Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lip 03, 2008 18:02 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... sieni.html

Cytuj:
Tramwajowe zamieszanie na Woli do jesieni
Krzysztof Śmietana
2008-06-29, ostatnia aktualizacja 2008-06-30 08:43

Remont torów na Trasie W-Z aż do końca października uprzykrzy życie pasażerom komunikacji miejskiej i kierowcom. Już od wtorku tramwaje przestaną jeździć ul. Wolską i Połczyńską od Woli do Jelonek

Te roboty to pierwszy etap modernizacji linii tramwajowej od Cmentarza Wolskiego do Dworca Wileńskiego. Na pierwszy ogień pójdą tory między pętlą przy cmentarzu prawosławnym a ul. Młynarską. Po remoncie będą idealnie równe, dzięki czemu tramwaje będą jeździć nieco szybciej. Wykonawca - firma ZUE z Krakowa, która w zeszłym roku remontowała tory w Al. Jerozolimskich - ma je także wyciszyć. Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich nie wie jednak, jak duże będzie to wyciszenie. Przypomnijmy, że po remoncie w Al. Jerozolimskich jest tylko nieznacznie ciszej niż przed przebudową. Mieszkańcy domów przy wiadukcie mostu Poniatowskiego twierdzą zaś, że jest nawet głośniej niż przedtem.

Remont torów wymusi spore utrudnienia komunikacyjne. Od jutra aż na dwa miesiące tramwaje znikną z ul. Wolskiej, Połczyńskiej, Powstańców Śląskich i Górczewskiej od Skierniewickiej do pętli na Jelonkach. Zastąpią je tu autobusy. Dużych kłopotów powinni się spodziewać także kierowcy. Na jezdni Wolskiej w kierunku granic miasta jeden pas zajmą maszyny firmy remontującej tory. Dodatkowe utrudnienie szykuje SPEC, które również jutro zamknie północną jezdnię ul. Wolskiej od ul. Elekcyjnej niemal do al. Prymasa Tysiąclecia. W wakacje będzie tu wymieniana magistrala ciepłownicza. Kierowcy będą jeździć na tym odcinku południową jezdnią, na której zostaną wyznaczone po dwa pasy w każdym kierunku. W czasie dwóch weekendów sierpniowych Wolska będzie tam zamykana całkowicie. Zamykane lub zwężane będą także niektóre skrzyżowania - w tym ruchliwe rondo u zbiegu Wolskiej i al. Prymasa Tysiąclecia.

Wraz z końcem wakacji kłopoty, niestety, się nie skończą. Od początku września do końca października będą wymieniane rozjazdy na skrzyżowaniu al. "Solidarności" i al. Jana Pawła II. Tory będą nieprzejezdne raz na jednej, raz na drugiej arterii. Zwężona zostanie jezdnia. W tym miejscu można się zatem spodziewać gigantycznych korków. Dlaczego prac w tak uciążliwym miejscu nie uda się przeprowadzić w wakacje? Wykonawca twierdzi, że Tramwaje Warszawskie zbyt późno ogłosiły przetarg. W efekcie nie udało się w odpowiednim czasie skończyć projektu rozjazdów. Obie strony przerzucają też winę na producenta torów, który ponoć nie może szybko dostarczyć rozjazdów.

Dopiero w przyszłym roku będą remontowane tory na newralgicznym skrzyżowaniu al. "Solidarności", ul. Towarowej i Okopowej. Pojawią się tu osobne tory do skrętu, dzięki czemu tramwaje będą sprawniej przejeżdżać. Także w przyszłym roku wymieniane będą tory na Trasie W-Z od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom na razie nie będzie tam gruntownej modernizacji. M.in. pod pl. Zamkowym miała się pojawić sygnalizacja świetlna i nowe wysepki przystankowe, obok których zatrzymywałyby się nie tylko tramwaje, ale także autobusy. Podobne przystanki autobusowo-tramwajowe miały powstać także przy parku Praskim. Na zmodernizowanych przystankach miały się pojawić elektroniczne wyświetlacze. Te prace odbędą się jednak po 2010 r. Na Trasie W-Z powinny się także pojawić nowoczesne niskopodłogowe wagony. Nie wiadomo jednak, kiedy do tego dojdzie, bo spółka Tramwaje Warszawskie zwleka z ogłoszeniem przetargu na nowe składy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Czyli co ? W przyszłym roku rozgrzebią torowisko ale nie zrobią wspólnych przystanków i pasa a dopiero za 2 lata rozgrzebią drugi raz i dopiero wtedy zrobią ? Przecież to jakaś paranoja by była ! Ktoś coś wie dokładnie na ten temat ? Pod artykułem ktoś napisał komentarz, że to jeszcze tak naprawdę nie jest pewne jak będzie.
Na stronie TW jest studium wykonalności, w którym jest mowa o wspólnych przystankach, pasie, zwężeniu jezdni dla samochodów itp. i o ewentualnym ograniczeniu zakresu prac nic nie ma mowy.
Ciekawe też czy na obecnie remontowanym odcinku wyznaczą dojście do przystanków Płocka od strony Skierniewickiej tak jak obiecywali ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lip 04, 2008 7:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 22:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Heh, jak to w Polsce... Najpierw jeden remont, a za pół roku czy rok ryje się jeszcze raz wszystko, żeby np. wodociągi albo SPEC mogły coś przełożyć... Jakby nie można było tego skoordynować...

Powinni cały remont kompleksowo przeprowadzić... Bo obawiam się, że drugi etap nie zostanie nigdy zrealizowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt wrz 02, 2008 19:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 20:35
Posty: 291
Lokalizacja: Bemowo
Pierwsza część remontu skończona i oczywiście NIE zrobili nawet takiego drobiazgu jak nowe przejście dla pieszych przy przystanku przy Płockiej (od strony Skierniewickiej). Do d... z takim remontem !

Jak znam życie to na kolejnym odcinku pewnie też nie zrobią ani bus-tram-pasa, ani dojścia do przystanków Metro Ratusz od strony wschodniej, ani porządnego przystanku przy tunelu, nie mówiąc już o szerszych i zadaszonych przystankach. Tylko też wymienią tory i zrobią wszystko jak było...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 04, 2008 23:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 11:29
Posty: 245
MB napisał(a):
Pierwsza część remontu skończona i oczywiście NIE zrobili nawet takiego drobiazgu jak nowe przejście dla pieszych przy przystanku przy Płockiej (od strony Skierniewickiej). Do d... z takim remontem !

Jak znam życie to na kolejnym odcinku pewnie też nie zrobią ani bus-tram-pasa, ani dojścia do przystanków Metro Ratusz od strony wschodniej, ani porządnego przystanku przy tunelu, nie mówiąc już o szerszych i zadaszonych przystankach. Tylko też wymienią tory i zrobią wszystko jak było...


W drugim etapie będzie lepiej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 05, 2008 7:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2015
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hubert Pollak napisał(a):
W drugim etapie będzie lepiej :)


Pożyjemy, zobaczymy. Teraz też miało być lepiej niż na Jerozolimskich, a wyszło jak zwykle...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 05, 2008 9:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 21:18
Posty: 2034
Lokalizacja: Z Warszawy
U Polaka zawsze wszystko stawalo w rozkroku. I duzo wciaz tak stoi. ;-) :D

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 15, 2008 9:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2558
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Konrad Majszyk napisał(a):
Tory obok Starówki do remontu

14-11-2008, ostatnia aktualizacja 14-11-2008 22:11

Dwóch oferentów walczy o kontrakt na przebudowę torowiska na Trasie W-Z, między al. Jana Pawła II a Jagiellońską. Od wiosny do jesieni 2009 roku z tego powodu nie będą tędy kursowały tramwaje.

MPK Łódź wyceniło tę inwestycję na 74,5 mln zł, a konsorcjum firm ZUE Kraków i TOR-KAR-SSON na 79,3 mln zł. Tramwaje Warszawskie mają wskazać zwycięzcę w ciągu dwóch tygodni.

Wybrany wykonawca będzie musiał wymienić 7 km torów oraz rozjazdy na pl. Bankowym, a dodatkowo naprawić jezdnie na tzw. wiadukcie Pancera. W ramach tej umowy nie powstaną jednak obiecywane supernowoczesne tramwajowe perony i przeszklone wiaty pod Starówką. Wykonawca opracuje tylko ich projekt.

Na skończenie prac torowych i przygotowanie dokumentacji będzie miał czas do końca października 2009 roku.

Życie Warszawy


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 03, 2008 14:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 20:48
Posty: 2558
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Konrad Majszyk napisał(a):
Na Trasie W-Z będą satelitarne rozkłady
02-12-2008, ostatnia aktualizacja 02-12-2008 23:57

Decyzja już zapadła: w al. Solidarności, Jana Pawła II i Zielenieckiej pojawi się system informacji pasażerskiej. Ten w Al. Jerozolimskich dziś ma 90 proc. skuteczności.

Tablice systemu informacji dla pasażerów stoją wzdłuż Grójeckiej i Alei Jerozolimskich między Banacha a rondem Waszyngtona. Po półrocznej kalibracji zaczęły w końcu pokazywać prawdę (tzn. 9 na 10 kursów się zgadza)


Na nowych elektronicznych tablicach na przystankach pasażerowie odczytują, za ile minut przyjedzie kilka najbliższych tramwajów i jakich będą linii. Dane są aktualizowane „na żywo“ – na podstawie danych z satelitarnych nadajników GPS, zainstalowanych w tramwajach.

– Nowe tablice powinny pojawić się na Trasie W-Z w przyszłym roku, przy okazji remontu torowisk – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Czy remont torów i montaż tablic uda się idealnie zgrać, to zależy od procedur przetargowych – zastrzega.

Przetarg mają ogłosić w ciągu najbliższych tygodni Tramwaje Warszawskie, ale będzie go nadzorował ZTM. Jak powiedział nam Ruta, jeszcze przed Euro 2012 tablice informacji pasażerskiej pojawią się też przy przeznaczonych do przebudowy torach tramwajowych w al. Jana Pawła II i w al. Zielenieckiej (obok Stadionu Narodowego).

Wcześniej urzędnicy unikali tak jednoznacznych deklaracji w sprawie rozwoju informacji pasażerskiej. Pierwszy element systemu – czyli 28 tablic na przystankach w Al. Jerozolimskich – działa od lutego. Problem w tym, że ich efekt na początku był wielce rozczarowujący (patrz ramka).

Tramwaje Warszawskie przez kilka miesięcy odmawiały jego odbioru od konsorcjum firm Ascom i Precimation. Kontrakt wynosił 8,2 mln zł. Z powodu usterek Tramwaje Warszawskie naliczyły i wyegzekwowały 1,2 mln zł kar. Przedstawiciele konsorcjum przekonywali w lutym dziennikarzy, że kalibracja urządzeń potrwa pół roku. Czy dzisiaj jest wreszcie lepiej?– System działa poprawnie w 90 proc. To lepiej niż np. w Berlinie, więc nie mamy powodów do narzekania – przyznaje rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Na Trasie W-Z ma się pojawić od 30 do 35 tablic. Jak zapewnia Ruta, nowe mają być kompatybilne z już działającymi (będą korzystały z tych samych nadajników w tramwajach).

Prace remontowe na torowiskach na Trasie W-Z między ul. Młynarską a Jagiellońską mają ruszyć w marcu i potrwać do września 2009 roku. W wakacje mają się odbyć najtrudniejsze: na tzw. Kercelaku, pl. Bankowym i moście Śląsko-Dąbrowskim. Szczegółowego harmonogramu jeszcze nie ma.
Cytuj:
Przez pierwsze miesiące od uruchomienia informacyjne tablice w Al. Jerozolimskich głównie dezinformowały. Wtedy nie zgadzało się prawie nic. Na przystanki podjeżdżały tramwaje zupełnie innych linii, niż zapowiadał to system – np. linia 8, a nie 22. I nie za dwie minuty, tylko za pięć. Na trasie zdarzało się też „cudowne wyprzedzanie“: tramwaje zmieniały kolejność na wyświetlaczach (na pl. Starynkiewicza pierwsza była 7, przy Dworcu Centralnym już 8, a faktycznie na przodzie i tak jechała 9). Czasem na tablicach wyświetlały się „robaczki“ (pasażerowie kpili, że to informacja po arabsku). System nie rozpoznawał wszystkich pojazdów. Najczęściej ignorował PESY, czyli polskie niskopodłogowce kupione za 89 mln zł specjalnie do obsługi tej wyremontowanej linii.


Przyznam, że w moich podróżach po Jerozolimskich dziwnym trafem w jakichś 90% przypadków trafiam na te 10%, kiedy na wyświetlaczu dzieje się jedno, a w rzeczywistości drugie. Straciłem przekonanie do tych tablic w naszym wykonaniu, a przynajmniej innej ich funkcji aniżeli placebo, tj. czegoś co przyciąga uwagę i tym samym skraca subiektywny czas oczekiwania.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije.eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 03, 2008 18:41 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 15:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Nie mogę wyjść z zadziwnienia, dlaczego sięgnięto po technologię kosmiczną do rozwiązania problemu, który na pierwszy rzut oka aż się prosi o coś znacznie prostszego.

Z armaty do wróbla ciężko wycelować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz gru 04, 2008 2:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 19:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Też nie wierzę w te 90%, choć należy przyznać, że jakość informacji na tablicach się poprawiła. Natomiast z moich obserwacji wynika, że system ten np. zupełnie nie jest sobie w stanie poradzić z kolejnością tramwajów, tzn. gdy np. pokazuje, że za 1 min. przyjadą 9, 7 i 22, to mniej więcej zgadza się czas oczekiwania, ale kolejność jest, dajmy na to, 7, 9 i 22. Ponadto ciągle zdarzają się tramwaje-widma, które są tylko na tablicy, i jest problem z pokazywaniem, że tramwaj już wjechał na przystanek. No i z tego co słyszałem informacja głosowa dla niewidomych w większości wypadków jest, że się wyrażę w szprache, kaputt.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL