Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 26, 2009 11:11 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Tytuł i treść powala.

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6201619,Piesi_nie_beda_blokowac_Trasy_W_Z.html

Cytuj:
Piesi nie będą blokować Trasy W-Z
SE, msz
2009-01-26, ostatnia aktualizacja 2009-01-26 10:24

Tramwaje Warszawskie wyremontują torowisko na Trasie W-Z. Przebudowany zostanie również odcinek przy placu Zamkowym, który utrudnia ruch kierowcom samochodów - podaje "Super Express".
Pasażerowie tramwajów przy placu Zamkowym blokują zwężoną w tym miejscu do jednego pasa Trasę W-Z. Wkrótce ma się to zmienić - donosi "Super Express".

Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na projekt i przebudowę torowiska tramwajowego. Oprócz modernizacji torów, przebudowane zostaną przystanki, ustawiona zostanie też sygnalizacja świetlna dla pieszych. Ma być wygodniej dla kierowców, ale przede wszystkim bezpieczniej. Przebudowa torów potrwa do końca października, natomiast przystanki zostaną przebudowane do końca przyszłego roku - pisze dziennik.


Rozumiem, że jadą za superekspressem, ale co to za bzdury w ogóle? I po co ta sygnalizacja świetlna, żeby oglądać jak odjeżdża tramwaj, na który bez niej można byłoby spokojnie zdążyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 26, 2009 11:30 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Światła by się tam przydały. Ale dla samochodów. Nie dla pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 26, 2009 17:44 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 13:08
Posty: 57
Lokalizacja: Znienacka
Gdzie można znaleźć projekt tej przebudowy? Wizualizacja jest trochę kijem podparta, jak i z tego co słyszałem wypadło parę rzeczy.

_________________
Mocniak
http://www.rowerowy.bialystok.pl | http://www.sewik.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 26, 2009 17:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A propos wizualizacji:

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2009 19:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6340832,Lepsze_objazdy_trasy_W_Z.html

Cytuj:
Lepsze objazdy trasy W-Z
miecz, PAP, autobusczerwony.blox.pl
2009-03-03, ostatnia aktualizacja 2009-03-03 18:05

Podczas remontu torowiska tramwajowego na trasie W-Z, jadący autobusem między Placem Bankowym a Dworcem Wileńskim przez most Śląsko-Dąbrowski nie będą musieli przesiadać się na Podzamczu - poinformował rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.

Same dobre wiadomości związane z remontem Trasy W-Z od 14 marca: nie dość, że tramwaje zaczną kursować częściej (co 5-10), to dziś udało się wyeliminować niepotrzebne przesiadki na Podzamczu między autobusami kursującymi z pl. Bankowego do Dworca Wileńskiego. B-r-a-w-o! - pisze na blogu Autobus Czerwony Jarosław Osowski.

Według pierwotnych planów, z powodu remontu wiaduktu Pancera, rozpoczynającego się równocześnie z modernizacją torowiska tramwajowego na trasie W-Z, pasażerowie jadący np. od strony Dworca Wileńskiego, dojechaliby autobusem tylko do Podzamcza. Tam musieliby się przesiąść do innego autobusu, który dowiózłby ich do pl. Bankowego.

We wtorek, po przedstawieniu szczegółowego raportu z prób autobusowych dokonanych w nocy z 2 na 3 marca, podjęta została decyzja o zmianach w organizacji ruchu na Podzamczu.

Autobusy jadące od strony pl. Bankowego pojadą Nowym Zjazdem na Wisłostradę, wjadą "pod prąd" ul. Grodzką na most i dalej do Dworca Wileńskiego. W kierunku przeciwnym autobusy pojadą "pod prąd" Nowym Zjazdem, wjadą na most ul. Grodzką, a potem dojadą do pl. Bankowego.

Z czterech do dwóch zmniejszy się liczba linii zastępczych uruchamianych przez ZTM w związku z remontem trasy, za to będą one kursować częściej - w godzinach szczytu nawet częściej niż co dwie minuty.

Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku trasy W-Z, przebiegającym m.in. przez pl. Bankowy, rozpocznie się 15 marca i potrwa do 17 października. Spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w stolicy.

W niedzielę 15 marca na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. Odcinek od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej - zostaną zamknięte dla ruchu samochodowego. Most Śląsko-Dąbrowski będzie przejezdny tylko dla autobusów komunikacji miejskiej (jeden pas dla obydwu kierunków ruchu), nieprzejezdny będzie wiadukt Pancera.

Te zmiany - jak pisze rzecznik - pozwolą wyeliminować (a przy okazji pewnie zaoszczędzić trochę autobusów, które trzeba by zdejmować z wielu linii) dwa planowane wcześniej połączenia zastępcze (Z-3: pl. Bankowy - Podzamcze i Z-4 przez most Świętokrzyski), a także puścić prosto Trasą W-Z (a nie przez Sanguszki i most Świętokrzyski, jak zapowiadano) linię 190 oraz linie nocne. W dodatku linia 390 z Zacisza zostanie wydłużona do skrzyżowania al. "S" z Towarową. Przede wszystkim nie będzie uciążliwych przesiadek. Wszystko stało się możliwe po próbach przeprowadzonych nocą z 2 na 3 marca - tłumaczy Jarosław Osowski na blogu prowadzonym wspólnie z Krzysztofem Śmietaną


Nie do końca sobie mogę wyobrazić, jak ma wyglądać ta jazda pod prąd, ale w każdym razie jakoś podczas remontów i czasowej organizacji ruchu udaje się wprowadzić różne cuda, których prawie nigdy nie udaje się zrobić na stałe (pasy autobusowe i tramwajowe, kursowanie autobusów pod prąd, most tylko dla komunikacji miejskiej, odholowywanie nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów)

A tak przy okazji - czy wiadomo coś, czy przy okazji trzeciego etapu remontu (nowe przystanki przy Pl. Zamkowym, wzmocnienie skarpy, dodatkowe dojścia do przystanków Metro Ratusz i Park Praski) mają też być zrobione ciągi pieszo-rowerowe na moście ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2009 21:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
MB napisał(a):
A tak przy okazji - czy wiadomo coś, czy przy okazji trzeciego etapu remontu (nowe przystanki przy Pl. Zamkowym, wzmocnienie skarpy, dodatkowe dojścia do przystanków Metro Ratusz i Park Praski) mają też być zrobione ciągi pieszo-rowerowe na moście ?

Nie wiem, czy przy tej okazji, czy jakiejś innej, latarnie mają zostać wstawione z chodników w barierę i wtedy mają ww. ciągi zrobić.
Ale czy będzie to teraz, czy też przy jakimś mniemanologicznym przyszłym remoncie -- nie wiadomo...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 03, 2009 22:51 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Ciekawe czy ktoś z ZTM zwrócił uwagę, że nawet mimo głębokiego śniegu ludzie chodzą na skróty

Obrazek

Jakiś rok temu pisałem wniosek, żeby zrobili chociaż coś takiego, ale zbyli mnie "segregacją i związanym z tym bezpieczeństwem":

Obrazek
Na czerwono zaznaczyłem istniejące przejście, na zielono to co mogliby zrobić.

Czy ktoś widział na projekcie, jak to wszystko rzeczywiście ma wyglądać? Czy jest dostępny gdzieś w internecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 10, 2009 7:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.ztm.waw.pl/petla_tymczasowa.php

Cytuj:
Tymczasowa pętla przy Muzeum Niepodległości

Ułatwi komunikację, pozwoli zwiększyć częstotliwość



Tymczasowa pętla, która powstaje przy Muzeum Niepodległości na czas przebudowy torowiska tramwajowego trasy W-Z, pozwoli nie tylko na częściowe utrzymanie kursów tramwajowych dowożących do metra, ale również na zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów w całej Warszawie. Czas oczekiwania pasażerów na tramwaj skróci się z 6 do 5 minut.

Tymczasowa pętla bez zwrotnic to optymalne rozwiązanie na czas remontu, zapewniające mieszkańcom Woli szybki i bezpieczny dojazd do metra. Bez niej tramwaje musiałby jechać o wiele dłuższą trasą przez Plac Bankowy, a następnie ulicą Marszałkowską, Nowowiejską i Filtrową do placu Narutowicza. Z tej możliwości skorzystałyby jednak jedynie niektóre linie. Inne musiałby zostać skierowane do pozostałych pętli np. na Służewiec. Ponadto znaczne zwiększenie liczby tramwajów na Placu Bankowym i skierowanie ich w lewo, w kierunku Woli utrudniłoby ruch samochodowy i doprowadziło do powstania korków. Przyjęcie takiej opcji zwiększyłoby dodatkowo koszty funkcjonowania komunikacji tramwajowej o ok. 650 tys. zł miesięcznie.

Wybudowanie zawrotki na stałe wymaga wyposażenia jej w zwrotnice, co zwiększyłoby koszty jej wykonania z ok. 350 tys. zł nawet do 1,2 mln zł. Poza tym wybudowanie takiej pętli na stałe wymagałoby uzyskania wielu uzgodnień, pozwoleń budowlanych i dopełnienia innych formalności, co wydłużyłoby czas realizacji całej inwestycji. Ze względu na wysokie natężenie ruchu tramwajów na Trasie W-Z i jednostronną eksploatację zwrotnic, wymagane byłyby bardzo częste ich remonty. Oprócz tego zwrotnice spowalniałyby ruch tramwajów kursujących na wprost.

Należy przy tym zauważyć, że obecnie najwięcej pasażerów na Trasie W-Z korzysta z tramwajów na odcinku między pl. Bankowym i Dw. Wileńskim, dlatego stała zawrotka przy Muzeum Niepodległości nie byłaby praktycznie wykorzystywana.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 10, 2009 10:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Krew człowieka może zalać. Każda zawrotka jest na wagę złota w mieście, które ma tramwaje jednokierunkowe a szczególnie taka zawrotka, która nie zajmuje miejsca.

Nie chodzi o to aby tam jakaś linia miała pętle ale o to, że jeżeli dojdzie do awarii np. na moście śląsko-dąbrowskim aby tramwaje nie musiały się tam pchać i stawać w wielkim tramwajowym korku. Właśnie przez takie myślenie przy każdej awarii/wypadku jest w Warszawie paraliż prawie całego systemu tramwajowego.

W miastach za granicą, w których byłem (np. Gent, Starsbourg, Muluza) stosuje się zwrotnice co 500 m ! aby w sytuacji awaryjnej tramwaje mogły pojechać pod prąd, lub zawrócić (tam są dwukierunkowe).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 12, 2009 22:26 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://www.zw.com.pl/artykul/2,342789_Nowe_energooszczedne_lampy_wzdluz_al__Solidarnosci.html

Cytuj:
Nowe energooszczędne lampy wzdłuż al. Solidarności
mk 12-03-2009, ostatnia aktualizacja 12-03-2009 16:29

670 sztuk nowych latarń pojawi się wzdłuż al. Solidarności pomiędzy ul. Płocką a Radzymińską. Energooszczędne lampy zużyją ok. 80 proc. energii mniej niż dotychczasowe.

Obrazek
Marcin Włodarski
Źródło: TVP Warszawa

Prace przy wymianie oświetlenia w al. Solidarności rozpoczęły się już w poniedziałek. Wykonawcą jest firma Elektropaks. Na tym odcinku zamontowanych zostanie w sumie 670 nowych opraw i energooszczędnych lamp.

- Wszystkie latarnie montowane są zgodnie z drugą normą europejską, która nakazuje stosowanie lamp oświetlających ulicę światłem odzwierciedlającym naturalne, dzienne barwy - powiedział ŻW Online rzecznik ZDM, Adam Sobieraj.

- Normy te spełniają droższe w montażu lampy LED-owe, które zaoszczędzą ok. 80 proc. zużycia energii.

Dodatkowo na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych i w miejscach zamontowane zostanie oświetlenie o dwukrotnie większej mocy. Ma to zwiększyć bezpieczeństwo wobec kierowców i pieszych.

Montaż nowych latarni po prawej stronie Wisły to jedynie pierwszy etap prac. - W sumie wymienionych zostanie 1200 słupów - powiedział Adam Sobieraj.

Nowe lampy pojawią się w pierwszej kolejności w al. Solidarności po praskiej stronie, na Wybrzeżu Gdańskim, Moście Śląsko-Dąbrowskim, Trasie WZ, a także u zbiegu Al. Jana Pawła i Andersa. Część robót skoordynowanych na wytyczonym odcinku skoordynowanych będzie z remontem wykonywanym przez Tramwaje Warszawskie.


Fajnie, że wymieniają i to na LEDy, tylko czy na Śląsko-Dąbrowskim znów wstawią je na środek chodnika, czy udało się w końcu przekonać do mocowania od spodu?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL