Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 7:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/1,395973_W ... miana.html

Konrad Majszyk napisał(a):
W-Z, czyli wielka zmiana
Konrad Majszyk 26-08-2009, ostatnia aktualizacja 26-08-2009 22:42

W sobotę przez most Śląsko-Dąbrowski po remoncie przejedzie pierwszy tramwaj. Dzisiaj rozstrzygnie się, czy autobusy będą zatrzymywały się przy Mariensztacie.

Wsobotę o godz. 15 w jazdę próbną po nowym torowisku wyruszy spod kina Femina w stronę mostu Śląsko-Dąbrowskiego pierwszy tramwaj. Niedziela powinna upłynąć na pracach wykończeniowych i oznakowaniu jezdni. W poniedziałek o godz. 4 tramwaje, autobusy i samochody wrócą na Trasę W-Z: między al. Jana Pawła II i ul. Targową.

Na wyremontowany odcinek wrócą tramwaje linii 4, 23 i 26 oraz autobusy 190 i Z-2 (ten ostatni będzie kursował do końca remontu Kercelaka). Na Trasie W-Z będą zatrzymywały się na wspólnych przystankach – na torach. To pierwsze takie rozwiązanie w Warszawie, znane od lat m.in. w Krakowie.

Na Wuzetce przez płotki


– To już ostatnia prosta, ale jeszcze sporo płotków do przeskoczenia – mówi „ŻW” wiceprezes firmy ZUE Kraków Marcin Wiśniewski. – Do ostatniej chwili czekaliśmy np. na granitowe krawężniki peronowe. Dotarły ze Strzegomia z dużym opóźnieniem, bo woda zalała kamieniołom – opowiada.

Te same krawężniki koordynator remontów Wiesław Witek nazywa „technologiczną nowinką”. O co w tym chodzi? Krawężnik jest tak wyprofilowany, że autobus podjeżdża oponą do samej krawędzi peronu, ułatwiając wsiadanie. To pomysł skopiowany z miast niemieckich (tam jednak zamiast granitu stosuje się mało reprezentacyjny żelbet).

Z powodu wspólnych przystanków szykuje się spore zamieszanie dla pasażerów. Jadąc od strony Woli, autobusy wjadą na tory tuż przed pl. Bankowym (z buspasa wytyczonego nietypowo na lewym pasie). Znikną przystanki autobusowe w al. Solidarności: przy Błękitnym Wieżowcu i KFC. Do wspólnych przystanków pasażerowie dojdą np. nowym przejściem przy Muzeum Niepodległości. Po drugiej stronie Wisły – przy parku Praskim – wspólne przystanki i zjazdy dla autobusów znajdą się przy „misiach“.

Po drodze tramwaje zatrzymają się przy Starówce (jak dawniej). Wciąż nie wiadomo, czy tak samo stanie się z autobusami. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że przystanek zostanie skasowany. – Widząc zatrzymujący się na wyspie przystankowej tramwaj, kierowca samochodu automatycznie staje – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Nie wiadomo jednak, czy każdy kierowca zachowa się w ten sposób na widok autobusu. Trzeba rozważyć, czy nie ma ryzyka wypadku – wyjaśnia.

Dzisiaj w tej sprawie odbędzie się spotkanie u miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa. Jeśli okaże się, że autobusy przestaną zatrzymywać się przy Starówce, nowa Trasa W-Z będzie poważnie wybrakowana. Wszystko dlatego, że Tramwajom Warszawskim nie udało się na czas przygotować projektów nowego układu przystanków pod Starówką. Na dodatek prezes tej spółki Krzysztof Karos wstrzymał prace projektowe z powodu pęknięć w pobliskim kościele św. Anny. Tramwajarze czekają na ekspertyzę, która określi, czy niezbędna ingerencja w skarpę nie zagrozi historycznej warszawskiej świątyni. Nieoficjalnie zaangażowani w remont mówią, że to zapowiedź prowizorki na długie lata.

„Bąble” na Bankowym

Tuż przed otwarciem Trasy W-Z wychodzą na jaw wpadki wykonawcy. W ramach tych prac tramwajarze wymieniali też tory między al. Solidarności i ul. Senatorską. Na asfaltowej nawierzchni między torami – na przejściu przez nie, na Bankowym – pojawiły się dziwne „bąble“. Warszawiacy żartują, że coś chce się spod spodu wydostać na powierzchnię.

– Taka sytuacja przytrafiła nam się pierwszy raz – mówi Marcin Wiśniewski z ZUE. – Tę sprawę badają teraz dla nas chemicy z wytwórni asfaltu. Naprawimy to – obiecuje.

Na razie na Trasie W-Z trwa wielkie pucowanie. Z okazji planowanej tutaj fety z udziałem oficjeli drogowcy umyli kafelki w tunelu Trasy W-Z, wyremontowanym w 2004 roku. Obok Starówki trwa pośpieszna wymiana chodników między tunelem a wiaduktem mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

W ostatniej chwili oficjele zorientowali się, że krzywe chodniki mogą zepsuć efekt nowej Trasy W-Z. Pomysł dobry, ale na ostatnią chwilę. Drogowcy mają tylko dwa dni. – Na szczęście pod spodem nie ma żadnych instalacji wodociągowych. Nie ma więc ryzyka, że chodnik zostanie niedługo rozkopany – mówi wicedyrektor Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg Wiktor Wojewódzki.

To nawiązanie do tekstu „Życia Warszawy” o czarnej serii Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, które zniszczyło już w tym roku 36 ulic będących na gwarancji.

Gruchoty nachlapią?


Między kinem Femina a pl. Bankowym w oczy rzuca się czysty biały tłuczeń między torami. To już ostatnia chwila, żeby go zobaczyć. Lada dzień zostanie pobrudzony olejem cieknącym z gruchotów 13N z lat 60. ubiegłego wieku (dostawy 186 nowych niskopodłogowców zaczną się dopiero w 2010 r.).

Na torowisku na pl. Bankowym i wzdłuż Trasy W-Z dominuje ponury czarny asfalt. Tramwaje Warszawskie rozważały zastosowanie znanych za granicą nawierzchni imitujących trawę, po której mogą jeździć także karetki, ale z pomysłu się wycofały.

Remont Trasy W-Z to najbardziej uciążliwa inwestycja sezonu. Wbrew obawom, z najtrudniejszym odcinkiem wykonawcy udało się uwinąć w wakacje. Ostatni etap remontu, między kinem Femina a Okopową, potrwa do 17 października.


...a wyszło jak zwykle. Jeżeli drogowcy tak się boją kierowców przy tunelu, niech zamontują montowane na asfalcie wyniesienia fragmentów jezdni, po których będzie się dochodzić do tramwaju/autobusu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 8:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Cytuj:
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że przystanek zostanie skasowany. – Widząc zatrzymujący się na wyspie przystankowej tramwaj, kierowca samochodu automatycznie staje – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Nie wiadomo jednak, czy każdy kierowca zachowa się w ten sposób na widok autobusu.


To chyba jakaś kpina. Dlaczego nie rozważa się w takim razie, skoro nie ma innych opcji, skasowania ruchu samochodowego? Jak szaleć to szaleć!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 9:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
A co będzie z nieświadomymi kierowcami aut, gdy za tramwajem stojącym na przystanku zatrzyma sie autobus? Tramwaju nie będzie widać przecież. Nawet jak autobus nie otworzy drzwi, to przecież tramwaju nie objedzie. I biedni kierowcy będą w szoku dokładnie takim samym jak gdyby autobus pasażerów wypuścił. Albo co gorsza nauczą się, że autobusy tam można omijać od prawej.

Zdecydowanie skasowanie ruchu aut to dobry pomysł. By się pas dla aut nie zmarnował można go przeznaczyć dla rowerów. Zwłaszcza, że na WZ ścieżka przy okazji remontu nie powstała.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 9:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Raffi napisał(a):
Tramwaju nie będzie widać przecież. Nawet jak autobus nie otworzy drzwi, to przecież tramwaju nie objedzie.


Wiem. W trosce o widoczność dla biednych kierowców wyda się zarządzenie, że autobus ma czym prędzej ominąć (z prawej) tramwaj wymieniający pasażerów na przystanku. O!

W ten sposób z czasem, stopniowo, nastąpi ostateczne rozwiązanie kwestii pasażerów tramwajów i będzie można skasować przystanek zupełnie. Problem z głowy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 13:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie to mnie dziwi... autobus może sobie na wysokości przystanku zjechać bliżej prawej krawędzi jezdni i zwyczajnie "gabarytem" zablokować drogę samochodom, a później otworzyć drzwi i "wymienić" pasażerów.

Po co tu więc tworzyć jakieś historie pod tytułem "a co będzie gdyby kierowca się nie zatrzymał"? Jak kierowca autobusu stanie na drodze, zatrzyma się każdy - jak nie za, to na autobusie. W każdym razie nie na pieszych.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2009 14:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Do wspólnych przystanków pasażerowie dojdą np. nowym przejściem przy Muzeum Niepodległości.


To jednak już teraz będzie to przejście ? Ono miało być dorobione dopiero później, chyba jakaś ściema, nie chce mi się wierzyć za bardzo. Ale oczywiście byłoby super.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 28, 2009 23:40 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Panowie - dobrze jest!

Cytuj:
Obrazek

Źródło: http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?&c=98&l=1&i=30

Autobusy staną na Trasie

Od 31 sierpnia na przystanku Stare Miasto, tuż za wylotem tunelu trasy W-Z w kierunku Pragi, zatrzymywać się będą nie tylko tramwaje, ale także autobusy. Miejski Inżynier Ruchu przychylił się do postulatu Zarządu Transportu Miejskiego w tej sprawie.

Na przystanku będą zatrzymywać się kursujące mostem Śląsko-Dąbrowskim tramwaje 4, 23 i 26, dwie linie autobusowe dzienne - 190 i Z-2 oraz (na żądanie) linie nocne N11, N21, N61 i N71.

Przystanek będzie zlokalizowany na jezdni, na wspólnym pasie tramwajowo-autobusowym. Przed rozpoczęciem remontu torowiska stawały tam tylko tramwaje, więc widok osób wysiadających z autobusu dla wielu kierowców samochodów osobowych może być zaskoczeniem. Dlatego też nad bezpieczeństwem pasażerów będą czuwać służby nadzoru ruchu ZTM oraz policja.

Na dawną trasę (na Targówek) nie wróci linia 410. Ponieważ jej trasa przebiega przez osiedle Groty, „410” musi być obsługiwana taborem krótkim, a taki nie powinien kursować tzw. trambuspasem z powodu znacznie niższej zdolności przewozowej pojedynczego pojazdu.

Mostem Śląsko-Dąbrowskim po wakacjach nie pojedzie także linia 32, która cieszyła się stosunkowo niewielkim zainteresowaniem pasażerów. Jej wycofanie pozwoli zwiększyć częstotliwość tych linii na ciągu trasy W-Z, z których korzysta najwięcej podróżnych.

Ponieważ po oddaniu do użytku wspólnego pasa tramwajowo-autobusowego, jego przepustowość zostanie wykorzystana maksymalnie, ewentualne korekty układu komunikacyjnego będą możliwe w drugiej połowie października - po zakończeniu remontu trasy W-Z. Wtedy to wycofana zostanie linia zastępcza Z-2. Zarząd Transportu Miejskiego rozważa uruchomienie w jej miejsce m.in. bezpośredniego połączenia z Targówkiem.



_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 28, 2009 23:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
MB napisał(a):
To jednak już teraz będzie to przejście ? Ono miało być dorobione dopiero później, chyba jakaś ściema, nie chce mi się wierzyć za bardzo. Ale oczywiście byłoby super.
Wygląda na to, że będzie :)

Byłem tam w piątek - sygnalizacja świetlna i obniżenia krawężników już zrobione (sygnalizatory zasłonięte workami). Układali jeszcze chodnik na środku i brakowało pasów na jezdni.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 29, 2009 20:31 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Tylko czemu pasy na nowym asfalcie wymalowali zwykłą białą farbą zamiast wykleić je tymi odblaskowymi pasami...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 30, 2009 7:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Mnie zastanawia co innego. Zapłacono górę kasy za remont, podczas którego miała zostać wprowadzona separacja ruchu samochodów od komunikacji miejskiej na wydzielonym pasie. Przejechałem się W-Z i ni cholery nie widzę tej separacji. Jest krawężnik o wysokości 0 i linia - dokładnie to samo co było wcześniej.

Wcześniej była tam niezła nawierzchnia, tory też były ok. Zaczynam się więc zastanawiać na co poszły pieniądze. Sam remont przystanków i przystosowanie ich do ruchu autobusów można było chyba zrobić taniej?

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL