Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 11:23 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 15:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Cytuj:
Wg mnie jest jeden dość prosty, a dotychczas chyba nie rozważany sposób na zwiększenie zdolności przewozowej metra - zwiększyć częstotliwość w międzyszczycie (utrzymać częstotliwość szczytową przez więcej godzin). Zresztą dotyczy to nie tylko metra, ale też komunikacji naziemnej.

Też mi od pewnego czasu chodzi to po głowie. To są nie tylko ruchome godziny pracy, ale też praca wymagająca przemieszczania się. Rozmawiałam z agentem ubezpieczeniowym, który z powodzeniem dojeżdżał do klientów komunikacją miejską. Dojeżdżałby nadal, gdyby nie musiał w ciągu dnia stać czasem po 15-20 minut na przystankach. A ile jest takich osób?

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 15:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Karolina napisał(a):
To są nie tylko ruchome godziny pracy, ale też praca wymagająca przemieszczania się.


Podobnie, jeśli ktoś nie jedzie do pracy, a np. żeby coś załatwić w urzędzie. Do tego dochodzą emeryci, turyści itp. Przykłady można by mnożyć, to nie te czasy, że komunikacja sprowadza się do dojazdów do fabryki na 6:00/7:00/8:00 i nazad po południu.

Cytuj:
Rozmawiałam z agentem ubezpieczeniowym, który z powodzeniem dojeżdżał do klientów komunikacją miejską. Dojeżdżałby nadal, gdyby nie musiał w ciągu dnia stać czasem po 15-20 minut na przystankach.


Wiele osób zwraca na to uwagę - w środku dnia na głównych liniach tramwajowych, które teoretycznie mają stanowić podstawę komunikacji w Wawie, można czekać po kilkanaście minut zanim coś przyjedzie.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 17:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
olek napisał(a):
Wg mnie jest jeden dość prosty, a dotychczas chyba nie rozważany sposób na zwiększenie zdolności przewozowej metra - zwiększyć częstotliwość w międzyszczycie (utrzymać częstotliwość szczytową przez więcej godzin). Nie wymaga to więcej taboru, czy prztykania się z UTK.


Ale wymaga jednej istotnej rzeczy: pieniędzy... To jest zapewne już nie do przejścia. Większa częstotliwość dłużej = więcej ludzi obsługujących sprzęt komunikacji dłużej (więcej kierowców, mechaników i kto wie kogo jeszcze tam potrzeba) = więcej kaski na wypłaty, bo wiadomo nikt nie będzie dłużej robił za te same pieniądze.

Tam na pewno o tym pomyślano... Szybciej jeżdżące metro to ta sama wypłata dla maszynisty, bo składów tyle samo a częściej będą bo szybciej będą wracać. Pieniądze zostały uratowane. Chyba, że będą im odpalać dodatki za stresującą bardziej pracę (szybsza jazda większy stres?)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 18:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł napisał(a):
To jest zapewne już nie do przejścia. Większa częstotliwość dłużej = więcej ludzi obsługujących sprzęt komunikacji dłużej (więcej kierowców, mechaników i kto wie kogo jeszcze tam potrzeba) = więcej kaski na wypłaty, bo wiadomo nikt nie będzie dłużej robił za te same pieniądze.


Czy ja wiem?

Zwróć uwagę, że chodzi przede wszystkim o międzyszczyt. Obecnie masz po 2-3 godziny rano i po południu, w których jest istotnie większa częstotliwość kursowania. Oznacza to, że jest ileś pociągów / autobusów, które pracują przez 2-3 godziny, a następnie muszą zjechać do zajezdni (co szczególnie w przypadku tramwajów oznacza jazdę przez pół miasta ze znikomą liczbą pasażerów). Po zjechaniu do zajezdni rano kierujący albo jedzie do domu, albo siedzi w kanciapie czekając na szczyt popołudniowy. Czyli na 2-3 h pracy przypada 3-4 h zjazdów, dojazdów, dyżurów. Trzeba zatem zaoferować stawkę godzinową / kilometrową taką, żeby się opłacało przychodzić pracować też tylko te 2-3 h.

Do tego dochodzi kwestia kosztów stałych (utrzymanie zajezdni / STP, amortyzacja tabory, ubezpieczenia itp.) - niezależnych od tego, czy jeździ się przez 4 h czy 8 h dziennie.

Oczywiście, jeśli się założy, że koszt wozokm jest stały, to dodatkowe koszty są istotne. Ale jak się spojrzy na to, skąd się biorą koszty wozokm, to wygląda to trochę inaczej.

Pamiętam, jak zacząłem działać w ZM (dobre 10 lat temu ;-) i pojechałem na pierwszą konferencję dotyczącą transportu miejskiego, to dużo zamieszania zrobił tam dyrektor miejskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego bodajże z Kielc. Dyrektor ten opowiadał właśnie o tym, że wprowadzając rozkład szczytowy w międzyszczycie osiągnęli znaczące zwiększenie przychodów (przyciągnęli nowych pasażerów) przy minimalnym zwiększeniu kosztów.

To samo sprawdziło się w przypadku rozkładów kolejowych.

Cytuj:
Szybciej jeżdżące metro to ta sama wypłata dla maszynisty, bo składów tyle samo a częściej będą bo szybciej będą wracać. Pieniądze zostały uratowane.


Znacznie większe zużycie energii. Być może się opłaca, ale koszty są jednak większe. Poza tym większa wrażliwość na zakłócenia.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 19:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
olek napisał(a):
...Po zjechaniu do zajezdni rano kierujący albo jedzie do domu, albo siedzi w kanciapie...


...albo pędzi do "prywaciarza". Tyle się o tym słyszy jak to kierowcy robią na 3 etaty...

Co do reszty to być może masz rację. W takim razie zakładając, że to dobry i tani sposób a ludzie w ZTM po prostu na to nie wpadli, napiszę do ZTM i przedstawię ten pomysł. Może odpiszą co o tym sadzą? Bo generalnie co z tego, że na tym forum są rozwiązania miejskich bolączek jeśli zapozna się z nimi 15 osób i to nie kompetentnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 19:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2016
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Paweł napisał(a):
...albo pędzi do "prywaciarza". Tyle się o tym słyszy jak to kierowcy robią na 3 etaty...


Jeśli pędzi do prywaciarza, to znaczy że innym niż podwykonawcom ZTM komercyjnym firmom opłaca się wozić pasażerów w międzyszczycie. Co było do udowodnienia.

Cytuj:
W takim razie zakładając, że to dobry i tani sposób a ludzie w ZTM po prostu na to nie wpadli, napiszę do ZTM i przedstawię ten pomysł. Może odpiszą co o tym sadzą?


Pewnie, czemu nie? Nie wiem, czy na to nie wpadli, czy po prostu operują dogmatami (typu "Słodowiec to nie jest węzeł przesiadkowy" albo "pasażer sobie dojdzie" ;-), ale napisać można.

Cytuj:
Bo generalnie co z tego, że na tym forum są rozwiązania miejskich bolączek jeśli zapozna się z nimi 15 osób i to nie kompetentnych.


Nie wiem jak forum, ale stronę ZM to sporo osób czyta. I czasem można się zdziwić jakich ;-)

Ale ja traktuję posty na forum raczej jako burzę mózgów niż gotowe genialne rozwiązania - a nuż ktoś znajdzie słabe punkty? Albo dopracuje luźny pomysł?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 19:41 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
Heh. Napisałem do ZTM.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 06, 2009 21:31 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 23:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):
Zwróć uwagę, że chodzi przede wszystkim o międzyszczyt. Obecnie masz po 2-3 godziny rano i po południu, w których jest istotnie większa częstotliwość kursowania. Oznacza to, że jest ileś pociągów / autobusów, które pracują przez 2-3 godziny, a następnie muszą zjechać do zajezdni (co szczególnie w przypadku tramwajów oznacza jazdę przez pół miasta ze znikomą liczbą pasażerów). Po zjechaniu do zajezdni rano kierujący albo jedzie do domu, albo siedzi w kanciapie czekając na szczyt popołudniowy. Czyli na 2-3 h pracy przypada 3-4 h zjazdów, dojazdów, dyżurów. Trzeba zatem zaoferować stawkę godzinową / kilometrową taką, żeby się opłacało przychodzić pracować też tylko te 2-3 h.


Ależ to są po prostu Trudności obiektywne a dokładniej trudność nr 7. (w 3'40")
http://pl.youtube.com/watch?v=nBXHuLsE0IM

Od 30 lat naprawdę niewiele się zmieniło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 07, 2009 22:40 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
jacor napisał(a):

Ależ to są po prostu Trudności obiektywne a dokładniej trudność nr 7. (w 3'40")
http://pl.youtube.com/watch?v=nBXHuLsE0IM

Od 30 lat naprawdę niewiele się zmieniło.


Genialny filmik cz. 1 też. Dostałem wiadomość na maila od ZTM, że moje uwagi zostały przekazane do odpowiedniego pionu i do 30 dni dostanę odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 22, 2009 23:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sie 09, 2007 10:16
Posty: 161
Jak ZTM obiecało jest odpowiedź (nie będę przepisywał całego listu, tylko sedno problemu):
Pozostawić rozkłady szczytowe w tzw. międzyszczycie nie da się bo:
1. Usługi przewozowe zawarte są w ramach budżetu zatwierdzonego przez Radę m.st. Warszawy. Wydłużenie rozkładów szczytowych spowodowało by wzrost kosztów utrzymania komunikacji miejskiej a nie jest to możliwe.
2. Ograniczenia taborowe przewoźników wykonujących przewozy na zlecenie ZTM. W chwili obecnej nie ma możliwości zwiększenia podaży miejsc, ponieważ cały tabor jest wykorzystywany (poza rezerwą oraz tych w serwisie)

Na koniec ZTM pisze, że realizują kontrakty na dostawę nowego taboru więc jest nadzieja, że będzie lepiej.

Punkt 2 jest bez sensu, bo wynika z niego, że taka sama ilość taboru jeździ w szczycie jak i poza nim...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL