http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6340832,Lepsze_objazdy_trasy_W_Z.htmlCytuj:
Lepsze objazdy trasy W-Z
miecz, PAP, autobusczerwony.blox.pl
2009-03-03, ostatnia aktualizacja 2009-03-03 18:05
Podczas remontu torowiska tramwajowego na trasie W-Z, jadący autobusem między Placem Bankowym a Dworcem Wileńskim przez most Śląsko-Dąbrowski nie będą musieli przesiadać się na Podzamczu - poinformował rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow.
Same dobre wiadomości związane z remontem Trasy W-Z od 14 marca: nie dość, że tramwaje zaczną kursować częściej (co 5-10), to dziś udało się wyeliminować niepotrzebne przesiadki na Podzamczu między autobusami kursującymi z pl. Bankowego do Dworca Wileńskiego. B-r-a-w-o! - pisze na blogu Autobus Czerwony Jarosław Osowski.
Według pierwotnych planów, z powodu remontu wiaduktu Pancera, rozpoczynającego się równocześnie z modernizacją torowiska tramwajowego na trasie W-Z, pasażerowie jadący np. od strony Dworca Wileńskiego, dojechaliby autobusem tylko do Podzamcza. Tam musieliby się przesiąść do innego autobusu, który dowiózłby ich do pl. Bankowego.
We wtorek, po przedstawieniu szczegółowego raportu z prób autobusowych dokonanych w nocy z 2 na 3 marca, podjęta została decyzja o zmianach w organizacji ruchu na Podzamczu.
Autobusy jadące od strony pl. Bankowego pojadą Nowym Zjazdem na Wisłostradę, wjadą "pod prąd" ul. Grodzką na most i dalej do Dworca Wileńskiego. W kierunku przeciwnym autobusy pojadą "pod prąd" Nowym Zjazdem, wjadą na most ul. Grodzką, a potem dojadą do pl. Bankowego.
Z czterech do dwóch zmniejszy się liczba linii zastępczych uruchamianych przez ZTM w związku z remontem trasy, za to będą one kursować częściej - w godzinach szczytu nawet częściej niż co dwie minuty.
Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku trasy W-Z, przebiegającym m.in. przez pl. Bankowy, rozpocznie się 15 marca i potrwa do 17 października. Spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w stolicy.
W niedzielę 15 marca na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. Odcinek od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej - zostaną zamknięte dla ruchu samochodowego. Most Śląsko-Dąbrowski będzie przejezdny tylko dla autobusów komunikacji miejskiej (jeden pas dla obydwu kierunków ruchu), nieprzejezdny będzie wiadukt Pancera.
Te zmiany - jak pisze rzecznik - pozwolą wyeliminować (a przy okazji pewnie zaoszczędzić trochę autobusów, które trzeba by zdejmować z wielu linii) dwa planowane wcześniej połączenia zastępcze (Z-3: pl. Bankowy - Podzamcze i Z-4 przez most Świętokrzyski), a także puścić prosto Trasą W-Z (a nie przez Sanguszki i most Świętokrzyski, jak zapowiadano) linię 190 oraz linie nocne. W dodatku linia 390 z Zacisza zostanie wydłużona do skrzyżowania al. "S" z Towarową. Przede wszystkim nie będzie uciążliwych przesiadek. Wszystko stało się możliwe po próbach przeprowadzonych nocą z 2 na 3 marca - tłumaczy Jarosław Osowski na blogu prowadzonym wspólnie z Krzysztofem Śmietaną
Nie do końca sobie mogę wyobrazić, jak ma wyglądać ta jazda pod prąd, ale w każdym razie jakoś podczas remontów i czasowej organizacji ruchu udaje się wprowadzić różne cuda, których prawie nigdy nie udaje się zrobić na stałe (pasy autobusowe i tramwajowe, kursowanie autobusów pod prąd, most tylko dla komunikacji miejskiej, odholowywanie nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów)
A tak przy okazji - czy wiadomo coś, czy przy okazji trzeciego etapu remontu (nowe przystanki przy Pl. Zamkowym, wzmocnienie skarpy, dodatkowe dojścia do przystanków Metro Ratusz i Park Praski) mają też być zrobione ciągi pieszo-rowerowe na moście ?