Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 22, 2011 9:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Krzysztof Śmietana, Gazeta Stołeczna napisał(a):
Starania organizacji pozarządowych, by w końcu przyspieszyć tramwaje w mieście i wprowadzić dla nich priorytety, wciąż nie mogą się przebić przez urzędniczy mur. Nadal tracą one cenne minuty na czerwonym świetle. Na poprawę mogą liczyć jedynie mieszkańcy Jelonek i Woli

O przyspieszenie tramwajów najbardziej walczy stowarzyszenie Siskom, które od kilku miesięcy prowadzi akcję "Priorytety tramwajów". Na stronie priorytety.siskom.waw.pl/ można zobaczyć filmy nakręcone na wielu skrzyżowaniach, pokazujące, jak wiele czasu tracą tramwaje na czerwonym świetle.

Rekordy bije np. skrzyżowanie Puławskiej z al. Wilanowską, gdzie tramwaj musi czekać ponad dwie minuty. Niewiele lepiej jest na ruchliwej trasie przy Galerii Mokotów, gdzie do tramwajów wsiadają codziennie setki pracowników okolicznych biurowców. Tu tramwaj musi czekać minutę i 40 sekund. Siskom udowadnia, że to wszystko przez źle ustawioną sygnalizację świetlną. Co prawda po interwencjach u inżyniera ruchu Janusza Galasa przez pewien czas przy Galerii Mokotów było lepiej, ale teraz znowu jest po staremu.

Przez to, że tramwaje muszą długą stać na czerwonym świetle, cenne minuty tracą na wielu liniach. Tak jest np. na trasie z Jelonek do centrum. Dla mieszkańców tej części Bemowa tramwaj nie jest zbyt atrakcyjny właśnie dlatego, że podróż do Śródmieścia trwa dość długo - ok. pół godziny.

- Priorytety nie działają często nawet na zmodernizowanych niedawno trasach, gdzie nowa sygnalizacja powinna uprzywilejować tramwaje i dać im zielone światło. Tak jest np. na Powstańców Śląskich. Przy skrzyżowaniu z ul. Piastów Śląskich tramwaj stoi minutę, choć automatycznie powinien włączać sobie zielone światło. Wolniej jeżdżą też tramwaje po odbudowie torów Marymonckiej. Skład musi stać na nowych światłach przy przejściu, po którym zwykle nikt nie przechodzi - wytyka Łukasz Oleszczuk z Siskomu.

Według miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galasa nie da się za bardzo przyspieszyć tramwajów bez gruntownej modernizacji sygnalizacji w całym mieście. - Część urządzeń sygnalizacyjnych jest dość stara i nie rozpoznają one, czy jedzie tramwaj, czy nie. Trudno tu wprowadzić priorytety. Na przebudowę taką, która w konsekwencji pozwoli uprzywilejować tramwaje, potrzeba sporych pieniędzy - mówi inż. Galas.

Pewnym światełkiem w tunelu ma być jednak niedawna deklaracja Tramwajów Warszawskich, które chcą stworzyć szybką trasę w północno-zachodniej części miasta. Jej elementem będą dwa nowe odcinki torów. Szybka trasa ma się zaczynać na Tarchominie, gdzie tory zostaną dociągnięte pod koniec 2012 roku, i dalej biec po moście Północnym do stacji Młociny, a następnie m.in. Nocznickiego, Powstańców Śląskich (w tym planowym odcinkiem z Bemowa na Jelonki), Połczyńską, Wolską, do dawnego Pedetu na Woli. W miarę możliwości na większości skrzyżowań nadjeżdżający tramwaj ma wymuszać włączenie zielonego światła. - Pieniądze na modernizację sygnalizacji znajdziemy w naszym budżecie. Liczę, że pierwsze efekty na Połczyńskiej i Wolskiej, czyli na trasie z Jelonek do centrum, zobaczymy już na wiosnę przyszłego roku - mówi Krzysztof Karos, szef Tramwajów Warszawskich.

Stowarzyszenie Siskom zwraca jednak uwagę, że nawet przy nowoczesnej sygnalizacji inżynier Janusz Galas zgadza się zazwyczaj na wprowadzenie tylko warunkowego priorytetu dla komunikacji. Oznacza to, że tramwaj włącza sobie zielone, tylko wtedy, jeśli jest spóźniony.

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze zarzuca ratuszowi, że mimo modernizacji torów i wprowadzenia systemu sterowania ruchem w Al. Jerozolimskich tramwaje wcale tam nie przyspieszyły. Grozi nawet napisaniem wniosku do Komisji Europejskiej, by cofnęła przyznaną dotację unijną na przebudowę linii. - Aleje Jerozolimskie to najbardziej obciążona trasa. Po remoncie znacznie zwiększyła się liczba jeżdżących tam tramwajów. Pasażerów jest tyle, że długo wysiadają i wsiadają. Dlatego tramwaje nie mogły znacząco przyspieszyć - odpowiada inżynier Galas. Nie zgadza się zaś na proponowane przez Zielone Mazowsze poszerzenie przystanków, bo to wymusiłoby zwężenie jezdni w Al. Jerozolimskich.




_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lip 23, 2011 21:38 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt lip 15, 2011 21:29
Posty: 9
Co ten Galas ściemnia? Że niby w Alejach wzrósł ruch tramwajowy? To teraz jest po 100 tramwajów na godzinę w każdym kierunku? KAżdy powód dobry, by nic nie robić. Najlepiej wyssany z palca.

_________________
Once you accept it, the dark side is with you forever.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 24, 2011 8:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Darth Sidious napisał(a):
Co ten Galas ściemnia? Że niby w Alejach wzrósł ruch tramwajowy? To teraz jest po 100 tramwajów na godzinę w każdym kierunku? KAżdy powód dobry, by nic nie robić. Najlepiej wyssany z palca.

IMHO trzeba dobrać się do d*** Indianom z Wydz. Sygnałów Dymnych Inża i ZDM.
Przecież ani IR, ani Dyr. L. nie sprawdzają wszystkich kresek w programach sygnalizacji dla każdego skrzyżowania -- jedynie akceptują, co im "fachowcy" ze Starszyzny Plemiennej podsunęli do podpisu, nieprawdaż? :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 31, 2011 22:14 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt lip 15, 2011 21:29
Posty: 9
Jakieś pomysły? To chyba nie tak prosto, skoro co niektórzy puszczają sygnały dymne od 20 lat. Na pewno są bardzo dobrze umocowani.

_________________
Once you accept it, the dark side is with you forever.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 01, 2011 7:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Darth Sidious napisał(a):
Jakieś pomysły? To chyba nie tak prosto, skoro co niektórzy puszczają sygnały dymne od 20 lat. Na pewno są bardzo dobrze umocowani.

Nikt nie mówił, że będzie prosto.
Chyba pozostaje czekać na ewidentną wpadkę (połączoną ze spektakularnym wypadkiem), w miejscu, gdzie np. wprowadzono (lub utrzymano, mimo protestów zainteresowanych) zieloną strzałkę, czy coś podobnego -- a wtedy nagłośnić medialnie i udowodnić, że starzy indianie z Wydziału Sygnałów Dymnych nie wiedzą, co robią i pora im do Krainy Wiecznych Łowów...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 19:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt lip 15, 2011 21:29
Posty: 9
Na Nowowiejskiej może taka wpadka się zdarzyć. Rowerzysta jadacy od strony pl. Zbawiciela wjażdżając na końcu zielonego światła może nie zdążyć zjechać ze skrzyzowania na wprost. I będzie wypadek.

_________________
Once you accept it, the dark side is with you forever.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 02, 2011 23:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Darth Sidious napisał(a):
Na Nowowiejskiej może taka wpadka się zdarzyć. Rowerzysta jadacy od strony pl. Zbawiciela wjażdżając na końcu zielonego światła może nie zdążyć zjechać ze skrzyzowania na wprost. I będzie wypadek.

Akurat tam nie widzę szczególnego problemu -- chyba, że światła są "na błysk i już".
Na całkiem normalnych skrzyżowaniach miałem sytuacje, gdy jakiś kretyn ruszał paląc gumy, gdy mnie światło jeszcze się nie skończyło.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 09, 2011 9:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Działania drogowców ulegają radykalizacji :P

http://www.rynek-kolejowy.pl/27053/Wars ... kcyjne.htm

Cytuj:
Warszawa: Zniszczone pętle indukcyjne

Nieznani sprawcy zniszczyli 3 z 4 pętli indukcyjnych, które miasto zamontowało, by wprowadzić priorytet tramwajowy przy CH Fort Wola - informuje profil portalu społecznościowego akcji "Priorytet dla Tramwajów".

Priorytet ten natychmiast przestał działać. Skradzione fragmenty przewodów jako złom mają wartość znikomą - zaznaczają organizatorzy akcji "Priorytet dla tramwajów".

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 15, 2011 9:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Słowa inżyniera r. można zaproponować jako motto naszych drogowców:

"Projektant nie wiedział, jak to powinno dobrze działać, w dodatku pomylili się monterzy"


Cytuj:
Antyprzykład z Obozowej

- To są koszty, które ponosimy, stawiając na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Spada przepustowość skrzyżowań - stwierdził miejski inżynier ruchu Janusz Galas, prezentując nagranie z ul. Obozowej na Kole. Tam tramwaj najpierw musi wyhamować przed przystankiem. Wjeżdża na niego, dopiero gdy sygnalizacja zatrzyma samochody. Wtedy piesi czekający na chodniku mogą przejść do wagonów przez jezdnię. Postój, niestety, się przedłuża, bo teraz z kolei czerwone światło nie pozwala przejechać przez skrzyżowanie z ul. Deotymy. Dlaczego nie można było tak zaprogramować sygnalizacji, by automatycznie torowała drogę tramwajom? - Uczymy się, to pierwsze takie rozwiązanie w Warszawie. Projektant nie wiedział, jak to powinno dobrze działać, w dodatku pomylili się monterzy - odpowiedział inżynier Galas.


całość: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... olny_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 15, 2011 10:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
pduncz napisał(a):
"Projektant nie wiedział, jak to powinno dobrze działać, w dodatku pomylili się monterzy"

...Wszyscy byli pijani, reszta spała.

Ktoś powinien dać to jako motto do swoich postów :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL