Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 13, 2009 8:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
Normy te spełniają droższe w montażu lampy LED-owe


Bardzo jestem ciekaw, jak to będzie wyglądało. Z doświadczenia z LED-owymi żarówkami domowymi jestem dosyć sceptyczny co do 'odzwierciedlania naturalnych, dziennych barw', a specjalista od oświetlenia drogowego z którym rozmawiałem, potwierdzał, że latarnie ledowe, z którymi się spotykał dawały po prostu kiepskie oświetlenie. Ale może nowa generacja itp. itd. pozwoli już dać i dobre i energooszczędne światło.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 13, 2009 15:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Ciekawe czy je montują w poprzek planowanej drogi rowerowej hehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 13, 2009 23:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
jacor napisał(a):
Fajnie, że wymieniają i to na LEDy, tylko czy na Śląsko-Dąbrowskim znów wstawią je na środek chodnika


no, zobaczymy, ale w te 80% (i to względem dotychczasowego oświetlenia) raczej nie chce mi się wierzyć. o ile mi wiadomo, wbrew obiegowej opinii LEDy wcale nie są tak bardzo oszczędne, zwłaszcza w porównaniu z lampami wyładowczymi.

co do braw - no, przecie chodzi o to, żeby nie było pomarańczowe światło, tylko przynajmniej białawe ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 17, 2009 9:54 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
Hubert Pollak napisał(a):
Krew człowieka może zalać. Każda zawrotka jest na wagę złota w mieście, które ma tramwaje jednokierunkowe a szczególnie taka zawrotka, która nie zajmuje miejsca.

Nie chodzi o to aby tam jakaś linia miała pętle ale o to, że jeżeli dojdzie do awarii np. na moście śląsko-dąbrowskim aby tramwaje nie musiały się tam pchać i stawać w wielkim tramwajowym korku. Właśnie przez takie myślenie przy każdej awarii/wypadku jest w Warszawie paraliż prawie całego systemu tramwajowego.

W miastach za granicą, w których byłem (np. Gent, Starsbourg, Muluza) stosuje się zwrotnice co 500 m ! aby w sytuacji awaryjnej tramwaje mogły pojechać pod prąd, lub zawrócić (tam są dwukierunkowe).




Cytuj:
Prowizorka przed remontem trasy W-Z
Jarosław Osowski, 2009-03-09
http://wyborcza.pl/1,94898,6358175,Prowizorka_przed_remontem_Trasy_W_Z.html

[...] Żywot pożytecznej zawrotki koło muzeum, która pozwoli utrzymać ruch tramwajów na sporym fragmencie Trasy W-Z, może być jednak krótki. Najwyżej do końca wakacji, gdy ratusz planuje otwarcie odnowionego wiaduktu. - Tę zawrotkę rozbierzemy, kiedy przestanie być użyteczna - potwierdza rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Miasto zamierza więc wyrzucić pieniądze w błoto - na tor, jego podbudowę, pięć słupów trakcyjnych i przewody elektryczne już teraz, w trakcie ich budowy, przewidziane do likwidacji. A przecież zawrotka mogłaby się przydać także w przyszłości w razie wypadków, następnych remontów czy objazdów. Np. w przyszłym roku, jeśli znów trzeba będzie wyłączać ruch w czasie budowy wspólnego przystanku dla tramwajów i autobusów u wylotu tunelu pod pl. Zamkowym.

- To prawda - zgadza się rzecznik Tramwajów. - Ale nie dostaliśmy zlecenia od Zarządu Transportu Miejskiego, żeby budować tę zawrotkę na stałe. W takim przypadku konieczne byłyby rozjazdy, czyli znacznie wzrósłby jej koszt. Trzeba by się też starać o różne decyzje, uzgodnienia, a to opóźniłoby prace. [...]

Jak wyjaśnić to zamieszanie wśród urzędników zajmujących się komunikacją w tym samym mieście? - Oficjalnie nikt nie powie, że i zawrotka, i ten skrót na Pradze są szykowane na stałe. Prasie mówi się, że tylko na kilka miesięcy, a robi się niby tymczasowo, żeby uniknąć zdobywania decyzji środowiskowej, lokalizacyjnej itp. A potem się to wszystko jakoś zalegalizuje - powiedział nam urzędnik wtajemniczony w meandry miejskich inwestycji. [...]


Jak dla mnie brzmi to jak bardzo prawdopodobny scenariusz działania. Żałosny, typowy, ale może przynajmniej wyjdzie nam na dobre. Wyróżnienie moje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 31, 2009 16:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Cytuj:
Obrazek
Źródło: http://www.zw.com.pl/artykul/387790_Tra ... latka.html

Trasa W-Z: czekaj wiatka latka
Konrad Majszyk 30-07-2009, ostatnia aktualizacja 31-07-2009 13:12

Nowoczesne wiaty przy Arsenale i Parku Praskim staną... rok po zakończeniu remontu Trasy W-Z. A pod Starówką? Prace projektowe zostały wstrzymane.

Obrazek

Remont Trasy W-Z wkroczył w kolejną fazę. Od wczoraj kierowcy nie jeżdżą już tymczasowymi jezdniami – w kształcie koniczyny – przez skrzyżowanie al. Jana Pawła II z al. Solidarności. Przy kinie Femina przejazd prowadzi na wprost.

W poniedziałek tramwaje linii 1, 16, 17, 19 i 33 wrócą więc na tory w al. Jana Pawła II – to dobra wiadomość.

Zła: jednocześnie tramwajarze rozkopią Kercelak u zbiegu al. Solidarności i ul. Okopowej. Tramwaje linii 1, 22, 24, 27 i 32 na co najmniej półtora miesiąca znikną z Towarowej i Okopowej między rondem Daszyńskiego i Arkadią. Wczoraj potwierdziły się informacje „ŻW”: tramwajowy skręt od strony pl. Zawiszy w al. Solidarności, w kierunku Feminy zostanie przywrócony dopiero 19 września (reszta linii dopiero w połowie października).

Samochody będą Okopową i Solidarności jeździć, ale z „wygibasami“. Korki murowane. Według miejskiego inżyniera ruchu Janusz Galasa, przepustowość skrzyżowania będzie o 40 proc. za mała.

Dodatkowe utrudnienie: do końca sierpnia tramwaje nie kursują nadal Trasą W-Z między pedetem na Woli a Dw. Wileńskim na Pradze-Północ. Dopiero od września między pl. Bankowym i ul. Jagiellońską zostaną otwarte pasy autobusowo-tramwajowe ze wspólnymi przystankami.

Wczoraj urzędnicy po raz pierwszy pokazali wygląd półokrągłych przeszklonych wiat (o długości 60 m), które staną między Arsenałem a Błękitnym Wieżowcem i „przy misiach” w parku Praskim (33 m długości).– Konstrukcje nawiązują kształtem do tunelu Trasy W-Z pod Starówką – mówi architekt Bartłomiej Grotte. – Wiaty będą składały się z trójkątnych elementów ze szkła na zmianę: przezroczystego i mlecznego. Te ostatnie zapewnią cień w upalne dni – tłumaczy.

Te efektowne wiaty pojawią się jednak na Trasie W-Z dopiero w przyszłym roku, czyli wiele miesięcy po zakończeniu remontu. Podczas ich montażu po raz kolejny wystąpią utrudnienia w ruchu. Dlaczego? Bo pomysł nowoczesnych wiat godnych europejskiego miasta pojawił się zbyt późno. – Obecna umowa nie obejmuje tego zadania. Musimy jeszcze ukończyć projekt, a potem ogłosić przetarg na wykonawcę. Nie zdążymy w tym roku – mówi prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

– Czy nie dało się tego wymyśleć wcześniej?

– Może i się dało. A czy dziennikarz ma od razu w głowie doskonały kształt artykułu? – odpowiada prezes.

To nie koniec wpadek z wiatami. Warszawiaków miały oczarować supernowoczesne przystanki pod Starówką. Ale prace projektowe zostały wstrzymane. Dlaczego?

– Czekamy na ekspertyzę dotyczącą stanu kościoła św. Anny – odpowiada koordynator remontów Wiesław Witek.

Powód – pękające ściany w kościele św. Anny, których przyczyną może być remont Trasy W-Z. Specjaliści zbadają, czy przed ustawieniem wiat nie trzeba wzmocnić skarpy.


Więcej wizualizacji wiat dostępne pod linkiem.
Czy pomysł na pełne zadaszenie przystanku został podsunięty przez Zielone Mazowsze?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lip 31, 2009 20:21 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Nic już z tego nie rozumiem. Przecież miało być tak że będą 3 etapy remontu (jest to napisane na stronie TW):

Etap 1: Modernizacja torowiska, TTA, zadaszenie przystanków Metro Ratusz i Park Praski
Etap 2: Projekt przystanków Stare Miasto i dodatkowych dojść do przystanków Metro Ratusz i Park Praski (z tego co zrozumiałem to oba te etapy miały być w ramach jednego przetargu więc w ramach tych prac które się teraz toczą)
Etap 3: Wykonanie tego co było zaprojektowane w etapie 2 (osobny przetarg)

Czyli co - teraz dopiero się zorientowali że zanim się wybuduje zadaszenia to trzeba je zaprojektować ?
Szlag może trafić, dlaczego w tym mieście się nic nie da porządnie zrobić :(

I czy ktoś może wie czy jednak będą te dodatkowe dojścia do przystanków ? Jakiś czas temu zdaje się że ZTM coś marudził że to będzie za bardzo spowalniać tramwaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 05, 2009 17:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
axxenfall napisał(a):
Bardzo jestem ciekaw, jak to będzie wyglądało. Z doświadczenia z LED-owymi żarówkami domowymi jestem dosyć sceptyczny co do 'odzwierciedlania naturalnych, dziennych barw', a specjalista od oświetlenia drogowego z którym rozmawiałem, potwierdzał, że latarnie ledowe, z którymi się spotykał dawały po prostu kiepskie oświetlenie. Ale może nowa generacja itp. itd. pozwoli już dać i dobre i energooszczędne światło.


Każda nowa generacja LEDów jest coraz lepsza. Jeszcze niedawno budowa diody o mocy 3W (Cree czy SSD) była w sferze marzeń. Dziś osiągają one wydajność 200lm/W

ALE to nadal są diody o stosunkowo niewielkiej mocy (w porównaniu z kilkuset Wattowymi lapmami ulicznymi), przez co lepiej sprawdzają się w zastosowaniach punktowych, czy nie wymagających wielkiej ilości światła - światła tylne w autach, lampki rowerowe, kieszonkowe latarki. Do oświetlania ulic trzeba wielu (kilkudziesięciu lub kilkuset) takich diód połączonych w "pakiet", a to generuje znaczne koszty i zmniejsza wydajność całości. Przy niewielkim (choć zauważalnym) zysku w postaci mniejszego zużycia prądu.

pduncz napisał(a):
no, zobaczymy, ale w te 80% (i to względem dotychczasowego oświetlenia) raczej nie chce mi się wierzyć. o ile mi wiadomo, wbrew obiegowej opinii LEDy wcale nie są tak bardzo oszczędne, zwłaszcza w porównaniu z lampami wyładowczymi.


I słusznie. 80% to może być wydajniejsze od zwykłej żarówki co najwyżej. Lampy wyładowcze są o wiele wydajniejsze i zysk diody nad nimi wynosi marne 10, może 20%. Pytanie czy to opłacalne przy wyższej cenie LED niż ceny lamp wyładowczych?

Choć z drugiej strony LED to nie tylko mniejszy pobór mocy. To lżejsze lampy (tańsze wsporniki i słupy), dłuższa żywotność (mniejsze koszty konserwacji)... to należy pewnie całościowo rozważyć i obstawiam, że most S-D to tu akurat taki test, który pozwoli sprawdzić, czy w tą technologię juz warto wchodzić.

Jednak nawet jeżeli będzie to opłacalne, to nie ma zestwaów LED o mocy wystarczającej do powieszenia jej nad wielopasmową (np 8-pasmową) drogą, czy stadionem. Po prostu to przestaje być opłacalne finansowo. Podejrzewam, że obecnie szerokość mostu S-D to prawie max, co można nimi oświetlić. Przynajmniej na razie.

Ale ta technologia ma jeszcze potencjał, warto się nią interesować i dobrze, że miasto to robi.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 05, 2009 18:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
http://ericrandle.com/blog/pt/default.a ... or-to-inst

"First City in America: Ann Arbor to install LED street lights Posted by Tom Gantert | The Ann Arbor News October 17, 2007 08:00AM

Mayor John Hieftje on Tuesday proclaimed Ann Arbor to be the first city in the country to pledge to fit all its downtown street lights with the more efficient LED light bulbs."

To było półtora roku temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 18, 2009 8:37 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1615171,0,,koniec_wakacji___zmiany_w_komunikacji,wiadomosc.html

Cytuj:
...Autobusy ominą Stare Miasto

W związku z uruchomieniem wspólnego, wydzielonego pasa tramwajowo–autobusowego na trasie WZ, od 1 września zwiększy się częstotliwość kursowania linii 190. Ma kursować co 5 minut i będzie jedyną linią autobusową na moście Śląsko-Dąbrowskim. Zlikwidowane zostaną za to linie 307 i 390. Powstanie za to nowa linia 338 z Dworca Wileńskiego przez Szmulki do Utraty.

Na trasę WZ wrócą tramwaje, choć te jadące w kierunki Woli, do końca remontu na Kercelaku, dojeżdżać będą tylko do al. Jana Pawła II.

Na pl. Bankowym zlikwidowane zostaną przystanki autobusowe przy Błękitnym Wieżowcu i Pizzy Hut zarówno w stronę Pragi, jak i Woli. Ze względu na brak wysepek dla pasażerów na przystanku stare Miasto w stronę Pragi od 31 sierpnia autobusy nie będą się tam zatrzymywać. Wysepki mają powstać w przyszłym roku.


Czy to jest jakiś żart, czy pomyłka? Przecież wysepki miały być, tylko że bez wiat. Co oni znów wymyślili?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 18, 2009 18:11 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Jak dla mnie to głupota, że zakazuje się zatrzymywania autobusom. Zwłaszcza, że one w razie potrzeby mogą sobie nieco zjechać do prawej i wyegzekwować gabarytem miejsce dla wysiadających.

Przecież autobus jedzie jak chce, szyny go nie ograniczają.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL