Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 01, 2007 8:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
To by wyjaśniało, dlaczego nie mogłem się żadnego uprzywilejowania dopatrzyć, gdy jeździłem tamtędy w tym roku:

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_2.html

Rzeczpospolita napisał(a):
Stolica wydała 38 mln zł na nowe torowisko na Bemowie wraz z sygnalizacją, która miała uprzywilejować tramwaje. Kiedy UE zwróciła pieniądze, system został wyłączony

Priorytet dla tramwajów to w Unii Europejskiej standard. Na czym polega? Sterujący światłami program dostaje z czujnika pod torowiskiem informację o zbliżającym się do skrzyżowania pojeździe. Wtedy system zmienia światła na skrzyżowaniu, przepuszczając w pierwszej kolejności tramwaj z pasażerami.

W taki system zostało wyposażonych 2,2 km nowych torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i Reymonta, które zostały otwarte z wielką pompą w grudniu 2005 roku -zarządów w Warszawie komisarza Mirosława Kochalskiego. Budowa nowej linii między Bemowem a Bielanami kosztowała 38 mln zł. Połowę tej kwoty zwróciła stolicy UE.

Pokazali Brukseli i wyłączyli

Przywilej dla tramwajów okazał się fikcją. Kiedy dziennikarze przestali się linią interesować, urzędnicy zaczęli przy systemie majstrować. Dla wygody kierowców samochodów Biuro Inżyniera Ruchu stopniowo osłabiało priorytet dla tramwajów, aż został on zupełnie zlikwidowany w 2006 roku.

Na wniosek specjalistów z Tramwajów Warszawskich w maju tego roku system został znowu na próbę włączony. I co się okazało?

-Wyniki tych badań były imponujące. Dzięki ustawieniu świateł tramwaje przyspieszyły o 21 - 25 proc., podczas gdy czas przejazdu samochodów skrócił się tylko o 6 proc. -mówi Andrzej Choma z firmy Vialis, dostawcy oprogramowania.

Te wyniki przydały się do udowodnienia urzędnikom z Komisji Europejskiej celowości i efektywności tej inwestycji.

-To dlaczego tramwaje stoją dziś w korkach? -pytamy.

- Bo po dwóch dniach kazali nam system znowu wyłączyć -odpowiada Choma. -Na ul. Powstańców Śląskich priorytet dla tramwajów już praktycznie nie istnieje. W Poznaniu albo Krakowie to byłoby nie do pomyślenia. Co jednak mieliśmy zrobić?

Tramwaj stop, urzędnik jedzie

Potrzebne do przyspieszenia tramwajów oprogramowanie kosztowało 150 tys. zł. Czy te pieniądze zostały wyrzucone w błoto?

-Ten program był niesprawdzony, nie chcieliśmy eksperymentować na użytkownikach dróg -mówi miejski inżynier ruchu Janusz Galas. -A śrubki z priorytetem dla tramwajów nie można dokręcać w nieskończoność. Wtedy w korkach będą stały nie tylko samochody, ale i autobusy.

Jak nieoficjalnie ustaliła "Rzeczpospolita", na wydłużenie zielonego światła dla samochodów na skrzyżowaniach z ul. Kochanowskiego i Maczka miała nalegać Bożena Zajączkowska z biura Inżyniera Ruchu mieszkająca w tej okolicy. Według naszych informacji zbyt długie zielone dla tramwaju miało utrudniać jej i sąsiadom wyjazd z osiedla. Czy z powodu tej prywaty Warszawa marnuje możliwości systemu sfinansowanego przez Brukselę? Zapytany o tę sprawę Janusz Galas stanowczo zaprzeczył. Stwierdził, że ustawienia świateł na Powstańców Śląskich nadzorował z jego urzędu dr Marek Buda, który mieszka na Ursynowie

Ile można rozmawiać?

O wyłączenie systemu na Bemowie zapytaliśmy wczoraj prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz. W jej imieniu odpowiedział jednak prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

- Tramwaje powinny mieć pierwszeństwo w ruchu miejskim. Nie możemy jednak paraliżować przejazdu samochodów i autobusów. W tej sprawie wciąż trwają rozmowy -zastrzegł Karos.

"Wciąż", czyli od 2005 roku. Zapytaliśmy też Marcina Wiśniewskiego z firmy Z UE Kraków, która była głównym wykonawcą zarówno torów na Bemowie, jak i otwieranych wczoraj w Al. Jerozolimskich (patrz obok).

- Projekt zakładał priorytet dla tramwajów, a stosowne oprogramowanie zostało zainstalowane - przyznał Wiśniewski. - Dlaczego miasto podjęło decyzję o jego odłączeniu? Raczej nie ma sensu wprowadzać przywilejów tylko na jednej trasie. System powinien objąć większy obszar -spekulował.

Według dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego Leszka Ruty na Bemowie i Bielanach zbyt duży okazał się ruch na poprzecznych ulicach.

Po rozmowie z "Rzeczpospolitą" Janusz Galas obiecał, że jeszcze raz rozważy zastosowanie priorytetu dla tramwajów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Wykonawca zapewnił nas, że do jego ponownego uruchomienia wystarczy kilka godzin.
KONRAD MAJSZYK
Cytuj:
Wpływowe lobby samochodziarzy

Aż 81 proc. warszawiaków jest za priorytetem dla komunikacji miejskiej kosztem samochodów. Tak wynika z badań wykonanych w maju przez Politechnikę Warszawską na próbie 1,1 tys. mieszkańców stolicy. Ekipa Hanny Gronkiewicz-Waltz nie może się zdecydować: z jednej strony wprowadziła pasy tylko dla tramwajów na Trasie W-Z, a z drugiej - boi się włączyć priorytet na Bemowie. Tymczasem wiele polskich miast - wzorem zachodniej Europy - bez wahania stawia na transport publiczny. W Poznaniu średnia prędkość tramwaju już dziś jest o ok. 10 km/h wyższa niż w Warszawie. ¦


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 01, 2007 8:46 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To wszystko jest jakies chore. Przeciez po to jest priorytet, aby kierowcom pokazac, ze lepiej się przesiąść do tramwaju, bo jest szybciej i nie stoi się w korku. To miasto jest z betonu dosłownie i w przenośni.

Może zrobić jakąś lotna akcję blokowania przejazdów samochodowych przez torowisko na Bemowie? Powiemy, ze będziemy tak blokować, aż nie włączą priorytetu - przeciez to dla nich tylko "kilka godzin". Po prostu kopara mi opada, jak czytam takie urzędnicze bzdury.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tak to chore
PostNapisane: Pn paź 01, 2007 18:16 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 19:13
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Tak Wojtku to naprawde chore z tymi swiatlami. Najlepsze jest to, iz w miejscu gdzie laczy sie torowisko z Reymonta z tym na Broniewskiego potrafi sie czekac 3,4 minuty! (moje obliczenia sa na tak zwane oko :) ). KIedys, przed otworzeniem torowiska na Bemowo, kiedy jechalem starym torowiskiem wzdluz Broniewskiego czekalem na przejezdzie przez Broniewskiego najczesciej 10-15 sekund, a najdluzej do 1 minuty. Teraz czekam tam jak wspomnialem nawet 3,4 minuty a srednio 1 minute. A dodam jeszcze, iz cala podroz z przystanku Aspekt do Centralnego zajmuje mi okolo 24-28 minut, czyli jak postoje na tym skrzyzowaniu 4 minuty to jest to az 1/6, 1/7 czasu! Kiedys byla to maksymalnie 1/20, 1/30.
A jadac na Bemowo nie jade wcale tramwajem tylko raczej autobusem, bo zazwyczaj jest szybciej.
Dodam jeszcze, iz przynajmniej jak ja podrozowalem tramwajem na Bemoro to zazwyczaj swiecil on pustkami, a z priorytetami spokojnie moglby on zastapic wiele linie autobusowych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 8:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/wa ... a_a_5.html

Warszawa
TRAMWAJE
Szynowy "priorytet" na Bemowie

Po naszym tekście władze Warszawy obiecały przywrócić program włączający szybsze zielone światło dla tramwajów kursujących ul. Powstańców Śląskich i Reymonta.


Wczoraj "Rz" ujawniła, jak w 2006 roku dla wygody kierowców urzędnicy Biura Inżyniera Ruchu wyłączyli program, który na skrzyżowaniach dawał przywileje tramwajom. Drogowcy nie zmienili zdania nawet po ponownych testach systemu w maju 2007 roku (okazało się wtedy, że dzięki programowi tramwaje przyspieszyły nawet o 25 proc., a czas przejazdu samochodów wydłużył się tylko o 6 proc.). Tymczasem włączony priorytet dla tramwajów był warunkiem przyznania dotacji przez UE -ok. 19 mln zł.

Po tym tekście w redakcji rozdzwoniły się telefony popierające tramwajowy priorytet. W ratuszu postanowili przywrócić przywilej dla komunikacji. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos rozmawiał z miejskim inżynierem ruchu Januszem Galasem. W poniedziałek firma Vialis ma przestawiać sterowniki na skrzyżowaniach.

Z powrotu priorytetu dla tramwajów ucieszył się prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. - Badania wykazują, że zdecydowana większość warszawiaków popiera przywileje dla komunikacji miejskiej kosztem aut. Problem w tym, że znacznie mniej liczne lobby samochodowe jest zdecydowanie głośniejsze -ocenił.

Galas nie chciał wczoraj rozmawiać z "Rz". Stwierdził, że został zarzucony pracą.
kmaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 10:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
R2D2 napisał(a):
Galas nie chciał wczoraj rozmawiać z "Rz". Stwierdził, że został zarzucony pracą.


hm, to może pora na urlop? albo nawet jakiś dłuższy wypoczynek? ;->


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 17:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Problem w tym, że znacznie mniej liczne lobby samochodowe jest zdecydowanie głośniejsze -ocenił


No. Rowerzystom, choć też głosnym, chyba jeszcze brakuje takiego przebicia jak samochodziarzom.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 02, 2007 21:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
Problem jest tym że częścią tego (samochodowego) lobby są sami urzędnicy.

Miłościwie nam panująca podczas tych kilku ostatnich lat gdy mieszkała w Londynie, jeździła do pracy metrem. Wszyscy jej współpracownicy jeździli metrem albo podmiejskimi pociągami. EBOiR praktycznie nie ma służbowych samochodów, jego 11 piętrowy biurowiec przy stacji kolejowej Liverpool St. w City ma tylko kilka miejsc postojowych dla samochodów, głównie dla dostaw. Ma za to strzeżone parkingi/boksy dla rowerów. I prysznice dla hardcorowych rowerzystów.
Ciekawe kiedy jechała metrem lub tramwajem w Warszawie - nie licząc przejazdów "pod publikę" i dziennikarzy. A warszawskie metro czy nawet tramwaje porównując do londyńskiego metra to szczyt komfortu. Tylko ta sieć nieporównywalna...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 15, 2007 11:56 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
Macie może jakieś informacje czy system został uruchominy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 09, 2008 0:07 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5291858,Zielone_strzalki_przyspiesza_tramwaje.html

Gazeta Wyborcza Stołeczna napisał(a):
Zielone strzałki przyspieszą tramwaje
Krzysztof Śmietana
2008-06-08, ostatnia aktualizacja 2008-06-08 21:06

Zielona fala dla tramwajów w Alejach Jerozolimskich. Podróż będzie krótsza o kilka minut, bo auta przestaną blokować torowiska. Za to wydłużą się samochodowe korki.
Zakończona w zeszłym roku gigantyczna przebudowa torowiska w Al. Jerozolimskich nie usprawniła wcale ruchu tramwajów. Miały jeździć szybciej i ciszej, ale póki co jest jedynie ciszej. I to nieznacznie. Do tego dopiero po kilku miesiącach udało się jako tako wyregulować wyświetlacze pokazujące czas do przyjazdu określonej linii.

Teraz jest szansa, że tramwaje przyspieszą - właśnie trwa spóźnione wprowadzanie dla nich zielonej fali. Po nowemu działają już sygnalizacje na skrzyżowaniu z Żelazną i Emilii Plater. Szczególnie w to ostatnie miejsce było przeklinane przez motorniczych, bo często przejazd blokowały stojące na skrzyżowaniu samochody, które chciały skręcić z Alej w lewo. Dochodziło do stłuczek. Teraz auta nie powinny już blokować torowiska. Na tym skrzyżowaniu wydzielono osobne fazy do skrętu w lewo, więc skręcające samochody nie muszą stać na torowisku, czekając, aż jadący Jerozolimskimi w przeciwną stronę opuszczą skrzyżowanie. - Jest dużo lepiej, przejazd jest płynny - ocenia Adam Waluszko, jeden z motorniczych.

Sygnalizację trzeba przebudować jeszcze na pozostałych skrzyżowaniach od pl. Zawiszy do ronda Waszyngtona, w tym na newralgicznych rondach - przy Rotundzie i Dworcu Centralnym. Nowe światła mają się tam pojawić jeszcze w czerwcu. Niemal na wszystkich skrzyżowaniach staną sygnalizatory ze strzałką do skrętu w lewo. Tramwaje pojadą szybciej, ale na pewno zwiększą się korki samochodowe w Alejach. - Musi być coś za coś: skrzyżowania staną się bezpieczniejsze, ale zmniejszy się ich przepustowość - mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich.

Kolejne korzyści dla tramwajów ma przynieść podłączenie sygnalizacji do systemu sterowania ruchem. Jego wykonawca, firma Siemens obiecuje, że stanie się to w wakacje. Gdy tramwaj będzie nadjeżdżał, często zapali się dla niego zielone światło. - Będzie je wymuszał zwłaszcza wtedy, gdy będzie miał opóźnienie - mówi Dariusz Jasak z Siemensa. Szacuje, że przejazd między pl. Zawiszy a rondem Waszyngtona dzięki zielonej tramwajowej fali skróci się o kilka minut.

Kierowcy obawiają się jednak, że skończy się to ogromnymi korkami. Takimi jak te, które od niedawna tworzą się na Wisłostradzie, gdzie Siemens również przebudowywał sygnalizację. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas twierdzi jednak, że z oceną systemu sterowania ruchem trzeba poczekać, aż będzie gotowy w całości. Wtedy ma sterować światłami, wyczuwając natężenie ruchu.

Jednak wdrażanie zielonej fali w Warszawie najprawdopodobniej skończy się w sądzie. Siemens miał zakończyć budowę systemu jesienią zeszłego roku. ZDM od tamtej pory nie płaci za faktury i nalicza kary za opóźnienia. W Siemensie twierdzą, że to urzędnicy odpowiadają za poślizg, bo m.in. przez wiele miesięcy nie mogli się zdecydować, gdzie postawić sygnalizatory na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich z ul. Chałubińskiego. Ratusz na razie wstrzymał przetarg na wdrożenie systemu w kolejnych rejonach miasta - w całym Śródmieściu, na Pradze i na Targówku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 09, 2008 10:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Wreszcie... Teraz jeszcze przywrócić pasy dla autobusów na Jerozolimskich; zastąpić miejsca parkingowe zieleńcami, zgodnie z zaleceniami raportu o pasach autobusowych przygotowanego na zlecenie ZTM, i wreszcie będziemy mieli coś na kształt ulicy śródmiejskiej (co prawda trochę przerośniętej, ale przynajmniej ładnie ubranej).

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL