesięcy montaż systemy informacji pasażerskiej. Za rok rozkopywanie i wstawianie zadaszeń. Za trzy lata wybebeszanie balustrad. Za jakieś 5 - frezowanie jezdni. Nie ma to jak koordynacja.


gromanik napisał(a):
to chyba dowodzi tylko kiepskiego wykorzystania czasu i zmarnowania okazji do kompleksowego remontu...


Chyba? Czyżbyś nadal nie miał pewności, że można było lepiej, kompleksowo i za jednym razem?

Autor:  Hubert Pollak [ Pt wrz 04, 2009 14:23 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Dzisiaj oglądałem przystanek Park Praski, z naszych wniosków przeszło nie stosowanie kostki "bauma" i nawierzchnia przystanku jest teraz elegancko wykonano :) lepiej niż Krakowskie Przedmieście :)

Największa padaka to oczywiście fakt, że nie zrobiono obustronnych dojść do przystanków.

Autor:  Raffi [ Śr wrz 09, 2009 20:40 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Hubert Pollak napisał(a):
Największa padaka to oczywiście fakt, że nie zrobiono obustronnych dojść do przystanków.


Ludzie sobie z tym zagadnieniem poradzili oddolnie.

Ciekawi mnie kiedy naiwne inrzyniery zrozumieją, że brak przejścia nie zlikwiduje pieszych :-)

Autor:  Monty B. Ike [ Pn wrz 21, 2009 7:47 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Tramwaje już jadą przez Kercelak...
http://ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=41&c=100&l=1

i na filmie z SITCOMu

Autor:  axxenfall [ Pt lis 13, 2009 9:14 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

http://www.zw.com.pl/artykul/2,419468_S ... odzie.html

Cytuj:
– Ostatnie badania wykazały, że pęknięcia kościoła nie były bezpośrednio związane z remontem trasy – mówi rektor kościoła ks. Jacek Siekierski. I dodaje, że pojawiła się nowa hipoteza. – Ruchy skarpy, a co za tym idzie pęknięcia świątyni, mogą być spowodowane wysokim poziomem wód gruntowych.

(...)

– Jeśli badania się potwierdzą, będziemy mogli wznowić projektowanie nowego układu przystankowego u wylotu tunelu pod Starówką – mówi prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. – Wcześniej trzeba jednak obmyślić plan wzmocnienia skarpy przy świątyni – podkreśla.

To warunek, bez spełnienia którego superprzystanki nie powstaną. We wtorek Karos spotka się w tej sprawie z miejską konserwator zabytków Ewą Nekandą-Trepką i wiceprezydentem Warszawy Włodzimierzem Paszyńskim. Tramwaje Warszawskie liczą na dofinansowanie prac przy skarpie np. przez Ministerstwo Kultury.


Pozdrawiam,
Maciek

Autor:  Wojtek [ Pt lis 13, 2009 13:52 ]
Tytuł:  Re: Remont torowiska na Trasie WZ

Też sobie wczoraj w końcu przejechałem WZ-tką. Co jak co, ale na trasie Zielonka-Rondo ONZ (kolej + autobus 160) w 35 minut to drzewiej nie dawało rady, a teraz bajka.

Strona 5 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/