Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 15, 2011 12:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/27240/Step ... zlosci.htm

Cytuj:
Stępień: Tramwaj to pojazd przyszłości

- To pojazd przyszłości, który wraca do miast w wielkim stylu - cytuje wczorajszą wypowiedź wiceministra infrastruktury Radosława Stępnia "Gazeta Wyborcza".

- Chyba niedobrze się stało, że przez długie lata nie stawialiśmy na tramwaje jako najlepszy środek transportu w mieście - powiedział wczoraj podczas otwarcia akcji "Bądźmy razem bezpieczni" wiceszef resortu infrastruktury Radosław Stępień.

- Gdybyśmy śledzili zachodnie trendy, przekonalibyśmy się, że prywatne samochody w centrum to już historia. Metropolie rozrastają się, a przestrzeń nie jest z gumy. Nikt już się nie rozpędzi w Al. Jerozolimskich o godz. 16. Tramwaje mają tu przewagę. Możemy sprawić, by płynnie jadący, przegubowy, czysty wagon stał się zachętą dla tych pod krawatem, którzy dziś wolą jeszcze samochód. Metra wszędzie nie wybudujemy, autobusy mają wady ze względu na ograniczenia w ruchu. To tramwaj jest pojazdem przyszłości, który wraca w wielkim stylu - cytuje wypowiedź wiceministra "Gazeta Wyborcza". Stępień kilka razy podkreślił, że składy powinny korzystać z zielonej fali i nie tracić czasu na skrzyżowaniach.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 18, 2011 11:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/28014/ZTM_ ... tetach.htm

Cytuj:
ZTM ostrożnie o priorytetach

Projektując priorytety dla tramwajów, nie można zaniedbywać pozostałych środków miejskiego transportu - pisze warszawski ZTM w podsumowaniu ostatniej dyskusji o wprowadzeniu priorytetów dla tramwajów w Warszawie.

Wspomniane wyżej zmiany, jakkolwiek zgodne ze strategią zrównoważonego rozwoju transportu, muszą być wynikiem rzetelnej analizy, uwzględniającej sytuację rozmaitych uczestników ruchu. W efekcie nie są aż tak proste do zrealizowania, jak wydaje się mniej wtajemniczonym. Uzyskanie korzystnych dla pasażerów efektów jest możliwe, jednak wymaga czasu i zaangażowania nakładów finansowych. Stąd spodziewane oszczędności, wynikające z wprowadzenia priorytetów, będą miały przede wszystkim wymiar pozafinansowy - pisze ZTM. Na jakiego rzędu oszczędności może liczyć Warszawa wyliczyło stowarzyszenie SISKOM. Obszerny artykuł na ten temat znajdzie się w następnym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy".

Sieć tramwajowa jest ważnym, ale jednym z wielu elementów stołecznego systemu transportu zbiorowego - tramwaje wykonują ok. 24 proc. pracy przewozowej, przewożą dziennie ok. 570,8 tys., czyli 21 proc. pasażerów (np. autobusy odpowiednio 56 proc. pracy przewozowej i 49 proc. pasażerów). Dlatego projektując priorytety dla tramwajów, nie można zaniedbywać pozostałych środków miejskiego transportu, które ze względu na swój znaczny zasięg, nierzadko przysparzają pasażerów komunikacji tramwajowej. Nie wolno zapominać też o rozwijaniu kolejnych zachęt do korzystania z komunikacji zbiorowej, takich jak nowe parkingi P+R, integracja węzłów przesiadkowych z transportem kolejowym, rozwój zasięgu Wspólnego Biletu i sieci połączeń SKM, czy też rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Duże znaczenie ma również strategiczna inwestycja miejska – budowa II linii metra. Te wszystkie inicjatywy są wspólnie podejmowane - w ramach kompetencji - przez jednostki miejskie, w tym ZTM. Warto bowiem podkreślić, że warunkiem ”przyciągnięcia” kolejnych pasażerów jest jednoczesny rozwój całej infrastruktury służącej komunikacji zbiorowej, przy jednoczesnej poprawie oferty przewozowej (wzrost częstotliwości kursowania poszczególnych linii, poprawa komfortu podróżowania) na obszarze stołecznej aglomeracji - uważa ZTM.

Średnia prędkość tramwajów w Warszawie to około 17,4 km/h i jest porównywalna z innymi polskimi miastami. Dodatkowym atutem stolicy jest to, że 95-proc. torowisk jest oddzielonych od jezdni dla samochodów. Zdaniem naukowców, prędkość tę można podwyższyć. Wprowadzenie priorytetów wymaga jednak szczegółowych analiz, by uniknąć pochopnych decyzji. Jednym z dostępnych rozwiązań jest korekta programów sygnalizacji świetlnej. Musi ona jednak zostać poprzedzona m.in. zbadaniem rzeczywistych warunków ruchu oraz sporządzeniem bilansu zysków i strat dla całej komunikacji zbiorowej, z uwzględnieniem zmiany warunków dla transportu indywidualnego. Bezrefleksyjne uprzywilejowanie tramwajów, a tym samym częstsze wstrzymywanie ruchu na poprzecznych ulicach, może spowolnić nie tylko prywatne samochody, ale także autobusy. Dlatego potrzebne są wyważone decyzje, uzależnione od usytuowania danej trasy tramwajowej.

Działania, których celem jest „przyspieszenie” komunikacji tramwajowej w Warszawie są prowadzone od dłuższego czasu. Dotyczą zarówno organizacji ruchu na pojedynczych skrzyżowaniach, jak i całych ciągów komunikacyjnych. Trwają m.in. prace przygotowawcze do skorygowania sygnalizacji świetlnej w Al. Jerozolimskich, w związku z funkcjonującym tam pasem autobusowym. Wspólnym zamierzeniem jest również przygotowywanie dokumentu z wytycznymi i standardami dla priorytetu tramwajowego w warunkach warszawskich - deklaruje ZTM.

ZTM współpracuje m.in. z Tramwajami Warszawskimi i wspiera ich działania. Spółka realizuje szereg projektów, przewidujących wdrożenie priorytetu dla tramwajów, na następujących trasach:

1. ciąg ulic Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - al. Reymonta - Wólczyńska - Nocznickiego - Młociny oraz na ul. Górczewskiej. Realizacja w latach 2011-2012.

2. Piaski – Kielecka (Rakowiecka)

Piaski - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Rakowiecka – Kielecka. Realizacja do 2013 roku.

3. Targowa - al. Zieleniecka

Odcinek od Dw. Wileńskiego do ronda Waszyngtona. Realizacja w latach 2011-2012.

4. Dw. Wileński - Żerań Wsch.

Odcinek 11 Listopada - rondo Żaba - Odrowąża - Budowlana - Rembielińska – Annopol. Realizacja w 2013 roku.

5. ul. Marymoncka

Realizacja w 2013 roku.

6. ul. Obozowa

Realizacja w latach 2013-2014.

7. Linia na Tarchomin

Realizacja w latach 2012-2013.

Dodatkowo przewidziana jest modernizacja programów sygnalizacji świetlnej wzdłuż trasy linii tramwajowej 9 (Gocławek - Okęcie) oraz – punktowo – na wybranych skrzyżowaniach. Przewiduje się, że realizacja projektów umożliwi w każdym przypadku skrócenie czasów przejazdu tramwajów o kilka minut. W efekcie, w perspektywie najbliższych kilku lat prędkość komunikacyjna tramwajów ma szansę wzrosnąć do ok. 20 km/h. Warto dodać, że efektem dotychczasowych działań na rzecz uprzywilejowania komunikacji jest także ponad 32,5 km wydzielonych pasów autobusowych (oraz ponad 12,5 km ulic z priorytetem dla autobusów), a także 4,8 km wspólnego torowiska tramwajowo-autobusowego na Trasie W-Z i 95 proc. wydzielonych torowisk - podsumowuje warszawski Zarząd Transportu Miejskiego.


Faktycznie imponujące liczby jak na Warszawę...

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 09, 2011 7:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 17676.html
Ani słowa o zielonym światełku w celu przyśpieszenia.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 16, 2011 19:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,ko ... 46208.html
" - Nie wiemy, skąd ten spadek napięcia. Być może to przez ozdoby świąteczne, które pojawiają się w całym mieście - powiedziała Teresa Ktowica z Tramwajów Warszawskich."
Ha,ha,ha ale z.........e sensowne wytłumaczenie.Teraz ZTM będzie postulował o nie instalowanie ozdób świątecznych na mieście bo przez spadki napięcia nie może wprowadzić priorytetu dla tramwajów.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 16, 2011 22:52 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 23, 2010 16:46
Posty: 350
Lokalizacja: Żoliborz / Warszawa
Prędzej stwierdzi, że to przez święta niemożliwe jest wprowadzenie priorytetu, a na resztę roku nie ma sensu go zapewniać.

_________________
maciek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 17, 2011 12:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... echac.html

Jarosław Osowski napisał(a):
Pierwsze takie światła: odliczają kiedy można jechać
17.12.2011 aktualizacja: 2011-12-17 12:20

Działają pierwsze w Warszawie sekundniki, które odliczają czas do zielonego światła. Mają pomagać motorniczym, ale tak naprawdę tramwajom przydałaby się porządna zielona fala

Ten pożyteczny wynalazek znalazł się wśród naszych życzeń dla Warszawy, które w ostatnim dniu poprzedniego roku zamieściliśmy na łamach "Gazety". Podkreślaliśmy, że sekundniki można spotkać już nie tylko w wielu miastach za granicą, ale też w Polsce (Wrocław, Opole, Rzeszów, Zielona Góra).

Wreszcie Zarząd Dróg Miejskich zamontował je też na Grochowskiej przy ul. Żółkiewskiego (przystanek od pl. Szembeka) obok sygnalizatorów dla motorniczych. Dzięki temu wiedzą, kiedy powinni ostrzec dzwonkiem wsiadających do tramwaju, że zamykają drzwi, i w odpowiednim momencie ruszyć z przystanku. Od tego zaś zależy to, czy czerwone światło nie zatrzyma kolejnego składu. - Choć nasi motorniczowie z doświadczenia wiedzą, kiedy mniej więcej zapali się zielone światło, te sekundniki są im bardzo pomocne - zachwala rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka. I dodaje: - To ciekawe urządzenie, które warto by w Warszawie przetestować.

Miejski inżynier ruchu Janusz Galas twierdzi jednak, że na więcej sekundników, np. dla pieszych, liczyć w stolicy nie możemy. - Pytaliśmy o nie w ministerstwie i dostaliśmy jasną odpowiedź, że są to urządzenia niezgodne z przepisami. Gdybyśmy więc zaczęli je instalować na większą skalę, moglibyśmy zostać posądzeni o niegospodarność - uważa inż. Galas. I zapowiada wymianę sygnalizacji świetlnych na acykliczne, czyli takie, które automatycznie dostosowują do natężenia ruchu długość zielonego i czerwonego światła. W nich sekundniki nie miałyby już zastosowania. Te na Grochowskiej Janusz Galas traktuje jako test, bo sygnalizacja jest tam zaprogramowana na stałe.

"Gazeta" od wielu miesięcy nagłaśnia akcję stowarzyszenia Siskom, które zabiega o to, by regułą na skrzyżowaniach w Warszawie była zielona fala dla tramwajów. Ostatnio interpelacje w tej sprawie złożyło też dwóch radnych. Krystian Legierski z lewicy domaga się, by służby miejskie tak przeprogramowały sygnalizacje świetlne wzdłuż al. Krakowskiej i Grójeckiej, by dać bezwarunkowy priorytet tramwajom ("zatrzymywałyby się tylko na przystankach, otrzymując sygnał zielony zawsze, gdy tego potrzebują"). Przyspieszenie przejazdu na torach przekonałoby jego zdaniem większą grupę kierowców, by zostawiali samochody na nowym parkingu przesiadkowym na Okęciu i nie wjeżdżali nimi do centrum. W odpowiedzi wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz informuje, że pięć skrzyżowań na Grójeckiej między ul. Banacha a Niemcewicza zostanie włączonych do zintegrowanego systemu zarządzania ruchem.

Na jego znikome efekty wzdłuż Al. Jerozolimskich mimo wysokich kosztów (23,4 mln zł, i to bez unijnego dofinansowania) zwraca uwagę radny Jarosław Krajewski (PiS). Prezydent Wojciechowicz stwierdza wprawdzie, że "nastąpiła poprawa warunków ruchu dla komunikacji szynowej na odcinku objętym priorytetem". Przyznaje jednak, że w porannym szczycie w stronę pl. Zawiszy tramwaje jadą teraz dłużej. Na wiadukcie mostu Poniatowskiego po remoncie wprowadzono zaś dla nich ograniczenie prędkości do 20 km na godz.

„Jak pokazuje praktyka - wytyka ratuszowi radny Krajewski - tramwaje w Warszawie ciągle nie otrzymują skutecznego priorytetu, ponieważ urzędnicy w mniej lub bardziej świadomy sposób » reinterpretują «oficjalnie obowiązującą politykę transportową miasta popieraną przez 80 proc. mieszkańców”. W kolejnej interpelacji domaga się pełnego priorytetu dla tramwajów wzdłuż Marszałkowskiej i Puławskiej od pl. Zbawiciela po al. Lotników. Podaje przykłady kuriozalnych przestojów na czerwonym świetle przy ul. Goworka i Rakowieckiej czy stacji metra Wilanowska.


Ach, nasz światły inżynier ruchu. Co chwila łamie prawo, wpychając światła wszędzie, gdzie się da, zamiast uspokojenia ruchu/rond/itp., wpycha przyciski od czapy gdzie popadnie, a odliczacze dla pieszych już byłyby niegospodarnością. Brawo za pewność siebie. Zresztą, jak widać, przykład idzie z góry.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 17, 2011 13:01 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 16:11
Posty: 149
Cytuj:
Pytaliśmy o nie w ministerstwie i dostaliśmy jasną odpowiedź, że są to urządzenia niezgodne z przepisami.

Tak kolokwialnie spytam: co k...?
Może jeszcze się okaże, że stawianie jakiegoś tam koloru kostki jest niezgodne z przepisami? Co przepisom do tego co wisi obok sygnalizatora?
Rozumiem, że tutaj "niezgodne" znaczy "nic o nich nie ma"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 17, 2011 14:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Jeśli chodzi o liczniki na skrzyżowaniu Grochowskiej i Żółkiewskiego to zaznaczyć warto iż nie jest to pełne ,trzy,cztero ramienne skrzyżowanie ,a tylko przejście dla pieszych przez Grochowską i tzw "małą Grochowską".Już ponad rok temu korespondując z IR na temat zamontowania tylko dla tramwajów pętli indukcyjnych , co by na przejściu dla pieszych przez torowisko (tylko) nie paliło się cały czas czerwone , bo i tak na czerwonym piesi przechodzą jak na przystanku nie ma tramwaju , a cale przejście łącznie z "małą grochowską" ma dobrze ponad 35-38m szerokości (młodzi lecą biegiem,starsi na trzy razy), otrzymywałem wymijające , pokrętne odpowiedzi,w stałym stylu "nie da się".W bliżej nie określonym czasie (tak twierdzi IR ) taki system będzie zamontowany i wdrożony do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. Teraz odtrambia się "wynalazek" jako sukces ZDM,ZTM,TW ,istniejący lata świetlne wstecz w miastach całej Polski.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 18, 2011 15:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Mhrok napisał(a):
Cytuj:
Pytaliśmy o nie w ministerstwie i dostaliśmy jasną odpowiedź, że są to urządzenia niezgodne z przepisami.

Tak kolokwialnie spytam: co k...?
Może jeszcze się okaże, że stawianie jakiegoś tam koloru kostki jest niezgodne z przepisami? Co przepisom do tego co wisi obok sygnalizatora?
Rozumiem, że tutaj "niezgodne" znaczy "nic o nich nie ma"?

Chciałbym zobaczyć odpowiedź ministerstwa, sam ją zinterpretuję w sposób "jasny"!
Czy wszystko co z powodzeniem działa w innych miastach musi być w Warszawie "testowane na próbę" tylko po to, by udowodnić że nie działa, a nawet jeśli działa to nie jest legalne?

Będąc w Opolu nie widziałem obok sekundników karteczek z ostrzeżeniem: "Nie patrzeć! Sekundnik jest nielegalny i korzystanie zeń grozi odpowiedzialnością karną!" A może warszawski IR powinien wysłać pisemko do Opola, Wrocławia, itd., aby ich ostrzec?

I nie jest prawdą, że sekundniki nie są kompatybilne z sygnalizacją acykliczną. One wcale nie muszą się świecić cały czas, wystarczy że włączą się dopiero gdy komputer sterujący podejmie decyzję o zmianie sygnału. A nie robi tego nagle, lecz z kilkusekundowym wyprzedzeniem, co wystarczy by kierowcy włączyli silnki lub pieszy chwilę się wstrzymał z wejściem na pasy przy czerwonym.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 18, 2011 17:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Ja mam obawy co do tych sekundników. Jeszcze dla tramwajów to ok, ale dla samochodów to boje się żeby nie zrobiło się tak, że oprócz wjeżdżania na 'bardzo późnym żółtym' będzie wjeżdżanie na 'bardzo wczesnym zielonym' - "O, już za 3 sekundy będzie zielone to mogę nie zwalniać !". Albo piesi, wkurzeni że zostało im jeszcze 92 sekundy do zielonego zaczną jeszcze bardziej masowo przechodzić na czerwonym.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL